Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zara, van harte gefeliciteerd. Probeer er van te genieten, hoe pril het allemaal ook nog is.

Ruth, wat ongelofelijk balen. Sterkte.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor, onwijs bedankt voor je reactie. Juist omdat we het tegen haast niemand vertelt hebben, moet ik het echt een beetje van hier hebben. En jij hebt je hele verhaal getypt op een iPod (toch?). Echt super lief. En je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon too much. En ik wil er vanaf zijn. We hadden moeten wachten met deze 5e x. Maar ik wil gewoon duidelijkheid. Ik hou niet van dat onzekere. Als het nu niet lukt, dan weet ik het tenminste maar en is het helder. Mijn man wil liever hoop houden. Ik word juist gestoord van die ongegronde hoop. Dus ja, you are so right, mannen gaan er gewoon zo anders mee om.

Ik ben deze ochtend ook al weer aan het huilen. Ik werd alleen wakker want mijn man ligt dus op zolder en ik voelde me er zo zielig door.

Als of ik het al niet zwaar genoeg heb, kan ik er ook nog 's alleen door heen gaan. Ik werd gelijk weer nog bozer op hem en heb m dat ook gezegd.

We zijn (normaal) heust wel gelukkig samen, maar men, wat vind ik hem nu egoistisch. Zijn zusje (van 23!) gaat over 1 maand bevallen. Gaat ie juist aan haar vertellen dat we weer begonnen zijn! En zijn pa ligt half dood in het ziekenhuis, gaat ie juist aan haar vertellen dat we weer in spanning zitten. Pff Alsof ze niet genoeg aan haar hoofd heeft. Vind het echt raar. En daarnaast voel ik me er gewoon totaal uncomfortable bij. Dat zou voor hem genoeg moeten zijn.

Maar goed, we komen er heust wel weer uit, maar de timing van deze 'ruzie' is echt niet tof. Vanavond pregnyl en deca, en dan sluiten we dit deel af.

Pfff ik heb echt nog geen een keer last gehad van de hormonen. Maar deze keer echt wel erg. Wat een jankerd ben ik. En wat ben ik boos om alles. Ik vind het gewoon extra zwaar dit keer. Maar los van de hormonen, en dat zei jij ook Noor, is het gewoon heel heftig om alles achter elkaar door te plannen. Na deze keer nemen we zeker rust (wat de uitslag ook zal zijn). Misschien wel forever.

We hebben over 2 weken een kennismakingsgesprek met 2 zusjes van 8 en 9 (Pleegzorg). Ik hoop dat er een leuke klik is en dat wij hun eens per 8 weken op mogen vangen! Daar kijk ik wel naar uit. En of ik nou zwanger wordt of niet, we gaan sowieso voor adoptie. Ook daar wordt ik blij van.

We zitten pas in de startfase dus hebben nog 4 jaar om te sparen... ;-)

Meiden, sorry voor mijn gezucht en gesteun. Ik heb het er nog nooit zo zwaar mee gehad, en jullie zijn de pineut om het aan te horen, haha.

Sorry girls, maar ook: THX!!

xx Armanda

ps. ondertussen huil ik niet meer en heb ik weer zin in de dag! :-D

Geplaatst

Amanda wat naar. Ruzie met je man is wel het laatate waar je op zit te wachten in deze peiode. De behandelingen zijn zwaar en emotioneel vraagt het veel van julliie beide. Mijn man voelt zich vaak machteloos en weet niet wat te doen. Hormoonbuien maken het nog lastiger.

Maar als je manj wat meer slikt en wat meer overlegd scheelt dat al veel. Op advies van het ziekenhuis hebben wij wel twee afspraken gemaakt: 1) mijn man gaat altijd mee naar het ziekenhuis en 2) mijn man zet altijd de spuiten. Dit scheelt veel. Je hebt meer het idee dat je het samen doet en hij krijgt beter mee wat het proces betekent. Ik hoop dat deze poging slaagt en dat je hier niks meer aan hebt. Maar geef de moed niet op! Vorige week kreeg ik bericht dat bij vrienden icsi poging 7 gelukt was....

P.s voor bovenstaande heb je natuurlijk wel de medewerking nodig va beide werkgevers. Ik begrihp dat ik daarmee geluk heb.

Geplaatst

Och Armanda, wat naar dat je je zo voelt. Maar gek is het niet als je al 5 behandelingen in een jaar hebt gehad. Het zijn toch heftige emoties die je telkens moet verwerken. Denk maar zo: mijn lichaam en geest geven nu duidelijk aan dat ik een pauze moet nemen. Mocht die pauze nodig zijn (ik hoop natuurlijk dat je zwanger wordt), het haalt echt de druk van de ketel. Ook het idee dat je een pauze gaat nemen kan al lucht geven. Nog even volhouden voor deze behandeling en dan rusten.

Ik moet je wel bekenen dat ook ik 'last' heb van het gedrag van mijn man deze keer. Het zou goed kunnen dat het aan de hormonen ligt, maar het is heerlijk om dan een nacht even alleen in het bed te liggen.

Tochikweer, ik mag bloed laten prikken op 12 april. Ik denk dat ik zelf eerder ga testen, Ook als ik toch ongesteld wordt wil ik graag weten of het is ingenesteld.

Geplaatst

Jorien en Ellie, thanks girls. Het voelt echt fijn om begrepen te worden. Ik voel me zo overdreven.

Door jullie lieve woorden krijg ik weer tranen. Hihi.

Mijn man smst me net dat hij me zo komt ophalen om met me te gaan wandelen en luxe te lunchen. Oke, I must admit, toch wel weer lief ;-)

Misschien wordt vandaag toch niet zo'n hel als ik dacht...

Geplaatst

Hey meiden,

Ik volg jullie mee hoor en wens jullie heel heel héél erg veel succes in deze killing wachtweken, spuiten, puncties, tp's en de verdomde teleurstellingen te verwerken. Zara al positief getest, onwijs goed! Van harte gefeliciteerd!!!

Armanda,

Lieve meid, het is gewoon verschrikkelijk zwaar om te dragen. Ik hoop dat jij en je man weer gauw op eenzelfde lijn zitten, al lees ik net dat jullie samen iets gaan doen om wat te ontspannen. Lief van hem. Jullie zullen het even moeten uitpraten om elkaars wereld beter te begrijpen. Iedereen gaat er inderdaad anders mee om, en zeker mannen. 7 eitjes is wel al een supergoeie score he! Ik hoop dat je punctie zal meevallen en je laatste behandeling succesvol zal verlopen. Al zal adoptie ook super zijn, daar ben ik zeker van.

Tochikweer,

Ik ben zwanger van een 5 of 6 cellige (had een tp van 2), dus het kan! Mijn vorige tp's waren een 8 cellige verse en daarna een 8 cellige cryo. Die hebben het niet gedaan, maar deze 'mindere' dan weer wel. Raak daar maar eens wijs uit!

Dikke knuffel aan iedereen en toi toi toi!

Ellen

Geplaatst

Noor, vakantieganger! Hoe is het daar bij jou? Zit je in een heerlijk zonovergoten oord?

Bedankt voor je felicitaties. Zou ook graag willen genieten. Realiseer me hoe bijzonder het is weer zwanger te mogen zijn. Maar tot nu toe zijn 2 zwangerschappen geëindigd in een miskraam. Merk nu bij mezelf dat sinds ik weet dat ik zwanger ben, ik me nog meer zorgen maak. Laat mij eerst maar eens een echo zien waarop alles goed is. Misschien kan ik het dan iets meer loslaten.

Merk jij al iets? Hoe is je gevoel? Geniet van je vakantie!

Esther, hoe is het met je polsen na het smeren van 150 broodjes? En was jullie open dag een succes?

Oei, lees net dat deze poging mislukt is. Wat ongelooflijk verdrietig en oneerlijk. Wil jullie heel veel sterkte toewensen!

Tochikweer, probeer niet te veel te denken aan het aantal cellen van je emmy's. Bij mij waren alle twee de cryo's niet goed doorgedeeld. Ik werd voorzichtig gewaarschuwd en kreeg te horen dat we ongeveer 15% kans zouden hebben. Ik ben nu zwanger... Niet dat het al doordringt. Haha... Positief denken, was het advies van mijn arts. Dat heb ik zoveel mogelijk geprobeerd. Hoop dat het voor jou ook goed mag aflopen. Mijn duimen draaien voor je!

Ellie, heftig he die wachtweken. Je voelt alles en probeert dat te interpreteren maar uiteindelijk weet je niet of het positief of negatief is. Verschijnselen lijken zo op elkaar. Als het goed is, is nu je innesteling achter de rug. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Armanda, poe jij hebt het zwaar. Maar zo herkenbaar. Dit hele traject is al zo enorm zwaar en dan heb je ernaast niets nodig of je ontploft.

Ik begrijp heel goed dat je niemand op de hoogte wilde stellen. Je eigen emoties zijn al zwaar genoeg. Misschien kun je je man vragen waarom hij deze wens niet heeft gerespecteerd? Mannen staan er anders in dan wij. Zij staan toch een beetje machteloos aan de zijlijn.Misschien kun je e.e.a op een rustig moment met hem bespreken zonder elkaar verwijten te maken. Dit proces is zwaar genoeg. Je hebt daar de steun van je partner echt bij nodig.

Verder ben je helemaal niet overdreven en stel je je ook niet aan. Je voelt wat je voelt en wat heb jij dit jaar meegemaakt! Probeer zoveel mogelijk rustmoment voor jezelf in te plannen. Zie dat je met zoveel dingen tegelijk bezig bent. Spreek uit ervaring. Altijd maar mezelf op iets gooien om maar niet te hoeven denken of voelen. Nu thuis met een burn out en kan je vertellen dat dat niet prettig is. Probeer dat te voorkomen door voor jezelf te zorgen en tijd voor jou vrij te maken. Meis, heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij!

Geplaatst

Esther, wat enorm balen meid!

En Armanda.... Meid, het is niet niks! En inderdaad... mannen ondergaan het anders. Zij voelen het niet. En...je hebt zoveel behandelingen achter elkaar gehad... Zoveel hormonen te verstouwen gekregen, het is niet raar dat de emmer een keer gaat overlopen! En tja.... Wij voelen de dingen.... De kerels staan erbij en kijken erna. Mijn man gaat ook elke keer mee naar het ziekenhuis. Maar wat ik voel door de hormonen, tja... dat weet hij niet, en dat is denk ik ook niet in te leven. Hij heeft het op het moment ook wel wat zwaarder: ben wat knorriger, vermoeider en daarnaast hoest ik me de longen uit mijn lijf...

En het geen zin meer hebben in spuiten.... ik was ook blij dat de laatste er weer in stond... en dat was dan nog maar van 1 poging.....

Lekker dat jullie nu luxe gaan lunchen en lekker samen een frisse neus gaan halen!!! Effe lekker babbelen samen... En probeer hem maar uit te leggen hoe je je over alles voelt... Als de ergste emoties weer een beetje weggeebt zijn, gaat dat soms net even wat makkelijker. Vind samen jullie rust weer, en geniet van de dag!

Groetjessssssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst
Mijn man smst me net dat hij me zo komt ophalen om met me te gaan wandelen en luxe te lunchen. Oke, I must admit, toch wel weer lief ;-)

Misschien wordt vandaag toch niet zo'n hel als ik dacht...

Dat is dan wel weer super lief. Waarschijnlijk heeft hij vannacht ook even over zn gedrag nagedacht!

Geniet van de wandeling en de heerlijke lunch! En natuurlijk veel succes de komende dagen. Ik ga voor je duimen

Geplaatst

bedankt dames voor de lieve woorden!

doet me goed!!

Een uur nadat het ziekenhuis mij het slechte nieuws vertelde....gingen alle remmen los beneden!! Stom net of je het dan los laat ofzo...Maar goed nu weet je het helemaal 100 % zeker dat het niet goed is!!

Ja als je nog niet ongesteld bent...is het toch raar voor je gevoel...

Nou volgende maand een maandje rust....lekker een weekje naar Tenerife...effe bijkomen van alle ellende,kan mn hoofdje nu ook wel gebruiken!

En dan Mei weer beginnen met een cryo in eigen cyclus...heb er gelukkig nog 6 in de vriezer!!

Nog maals dames bedankt voor de steun, en hoop voor de dames in de wachtweken dat het jullie wel is gegund deze maand...!!! DUIM VOOR JULLIE!!!

Geplaatst

Femmie, respect voor jou dat je nu al zo kan reageren. De hoop klinkt door in je woorden en voor straks alvast een superfijne vakantie. Tenerife is mooi!

Geplaatst

Lieve IVF-meiden allemaal, ik wil heel graag bij jullie op het wachtbankje aanschuiven. Ik heb vanmorgen mijn TP gehad en loop al de hele ochtend te glimmen. 5 eitjes waren er, bleek uit de punctie afgelopen donderdag. Afgelopen vrijdag hoorde ik dat ze alle 5 bevrucht zijn en vanmorgen hebben ze me verteld dat ze alle 5 van goede kwaliteit zijn. Joepie!!! Eindelijk een keertje positief nieuws (al zegt het nog helemaal niets natuurlijk)! In ieder geval zijn er vanmorgen 2 Top Emmy's bij me teruggeplaatst en ga ook ik nu de onzekere twee weken in! Ik denk dat ik er met jullie steun en jullie verhalen doorheen ga komen. Want samen sta je sterk!

Daarom wil ik ook tegen de meiden zeggen die nu helaas al weten dat het niet gelukt is: heel veel sterkte met jullie verdriet! Ik weet hoe het voelt en leef met iedereen mee! Gooi je verdriet eruit, probeer je te ontspannen, ga lekker een dagje sauna'en ofzo (zweet je meteen al die gifstoffen uit je lichaam) en verwen jezelf met iets leuks!

En tegen alle meiden bij wie het gelukt is: super, wat fijn!! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn, te weten dat er zo'n kleintje aan zit te komen!

Ik hoop het zelf ook mee te mogen maken

Groetjes Sofia

Geplaatst

Hoi,

Wat is er al weer veel gebeurd hier...

meiden die een negatieve test hadden heel veel sterkte en kracht gewenst...

zara gefeliciteerd!!

Amanda hoop dat je nu lekker aan het lunchen bent en dat jullie even goed met elkaar kunnen praten... jee wat heb jij een heftig jaar achter de rug!

Alle meiden die net als ik nog aan het wachten zijn heel veel succes!

Fijne zondag allemaal!

x

Geplaatst

Ellen, Zara, Hilde, Jorien, Marl1982 jullie zijn allemaal lieieieieieief!

Voel me al stukken beter, net een heerlijke pannekoek gehad en samen kunnen praten. Hij is nu ook rustig en heeft excuus aangeboden dat hij zijn eigen weg ging en mij daarmee kwetste. Heb jullie tips opgevolgd in het gesprek en nu is de sfeer weer goed. Pfff. We gaan er weer voor!

Vanmiddag naar Improvisatietheater, super leuk want dat is altijd lachen (is soort Lama's).

Girls, you rock!

Esther, are you oke? Echt balen meis! Ik was even met mezelf bezig maar nu lees ik jouw bericht. Echt niet tof.

Femmie, fijn dat je goede dingen in het vooruitzicht hebt. Vakantie? Zeker niet verkeerd nee!

Sofia, welkom! Klinkt idd super goed joh! Ik hoop dat ik ook zo'n score heb straks.

Geplaatst

@ Esther, wat onzettend shit is dit. Ik wil je even heel veel sterkte wensen.

@Amanda, fijn dat jullie gepraat hebben. Het is voor mannen toch moeilijker voor te stellen wat die hormonen en het hele proces met je doen. En 5 behandelingen in een jaar tijd is ook emotioneel en lichamelijk gezien best heel zwaar. Hopelijk wordt dit jullie poging en ben je straks gewoon lekker zwanger.

Ik zie dat jullie alle behandelingen in hetzelfde ziekenhuis hebben gehad. Hebben jullie er nooit eens over nagedacht om naar Duitsland of Belgie te gaan? Ik weet dat ze sowieso in Dusseldorf heel veel kunnen met slecht zaad. Meer dan in Nederland.

@Sofia, wat fijn dat er vijf goed bevrucht waren. Dan heb je in ieder geval nog cryo's! Heel veel succes met de wachtweken en hopelijk zien we je straks groen worden in het lijstje (sta je al in het lijstje trouwens?).

@Femmie, Gek he hoe je lichaam kan reageren. Ga maar lekker genieten van jullie vakantie straks. En dan daarna weer vol goed moed starten met de volgende behandeling.

Ik voel me vandaag niet zo goed. Vanmorgen erg last van maagzuur, hoofdpijn, zeurend gevoel in mijn buik en moe. Ik hoop dat dit zwangerschapskwaaltjes zijn en geen ongi-kwaaltjes. Gisteren alvast naar de drogist geweest voor een zwangerschapstest. Deze ligt nu in een laatje te wachten tot aanstaande woensdag. Omdat ik de behandeling in Dusseldorf doe mag ik zelf testen.

Wat ik me nog af vroeg... zijn er veel meiden bij wie de poging al eens mislukt is die daarvoor al ongesteld werden? Of kwam dat vaak toch na de test?

Geplaatst

Bij de eerste IVF op de testdatum ongi maar wel 2 postieve testen daarvoor???

Bij de 2de IVF door de Utrogestan al op dag 9 ongi.

Elke keer dus weer anders.

Geplaatst

Hallo twinklestar,

we mogen op dezelfde dag testen.Ik ook met een zwangerschapstest,ben onder behandeling in Nijmegen.Waarschijnlijk test ik dinsdagavond,om alvast voorbereid te zijn.Mijn man moet namelijk al voor zes uur sóchtends de deur uit.En om dan alleen mijn verdriet of vreugde te doorstaan,dat zie ik niet zo zitten.Ik had het zo goed geregeld in mijn wachtweken,maar daar komt nu niets van uit.Normaal ben ik dinsdag vrij,maar ik had me nu mooi ingepland om te werken.En vorige week ook extra gewerkt.Dat is toch mooie afleiding.Maar lig nu vanaf gisteren met griep op bed.Hoofdpijn,mijn benen willen niet stil liggen en erg benauwd.Maar durf dus nauwelijks medicijnen in te nemen.Wie heeft er ervaring met ziek zijn en paracetamol?Mag dat gewoon?

En twinklestar,even op jouw vraag terug te komen.Ik ben nooit ongesteld geweest voor de testdag.Ben nu met cryo's bezig,en volgens mij houd de prognyova de menstruatie tegen.Denk ik.

Oh wat gaan deze dagen lang duren,en heb er geen goed gevoel over.Alle dames succes met de wachtweken!

Geplaatst

hoi dames,

ik ben een hele slechte forum vriendin, zit heel erg niet lekker in mn vel, heb wel mee gelezen maar niet geschreven... sorry!!

misschien hebben jullie me niet gmist maar dan nog, vind ik t rot... relatie gaat ff wat minder, heb t zoo druk met stage en mn school, ben moe.. op.... heb er even niet zon trek meer in, allemaal bevallingen om ons heen... naja jullie kennen het wel

dus nogmaals mijn excuses, ik ga weer lekker actief mee doen met jullie, armanda ben blij dat tmet jullie weer wat beter gaat

ik kom vanavond nog ff, ga lekker gourmette kus

Geplaatst

Hoi allemaal,

Eerste verdriet teleurstelling en kwaadheid zijn een beetje gezakt.

Ga vanavond wel de pil slikken wil 2/3 maanden echt rust aan mijn hoofd.

Dat krijg ik alleen door zeker te weten dat ik niet zwanger kan worden.

Misschien gek, maar anders werkt het niet voor mij.

We zullen aankomende maand wel een evaluatie gesprek hebben, cryo's zijn nl op.

En dan eind juni na onze vakantie weer een IVF.

Och wat baal ik, zal ook meteen onze laatste IVF zijn.

Ik ben zo moe gestreden.......

Ik zal niet actief meeschrijven maar volg jullie wel.

bedankt voor de lieve woorden.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Arme Esther,

Wat ontzettend ellendig nieuws. Ik snap helemaal dat je even 100% zeker wilt weten dat zwanger worden niet kan en dat dat een stukje rust geeft in je hoofd.

Heel goed dat je eerst lekker op vakantie gaat en dan uitgerust gaat beginnen aan je derde. Maar laat dat nu even uit je hoofd verdwijnen, eerst dit verwerken. En dat valt helemaal niet mee weet ik.

Heel veel sterkte en ik denk dat iedereen wel snapt dat je even niet mee schrijft. Het is dan ook niet leuk te lezen dat het bij anderen wel lukt terwijl jij het ook zo graag wilt.

Ik hoop dat je goed (verder) kunt uithuilen, want het enige wat werkt is bakken met tranen. Het moet eruit.

Lieve groetjes

Noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden