Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 292
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja volgende maand weer een cryo, ga gelijk door, hopelijk als er plek is...... Ik heb er nog 10 in 7 rietjes gelukkig hebben ze dit keer ook maar 1 hoeven ontdooien

Hopelijk komt de ongi snel, ja of niet natuurlijk, maar ja ik dacht echt dat het gelukt was, de eerste keer toen ik de bolletjes gebruikte en op de uitslag van de bloedtest wachtte had ik namelijk al bruinverlies,dit kwam dus gewoon door het gebruik van de bolletjes heen..... En nu is het al wd 9 en de vorige keer ging het op wd 7 al fout....

Na ja bedankt meiden, en hopelijk steunen jullie me de volgende keer ook weer ( als jullie het natuurlijk niet te druk hebben met de zorg van jullie beeb )

Liefs saba

Geplaatst

Je psot met mobiel apparaat dus kan niet zien hoever je precies bent, maar dan zit jij al tegen de 40 weken??

Wat een gek idee.

maar inderdaad we vergeten je niet :-)

Geplaatst

Oke thx meiden waardeer ik echt zal ook aan jullie denken!!

Even nog een vraagje, zat erover te denken om maandag even langs de huisarts te gaan om te vragen of ik mischien bloed kan laten prikken voor bepaalde waardes o.a vit d , is dit nodig of kan ik dat beter bij het VU vragen?? Of kijken ze daar al na???

Geplaatst

Over 4 weken ben ik 38 weken zwanger.. Stiekem hoop ik dat meneer wat eerder komt.

Bij 36 weken controle gaan we bespreken hoe of wat, mocht mijn lichaam bevallingsgereed zijn willen ze misschien gaan inleiden.

Geen idee Saba.. Weet dat ze standaard HCG prikken na een tp, maar of ze ook checken op vitamine D? Dat weet ik niet..

Je kan toch voor de zekerheid ff laten prikken bij de huisarts? Kleine moeite.

Geplaatst

Nou vind het heel vreemd dat ik nog niet ongi ben, ik gisteravond nog maar een testje gedaan, de vorige keer had ik namelijk tijdens het gebruik van de utrogestan bolletjes ook gewoon bruinverlies (op de dag van de bloedtest) en dezelfde dag nog ongesteld,

en moet je eens kijken, de test werd wel pas zichtbaar na de 10 min, ma ja heb nog nooit gehad dat hij toch nog positief werd na de 10 min.

Heb een foto bijgevoegd, wat is jullie mening, moet hij echt positief zijn binnen de 10 min ????

En ben by the way wel weer begonnen vandaag mer de bolletjes, voor het geval dat, heb er gister maar 4 gemist.

En binnen hoeveel tijd verdubbeld je hcg????[ATTACH=CONFIG]3447[/ATTACH]

Geplaatst

Zie dat de test niet echt duidelijk te zien is op de gemaakte foto, maar je ziet echt wel wat ,heel duidelijk........ Hmmm

Geplaatst

De foto is beetje wazig, maar ik zie hierop wel meer dan de vorige foto. Volgens mij duurt de kruidvattest qua uitslag best lang, weet niet of dat 10 min kan/mag zijn.

Voor zover ik weet verdubbelt je HCG elke 48-72 uur, je zou dus dinsdagochtend weer een test moeten doen die donkerder wordt als je zwanger bent. Dinsdag is ook de dag van de bloedtest toch?!

Geplaatst

Ja dat klopt,dinsdag heb ik de bloedtest, na ja ga er iig een beetje in geloven!! En hopelijk dinsdag een knalpositieve test....

Mischen komt de hcg wat later op gang,ma ja vandaag nog maar wd 10 dus ja

Geplaatst

De test is inderdaad wazig, maar er is een streep te zien,e n bij de kv tetsen mag het wel 10 minuten duren.

Dit ziet er toch stiekem weer hoopvol uit :-)

hcg zou per 48 uur stijgen, maar het is echt niet zo dat het 48 uur niets doet en ineens stijgt, het blijft stijgen maar na 48 uur is het verdubbeld zo moet je zien.

Leker morgen weer testen :-D

Geplaatst

Hmmmm nog steeds vaag streepje, heb het VU gebeld en om te vragen of ik langs moet komen voor de bloedtest, als je namelijk al bent gaan vloeien hoeft het niet, ma ja dat is nu natuurlijk niet echt te peilen door de utrogestan, maar moet gewoon langskomen, ik vroeg of de test dan niet veel duidelijker moet zijn ma ja,het zegt nog niks, de een heeft inderdaad meer hcg dan de ander, me zussen zijn allemaal al helemaal enthousiast, maar ja ik kan nog niet echt genieten.......

Geplaatst

Pfff, zenuwslopende situatie hoor...

Gezien je eerdere ervaring met een positieve test en een negatieve bloedtest, zou ik idd ook voorzichtig zijn met enthousiasme. Anders komt de klap misschien nog harder aan.

Anyway, morgen de bloedtest? Duim voor je voor een mooie HCG waarde!

Hou ons maar op de hoogte :-D

Geplaatst

Fijn dat je mag komen voor bloedtest morgen,e n wat melsi zegt, je eerdre ervaring zorgt er wel voor dat je voorzichtig bent.

Toen ik positief teste bij mn dochter was 14 dagen na iui had ik ook maar een heeel vaag streepje, maar toch een mooie gezonde dochter uit gekomen.

laat ons maar weer weten

Geplaatst

Na ja test van predictor gisteravond lichte streep,en er staat hoe licht de streep ook is 'zwanger,

Vanmorgen cb test gedaan,zegt niet zwanger.

Dus ga vandaag niet naar bloedtest, ik ga zo naar me huisarts.

Helaas, heb er nog 10 in 7 rietjes dus daar zit vast een blijvertje tussen!!!!

Vind het voor nu wel erg jammer!!!

Liefs saba

Geplaatst

Ja inderdaad,daar gaan we maar van uit!!

Vanmorgen bij de HA geweest, gelukkig mocht ik bloed laten prikken voor o.a foliumzuur, vit d, algehele bloedbeeld, schildklier, en hcg dus benieuwd of de cryo iets gedaan heeft,waar ik eigenlijk wel van uit ga,vanwege de positieve test die ik gehad heb.

Ma ja next time better luck, hebben jullie nog tips?? Denk wel dat ik gewoon ga werken en me gewone leven ga leiden,mischien de eerste paar dgn vrij alleen samen me manlief.

En hadden jullie het eigenlijk verteld op t werk ? Ben het wel van plan eigenlijk, we zitten met een team an ong. 30 mensen,het lijkt me gewoon makkelijker om niet steeds te liegen als ik wat later ben ivm echo's en ook vrij ben zo een op de andere dag.

Geplaatst

Dit heb je de 1e keer toch ook gehad?? zou het eens aankaarten als je de gyn weer spreekt.

Denk niet dat ze iets kunnen doen, maar toch

Balen zeg, op naar de volgende cryo, jullie kanjer zit echt wel in 1 van deze rietjes

Geplaatst

Fijn dat de ha gewoon wil bloedprikken, goed idee.

Bij mij op mn werk wist iedereen het, ik was de enigste vrouw tussen de mannen, maar gewoon open over geweest, was geen probleem.

Geplaatst

Ik heb me leven na de TP amper aangepast. Gewoon wezen werken, stofzuigen, tillen, eigenlijk alles wat ik normaal ook altijd deed.

Het enige verschil is dat ik dagelijks een glas granaatappelsap dronk, schijnt de innesteling te bevorderen.

Ik ben vanaf dag 1 open en eerlijk geweest over ons ICSI traject, iedereen wist ook wanneer er afspraken/echo's e.d. waren. Ik vond dat zelf erg prettig, je moet het natuurlijk alleen doen als je je op je gemak voelt bij je collega's.

Succes!

Geplaatst

Ja medusa dit had ik de eerste keer ook,ik ben benieuwd wat de uitslag is donderdag of er inderdaad hcg in mijn bloed te zien was, ik zal het vragen de volgende keer.

Mischien weten ze daar iets op......??

Ja onze kanjer zit er vast wel tussen,ze komen iig super mooi uit de vriezer, en hopelijk deze maand weer een tp,zodat mijn lichaam dit mischien herkent en dat niet afstoot.

Ben er ook wel blij mee dat ik toch naar de HA geweest ben,ze wist ook niet wat ze er mee aan moest maar voor mijn geruststelling mocht voor alle belangrijke dingen bloed laten prikken, hoppa iets van 7 buisjes vol :) gelukkig lukte de ene arm niet :( dus moest het in de andere pffff hahah

Oke dus jullie hebben het ook gewoon verteld op jullie werk?? Ja denk da het toch wel prettiger is,kunnen zij er ook rekening meehouden!!

En ga ik ook doen alles wat ik altijd doe,zoals je normaal leeft,normaal weet je het ook de eerste 2 wkn niet als je zwanger bent dus.

Nou thxx voor jullie advies again,

wachtend op de ongi hier voor een nieuwe ronde..........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden