Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag ben ik gebeld, vanavond om half 10 gaat de pregnyl er weer in, dit keer 10.000E.

A.s donderdag om kwart voor 9 voor de punctie. SPANNEND!!!

Hopelijk gaat het net zo voorspoedig als de vorige keer!!!

En nog meer hopen op een tp........

Liefs saba

• Reacties 292
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Saba, als het goed is heb je zojuist de punctie achter de rug. Ga ff lekker bijkomen en ik hoor graag van je hoe het is gegaan.

Uiteraard hoop ik voor jullie op een tp van een mooie emmy.. :)

Geplaatst

Hoi melis, de punctie viel me zwaar tegen!! Deed veel meer pijn als de vorige keer!! Me buik doet ook zeer,en lig de hele dag al op bed zit nu te twijfelen om toch maar even naar beneden te gaan om wat te eten, ben zo duizelig!!

Maar weer 16 eicellen is het goede nieuws, manlief 2milj zaadcellen ook super goed!

Helaas geen tp zondag,er zat nog veel vocht.

Maandag bellen hoeveel er de vriezer in gaan,en aankomende maand bekijken of het vocht er nog zit en hoe dat kan. Dus weer spannend allemaal!! En wordt dus een cryo tp deze ronde.

Ma ja beter een goed bedje als dat ons embryo het gelijk niet overleefd!!

Liefs saba

Geplaatst

Hoi medusa zag je berichtje later, zoals je kan lezen helaas geen tp!! Moet het deze ronde met de cryo's doen. Ma ja die kunnen ook blijven zitten!!!

Liefs saba

Geplaatst

Wat vervelend dat de punctie je zo zwaar is gevallen :( Wel goed om te lezen dat je weer 16 eicellen hebt en dat het zaad van manlief ook goed was. Tussen die 16 eicellen zitten vast en zeker een paar mooie bevruchtingen/emmy's. Positief blijven!!Rust lekker uit, weltrusten voor straks!

Geplaatst

Wat shit dat de punctie zo tegenviel, maar wel een mooi aantal 16 stuks.

Wat Melis er zit vast een winnaar tussen die 16.

En inderdaad beter overslaan dan bij voorbaat misluktomdat er vocht in je baarmoeder zit.

sterkte met je buikpijn

Geplaatst

Wat een rotdag vandaag!! Niet zozeer dat ik last van mijn buik heb nog steeds,maar dat ik en mijn vriend vaker ruzie hebben door dit allemaal. Wat zo mooi had moeten/kunnen zijn is het nog lang niet voor ons! Zoveel tegenslagen, wanneer komt het geluk voor ons!? Weet niet of ik het allemaal nog aan kan,vind het zwaarder als wat ik er van verwacht had! Hoop dat we door dit alles heen komen en beloond mogen worden met een wonder!!! Wil een leven zonder gewoon niet!! Mijn vriend is daar een stuk makkelijker in "we zijn samen toch ook gelukkig,, tuurlijk is dat zo alleen ik als vrouw zijnde wil het ook allemaal meemaken!!! Wil er ook niet aan denken dat het nooit zal gaan lukken,maar begin vaak te twijfelen,waarom blijven ze niet zitten heb tenslotte al 2x een tp gehad!! Ma ja we gaan gewoon verder....Sorry voor t lange verhaal!Mag maandag bellen met de arts die de punctie heeft gedaan hoeveel het er geworden zijn. Morgen is eigenlijk de dag van de tp,zou ik ook kunnen bellen,maar ze ging er van uit dat er wel bevruchting zou plaatsvinden en morgen weten ze toch nog niet hoeveel het er dan zouden zijn. Dus maandag,spannend weer. Vanavond gaan de kaarsen weer branden...Liefs saba

Geplaatst

Hey Saba!!

Hoe is het met je? Hopelijk is je baaldag van gisteren over en voel je je inmiddels alweer wat beter.

Ondanks dat je er geen invloed op kan uitoefenen, wilde ik je ff succes wensen voor morgen als je gaat bellen met het VU.

Ben benieuwd hoeveel bevruchtingen er zijn en er hoeveel er ingevroren kunnen worden.

Fijne avond nog :)

Liefs Melissa

Geplaatst

Het was maar een moment opname met een dipje, voelde me de dag erna stukken beter!!!!

En wat een super nieuws heb ik net gekregen, maar liefs 11 embryo's verdeeld over 8 rietjes. WAUW!!!!

Bijna allemaal 8 cellig, paar 7 en 6.

Eindelijk zie ik het weer zonnig in,zal hier ons baby'tje bijzitten..... who knows!!! I hope so!!!

Liefs saba

Geplaatst

Saba, ik heb ook meerder malen 1 maand of 1,5 moeten overslaan en van te voren baalde ik als een stekker en als ik dan weer mocht beginnen, had ik achteraf zo iets was toch snel gegaan.

Geplaatst

Ja inderdaad dat gevoel heb ik achteraf ook altijd. En vind de wkn na de tp ook zo spannend. Heb altijd dan het gevoel dat ik alles aan de kant moet zetten en rustig aan moet doen. Zodat alle energie naar de emmy kan gaan. Of dit goed is.....

Ma ja bij de eerste tp was ik bijna 2 wkn thuis,die is wel ingenesteld helaas niet doorgezet,en bij de cryo tp ben ik gaan werken en ging het na 7 dgn al mis.

Dus heb het idee dat het rusten toen wel heeft goed gedaan.

Denk dat alle vitamine nu ook geholpen hebben, voor het kwaliteit van de zaag en de eicellen,dus zodra de tp eraan komt ga ik de tarwekemolie en walnotenolie weer gebruiken, de vit E en visolie neem ik nog wel nu. Vind olie namelijk niet zo lekker hahaha

En neem ik lekker vakantie,volgend jaar weer nieuwe uren en ga morgen weer aan het werk,dus die uren neem ik weer mee naar volgend jaar. Was eigenlijk nu ook 2 een een half week vrij maar dat hoeft nu natuurlijk niet door te gaan.

Wat zullen ze nou weer zeggen op t werk?? Je was toch vrij...... Na ja verzin wel wat.

Mag me wel aanmelden aankomende maand als mijn lichaam ( na alle hormonen en spuiten) voldoende hersteld is mag ik alsnog aankomende maand voor een tp.

We zullen zien.

Geplaatst

Hier nog weinig nieuws, heb me alleen vanmorgen weer aangemeld, ben alweer ongi dus dat is vrij snel!

15 december voor een echo om te kijken of alle vocht weg is.

Waarschijnlijk geen tp omdat de punctie nog maar net is geweest. Vertelde ze over de telefoon.

Ma ja.... Als ik geluk heb is mjn volgende menstruatie dit jaar nog, en heb ik half januari me tp.

Fijne sinterklaasavond!!

Geplaatst

Tja, is wel ff een teleurstelling, maar het is ook zonde om een embryo te 'verspillen' terwijl je van tevoren weet dat het zinloos is om deze terug te plaatsen.

Jij ook een fijne Sinterklaasavond :-)

• 2 weken later...
Geplaatst

Zo vanmorgen voor een echo geweest om te kijken of alle vocht weg was/is van de laatste keer.

En gelukkig dit was het geval, alles zag er mooi uit en er was al een nieuw blaasje aan t groeien,zo'n 14 mm dus de eisprong komt er snel aan, dan maar even zelf klussen.......;-)

De arts vroeg,zullen we de volgende afspraak overmorgen doen...... Ik zei ik mocht deze maand niet voor een cryo, omdat de punctie nog maar pas geleden was( afgezien dat alles er gewoon weer als normaal uitzag) toen zei ze oww ja t is nu inderdaad ook wel druk,mischien dat dit dan met de planning niet uitkomt.

Ma ja had mezelf er al op voorbereid dat t de volgende cyclus zou zijn,dus vond het niet erg,heb mezelf er niet op voorbereid,en heb een hele drukke december maand, en wil lekker vakantie nemen om zo mijn rust te pakken, en heerlijk alles doen waar ik zelf zin in heb, dus over ong. een dag of 13/14 kan ik me weer aanmelden,en komen er weer spannende tijden aan!

Ik zei wel dat ik hoopte dat ik niet nog een maand moet over slaan ivm drukte,toen zei ze ik denk dat je wel voorrang heb omdat je al een teleurstelling heb gehad en geen verse tp kon krijgen. Dus dat is wel fijn.

Ze zei ook ( omdat ik zei dat ik al veel teleurstellingen heb moeten vererken) dat ik hoop moet houden, alles ziet er goed uit en je heb nu een mooi aantal cryo's en je heb je leeftijd mee, dus je zit aan de 'goede kant, nou dat doet me wel weer even goed!!

Ik had deze arts nog nooit gezien,ze was heel aardig, en legde alles goed uit!!

Nou op naar t nieuwe jaar en hopelijk een mooi wonder kindje!!!

Hoe is het met jullie??? Medusa en melis???

Liefs saba

Geplaatst

Fijn om te lezen dat het vocht uit je baarmoeder weg is, dan kan je de volgende cyclus zonder zorgen van start gaan! Wie weet lukt het tijdens jullie eigen 'klus' nog wel, zou toch mooi zijn hé!?

Ik heb twee weken geleden een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen ivm zwangerschapsvergiftiging. Sindsdien werk ik niet meer en ben ik de hele dag aan huis gekluisterd ivm de rust die ik moet houden vanwege mijn hoge bloeddruk. Ik moet wekelijks op controle komen, dat is op zich best geruststellend. Eerder mocht ik zelfs zwanger het ziekenhuis niet meer uit, dus ik ben allang blij dat ik thuis mag blijven.

E.e.a. maakt wel dat ik nog intenser van het leven in mijn buik geniet. We zijn enorm met onze neus op de feiten gedrukt en genieten van elke dag dat hij in mijn buik zit.

Fijn weekend alvast! :-)

Geplaatst

Hey melis, zo dat is even schrikken!! Wat houd dat precies in zwangerschapsvergiftiging?? Kan dat kwaad voor je kindje??

Oke dus niet meer aan t werk?? Gekukkig mocht je het ziekenhuis verlaten en lekker thuis zijn,is toch fijner denk!!

Ja inderdaad geniet er lekker van!! Hopelijk blijft hij nog lekker lang bij je zitten!! Schiet wel al aardig op he!! Wat gaat de tijd hard!!

Jullie ook fijn weekend en rustig aan!!

Geplaatst

Saba, wat fijn dat de vocht weg is en wie weet doet het zelf klussen wonderen ( bij ons wel gedaan :-D ).

En wat een fijne arts was dit zeg, heel fijn en vriendelijk uitgelegd.

dat klinkt ook hoopvol, heel veel goede cryo's en je leeftijd mee, hier zit echt jullie wondertje wel tussen.

Met mij gaat ook goed, we weten alleen dat ons zoontje een afwijking bij zn niertjes heeft na ongveer 1 week na zn geboorte geopereerd moet worden.

We weten pas na zn geboorte of en wat voor schade hij overhoud, met 32 weken weer een uitgebreide echo en dan wordt er gekeken wanneer hij geboren moet worden.

Ik zal een geplande keizersnee krijgen.

Nou jij kan gewoon relaxe en met een wijntje de feestdagen door en daarna op naar de cryo.

liefs Medusa

Geplaatst

Ze weten niet precies of ik nu pre-eclampsie (zwangerschapsvergiftiging) of het HELLP-syndroom heb, omdat ik van beide ziektebeelden symptomen heb. Heb een hoge bloeddruk, die kan ontstaan zijn doordat de bloedvaten in de placenta niet goed genoeg aangelegd zijn waardoor het bloed extra hard door mijn lichaam gepompt moet worden om de baby te voorzien van bloed. Hierdoor kan een groeiachterstand ontstaan bij de baby, dat is bij ons kindje gelukkig niet het geval. Hij ligt qua groei voor op schema. Zo lang mijn bloeddruk in het redelijke blijft, mag hij in mijn buik blijven. Zodra ik me slecht ga voelen en daarbij eiwit in mijn urine krijg en/of een slechte(re) leverfunctie krijg, gaan ze m'n mannetje halen.

Wil je niet bang maken hoor, maar dit is ongeveer de ziektebeelden in het kort. De ene dag kan je je prima voelen, een paar uur later kan het flink mis zijn.

Gelukkig gaan de controles tot op heden voorspoedig en heb ik goede hoop om nog minstens 9 weken zwanger te zijn.

Ik zal met kerst een wens voor jullie doen!

Geplaatst

Hoi medusa, ja zeker fijn,t zag er allemaal zo mooi uit,3 streepjes van t slijmvlies die te zien waren en baarmoeder in 1 streepje te zien,veel beter als toen ik de fm en punctie had, kwam t toch door de hormonen denk ik! Ja echt een super aardige arts, ben gelijk positiever ( had ik even nodig ) en gewoon zenuwachtig, wat als ik echt zwanger wordt zoooo spannend! Ga er ook in geloven.

Kan niet wachten tot de volgende tp,hoop dat me cryo weer net zo mooi ontdooid, en dat hij nu wel blijft zitten natuurlijk!

Ow wat heftig, hopelijk gaat het allemaal meevallen met je kleintje!! Maar dat zal zeker wel het geval zijn!!! En gefeliciteerd een zoontje,van melis wist ik het,van jou nog niet!! Echt super leuk!!

Jullie ook een super mooi kerstfeest!! En een heel goed nieuwjaar!!

Ik neem ind nog lekker een wijntje nu het nog kan. ( al ben ik niet zo van de drank ) maar voor de gezelligheid!!

Melis, gelukkig houden ze je lekker in de gaten!! Dat is wel fijn, en dan kun je lekker wat vaker spieken naar je mannetje :-) hopelijk blijft je bloeddruk goed, en blijft hij nog lekker zitten bij je!!

En gelukkig loopt hij nog op schema qua groei!!

Wel vervelend dat het zo snel kan omslaan,en dat je je slecht gaat voelen!!

Doe lekker rustig aan,en laat je lekker verwennen!!

Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik je laatste zin las, echt super lief!!

Ik hou jullie op de hoogte, en geniet lekker van de feestdagen!!

En ga duimen dat met jullie ook alles goed komt!! En de baby's natuurlijk ook!! Maar daar twijfel ik niet aan!!

Tot snel,

Liefs saba

• 2 weken later...
Geplaatst

Beste wensen voor het nieuwe jaar, dat de bevalling voorspoedig mag verlopen,en het met de kindjes ook goed gaat ;-)

Hier wacht ik nog steeds op mijn menstruatie, snap er niks van normaal zit ik rond de 23 tot 25 dagen, zit nu al op cd 27 zucht ( voor de zekerheid,hoe dom ook al een testje gewaagt,en uiteraard niks te zien ) ma ja we wachten het gewoon nog even af. Anders morgenochtend nog maar een testje proberen.

Het is wel vreemd, heb nog maar 1 x een cyclus van 27 dgn gehad n bijna 2 jaar tijd.

Het is al de 2 e maand zonder spuiten ect.

En heb op cd 10 nog een echo gehad,baarmoeder zag er goed uit en eitje groeide al dus......???????

ma ja zou zeggen test negatief schiet dan maar op met de rode duivels,kan ik me weer aanmelden voor me cryo.

Liefs saba

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden