Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, jullie kunnen goed kletsen hier;) gezellig.

Bedankt voor het warme welkom.

Mijn eerste deca zit er idd in, vanmorgen vroeg gespoten. Viel reuze mee, had gehoord dat de naald wat botter zou zijn dan bijv. pregnyl maar hij gleed er vrij makkelijk in.

Inge; jij hebt dus nog last van de punctie, lijkt me heel vervelend. Neem alle tijd en rust die je nodig hebt en ga niet te vlug werken. Die kassatest vind ik echt humor:)

Medusa; spannend , zaterdag de punctie! Is dat voor jou de eerste keer? Ben nog niet helemaal zo goed ingelezen, sorry.

Droompje: balen een echo als je ongesteld bent zeg! Maar op zich goed te doen, vond ik. En de artsen zijn gelukkig wel wat gewend. Succes morgen.

Moeten jullie ook allemaal smorgens spuiten , of zijn er ook avondspuiters bij? Elk ziekenhuis heeft weer een ander protocol valt me op. Wij volgen het lange protocol dus ben eerst aan de pil geweest. Die mag ik zaterdag gelukkig voor de laatstekeer nemen en dan wachten tot ik ongesteld word. Zou dat meer zijn dan anders? Of minder? Ik laat me maar verrassen.

Over het lijstje: op 20 juni heb ik de startecho en als die goed is, dan start ik volgens mij op 21 juni met puregon, want ik spuit smorgens en heb de echo om 11:40 dus denk dat ik dan pas de dag erna moet gaan starten.

Spuiten jullie stipt iedere dag op hetzelfde tijdstip?

Geplaatst

Miesje datum is aangepast.

Wij moeten tussen 15.00 en 22.00 uur een vast tijdstip kiezen om te spuiten.

Ik spuit elke dag om 19.45 bst wel stipt op tijd.

Wij doen ook lange protocol maar dan zonder de pil, dat doen ze bij ons niet.

Wel mn 1e ivf, heb hier voor IUI gedaan.

Misschien kan je een handtekening aanmaken, dan kan iedereen lezen hoe of wat over jou :-)

Mijn ongi was gewoon hetzelfde niet heftiger over minder dan anders, maar dat verscheelt bij iedereen

XXX

Geplaatst

Hey, en je heb een handtekening :-)

Nee, nu nog niet, ben nu al een maand aan het spuiten enzo en werk je daar naar toe dat ik nu zo iets heb van kom maar op wil het gedaan hebben, maar misschien sta ik zaterdagochtend wel met knikkende knieen dat kan ook hihihihi

En jij, hoe sta jij nu in de ivf?? vind je het eng of heb je ook zo iets van heb het idee dat er nu wat gebeurd. x

Geplaatst

Ha miesje,

Ook wij altijd redelijk stipt dezelfde tijd gespoten. En moest na 16.00 uur omdat er nog andere acties doorgebeld konden worden door het ZH.

X

Geplaatst

Nou, ik heb het even niet meer van de zenuwen! .... Ben zo bang dat er geen embryo's zijn ontstaan! Pff...

Maar, om je vraag te beantwoorden.. Bij goeie kwaliteit 1 en bij mindere kwaliteit 2..

(echt de zenuwen gieren door mijn keel ineens..)

X

Geplaatst

ooo meid komt wel goed, er zijn er vast wel bevrucht.

Het gebeurd niet vaak hoor dat er geeneen bevrucht is

wij sowieso 2 als die er zijn.

Geplaatst

Pff.. Ja, dat moet wel goed gaan!

Je hebt het al weleens genoemd, maar waarom ook alweer twee?

Bij ons in principe 1 omdat ik nog onder de 36 ben (net) en ze tweelingzwangerschappen willen ontmoedigen. Hebben jullie ook van die contracten moeten invullen? Hoeveel TP als dit, moeten we de embryo's invriezen en bewaren als.. Blabla.. Vond dat zo bizar!

X

Geplaatst

poeh inge ik kan me goed voorstellen dat je op van de zenuwen bent, dat zou ik ook zijn. Bij ons is deze eerste poging ook heel belangrijk want geen bevruchting zou het probleem kunnen zijn aangezien er verder geen oorzaak gevonden is. Ik duim heel hard voor je dat je mooie embryos hebt en een goede tp krijgt!

Medusa knap dat je zo relaxed bent. Hoe ik erin sta? Ik heb wat moeite gehad met het accepteren en positief zijn omdat we al zo veel teleurstellingen hebben gehad. De wachtlijst was 6mnd en dat was heel goed voor mij want nu ben ik er klaar voor...ben wel heel bang voor de bijwerkingen en de punctie, ben eigenlijk een giga schijterd.....maar denk maar zo een bevalling zal vast pijnlijker zijn.

Stapje voor stapje kom ik er wel...

X

Geplaatst

Ha Miesje,

Dat zijn eigenlijk ook mijn onzekerheden.. Ook bij ons geen aanwijsbare oorzaak. En ben ook erg benieuwd naar wat er n dan (niet) gebeurt..Lang over gedaan om het niet mijn leven teveel laten beheersen en om te kunnen gaan met teleurstelling op teleurstelling. Ik ben ook een enorme schijterd, en ik kon het ook! De bijwerkingen vielen me heel erg mee. Ook de 'pareltjes' nu voel ik niet zo.. Ok, ben nu wat labielig maar dat wijd ik aan de stress. Dus... Komt goed!

X

Geplaatst

hi inge,

het is moeilijk om het je leven niet te laten beheersen he....en de ene keer zit je in een fase waarin dat makkelijker gaat dan de andere keer. En overal om je heen worden mensen zwanger, velen hebben zelfs al een tweede.

Probeer te ontspannen want anders duurt het heel lang voordat het morgen is.....hoe laat word je gebeld?

Bang ben ik met vlagen, ben ook vaak sterk en trots dat we dit gaan doen....en ik probeer altijd het doel voor ogen te houden, een mooie lieve kleine baby, daar doe je toch alles voor!

Succes met wachten!

Geplaatst

Ik snap je helemaal miesje! Maar nu is onze tijd aangebroken.. Grapte al met mijn oom vanavond, als dit lukt gaan in veel gemeentes de vlag uit voor ons ;-)

Morgen tussen 10 en 11 uur .. Ga zo lekker slapen!

x

Geplaatst

Hoi Meiden,

@ Inge, ow de kassa test ging dus goed :-) alleen het werk wat minder pfff best zwaar lijkt mij dat ook straks, niet iedereen heb ik het verteld op mijn werk

dus er zullen vast wel vragen komen als ik wat vaker afwezig ben, ik zie wel hoe het loopt!!!

En ben niet echt bang voor naalden,maar 't lijkt me zo'n een raar idee dat ik straks die spuiten zelf moet doen, waar prikken jullie eigenlijk

maakt dat wat uit??? In je been of buik???

@ Medusa, begin volgende week zondag met de eerste spuit (deca) ben benieuwd, krijg ook prikinstructies gelijk die zondag in het VU.

Voor jou 7 mooie eitjes te zien, dat is mooi!!!

@ Inge, spannend!!! Ben benieuwd!!

@ miesje, ja inderdaad, iedereen om je heen raakt zwanger, 't lijkt dan zo gewoon alleen voor ons is het een hele lange weg, maar je weet waarvoor we het doen!!

Ik heb 3 zussen (waarvan 1 tweelingzus), en ze zijn alle drie zwanger, heel blij voor ze hoor, en ze leven ook met ons mee!!! Mijn oudste zus heeft dan al een zoon van

10, dus die is vrij laat, vandaar ze nu allemaal tegelijk zijn, en ik was tegelijk gestopt met de pil met mijn oudste zus en die moet bijna bevallen.

Maar ja voor ons komen er ook mooie tijden, we hebben straks allemaal een positieve test in ons handen ;-)

Liefs Saba

Geplaatst

Hoi meiden, heb mezelf er ff tussengezet. Weet nog niet alles, maar ga zo naar Rotterdam ivm uitgangsecho en bloedprikken. Lees vandaag nog wel een keertje bij.

Succes iedereen!!

Groetjes Droompje

Start hormonen:

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

FM:

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni

Raba 19 Juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Punctie :

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

TP :

Tobbert : 4 Juni

Testen :

Geplaatst

Hoeraaa!!!! Vanmiddag een terugplaatsing van een heeeeele goede!! En er is nog zo'n goede die ingevroren kan worden!!

14.10 uur gaat het allemaal gebeuren... ben er even helemaal emotioneel van.. ;-)

x

Geplaatst

Inge super succes vanmiddag en nu lekker broeden en ook nog 1 over voor de volgende keer

Droompje hoe was t bij jou in t zkh vandaag

Hier net 1ste fm gehad links 1grote van 12 en rechts paar kleintjes van max10 hopelijk gaan ze allemaal lekker meegroeien zondag weer terug en waarschijnlijk dinsdag of woensdag punctie

Geplaatst

Fijn is dat krijgen ze m'n man weer niet geprikt moet nog een screening doen of we wel of niet door mogen zal wel goed zitten is volgens mij standaard maar baal er dan altijd weer van als het niet lukt bij hem volgens mij alweer 4x geprikt

Geplaatst

Ha droompje ha veer, hopelijk goede fm gehad voor droompje en voor veer nog lekker erbij groeien!

Veer, moeten jullie nog die test doen voor het invriezen? Balenndat het niet lukt met je man, kunnen ze dat niet op een andere plek dan een arm?

Medusa weet je al hoe laat je mag?

Hier vol spanning en vreugde, eigenlijk alles tegelijk!

X

Geplaatst

@ Inge, Goed nieuws, nu afwachten, en hoop dat hij lekker blijft zitten!!!

@ veer, hopen dat de rest ook nog meegroeit!!! Vervelend als het prikken niet lukt, ze hebben bij mij ook een keer helemaal verkeerd geprikt,

me hele arm was blauw!!

XX

Geplaatst

hey meiden ff snel een reaktie, zal vanavond uitgebreider reageren, JEAHHH Innge je heb je tp gehad meid lekker broeden

Veer, waar heb jij het over over het prikken bij je man??

Zatredagochtend 10.30 melden en 11.00 uur punctie

X

Geplaatst

Dat is om te kijken naar ziektes zoals hiv en andere is standaard daar gelukkig vallen de blauwe plekken nog mee

Medusa mooi zaterdag de punctie zie je er al tegen op?

Geplaatst

@medusa whoeee wat spannend!! Zal duimen zaterdag ochtend hoor!

Wij hadden ook dat bloedonderzoek. Om hiv en hepatitis uit te sluiten om zo andere cellen in de vriezer niet te besmetten.. Standaard k in UMCU .

Is het wel gelukt dan nu veer?

Hier redelijk ok. Nog best last van de punctie, loop risico op overstimulering, nog veel drinken en plas me een ongeluk! Een TP is echt een 'eitje' ;-)

We hadden een 10cellig embryo waar ze bij 8cellen al blij zijn..

Ow medusa, ben zo benieuwd hoeveel EC ze vinden bij je! Ik hoop allemaal vol!

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden