Jump to content

Herkenbaar? Plotseling alle kwalen verdwenen?

Recommended Posts

Guest Hope30
Posted

Hoi iedereen!

Ik ben al de hele week enorm onzeker. Ik ben nu bijna 13 weken zwanger. Alles is goed met ons kindje, hartslag is goed en spartelt vrolijk rond, Nu komt mijn vraag:

Ik was vanaf week 4 tot aan week 12 echt hondsberoerd. Kots kots kotsmisselijk, hele dag door kokhalsen, pijnlijke borsten, enorm last van darmen, hoofdpijn en erg koud enz enz. Vorige week was ik echt 24/7 ziek, tot afgelopen zondagmorgen. Ik werd wakker met heeeeel veel energie, en voelde me goed, tot op de dag van vandaag. Een verschil van letterlijk dag en nacht. Ik werd wakker, en poef, alle kwalen plotseling weg op de dag dat ik 12 weken zwanger was. Kan dit?? Klopt dit??? Heeft iemand dit wel eens meegemaakt, of gehoord van een ander?

Pffff wat kan een mens zich druk maken, hahaha! Alvast bedankt!!

Fijne dag iedereen!

Posted

Meid, ik heb echt geen idee... Maar als ik ergens twijfels over heb dan bel ik gewoon het ziekenhuis. Die kunnen je wel geruststellen denk ik. Wat had je dan vorige week?

Posted

hoi hope

wat vervelend dat je je zo onzeker voelt.

ik heb er geen ervaring mee want ben helemaal niet ziek geweest.

dat maakte bij in het begin ook heel onzeker.

had niet eens het gevoel dat ik zwanger was.

ik heb van horen zeggen dat je na de 12 weken de kwaaltje af kunnen nemen.

is denk ik ook bij iedereen anders.

hoop dat je je snel wat zekerder gaat voelen.

liefs

Posted

Hoi Hope ik snap dat je bezorgd bent en er zullen genoeg verhalen zijn van andere dames dat zij zich van de ene op de andere dag ook weer lekkerder voelde.

Misschien willen ze wel een extra echo maken in het zkh ook gezien de geschiedenis, dit wordt vaker gedaan.

Je hebt er zoveel voor moeten doen dat je toch extra alert bent.

Succes meid!

Posted

Ik ben nu bijna 15 weken en mijn moeheid is wel iets minder, maar ik heb er ook andere dingen bij.

Ik had wel op de dag dat ik 12 weken was alsof er een knop om was gegaan en dat ik meer energie had... Maar dat is ook weer minder geworden!

Nu is ieder mens weer anders, dus ik zou gewoon echt even bellen als je je zo'n zorgen maakt.

Posted

Als ik het moet geloven, kan ik mij melden op dit forum. Vandaag positief getest!

Naast de gebruikelijke lichte krampen in de onderbuik en zere borsten voel ik verder geen gekke dingen. Nu het ziekenhuis bellen voor de uitslag en ben benieuwd wat er verder komen gaat.

Guest Hope30
Posted

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik heb idd al het WKZ gebeld, maar het is geen spoed of medische vraag. Dus moet ik naar het verpleegkundig spreekuur bellen, en daar krijg ik het antwoordapparaat. Ik spreek het in, maar ze bellen gewoon niet terug, grrrr!

Zjoediezzz, vorige week vreselijk misselijk, kokhalsen, rillerig, barstende hoofdpijn, alles wat ik in de weken daarvoor ook had, maar dan op z'n hevigst zeg maar.....Pffff, ik moet maar denk ik genieten...

Posted

hope30,

en bij mij was het bij de zwangerschap van Julian net zo.. van de 1 op andere dag was ik niet meer misselijk, geen pijnlijke borsten meer. maar wel een mooi vrolijk kindje in mijn buik.. gister in het ziekenhuis zeiden ze ook, je krijgt straks weer energie en dan is het net alsof je niet zwanger bent. maar je bent het wel degelijk!! het hormoon gaat na je 8ste week weer dalen(kijk eens op freya.nl en dan even in de zoekbalk hormoon waarden intypen dan lees je het precies)

dat is natuurlijk ook de angst. misschien is een angelsound (doppler) iets voor jou? kun je het hartje opzoeken en dan ben je gerust gesteld.. ik heb het ook gebruikt en voelde meteen goed!! ik raad het aan!

liefsss

Posted
Als ik het moet geloven, kan ik mij melden op dit forum. Vandaag positief getest!

Naast de gebruikelijke lichte krampen in de onderbuik en zere borsten voel ik verder geen gekke dingen. Nu het ziekenhuis bellen voor de uitslag en ben benieuwd wat er verder komen gaat.

Gefeliciteerd Nes!!!

Posted

@hope: ik heb ook een angelsounds doppler... Vanmorgen nog even geluisterd samen met mijn hubbie! Wat een mooi hartje en het is steeds makkelijker te vinden, vanmorgen hoorden we mijn hartslag en die van de beeb door elkaar heen!

Als je extra bevestiging nodig hebt is dit een erg leuk/fijn apparaatje. Ik luister bijna iedere dag wel een minuutje of 2... Dan zijn bij mij ook gelijk die twijfels weer weg of het wel goed is... Die steken bij mij ook de kop op hoor!

Lfs judith

Guest Hope30
Posted

Dees, erg fijn om te lezen dat jij dat met Julian ook had meegemaakt!! Het is zo'n rare gewaarwoording. Heeeeel idioot!

Judith, en Dees, ik zit idd erover na te denken om zo'n angelsound doppler te kopen. Maar dan lees je, en hoor je dat het gevaarlijk is voor je kindje. De een zegt dat het gevaarlijk is, de andere niet. Ze zeggen dat kindje erg schrikt vh harde geluid. Vorige week zeiden ze in het ziekenhuis dat ze het hartje nog niet wil laten horen omdat de geluidsgolven schadelijk zijn voor de baby. Dus over die angelsound zit ik ook weer in twijfel. Waar hebben jullie hem eigenlijk gekocht?

Sil-vie, thanks voor je geruststellende woorden, volgende week donderdag hebben we een termijnecho en een nekplooimeting. Ik ga gewoon mijn dagen verbijten denk ik. Maar, we gaan dit weekend ook een paar dagen weg, dus ik ga gewoon mijn gedachten verzetten, en proberen te genieten. Ze zeiden wel in het ziekenhuis, dat de kans nihil is dat het mis kan gaan. Dus daar hou ik me dan aan vast. Maarja, dan kijk je weer naar Babyboom gisteren. Mijn hemel dat verhaal over Phileine, pfffff...

Jemig wat voel ik me een zeikwijf, hahahahaha! Ben in deze 12,5 week nog nooit zo onzeker geweest. Maar komt vast goed.

Nes, van harte meid!! Lekker genieten!!

Posted

@ hope..bij de prenatal zijn ze te koop maar ik heb hem via marktplaats gekocht. nou ik heb er vaak mee geluisterd en onze zoon is een heerlijk vrolijk mannetje!! haha

maak je geen zorgen stress is nog slechter voor de baby..

liefss

Posted

Ik denk eerder dat het vergelijkbaar is met een echoapparaat... Als het echt schadelijk is komt dat in het strenge nederland heus niet zomaar op de markt!

Heb m van mijn schoonzus gekregen, die heeft 2 gezonde kids gekregen!

Enneh... Een beetje zeuren en zeiken mag wel hoor! Als je het opkropt word je er zeker niet vrolijker van! Ik maak minder dan ooit van mijn hart een moordkuil, anders dan pieker ik me suf... Hihihi

Posted

Hoi Hope,

Zelf heb ik nauwelijks kwaaltjes maar ik heb van verschillende mensen om mij heen verhalen gehoord die gelijk zijn aan die van jou. Op de dag af dat het 12 weken was, waren alle kwaaltjes weg. En die mensen hebben allemaal gezonden kindertjes op de wereld gezet! Volgens deze verhalen hoef je je dus geen zorgen te maken! Verder staat ook op internet dat je je in het tweede trimester vaak superwomen voelt? Maar kan me wel voorstellen dat het je onzeker maakt.

Ik hoop dat het ziekenhuis je gerust kan stellen.

Guest Hope30
Posted

Judith en Dees, ik denk dat ik zo'n angelsound ding ga kopen, het zou me zeker geruststellen tot dat ik de baby zou voelen. En Judith, echt een goede instelling om niets op te kroppen en om niet van je hart een moordkuil te maken! Je hebt helemaal gelijk!!

Karin, thanks voor je lieve woorden, yep, superwomen is precies het goede woord, hahahaha! Alleen het ziekenhuis, pfffff! Heb het er helemaal mee gehad. De 1e kennismaking was al een grote chaos, en nu wordt er steeds niet terug gebeld. Net heb ik weer naar het zh gebeld, en nou begrijp ik dat zij ineens mijn status kwijt zijn??? En dat daarom de verpleegkundige mij niet terug kan bellen! En mijn vragen zijn verder niet spoed, dus tja......zit tussen de wal en het schip...Volgende week donderdag nekplooimeting en termijnecho. Als we die hebben gehad stap ik over naar een andere verloskundige! Grrrr!!!!