Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

NEEEEEEEEEEEEEE, cjee, tuurlijk willen we je er niet uit gooien, tis gewoon dat als je een tijdje niets van iemand hoort ook niet weet of ze uberhaupt nog wel actief zijn hier op het forum uberhaupt en hoe het gaat enzo....leuk om wat van je te horen en fijn om te weten dat het goed gaat (op de superleuke klachtjes na, hahaha)

knuffeldeknuf....

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Benbri,

Dank je wel, ik lees lekker mee en zal zeker laten weten hoe de 20 weken echo gaat. En of mijn regeltje blauw of roze wordt....

Liefs

Cjee

Geplaatst

ja, das wel heel spannend...geloof dat we nu redelijk gelijk opgaan, dus ben benieuwd of wij meiden het sterke geslacht zijn of dat de mannen ons inhalen, whahahaha :)

overigens heb ik mij vandaag ingeschreven bij de kvk, niet dat er de aankomende maanden veel zal gebeuren, maar toch :) enne oh ja...wat een mzzl hebben wij meiden eigenlijk, als ik de augustus en septemberbankjes zie...word je niet supervrolijk van (alhoewel september ook wel erg druk is)

knufknuf

Geplaatst

Hey Cjee- leuk dat je er nog wel bent! Tuurlijk gooien we je er dan niet uit! We zullen nu onthouden dat je dus nog wel hier bent hoor ;-). Daar ging t inderdaad meer om zoals Benbri al schreef...

Vandaag bij de vk geweest - hartje geluisterd en baarmoeder gevoeld - was goed. Nu nog 3 weekjes!!! Hoop ook echt dat alles goed is qua medische zaken!

Gevraagd over badbevallingen. Hadden ze onderzoek naar gedaan en ze hebben uitgelegd waarom ze het niet doen. Mag wel in m'n eigen bad tussendoor, maar niet met de persweeën. En Thaland was ook geen probleem, zolang ik me maar niet te druk maakte. Bloeddruk 130-60, dus was ook netjes. Fijn weer voor nu om te weten...

Geplaatst

hm...jammer voor je meis, maar heeft ze je wel kunnen geruststellen waarom ze dat niet doet? heb je er vrede mee bedoel ik eigenlijk meer of wil je het nog steeds graag? (volgens mij moet het altijd kunnen, alleen dan dus voor jou niet thuis, mss een kraamhotel een idee dan)

even mijn plaatje kijken, wat een leuk plaatje is dat zeg :)

en wilde nog een boel zeggen, maar ben in een klap alles kwijt wat ik wilde...oh ja...ik heb af en toe dat ik ineens heel duizelig en licht in mijn hoofd word, heb dan ook het idee dat ik bijna flauw val, maar dat gebeurt niet. het lijkt op te snel opstaan, maar dat is het dan niet en vaak gebeurt het wanneer ik gewoon zit of sta of zo...zou mijn bloeddruk op zo'n moment dan te laag zakken of zo? moet ik mij daar zorgen om maken?

Geplaatst

Zou inderdaad ijzergehalte kunnen zijn. Of laag suikergehalte. Is het bijv als je even niets gegeten hebt? Of lage bloeddruk. Als je je er zorgen over maakt, gewoon even de vk bellen hoor, die kunnen je dan vast gerust stellen, maar volgens mij is het bij alle drie gewoon voornamelijk erg vervelend voor jezelf. Kan me herinneren dat je dit al eerder ook had toch? Toen in de badkamer...

Sja, ik begreep zijn punten wel waarom hij het niet doet. Met een aantal dingen had hij wel gelijk, of althans, klonk het logisch. Vond het zowiezo fijn dat hij vertelde dat hij er wel een onderzoek naar gedaan had, dus dat zijn argumenten wel onderbouwd waren. Dan maar gewoon zoveel mogelijk in m'n eigen badje - scheelt op zich ook wel weer in de ruimte, rompslomp en de kosten ipv er een te moeten huren. Dus heb er wel rust in. Haha, gek genoeg ga ik dan nu gelijk al weer verder denken hoe ik dan wil bevallen, want je hebt ook zo'n baarkruk ofzo? Niet dat ik m'n zwangerschap nu al zat ben hoor - in tegendeel - geniet echt van die buik en kijk uit naar t moment dat ik de kleine voel en anderen m kunnen voelen etc, maar toch ben ik in m'n hoofd al veel bezig met de bevalling. Zie er niet tegenop hoor - wil het gewoon geod doordacht hebben om zo met n "leeg" hoofd er gerust aan kan beginnen ofzo. Klinkt het erg vaag?

We hebben ook n verplichte uitnodiging met partner gekregen voor n info avond. Gaat dan over voeding, lifestyle etc. En daarna zijn dan 4 workshops waar je er 2 van kan uitkiezen. Vind het wel interessante onderwerpen. Hebben jullie ook zo'n avond? Hij zou bij ons 6 november zijn, maar dan zijn we dus nog op vakantie, dus wordt t 16 januari - moet nog lukken ;-)...

Geplaatst

Hallo meiden,

Ben vanmorgen weer bij de verloskundige geweest en de beeb groeit goed, hartje daar ook weer gehoord man o man wat duidelijk zeg echt helemaal geweldig. Bloeddruk was ook prima, zei nog tegen haar van dat er wel heel wat moet gebeuren voordat mijn bloeddruk omhoog gaat haha.

@ Benbri, wat is de naam van je site? PB me anders ff, want ben natuurlijk wel heel erg benieuwd. En dat je nu al je KvK nummer hebt aangevraagd maakt toch niks uit. Oja dat je duizelig bent, kan ook komen dat je niet voldoende rust hebt gehad, ik merk het ook vaak dat als ik druk ben ik duizeliger ben dan normaal, zorg er zo en zo voor dat je dan iets zoets in huis hebt zodat je je suiker ff op peil kunt houden. Als je weer voor controle moet wel ff aangeven hoor.

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Liefs Janis

Geplaatst

janis...mijn site is nog niet echt actief, hahaha...ben nog volop bezig, maar als je wat zoekt of een bepaalde maat dan geef je maar een gilletje hoor, stuur wel wat foto's...uiteraard krijgen jullie meiden van mij ook korting :)

enne...denk zelf dat het te maken heeft met lage bloeddruk, maar omdat het net is alsof ik af en toe een seconde flauw val is het best eng, zeker met autorijden en het komt opzetten en spontaan ook en dan zakt het wel weer weg...denk niet mijn ijzer of suiker...zal de bloeddruk wel zijn :)

ga even vlug boodschappen uitpakken, zit ijs in en die vergeet ik nu helemaal, hahahaha

Geplaatst

Kijk kortingen zijn we altijd gek op of niet meiden hihi.

Benbri, goed om je zelf denken he en als je het niet vertrouwd ff de HA inlichten of de verloskundige. We moeten geen ongelukken hebben.

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier alles goed, inmiddels gister de 20 weken gepasseerd. Vandaag een GUO echo gehad, beide waren lekker aan het bewegen. Alles is mooi opgemeten en bekeken.

1 kindje heeft maar 1 werkend niertje, de andere was erg goed en functioneert niet. het goede niertje werkt wel zoals het hoort, er is voldoende vruchtwater en hij produceert ook normaal urine. Hier hoeven we ons geen zorgen om te maken, er zijn mensen genoeg die maar 1 werkende nier hebben zonder dat ze het weten. Was eerst wel even schrikken, maar weet dat het niet ernstig is. Over 8 weken weer een controle GUO en dan gaan ze weer kijken naar de niertjes van beide kindjes, kijken hoe dan de ontwikkeling is.

Fren, 4 kg is niet veel hoor. Valt reuze mee. En je bent zwanger dus dan mag je ook. Normaal is ongeveer 12 kg. Als je goed op je voeding let kun je er weinig aan doen toch?

Geniet gewoon lekker!!

Bri, als je het niet vertrouwd altijd ff bellen met HA of VK. Kunnen zo je ijzer of wat dan ook prikken!!

Oh ja, ben maandag ook nog tante geworden van een mooi klein neefje!! Zo schattig. Manlief ook helemaal in de wolken, hij kan nog niet bevatten dat wij er straks 2 van zulke kleintjes hebben liggen!! :)

Ga nog ff wat boodschapjes doen...

x

Geplaatst

Lianne, wat fijn te lezen dat het zo goed gaat met jou en je 2 kleine wondertjes. Echt waar, super!!

Een mooie echo gehad, maar gelukkig niets verontrustends... geniet ervan meid!

x

Geplaatst

jee Lianne ja dat lijkt me wel schrikken ja,

onze kleine heeft 50% kans op een nierziekte maar dat kunnen ze bij de 20 weken echo niet zien, dat is pas te zien als het kindje ouder is.

onze oudste heeft het tot nu toe niet en het is erfelijk dus de artsen gaan er van uit dat het ook goed blijft, over een paar jaar weer testen.

mijn man heeft een erfelijke nierziekte, cystenieren, hij heeft er amper last van en elk jaar op controle.helaas heeft hij door de nierziekte wel een aneurysma in zijn hoofd gehad die geknapt is ( een hersenbloeding) hij heeft hier helemaal niks aan overgehouden gelukkig ( 3 jaar terug op zijn 30ste)

fijn dat alles verder goed was!

en gefeliciteerd met je neefje! geniet er lekker van!

even een vraagje aan alle dames!

aangezien ik in de zorg werk kan ik een gratis griepprik krijgen, gaan jullie ook een griepprik halen?

als ik op de site van de RIVM kijk kan het geen kwaad om een prik te halen, normaal doe ik het nooit en denk ook niet dat ik het nu doe hoor.

ik voel de kleine steeds vaker en beter, vooral s' avonds na het eten!

groetjes marjan

Geplaatst

Lianne, een goede echo gehad begrijp ik. Lijkt me inderdaad toch even schrikken in eerste instantie als je hoort dat 1 niertje niet functioneert. Gelukkig heeft de arts jullie kunnen gerust stellen dat het niet heel verontrustend is.

Ik mag morgenochtend voor de 20 weken echo. Ben benieuwd.... hopelijk ziet alles er goed uit.

Geplaatst

Lian, kan me voorstellen dat je in eerste instantie bent geschrokken, gelukkig dat het verder geen problemen zal gaan opleveren.

Grappig dat jij ook maandag tante bent geworden van een jongetje, ik namelijk ook en ook van een jongetje. Zat al gelijk te denken he, was er dan nog iemand zwanger maar nee niet in mijn familie haha.

Oja wilden jullie ook weten van wat het zou worden?

Marjan77, als ik in aanmerking zou komen voor een griepprik zou ik hem niet nemen, weet niet uit te leggen waarom niet, maar nee mijn gevoel heeft zoiets van niet doen. Denk dat het er ook van af hangt van wat voor werk als je doet.

Eef78, heel veel succes straks met de 20 weken echo, willen jullie weten wat het wordt?

Sorry hoor kan het allemaal niet bijhouden van wie het wel of niet wil weten haha.

Hier gaat het goed, heb vannacht wel erg slecht geslapen, dus vanmiddag weer ff op bed. Verloskundige zei gister nog tegen mij, van als je druk bent dan voel je de baby niet, alleen als je lekker kan ontspannen, gister avond op bed met het lezen was de baby dus ook wel weer lekker op dreef.

Liefs Janis

Geplaatst

nou, ik voel de baby als ik druk ben en als ik niet druk ben, hahahaha...soms zelfs heel irritant, maar ze ligt echt nog steeds in de bekken (nog steeds een dwarsligger dus, hihi) en als ik dan naar voren zit bij voorbeeld, dan gaat ze weetikvelen...tikken, draaien, schoppen, iig erg irritant, kan dus niet laag eten zonder dat dochterlief verteld dat ze er nog is, hahaha...en de nachten houd ze mij ook wakker, behalve wanneer manlief wakker is en hand op mijn buik legt, dan gaat ze stilvallen, hij is dus de pineut als ze niet wil slapen snachts, hahaha....nou ja, ik voel haar dus eigenlijk de hele dag en nacht wel door, tis een vrij wakkere baby nu al, hopelijk verdwijnt dat een beetje als ze geboren is, anders word het een chronische slaaptekort baby (en over mama nog maar niet gesproken, hihi), denk dat de meesten wel willen weten op een paar knappe uitzonderingen na (ik zou echt "dood" gaan van nieuwsgierigheid)

lianne, wist je al wat het werd of was jij een van de weinige knapperds die het niet wilde weten? wel goed om te horen dat je je er niet druk om maakt en dat het vaker voorkomt weet ik. het nichtje van mijn man heeft het ook, volkomen gezond kindje, alleen 1 werkend niertje (zelfde als jij denk ik dan)

ik ga geen griepprik halen, nooit gehaald dus nu ook niet, maar heb sinds mijn 12e ook geen griep meer gehad, wel algehele malaise (niet zo lekker) maar nooit griep...en ik hou niet van prikken (ahum...)

eef, veel plezier bij je echo :)

knuffels voor de dames, ik ga lekker douchen :)

Geplaatst

Ik heb vanochtend de 20-weken echo gehad en alles zag er gelukkig prima uit! Dus helemaal opgelucht.

Wij wilden inderdaad het geslacht niet weten. Ze zei dat ze niet kon garanderen of het toch niet per ongeluk in beeld zou komen misschien. Dus op het moment dat ze in die zone bezig was, heb ik mijn hoofd even afgewend. Dus het is nog steeds een verrassing!

Qua groei lag het allemaal binnen de curves, maar wel tegen de ondercurve aan. Het lijkt dus iets aan de kleine kant te zijn, maar niet zorgelijk ofzo. Ze zou het doorgeven aan de verloskundige en als die zich over een aantal weken zorgen maakt over de groei kan er nog een groeiecho worden gemaakt. En ach, een klein kindje poep je misschien toch weer iets makkelijker uit dan een heel groot kind haha!

Heb nu veel kleertjes in maatje 56, misschien moet ik toch ook nog maar het een en ander aanschaffen in maatje 50.....

Geplaatst

och...en het ene kindje groeit sneller dan de andere en het ligt ook een beetje aan de bouw, 2 kleine mensen zullen toch niet zo snel een groot kind baren lijkt mij toch? wel spannend hoor, echt knap dat je het niet wilt weten, ik echt wel, zeker met het oog op shoppen, zo weinig unisex kleertjes....naam hebben we gelukkig ook al, zijn we zowaar samen uit gekomen, nu nog eentje (moet gewoon 2 namen hebben, hahaha..)

verder last van mijn rug en bekken...wilde net de box in elkaar zetten, denk te fanatiek geweest, want auwie...en de verhoogplank krijg ik helemaal niet in de box en ik ben er ook even te ongeduldig voor en last en..gewoon ik dus, hahaha

mss met melis vanmiddag shoppen, hangt er vanaf of ze het voor elkaar krijgt om zonder bedrijfsarts halve dagen te kunnen werken...vind het wel dat ze moeilijk doen daar....zwangerschap kan lichamelijk heel goed gaan, maar ook super niet goed (misselijkheid, bekken, rug, baby, etc..etc..) dus raar dat ze moeilijk doen, maar goed...:) heb er zin in, dus ik duim :)

verder errug verbaasd over sommige mannen dat ze zo ontzettend de controle over hun vrouwen willen hebben, niet gezond...vrouwtje/meisje in kwestie ziet het zelf niet zo heel erg zo, maar ik zit er eigenlijk toch best mee (wazig verhaal, maar komt omdat het hier van het forum is) komt hoogstwaarschijnlijk door mijn eigen verleden, maar toch....vind het heel moeilijk en ik neem er gevoelsmatig afstand van, maar merk toch dat het moeilijk is zeg maar...*zucht*

Geplaatst

Eef, wat fijn dat de echo goed was. Wat je zegt over een kleine peop je makkelijker uit, is niet helemaal waar, die van mijn schoonzus was ook erg klein, en ze is toch uitgescheurd....... Ik zou eerst ff afwachten met kleine kleding kopen, kan ook zijn dat je beeb straks een groeispurt krijgt he.

Knap van je dat jullie het niet willen weten, ik zou omkomen van nieuwschierigheid.

Lekker genieten vandaag van dit nieuws en ehhh wel ff foto's plaasten he.....

Liefs Janis

Geplaatst

ja vorige week de schoonzus van mijn vriendin, zij en haar man allebei klein en smal en kregen een 10 ponder!!!! van 57 cm .

lucas was geboren met 42,3 dagen en amper 2500 gram en 45 cm daarom nu ook indicatie als deze weer zo klein is word ie eerder gehaald.

lucas heeft 2-3 weken in prematuurtjes kleding gelegen dus ik heb nu ook heel wat van maatje 50 liggen, ook 56 hoor hoor, heb nog heel wat over van 9 jaar geleden:)

ja benbri wazig verhaal:)

mijn man is wel zorgelijk maar niet obsessief zorgelijk.

vanmiddag lekker naar de kapper, heb er zin in, heb kort haar en het wil nu niks meer.

fijne dag allemaal!!

Geplaatst

hey allemaal!

Ik heb dan eindelijk gister toch een 20 weken echo gehad... Ik ben zo dom geweest... Ik had me dus een dag vergist. We zouden het eigenlijk vandaag hebben..

Maar we moesten naar een heel ander ziekenhuis.. Dik een uur rijden. Ja en ik was in de stellige overtuiging dat het dus woensdag was om half 9 en niet donderdag.. Om allerlei redenen, waaronder dat ik altijd op donderdag een echo had en nu eens een keer niet en omdat ik geen vrij hoefde te vragen op mn werk..

Kortom allerlei redenen... Maar het was toch echt eigenlijk pas vandaag.

Nou na heel even wachten mochten we dan toch nog de echo laten doen... pfff wat een opluchting! En alles was helemaal in orde! Wel lag zoonlief een weekje voor op schema. Dus we worden nu weer in de gaten gehouden en getest op eventuele zwangerschapssuiker..

Eef: Misschien kunnen we ruilen qua kleertjes ik heb nl veel in maatje 50 al in huis... ;-)

Vandaag ook weer eens bij de bedrijfsarts geweest ivm de klachtjes.. En ik werk nu al ietsjes minder maar nu gaan we 4*4 werken.. Ik heb vooral als ik de trap naar mijn kantoor op loop (4 trappen) en in de avond hele harde buiken.. Dus hij zegt rustig aan doen.

En aangezien ik al te horen heb gekregen dat mijn arbeidsovereenkomst per 1 december niet verlengd ga worden denk ik dat ik erop aan ga sturen dat ik volledig uitval na een paar weekjes.. het was een prachtige baan met veel reizen en veel afwisseling.. Maar ik zie mijzelf ook niet na de zwangerschap elke 2 weken 2-3 dagen in het buitenland zitten. Dus ik ben er niet rouwig om...

Alhoewel mijn baas wel net deed alsof ik absoluut disfunctioneerde hihihi.. Ik zei tegen hem.. ja jonge ik weet wel beter.. ik weet dat het eerder met mijn zwangerschaps te maken en het feit dat ik dan minder wil gaan werken dan mijn functioneren.. Maar dat zal jij natuurlijk nooit zeggen he ;-) En toen wist hij niks terug te zeggen. Ik zag het gewoon aan zijn kop dat hij er moeite mee had om te zeggen tegen mij dat ik niet goed functioneerde.. En sinds hij weet dat ik zwanger ben deed hij ook heel raar.

Zoals gezegd ik ben er niet boos om ofzo.Eigenlijk zelfs opgelucht, want als ik alles op een rij zet, dan viel de baan toch wel wat tegen hoor.. Ik moest elke dag 60 km rijden. Normaal zou ik daar 35 minuten over doen, maar nu tussen de 60 en 90 minuten!!! Ik zou beleid mogen maken, maar was continue bezig met nieuwe mensen aannemen. en noem maar op.. En elke keer als ik een goed idee had zei mijn baas.. ja maar het werkt toch prima zo.. Terwijl heel duidelijk was dat dat niet het geval is... Ach ja... Bazen.. je kunt ze beter kwijt zijn dan rijk.

Na mijn zwangerschapsverlof ga ik dan ook als freelance HR consultant werken. Lekker onafhankelijk, werken in opdracht van bedrijven.

Nou ja, ik ga nog maar eens even naar het toilet en dan mag ik om half 1 weer naar huis vandaag! Jippie!!!

Heel veel liefs,

Nofje

Geplaatst

jeetje, wat super dat je echo hebt gehad toch nog (geen woord of het nou echt een jochie is, expres zeker? of ben ik gewoon niet aan het opletten en heb je de bevestiging nu al gehad?) overigens doen bazen altijd moeilijk....zucht...word er ook een beetje moe van, haha..gelukkig heb ik geen baas en hoef ik ook niets momenteel.

en marjan, ging ook niet om iemand van dit topic he :) niet dat iedereen nu in de stress schiet of zo, hahahaha....leuk meisje hoor, maar als ik de verhalen hoor over manlief dan krijg ik kriebels....leg het nog wel een keer uit (waarschijnlijk dikke buiken date, hahaha)

koezkoez voor allen

Geplaatst

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... Ik ben in alle staten vandaag!!

Na maar liefst 3 weken zeuren om een afspraak bij een bedrijfsarts te krijgen, heb ik nog steeds geen arts of uitnodiging gezien. Ik heb net een gesprek met P&O gehad en die geven aan dat mijn verloskundige niet bevoegd is om mijn belastbaarheid te bepalen (vk had halve dagen geadviseerd). Ik zit al een uur te janken van woede en frustratie, IK BEN EINDELIJK ZWANGER en de klachten die dat met zich meebrengt lijkt geen sterveling te interesseren. Oh ja, 'je vk heeft geen enkele belang bij beide partijen' en kan daarom dus geen goed advies geven. Sorry, maar als er iemand is dit verstand heeft van zwangerschappen dan is hij/zij het wel.

Meiden, wat moet ik nou doen? Ik heb geprobeerd mijn verantwoordelijkheid te nemen door in alle openheid te vertellen waar ik last van heb en waarom ik minder wil werken (mede op advies van de vk). Nog steeds heb ik geen afspraak met een bedrijfsarts. Het laatste wat ik wil is dat ons kindje met 30 weken of nog eerder wordt geboren, dit levert zoveel stress op die hele k*tsituatie op m'n vervloekte werk!

Sorry voor mijn geklaag, maar jullie nemen mij tenminste wel serieus... xx

Geplaatst

inmiddels weet je mijn standpunt wel he melis :) heb het nu 3x via sms gezegt geloof ik, hahahaha...

ik geef je wel een hele dikke virtuele knuffel hoor...

Geplaatst

Ben net gebeld door m'n pa - m'n moeder ligt weer in t ziekenhuis. Weer een ongeluk met de fiets.

Afgelopen februari ook al - vanwege de gladheid was ze flink onderuit gegaan - hersenschudding, gebroken ribben etc en dit keer weten ze nog niet hoe erg het letsel is want ze wordt kunstmatig buiten bewustzijn gehouden, ivm klaplong, ribben etc. Hoofdletsel zijn ze nog aan het onderzoeken... Bleh, voel me zo machteloos nu- zit maar beetje naast de telefoon te wachten, terwijl ik dus eigenlijk m'n tas zou gaan inpakken ivm een bruiloft in Engeland dit weekend... Weet niet of ik daar nu nog wel heen wil... Maar afwachten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden