Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje Ink wat erg van je moeder.

wonen ze ver bij je vandaan? kan je erheen?

hangt van de ernst van de verwondingen af of ik zou gaan naar engeland of niet maar mijn moeder zou echt voorgaan hoor.

aan de andere kant hoelang ben je daar? je kan toch niet veel doen denk ik nu voor je moeder.

lastig meid .

in ieder geval enorm veel sterkte!!!!

en een hele dikke knuffel!

Melis, heb je geen telefoonnummer van de bedrijfsarts?

sta op je strepen hoor meid, hun denken alleen maar in het belang van het bedrijf.

voor jezelf opkomen en dat doe je al heel erg goed!!!

dikke knuffel voor jou ook!

nee benbri dat begreep ik ja dat ze niet uit februari-forum komt.

Nofje gaaf dat je alsnog je echo hebt gehad en dat alles goed was met je baby!!

ja zwangerschap en afspraken gaan niet samen, ik moet alles echt opschrijven hoor!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hihihi benbri.. het is echt een Jongen!!! Dat was gister heel duidelijk te zien lol!

En ja die bazen.. pffff....

Ink wat ontzettend shit van je moeder. Ik snape wel datje niet weg wil... Ik hoop dat het allemaal goed komt.

En Melis: Ik zou dan bij P&O eisen dat je een afspraak met de BA krijgt.. aangezien die wel gemachtigd is om je belastbaarheid te bepalen. P&O mag dit niet eens aangeven. Ik werk zelf of P&O en ik doe nooit uitspraken over de expertise van opgeleide mensen als het gaat om medische discussies... P&O kan namelijk helemaal niet bepalen of iemand voldoende opgeleid is om je belastbaarheid te bepalen.. En bij mijn weten; kunnen verloskundigen en gyneacologen dat als enige in een zwangerschapstraject.. Werkgerelateerde belasting kan alleen bepaald worden door de BA. Dus eisen dat gesprek...

En anders.. gewoon ziekmelden! krijg je na 4 weken vanzelf een uitnodiging van de BA... LInksom of rechtsom jij moet aan jezelf en je kindje denken dat zal verder namelijk niemand voor je doen.. Maar dat heb je onderhand wel gemerkt. Veel succes!

En anders geef maar een gilletje dan zal ik eens wat in briefvorm gieten voor die P&O'er! God wat wordt ik hier boos van... (by the way in welke sector werk jij?gewoon ff voor mijn beeldvorming...)

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Ink, weet je ondertussen al meer over de gezondheid van je moeder? Sterkte i.i.g. meis **digiknuffel**

Nofje, ik werk in de incassobranche. Heb inmiddels weer telefonisch contact gehad met mijn leidinggevende; of a.s. maandag in Etten-Leur of 4 oktober in Hilversum naar de bedrijfsarts. Omdat ik in Almere woon, heeft 4 oktober in Hilversum mijn voorkeur. Ik heb toen de vraag gesteld of ik tot die tijd (conform het advies van mijn vk) 4 uur per dag mag werken i.p.v. de afgesproken 6 uur die ik nu werk tot week 40. Dat mag wel, op de voorwaarde dat ik die 2 uur per dag dan VERLOF opneem, zijn ze helemaal gek geworden? M'n leidinggevende vond dat ik het moest los laten en er niet te zwaar aan moest tillen. HALLO, het gaat wel om het welzijn van de baby en mij die over 5 maanden een bevalling moet organiseren. En dan durven zeggen dat je als werkgever zo voorzichtig bent met zwangeren......... WTF!

Ik voel me momenteel zo alleen, alsof ik op een heel groot plein sta te schreeuwen om hulp en niemand die mij hoort/reageert.

Geplaatst

iedereen hoort je melis, alleen je werkgever wil je niet horen...ik blijf zeggen, ik zou me ziek melden als ik jou was, ze zijn gek geworden daar....geen verlof opnemen en ze hebben niets te willen, want als je je nu ziek meld hebben ze niets...maar goed, je moet het zelf weten meis :)

(by the way, heb je mij weer op de negeermodus?) whahahahahahaa.....(grapje hoor) knuffeltje

Geplaatst

Nee joh Benbri... Ben eigenlijk al de hele middag aan t bellen met van alles en iedereen, vandaar..

Net weer gebeld... Leidinggevende had niet begrepen dat ik bekkenklachten/rugklachten heb, dacht dat ik alleen moe was. Wat een klote smoes zeg, heb het meerdere malen aangegeven.

Ga lekker Mc Donalds halen en in bed opeten, ben klaar met donderdag 22 september!!

Geplaatst

hey meiden,

Wat een dag zeg....

@nofje: fijn een mooie echo. En een jongetje! Wel balen van je werk, al pak je het goed op.

@melis, wat belachelijk. Jij en de kleine zijn het enige wat telt. Misschien kan je het uwv eens bellen. Je bedrijf krijt alle kosten terug. Bovendien moet je ook dit zijn bij de bevalling anders kom je daarna wellicht ook weer in de ziektewet.

@ink: wat erg zeg. Hoop dat het allemaal meevalt en dat je snel bericht krijgt. Natuurlijk gaat je moeder nu voor, maar snap dat je ook naar engeland wilt.

Hier was de 17 weken echo goed. En we krijgen een jongen en een meisje. Wel moet ik proberen nog meer te eten.zit nog altijd 4kg onder mn gewicht en mn buik groeit door.

Gr

Geplaatst

Eef, fijn dat je echo goed is!! Altijd fijn te horen. Ik zou ook nog even wachten met het kopen van kleinere kleertjes. Ze zullen vast nog wel een x opgemeten worden en misschien krijgen ze nog wel een mooie groeispurt!!

Jnr, wat leuk een jonge en een meisje!! En fijn dat ook bij jou alles goed is... Merk jij ook dat het wat zwaarder begint te worden in je buik?

Melis, geen verlof nemen hoor!! Gewoon ziek melden door zwangerschap wanneer ze niet mee werken. Ze krijgen daar geld voor, kost ze dus helemaal niets!! En gewoon doen waar jij je zelf goed bij voelt!!

Ink, vervelend van je moeder zeg!! Weet je al wat meer?? Moeilijke beslissing of je wel of niet richting Engeland moet gaan voor een bruiloft. Je moeder is je dierbaar maar de persoon die gaat trouwen misschien ook?? Hoop dat je moeder snel opknapt.. Digiknuf van mij...

Benbri, ik ben 1 van de knapperds die niet wil weten wat het geslacht van onze kindjes is...

Hebben wel vermoeden dat het een jongen en een meisje is. Daar hebben we ook al mooie namen voor. Wanneer het 2 dezelfde zijn, hebben we tot nu toe nog geen naam. Nog hard gaan puzzelen dus!!

Ga zo even heerlijk zwemmen, even niets van je lichaam en kwaaltjes voelen.

x

Geplaatst

Melis! Belachelijk! Ze mogen geen verlof afhouden als je je ziek meldt! Dus ik zou zeggen ziek melden. Je bent al veel te coulant geweest met ze... En meldt je dan naar ziek met de mededeling dat als de BA ook vindt dat je wel 6 uur kunt werken je het op neemt met het UWV, aangezien ze via hun ook geld voor je ziekteuren krijgen. Dus je dreigt dan gewoon met een second opinion! Laat je niet op je nek zitten hoor!!! Je staat in je recht! Sterker nog je hebt recht op meer pauze dan normaal!!! Veel sterkte! Kus Nofje

Geplaatst

Lieve meiden,

Kom net uit t ziekenhuis van de Intensive Care. Mams ligt daar, grotendeels buiten bewust zijn gehouden door slaapmedicatie en pijnstillers. Ze is er erg slechtoe. O.a. schedelfractuur. Is korte momentjes bij geweest, maar raakt dan in paniek - ligt daarom vast gebonden, want ze rukt alles er uit en dan roept ze "maak me los maak me los, het gaat niet goed" en dan zakt ze dus weer weg. Het is nu afwachten hoe de komende uren met haar zal gaan en hoe ze uiteindelijk is als ze wel bij bewustzijn is, dus het is allemaal nog erg onzeker, behalve dat dit in het gunstigste geval denk ik wel een herstelperiode van maanden gaat zijn - àls ze helemaal kan herstellen.

Tlkens schoot door 'm'n hoofd dat ze het echt wel moet gaan redden om onze kleine nog wel mee te kunnen maken...

Geplaatst

jee ink wat erg en heftig. We leven hier allemaal met je mee. Ik wil je heel veel sterkte toewensen. En natuurlijk hoop ik dat met je moeder alles goed komt en dat ze je kleine straks in de armen kan houden.

Bah, krijg wr de rillingen van. Weet niet zo goed wat te zeggen. Weten ze al wat er is gebeurt?

Sterkte!

Geplaatst

Dank je Jrn. Was er nu precies is gebeurd is nog onduidelijk. Er was iets met een kind op n fiets, waar m'n moeder denk ik voor uit moest wijken. Ze is toen over de kop geslagen vanwege hard remmen waarschijnlijk (was net heuvelafwaarts) en moest ter plekke geholpen worden - had een klaplong, dus door ter plekke een gat te maken tussen haar ribben in haar long, konden ze hem weer "oppompen" zodat er weer wat lucht in kon komen - 2 ambulances en traumahelikopter zijn er aan te pas gekomen. Dat kind schijnt van schrik naar huis gereden te zijn, dus die had waarschijnlijk niets, maar wie het was, hoe het precies gebeurde etc is dus allemaal nog vaag...

Geplaatst

jeetje inge......wat supererg :( ik hoop maar dat het snel goed gaat met haar dan, je zou er niet aan moeten denken met je beebs...dat kan je nu weer net niet gebruiken :(

heeeeeeel veel sterkte aan het bed van mams en houd moed

*dikke dikke knuffel*

Geplaatst

Lieve Ink,

Ik wil jou en je familie heel veel sterkte toe wensen en ik hoop echt dat je moeder snel weer bij zal komen. Jemig krijg er kippevel van, en heb er geen woorden voor.

Ben in gedachten bij je.

Dikke knuffel Janis

Geplaatst

jeetje ink wat heftig, hopenlijk krijgt ze door haar in slaap te houden genoeg rust om te herstellen, lijkt me echt zwaar om je moeder daar zo tezien liggen.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel vanaf hier

Geplaatst

Meiden, heel erg bedankt voor de lieve reacties. Zit met tranen in m'n ogen, maar ja, dat is niets nieuws voor t afgelopen etmaal.

M'n moeder is stabiel de nacht doorgekomen. Vanmorgen om 6.30 heeft de de zuster geroepen dat ze haar naar huis moesten laten gaan, want haar kleinzoon was 21 september jarig en werd 9 en daar moest ze heen! Dus de zuster dacht dat ze niet goed georiënteerd in tijd was, maar het klopt wel, want hij was de 21e jarig, maar zou het morgen vieren (wat nu niet door gaat omdat niemands hoofd er naar staat), dus wij zien dit als een erg goed teken. Een dezer dagen zal een gesprek met ons en de neuroloog volgen om mere te weten over het letsel. Ondertussen is er een politieonderzoek bezig. In de krant komt een oproep voor getuigen. Schijnt dat er een 11 jarig meisje bij betrokken was die psychische problemen al had, dus voor haar denk ik ook nog eens een extra klap. Ze zal waarschijnlijk dit weekend nog wel verhoord gaan worden...

Vandaag een voor een bij haar langs, want er mogen er maximaal 2 tegelijk bij. Dus m'n pa zit er de hele dag en m'n 2 zussen en ik zullen elkaar afwisselen. Partners gaan nog even niet mee ivm de drukte. Manlief heeft gelukkig besloten om ook niet naar Engeland te gaan, waar ik hem erg dankbaar voor ben - blij dat hij hier is!

Liefs!

Geplaatst

Ink, jee wat heftig van je moeder!! Alle sterkte voor haar, jou en de rest van de familie.

Melis, wat een gedoe met je werk zeg..... Ik heb het idee dat veel werkgevers maar moeilijk doen bij zwangerschappen....

Geplaatst

melisje...hoe is het met je vandaag? was je mcdonalds in bed lekker? wat heb je nou vandaag gedaan dan of wat ga je doen? hebben ze nog wat gezegt? en..en..en...verder niet nieuwsgierig hoor

enne inkie....fijn dat het beter gaat met mams....*knuffel*

Geplaatst

Nou, het verhaal heeft weer een vervolg hoor...

4 oktober heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts. Ik kon ook a.s. maandag in Etten-Leur, maar dat is vanuit Almere gigantisch ver. En daar pakken ze me nu op. Op advies van de vk moet ik tot de afspraak met de bedrijfsarts halve dagen werken, maar hier gaat mijn werkgever niet mee akkoord. Ja, ik mag halve dagen opnemen mits ik daar verlof voor inlever. Ik heb aangegeven dat niet te doen. Meteen na het gesprek heb ik het UWV gebeld en de situatie uitgelegd. Ik heb zo ook een afspraak met de huisarts om de situatie te bespreken, ik vind het allemaal zo naar!

Ik ben zo bang dat de bedrijfsarts beinvloed is door het gesprek dat ik met de verzuimmanager heb gehad en dat ik straks alsnog meer moet werken. Ik trek dit zo niet langer, laat staan dat ik kan genieten van het kleine mannetje in mijn buik. Pffff.... wat een stress zeg....

Geplaatst

jee ink! ik hoop dat je moeder snel hersteld en in gedachten bij jullie, ben er even stil van wat een schrik.

heel veel sterkte!!!

melis wat vreselijk vervelend, ben je eindelijk zwanger komt je baas met gezeur, sta op je strepen hoor meid!!

Geplaatst

Ink, heel veel sterkte met je moeder! wat schrikken zeg....dikke knuffel!

Melis, als ze zo doorgaan echt gaan ziekmelden hoor....hopelijk kan de huisarts meer voor je betekenen!

Heb verder even geen puf om te reageren, ben zo moe, heb gister bloed moeten laten prikken en alle waardes zijn goed dus het is gewoon pech hebben en pas op de plaats!

Ben gisteren eerder naar huis gekomen van het werk omdat ik niet meer op mijn benen kon staan! Blehhh

Geplaatst

Ik kom ook weer even om de hoek kijken.

Ink, wat een vreselijk bericht van je moeder. En net in deze tijd! Al reageer ik niet zo vaak, ik lees mee en ik denk regelmatig aan iedereen en ook zeker aan jou nu.

Melis, lees even mijn verhaal bij de tweelingmoeders 2012. Ik heb hetzelfde gedoe gehad als jij. En uiteindelijk heb ik me gewoon 's middags ziek gemeld. Toen had ik vrij snel een afspraak met de bedrijfsarts. En lees wat hij gezegd heeft! En een gepeperde brief naar mijn werkgever.

Volg het advies van de VK. Denk aan je kind!!!! En als ze halve dagen niet accepteren, dan meld je je helemaal ziek. Het gaat gewoon niet meer! Melis, kom op, ben een stoere meid en handel naar wat het beste is voor je kind. Ik ben die werkgevers zo spuugzat! En ik weet nu door het gesprek met de bedrijfsarts dat ik dus al veel eerder had kunnen handelen. Hij zei letterlijk: je hebt dan geen andere keuze dan je ziekmelden! Mijn baas maakt het me nog steeds moeilijk. Nu met invullen van mijn werkplek en ook met OR-zaken. Ik heb dus constante strijd. Dus ik ga volgende week afhandelen wat ik nog voor mijn eigen gevoel moet doen en dan ga ik helemaal naar huis. Dan zoekt ze het zich ook maar lekker uit. Mijn kindjes gaan voor alles! En volgend jaar wordt bij ons een slecht jaar en dan zal ook niemand zeggen: goh, die jeanine is toch steeds doorgegaan, laten we die baan maar houden! Nee, dan vlieg ik er ook gewoon uit, net als elk ander bij een reorganisatie of inkrimping!

Melis, nog één keer: KIES VOOR JEZELF EN VOOR JE KIND! Uiteindelijk krijg je toch stank voor dank!

groet,

Jeanine

Geplaatst

@ Ink (ik breek even in ) Jeetje, wat een verhaal van je moeder! Ik wil jou/jullie dan ook heel veel sterkte toewensen en hoop dat het allemaal gunstig afloopt voor je moeder! Nogmaals heel veel sterkte!!!

Liefs,

Goofy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden