Jump to content

Recommended Posts

Posted

He meiden, ben dan wel geen mei-mama geworden, maar ben als eerste vd club bevallen, dus nu ook maar de eerste om hier wat te schrijven ;).

Posted

hey miepie, heel goed idee!

ik lees dat het allemaal goed, wat zijn ze goed gegroeid zeg! Super.................

ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Geloof dat Caz gisteren een regeldag had, mijn god die heeft vaak gedronken. Vaak is hij verzadigd maar blijft hij zuigbehoeften hebben.

we hebben de avent speen gebruikt, de difrax combi -2/+2 en de difrax daarna. De dental bibi i love mama maar niets van die spenen snapt hij en blijft hij op zuigen.

het enige wat helpt is de pink maar ja daar wordt je ook moe van, iemand nog een goede tip?

verder slaapt hij bijna niet in zijn bedje, continu tussen ons in en juist IK wilde dat niet, iemand ook nog goede tips?

Posted

Oh wat leuk! Voor de mei mama's :laugh:

Evi heeft ook heel veel zuigbehoefte. Gelukkig kan ze vaak haar eigen knuistje vinden en anders geven wij ook nog wel eens onze pink. Met slapen bakeren we haar in omdat ze dan ook nog heel erg haar knuistjes zoekt en zichzelf dan wakker slaat. Ze slaapt (nu ook) als een roosje.

Speentje is natuurlijk ook een optie maar dat wilde ik weer echt niet. En nu van de week dacht ik nou ja als ze het nodig heeft dan moet het maar. Maar... ze snapt er niets van. Dus weg weer die speen.

Het slapen.. ja wij houden soms toch even vol. Ik geef haar tussendoor een aai over haar bol, schommel aan de wieg en doe de muziekdoos aan en ze slaapt. Soms ook tussenin maar dan omdat WIJ het gezellig vinden. Echt heel lang huilen doet ze niet, 5 minuten ofzo. Dan heeft ze pauze en begint ze soms weer.

Wat is het toch genieten he meiden? Ik vind het allemaal zo leuk en gezellig. Ook 's nachts lekker keuvelen (ik val wel eens in slaap met de bv) maar vindt het nu geen belasting. Dit zal wel anders zijn als ik moet gaan werken :happy:

Fijne avond nog!!

• 2 weeks later...
Posted

Ah, gevonden! handig om hier een topic te hebben inderdaad.

Heel bijzonder hoor, dat we nu hier naartoe kunnen verhuizen. Wie had dat indertijd verwacht toen we nog op ht september wachtbankje zaten??? Ik niet, al hoopte ik het natuurlijk wel heel erg.

Morris heeft gisteren ook echt een regeldag gehad en is de afgelopen nachten aan het spoken geweest. Ik was vannnacht van 2 tot half vijf maar druk met hem. Nu dus wel een beetje moe. Ik probeer nu dus maar met Rust en Regelmaat zijn dag en nachtritme wat te beinvloeden. Maar ik denk ook dat meespeelt dat hij niet helemaal lekker is. Eerst was manlief ziek (grieperig) en heeft zowel mij als Morris een beetje aangestoken. Hij wilde dus ook veel vaker aan de borst. Ik doe maar een beetje wat mijn gevoel me ingeeft, hou me niet heel strak aan een voedingsschema. Ja, ik hou wel in de gaten dat hij rond een bepaalde tijd zou moeten eten maar als hij eerder wil komen vind ik dat ook goed. En soms ios hij na 10 minuten tevreden en slaapt dan rustig uren door!

Maar ik geniet er ook vooral heel erg van, vind het ook heerlijk om verlof te hebben zodat ik er ook helemaal voor hem kan zijn. Wel morgen naar de fysiotherapeut om mijn pols 'dynamisch' in te laten tapen. Mijn vocht verdwijnt heel langzaam en ik hou erg veel last van mijn rechterpols, da's lastig bij het dragen en verzorgen van Morris. Hopelijk werkt het!

Hopelijk Bevalt Pauline ook snel en kan ook zij hier aansluiten!

Posted

Ja!!!! Ze zijn er allemaal!!!

Aafke, ik was ook van twee tot half vijf/vijf bezig vannacht...ook hier onrust. Merk dat de meiden veel onrustiger zijn 's nachts als we visite gehad hebben. Hou het dus nog maar een beetje beperkt. Ook dacht ik dat kv moeilijker te verteren was en kv als laatste fles dus een goed idee ( heb net niet genoeg productie meer voor volledig moedermelk voor alledrie), maar daar melden de meiden zich al veel eerder weer op :s. Nu dis maar weer mm vanavond en overdag een keer kv....

Posted

Ja, Rust en Regelmaat zijn wel kernwoorden inderdaad. Gisteren moest Morris een paar keer mee in de auto omdat manlief mij mooest taxien richting fysio en vervolgens kapper en dat vond ik ook wel een beetje sneu want onrustig voor hem. Gelukkig heeft hij het vannacht echt perfect gedaan! Autorijden werkt wel om slaperig te worden...

Lastig vind ik nog dat ik nog aan huisgekluisterd ben en nog niet zelf met Moris weg kan, winkel is te ver lopen met de wagen en ik mag nognog niet veel tillen dus Maxicosi in auto sjorren is ook nog geen optie. Maar goed, nog een paar weekjes geduld en dan komt dat vanzelf weer!

Hier een nieuw fenomeen: pukkeltjes! Sinds vorige week zit arme Morris helemaal onder. Dat wil zeggen, zijn gezichtje en bovenaan zijn borst. Schijnen talgkliertjes te zijn die baby-acne veroorzaken en dat het vanzelf wegtrekt, maar het ziet er zo zielig uit!

Posted

Aafke, heeft Noor ook heel erge last van! Nou ja, last, zelf merkt ze er weinig van volgens mij ;). Ze begint nu echt te lachen, vrolijk ding.

Ik ben wat op zoek naar hoe/ wat qua voeding. Ik geef ze zoveel mogelijk moedermelk, maar daarnaast ook een of twee voedingen kv. We gaven de meiden forte omdat ze zo hongerig zijn, maar heb het idee dat ze daar toch meer krampjes van krijgen. Rutger gaat enorm spugen van kv :(. We hebben hem dus nu maar weer op 100% moedermelk en ga over een paar dagen op aanraden van het zh eens proberen hoe het gaat als ik hem Friso comfort geef.

Ze spugen de ene keer ook meer van de bv dan de andere keer, maar ben er nog niet achter aan welk eten van mij dat ligt. En of het daar überhaupt aan ligt.... Stomme reflux ook, zo zielig dat t zo makkelijk wee omhoog komt!

Posted

Jaaa gevonden... Nu mag het echt, we hebben allemaal ons kroost in de armen... nou ja, bij wijze van spreken, die van mij liggen te tukken in de box...

Gezellig hoor..

Het is allemaal zo herkenbaar... wat betreft zuigbehoefte, wij geven nu niet meer onze pink en hebben doorgezet met 2 speentjes.... het duurt even, maar dan hebben ze het door.. Je moet de speentjes in het begin goed vasthouden en in hun mond blijven duwen, dan snappen ze het wel hoor!!1 het duurt even, maar wij vinden het nu super makkelijk en gebruiken het alleen als ze niet in slaap kunnen komen, ze worden er erg rustig van.

Kreunen en kuchen jullie kinderen ook zo als ze net gevoed zijn. Dex gaat af en toe helemaal los, zo zielig dan kan hij gewoon niet in slaap vallen. En die stomme krampjes, ook zo zielig. Verder zijn ze helemaal te gek en niet zielig..

Wij hanteren ook redelijk regelmaat.. voeden slapen en in de middag voeden en in de wagen wandelen of in de auto op stap. Ik merk niet dat ze meer onrustig zijn na bezoek, wel als ze constant van hand tot hand gaan.

Wij plannen bezoek nu 4 a 5 dagen per week, 1 bezoek per keer en niet langer dan 1.5 - 2 uur. en dat bevalt prima, verder zijn we wel weer begonnen met bezoeken van verjaardagen, ouders en de 18e hebben vrienden een bbq, we gaan het maar eens proberen.

Hebben jullie al ervaringen met voeden in een openbare gelegenheid (restaurant)? Ik ga dat nog een beetje uit de weg, maar het moet er toch eens van komen.

Meiden, zet hem op.

Wij moeten trouwens dinsdag naar CB, vinden jullie dat prettig?