Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou meiden ze waren weer allebei mooi gegroeid en 2 kloppende hartjes gezien! Ongelofelijk hoe snel dat groeien gaat want ze zijn nu ongeveer 23 en 24 mm en 2 weken geleden 9.8 en 11.6... Meer dan verdubbeld dus! Wat ook opviel was dat de scheidingswand tussen de vruchtzakken mooi dik is: dat zien we graag zei de gyn.

Ik was wel heel zenuwachtig dus kan me jou wel voorstellen Simonja, zou ik ook elke week hebben.

Nu moeten we gaan nadenken over de nekplooimeting, bloed prikken doen ze niet met een tweeling, dus geen combinatietest, want daar kunnen ze nog niks mee. Wist ik niet. Ik heb nu een afspraak met precies 12 weken en moet voor die tijd beslissen wat te doen.

Voor nu kan ik in ieder geval met een gerust hart op vakantie overmorgen!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

caroline, wat fijn dat de echo weer goed was en wat groeien ze idd snel he?

Fijn dat je nu met een gerust hard op vakantie kunt.

Ik heb vanochtend ook een afspraak gemaakt voor de nekplooimeting. Ik ben in de gunstigste weken (12 en 13) met vakantie dus het moet met 14 weken. Eigenlijk net iets te laat maar het is niet anders.

Geplaatst

Ik heb nog niet besloten of we het gaan doen. Ze heeft de afspraak vast gezet omdat het 3 kwartier duurt (!) bij een tweeling, dus als we besluiten het niet te doen moet ik bellen en wordt het alleen een echo. Ik vind het heel moeilijk, extra moeilijk omdat het er 2 zijn want wat als 1 van de twee een verdikte nekplooi heeft? Ik weet het niet hoor, ben bang voor de beslissingen die je daarna moet gaan nemen...

Jij weet het al zeker dus?

Geplaatst

Ruim twee uur in het ziekenhuis geweest.....ze liepen weer eens uit. :-(

Echo was goed, hartje klopte mooi snel en groei was goed, onze frummel ligt 1 dag voor (dus op schema) Hij of zij is nu ruim 3 cm. Daarna naar de verpleegkundige, urine was goed, bloeddruk was te hoog (140/96). Balen! Toen heel lang wachten op de gyn. Die wil wel een glucosetolerantietest doen met 24 weken (vorige keer ook gedaan) en ik moest uitgangstesten doen (bloed en glucoses). Nog een keer benadrukt dat ik in ziekenhuis moet bevallen vanwege de fluxus vorige keer (bloeding tijdens de bevalling, bijna 1,5 liter bloed kwijt).

Dus ik dacht mooi, mag naar de VK. Maar hij had mijn bloeddruk nog niet gezien en jawel hoor moet dus voor nu in het ziekenhuis blijven. Over twee weken weer terug en en als mijn bloeddruk dan lager is mag ik naar de VK anders blijf ik in het ziekenhuis. Dus nu maar duimen dat mijn bloeddruk daalt.

Caro: mooi dat ze goed gegroeid zijn! Wel een lastige beslissing van de nekplooimeting. Wij gaan het niet doen. Hebben we vorige keer ook niet gedaan. Wij willen geen vlokkentest en we gaan de zwangerschap niet beëindigen bij een verhoogde kans. Maar ik kan me in jouw geval met jouw leeftijd wel voorstellen dat je erover denkt. Fijne vakantie in ieder geval!

Geplaatst

Moontje wat fijn dat het hartje mooi klopt, toch weer fijn die bevestiging.

Balen van je bloeddruk, maar je kan toch sowieso ook naar de verloskundige??

Dat ga ik ook doen, ik moet ook in zh voor controlle blijven maar dit keer ga ik ook naar de verloskundige, in het zh checken ze alleen je baby en de verloskundige kijkt ook hoe het met jou gaat en dat vind ik wel prettig dat heb ik bij de zwangerschap van Ilona gemist.

Geplaatst

Ik las ergens dat ze alleen de gyn. vergoeden en dat je de verloskundige dan zelf moet betalen?

Moontje mijn bloeddruk was 140/90 en dat vond hij net acceptabel (normaal bij mij is 130/90, al jaren). Nou moet ik met een tweeling natuurlijk sowieso bij de gyn. blijven helaas... Ik had in februari een nog hogere bloeddruk en moest toen van de huisarts meer bewegen en stoppen met roken. Dat heb ik allebei gedaan, elke dag wandelen en nu is ie dus iets lager. Misschien een idee voor jou? (Dat wandelen bedoel ik want ik neem aan dat je niet rookt...)

Geplaatst

Simonja: ja, dat is weer de andere kant van veel echo's. Je maakt je dan ook elke keer weer een beetje onzeker als je zoals jij als eens een missed abortion hebt gehad. Dat is ook wel een beetje mijn angst ook al is het niet gebaseerd op een eerdere ervaring hoor.

Caroline: wat fijn dat jij ook weer een goede echo hebt gehad en leuk dat die twee frummels alweer zo gegroeid zijn. Ben ook zo benieuwd naar mijn echo volgende week. Had vorige week al van de IVF-arts gehoord dat combinatietest niet kan bij een tweeling omdat ze het bloedresultaat niet kunnen gebruiken. Nekplooimeting kan wel. Wij gaan dat niet doen, want het is uiteindelijk dan ook nog steeds een kansberekening dus dan zegt het mij niet zo heel veel. Verder zou het bij ons trouwens zo zijn dat als één het heeft, de andere automatisch ook Down heeft omdat het een eeneiige tweeling is. Succes met het nemen van de beslissing. Wel fijn dat je nu vrijdag met een wat geruster gevoel naar Kreta kan met in elk geval een goede echo!

Moontje: ook jij een goede echo. Wat fijn. Wel vervelend dat je bloeddruk zo hoog was en je nu misschien in het zkh onder controle moet blijven.

Ik heb ook trouwens wisselende verhalen gehoord over controle in het zkh + de vk. Volgens ligt het aan je verzekeraar of die beide vergoedt. Ik moet het nog navragen, want ik moet sowieso onder controle blijven van het zkh vanwege de tweeling. Maar het leek me ook wel fijn om naar de vk te gaan, is toch wat minder klinisch voor mijn gevoel.

Sylvia: haha, dus je eet al lekker voor 2. Ik heb dat niet echt, omdat ik vaak nog misselijk ben. Maar soms bevalt een maaltijd goed en dan eet ik ineens wel echt een bord vol, dus het is ook beetje verschillend. Ach, als je voornamelijk gezonde dingen eet, is het toch helemaal prima!

Geplaatst

Moontje, fijn dat je echo ook goed was.

Caroline, yep, wij weten zeker dat we de nekplooimeting laten doen. Ook al is het een kansberekening.

Stel dat hieruit komt dat het kindje down heeft dan zullen wij de zwangerschap wel beeindigen. Die keuze hebben we de vorige keer ook genomen en nu gaan we er niet meer over nadenken, we doen het wederom hetzelfde.

Sylvia, bij mij is dat eten heel wisselend. Ik heb goeie en slechte dagen qua misselijkheid en dat maakt ook het verschil in eten.

Als ik erg misselijk ben eet ik heel de dag kleine beetjes om zo toch iets binnen te houden (hang helaas ook regelmatig met m'n hoofd in de plee)

Op de dagen dat ik niet misselijk ben kan ik goed eten. Voor m'n gevoel leg ik dan een reserve aan voor de volgende dagen.. hahah

Geplaatst

dat weet ik niet en zh controlle en vk hoe dat bij de verzekering zit, ik weet van meerdere die dat deden en niets over de verzekering zeiden.

Ik zal na de echo van volgende week ook ff de verzekering bellen.

Wij doen wel de combitest, de vorige keer ook gedaan.

Geplaatst

Ik heb het idee dat ik qua misselijkheid toch wel geluk heb gehad... Ben ongeveer anderhalve week echt erg misselijk geweest maar nu is het goed te doen! Af en toe vlagen als ik niet op tijd eet, maar valt erg mee.

Tuurlijk Simonja, als jullie dat hebben besloten, prima! Het is alleen maar erg fijn als jullie precies weten wat je wil, ik vind dat juist zo lastig...

Ben benieuwd als jij de verzekering hebt gebeld Sissy, de verloskundige zit hier in de straat en ik zou het best leuk vinden om me daar eindelijk eens te kunnen aanmelden! Ga na de vakantie sowieso kraamzorg aanvragen bij de verzekering (na de 12 weken echo), dat is toch wel een goeie tijd? Kan me absoluut niet meer herinneren met hoeveel weken ik dat bij de vorige zwangerschap heb gedaan... Simonja, jij bent een 'verse' moeder, wanneer had jij je aangemeld voor kraamzorg?

Geplaatst

Zo weer ff naar boven gehaald

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25 : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer : 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH : 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83 : 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy : 29 jaar, 1e en 2e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie : 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20 : 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja : 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara : 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline : 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

Moontje : 36 jaar, 2e kindje, 2 cryo's teruggeplaats (nog van vorige IVF)

Medusa : 32 jaar, 2e kindje , 1e ivf , spontaan in rust maand

Sharon: 34 jaar, 1e kindje, 2e icsi, spontaan in rust maand

Celene: 30 jaar, 1e kindje, 3e icsi, 3e tp, tp van 2 verse

Disi: 31 jaar, 3e kindje, 1e icsi, 1e tp van 1 verse

1e echo

Moontje: 12 juli (zit op de goede plek en hartje klopt)

Ansje20 : 19 juli (hartje klopt!)

Veer : 20 juli (hartje klopt!)

Lynn : 21 juli (hartje klopt!)

Caroline : 22 juli (2 hartjes kloppen!)

Melis25 : 22 juli (hartje klopt!)

Sissy : 26 juli (huh, 2 hartjes kloppen!)

Simonja : 27 juli (hartje klopt!)

Pjessie : 28 juli ( 2 hartjes kloppen)

Sylvia83 : 29 juli ( hartje klopt )

ChrisH : 1 augustus (2 hartjes kloppen)

Chiara : 1 augustus

Sharon: 8 augustus

Medusa : 12 augustus

Disi: 15 augustus

Volgende echo:

Caroline : 3 augustus

Moontje: 3 augustus

Veer: 3 augustus

Simonja: 4 augustus

Sissy: 9 augustus

Lynn : 11 augustus

Ansje20 : 12 augustus

Melis25: 12 augustus

Pjessie 5 augustus

ChrisH: 2 september

Uitgerekend op...

Moontje: 4 maart

Ansje20 : 6 maart

Caroline : 6 maart

Lynn : 7 maart

Veer : 7 maart

Melis25 : 9 maart

ChrisH: 11 maart

Sissy : 11 maart

Sylvia83 : 14 maart

Pjessie : 15 maart

Simonja: 15 maart

Chiara : 21 maart

Sharon: 24 maart

Disi: 26 maart

Medusa : 29 Maart

Geplaatst

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25 : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer : 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH : 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83 : 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy : 29 jaar, 1e en 2e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie : 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20 : 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja : 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara : 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline : 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

Moontje : 36 jaar, 2e kindje, 2 cryo's teruggeplaats (nog van vorige IVF)

Medusa : 32 jaar, 2e kindje , 1e ivf , spontaan in rust maand

Sharon: 34 jaar, 1e kindje, 2e icsi, spontaan in rust maand

Celene: 30 jaar, 1e kindje, 3e icsi, 3e tp, tp van 2 verse

Disi: 31 jaar, 3e kindje, 1e icsi, 1e tp van 1 verse

1e echo

Moontje: 12 juli (zit op de goede plek en hartje klopt)

Ansje20 : 19 juli (hartje klopt!)

Veer : 20 juli (hartje klopt!)

Lynn : 21 juli (hartje klopt!)

Caroline : 22 juli (2 hartjes kloppen!)

Melis25 : 22 juli (hartje klopt!)

Sissy : 26 juli (huh, 2 hartjes kloppen!)

Simonja : 27 juli (hartje klopt!)

Pjessie : 28 juli ( 2 hartjes kloppen)

Sylvia83 : 29 juli ( hartje klopt )

ChrisH : 1 augustus (2 hartjes kloppen)

Chiara : 1 augustus

Sharon: 8 augustus

Medusa : 12 augustus

Disi: 15 augustus

Volgende echo:

Moontje: 3 augustus

Veer: 3 augustus

Simonja: 4 augustus

Pjessie: 5 augustus

Sissy: 9 augustus

Lynn : 11 augustus

Ansje20 : 12 augustus

Melis25: 12 augustus

Caroline : 23 augustus

ChrisH: 2 september

Uitgerekend op...

Moontje: 4 maart

Ansje20 : 6 maart

Caroline : 6 maart

Lynn : 7 maart

Veer : 7 maart

Melis25 : 9 maart

ChrisH: 11 maart

Sissy : 11 maart

Sylvia83 : 14 maart

Pjessie : 15 maart

Simonja: 15 maart

Chiara : 21 maart

Sharon: 24 maart

Disi: 26 maart

Medusa : 29 Maart

Geplaatst

Moontje; wat fijn dat je weer een goede echo had!! Heerlijk!:)

Ik probeer niet voor 2 te eten hoor..haha..dat lijkt me niet de bedoeling, maar heb wel gewoon echt steeds trek ofzo. Wordt een beetje wee-ig als ik een tijdje niet eet zeg maar.

Wel balen dat sommigen van jullie zo misselijk zijn! Steeds met je hoofd boven de plee lijkt me ook niet alles Simonja..:( Heb je er wel medicijnen voor?

Wij gaan trouwens ook geen combinatietest doen, mocht het kindje een verhoogde kans op Down hebben, zouden we het (hoe erg ook!) toch niet weg kunnen laten halen. Dus ja, dan doen we het ook maar liever niet. Maar het is wel een lastige keuze! Ik snap het ook heel goed dat mensen het wel doen.

Geplaatst

hee meiden :) zeg, is het niet zo dat je met een 2ling zoiezo bij de gyn moet blijven en helemaal niet terecht mag/kan bij de vk?? (was vroeger zo, kweet inmiddels niet of dat nog zo is hoor) weet alleen dat vk vergoed word en ziekenhuis bevalling kost dan ca 250 euro geloof ik...behalve als het medisch is, zoals bij mij en geloof ook moontje? ik loop bij de vk, maar MOET hoogstwaarschijnljk ook in het zk bevallen ivm GBS bacterie en ook fluxus bij mijn eerste (wat ik apart blijf vinden, want bij mijn 2e ben ik thuis bevallen).....dus dan heb je wel weer vk en gyn, maar vergoed....zou het idd gewoon navragen bij de verzekering, die weten het toch het beste (normaal gesproken dan hihi)

Geplaatst

Ik heb volgende week dinsdag een gesprek met een gyn over prenatale screening, zoals de nekplooimeting. Mijn man gaat uiteraard ook mee. Zelf twijfel ik, weer spanning over de uitslag en zo. En wat als het niet goed is? Dan een vruchtwaterpunctie. Kortom ik wil eerst een gesprek over nut en noodzaak. Verder zit ik wat leeftijd nog onder de risicogrens. Op mijn werk hoor ik van collega's de recent zwanger zijn geweest of nog zwanger zijn dat de ene wel een nekplooimeting heeft laten doen en een ander weer niet. Ik weet het dus nog niet.

@Benbri, ik blijf bij de gyn onder controle vanwege de tweeling. En eigenlijk bevalt mij dat wel.

Geplaatst

Jeah MvM is geweest en een super dikke streep te zien, weer een opluchting.

Mooie armband gekregen en vanaf vandaag mee doen.

ja ik moet ook in zh onder controlle blijven vanwege medicijn gebruik van mij. en ik wil een geplande ks ( wat waarschijnlijk geen probleem zal zijn ) en anders zou ik ook in zh moeten bevallen medische indicatie.

Ik wil alleen ook dat er op mij gelet wordt hoe het met mij gaat en dat doen ze niet in het zh, ja ze checken je bloeddruk maar meer niet, en daar heb ik wel behoefte aan.

Mijn man wil perse combi test doen, maar ik vind het ook erg moeilijk

Geplaatst

Oh Medusa, wat fijn om weer een knaltest in je handen te hebben. Houd je het nog een beetje vol allemaal?

En wil je zelf graag een ks, of is dat om medische redenen?

Geplaatst

Ja was inderdaad super weer een knal test in handen te hebben. ik vind het heel zwaar deze keer naar de 7 weken echo toe maar ik kom nog wel de dagen door, morgen 6 weken dus dan kan ik aftellen :-)

Ik heb vorige keer ook ks gehad en toen zeiden ze dat ik er rekening mee moest houden dat het bij een volgende weer een ks wordt, ik heb heel erg bekkeninstabilliteit gehad waardoor gewoon bevalling waarschijnlijk niet lukte en ik zal weer bekkenintsbilleit krijgen ( heb nu ook fibromyalgie ) de kans dat ik iets over houd aan een ebavlling is erg groot, dus alles bij elkaar ga ik niet proberen te bevallen maar wil ik een geplande ks, maar bij mn zwangerschap vorig jaar had ik dit al voor besproken met de vk en die zag er geen probleem is.

Thanxx dat je ff langs kwam trouwens :-)

Geplaatst

Medusa: het aftellen naar de echo is begonnen! Super dat de test weer goed was. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik geloof ik 8 keer getest. Dus ik het me heel erg voorstellen dat je nog steeds test.

Caro: mijn bloeddruk was nu op het randje en de vorige keer heb ik een week na de bevalling een bloeddruk van 170/95 gehad en moest nog acuut aan de pillen. Mijn huisarts heeft dat overlegd met zijn vrouw (die is Gyn in mijn ziekenhuis). Nu willen ze het in de gaten houden. Als mijn bloeddruk volgende keer goed is mag ik alsnog naar de VK. Roken doe ik trouwens niet, nooit gedaan en ik tennis nog 1 a 2 keer per week. Wandelen doe ik niet echt. Mijn bloeddruk is de afgelopen tijd nog een keer per twee maanden gecontroleerd na die verhoogde bloeddruk en toen was hij steeds 120/80. Dus een keurige bloeddruk. Misschien dat ik me gewoon druk aan het maken was dat het allemaal zolang duurde daar..... 50 min uitgelopen.

De fluxus is geen reden om 2e lijns te bevallen. Mag wel met VK in het ziekenhuis bevallen maar ze willen een waakinfuus dat als het nodig is ze meteen medicijnen kunnen inspuiten. Heb trouwens nooit de wens gehad om thuis te bevallen. Ik heb altijd iets raars en vind het een fijn idee dat ik al in het ziekenhuis ben met alle mogelijke zorg die nodig is.

Als ik inderdaad bij gyn moet blijven ga ik even kijken of ik een combi kan doen met VK. Daar kun je toch eens bellen met de voor het ziekenhuis "onzinnige" vragen..... En een van mijn vk's is ook homeopatisch arts en heeft me vorige keer geholpen met pilletjes om te kunnen slapen aan het einde van mijn zwangerschap.

Geplaatst

Kan iemand mijn volgende afspraak erbij zetten? Altijd als ik dat wil doen wordt de hele lijst vet gedrukt en kan ik dit niet meer aanpassen.....

Volgende afspraak 17 augustus (geen echo)

20 weken echo: 17 oktober

TNX

Geplaatst

Moontje ik vind het sowieso lastig met die bloeddruk... Ik had bij mijn vorige zwangerschap (is wel 8 jaar geleden) hoge bloeddruk vanaf 6 en een halve maand en moest toen van verloskundige naar gyn. met elke week aan de scan, bloeddruk en urine onderzoek. Ik had nooit eiwit in mijn urine en voelde me ook de hele tijd prima, de gyn. zei toen dat ik waarschijnlijk last heb van "witte jassentensie" oftewel: sommige mensen maken zich van tevoren zo druk als ze weten dat ie gemeten wordt, dat ie dus al hoger is dan normaal. En ik ben waarschijnlijk zo iemand, vandaar dat ik 140/90 niet eens zo slecht vond vanochtend... Misschien is dat bij jou ook wel zo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden