Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Medusa, tuurlijk zit de schrik erin... zeker na alles wat je al meegemaakt hebt. We kunnen wel zeggen, het is niks, maar krijg dat maar eens uit je hoofd!

Ik hoop ook echt van harte dat het niks is en dat je maandag een goede echo hebt. Als het bijna zwart is, zou je zeggen... het is echt heel OUD. Fijn dat je maandag al terecht kunt, dat scheelt weer een paar dagen spanning.

Om nog even antwoord te geven op je andere topicvraag, ik had een echo met 6 w en 5 dagen en toen zagen we een mooi knipperlichtje.

Rustig aan en pas op jezelf hè en probeer morgen wat leuke, niet al te inspannende afleiding te zoeken, dan gaat de tijd ook sneller.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

medusa, heb je een punctie gehad of niet? er was mij gewaarschuwd dat als er bloed zou komen dat het ook nog van de punctie kon komen....nu is uberhaupt de verse tp bij mij mislukt, maar dacht er bij jou weer aan....als je een punctie hebt gehad denk ik dat het daar van komt, tenslotte hebben ze toch zitten prikken en idd...donker of zelfs zwart bloed is wel zo ontzettend oud...maar begrijp je angst wel probeer het alleen niet te laten overheersen...stress is zeker niet goed voor babys in de buik (uit de buik ook niet trouwens, hihi)

Geplaatst

Dank voor jullie reakties, en dat klopt Jose, tuurlijk hebben jullie gelijk en dat weet ik, maar de schrik zit er toch in.

Vorig jaar ook bruin verlies gehad en verder geen kramp geen bloed verlies niets en toch een MA bij de echo, en ik voel me niet super zwanger, dat alles zorgt ervoor dat ik errrg onzeker ben, maar gelukkig morgen mag ik terecht.

Benbri, ik ben spontaan zwanger geworden in de rust maand, ik heb de punctie in juni gehad maar die verse poging is mislukt.

Het lijkt erop dat het gestopt is, ik zie niets meer zitten, maar dat dacht ik gister ook ff.

En ik ben gerust gesteld dat als het goed is dat er een kloppend hartje te zien is met 6,4 week.

Geplaatst

Oh, wat fijn om te lezen dat je niets meer ziet! Hopen dat dat zo blijft natuurlijk en dat je morgen een mooi kloppend hartje gaat zien...Wordt net wakker en bedenk me ineens dat het vandaag Mc Donalds dag is, geniet ervan!! :-)

Geplaatst

Medusa, ik lees dat je morgen een echo hebt. Veel succes. Ik hoop dat alles goed is en dat jullie een kloppend hartje te zien krijgen.

Hier is alles goed. Mijn man en ik zijn gisteren naar twee babywinkels geweest, gewoon om te kijken. Het kopen doen we hopelijk over een paar weken. Ik was gisteren wel bekaf toen we thuis kwamen. Dus vandaag een lekker uitrustdagje.

Geplaatst

hahahahahaha Melis, dat jij daaraan denkt als je wakker wordt, maar thanx gaat lukken

Jij gaat lekker lunchen :-)

Chrish wel leuk he beetje voor kijken in babywinkels maar kan me voorstellen dat je erg moe was

Geplaatst

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25 : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer : 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH : 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83 : 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy : 29 jaar, 1e en 2e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie : 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20 : 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja : 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara : 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline : 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

Moontje : 36 jaar, 2e kindje, 2 cryo's teruggeplaats (nog van vorige IVF)

Medusa : 32 jaar, 2e kindje , 1e ivf , spontaan in rust maand

Sharon : 34 jaar, 1e kindje, 2e icsi, spontaan in rust maand

Celene : 30 jaar, 1e kindje, 3e icsi, 3e tp, tp van 2 verse

Disi : 31 jaar, 3e kindje, 1e icsi, 1e tp van 1 verse

1e echo

12 Juli : Moontje (zit op de goede plek en hartje klopt)

19 Juli : Ansje20 (hartje klopt!)

20 Juli : Veer (hartje klopt!)

21 Juli : Lynn (hartje klopt!)

22 Juli : Caroline (2 hartjes kloppen!)

22 Juli : Melis25 (hartje klopt!)

26 Juli : Sissy (huh, 2 hartjes kloppen!)

27 Juli : Simonja (hartje klopt!)

28 Juli : Pjessie ( 2 hartjes kloppen)

29 Juli : Sylvia83 ( hartje klopt )

1 Augustus : ChrisH (2 hartjes kloppen)

1 Augustus : Chiara

8 Augustus : Sharon

8 Augustus : Medusa

15 Augustus : Disi

Volgende echo:

17 Augustus : Moontje gyn

3 Augustus : Veer

4 Augustus : Simonja

5 Augustus : Pjessie

9 Augustus : Sissy

11 Augustus : Lynn

12 Augustus : Ansje20

12 Augustus : Melis25

23 Augustus 23 : Caroline

2 September 2: ChrisH

​17 Oktober 17 : Moontje 20 weken echo

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline ( 2ling )

7 Maart : Lynn

7 Maart : Veer

9 Maart : Melis25

11 Maart : ChrisH ( 2ling )

11 Maart : Sissy ( 2ling )

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie ( 2ling )

15 Maart : Simonja

21 Maart : Chiara

24 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

Geplaatst

Morgen Sharon en ik echo, hoop beide met goed nieuws thuis te komen :-)

Ik vind het alleen jammer dat mijn man er niet bij kan zijn, hij komt donderdag pas thuis, hij weet ook nog niet dat ik morgen al de echo heb.

Geplaatst

oh medusa....wat fijn dat het op de spontane manier is gebeurd dan...beetje flauw van je lijf dat het net na een punctie gebeurt, hihi...stomme lijven ook af en toe he...doen nooit eens wat je wilt *grijns* en fijn dat het bloeden is gestopt, komt heus wel helemaal goed, je lijf gunt het je nu vast wel :)

meliiiiiissssss....mc donalds....pff...moet er nu toevallig niet aan denken, alhoewel die milkshakeeeeeee...mjammie....

Geplaatst

Ja benbri jammer na de punctie :-) maar aan de andere kant beter dan niet :-)

ik hoooop het zo, tot gister had ik er een goed gevoel over maar durf nu ff niets te hopen.

hahahaha ik ga vandaag mac donalds eten benbri niet melis, had het gister aan haar verteld :-)

Geplaatst

aaaaaaaaaaaah, vandaar :) maaruh...melis kan er ook wat van hoor, whahahah....nou ja, jij ook eetsmakelijk dan medus :) denk maar aan mij als je die overheerlijke milkshake (welke smaak was hetook alweer, die nieuwe iig) drinkt :)

knuffel

Geplaatst

Medusa: wat vervelend die onzekerheid meid! Ik weet er alles van, had dit twee weken geleden ook, zelfs op een gegeven moment beetje helder rood bloedverlies. Zat enorm in spanning natuurlijk ook al probeerde ik me voor te houden dat het nog goed kon komen. En gelukkig bleek de echo ook helemaal goed, 2 knipperende hartjes. Maar die onzekerheid is gewoon irritant. Duim heel hard voor je dat je morgen een hele mooie echo hebt. Ga je het je man nog wel vertellen dat je morgen echo hebt? Of bel je hem morgen als je echo hebt gehad?

Sharon: jij ook morgen de echo, spannend! Veel succes en plezier!

Gisteren vrijgezellenfeestje gehad van mijn zusje, was erg geslaagd. Ze vond het heel erg leuk en gezellig. Gelukkig viel mijn misselijkheid heel erg mee. 's Morgens thuis nog wel 1 keer overgegeven maar de rest van de dag niet meer. We zijn ook heel wat uurtjes buiten geweest, dus dat doet me ook altijd wel goed. Moet zeggen dat ik me vandaag tot nu toe ook nog niet echt misselijk voel (even afkloppen natuurlijk). Ben ik wel erg blij mee, hoewel ik dan hoe stom ook me zorgen maak of alles nog wel goed is met de twee hummeltjes... Oh wat zal ik blij zijn als ik dinsdag weer een goeie echo heb gezien van de twee hummeltjes!

Liefs,

sissy

Geplaatst

Heb alle alle echo's eruit gehaald die al hebben plaatsgevonden...

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25 : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer : 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH : 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83 : 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy : 29 jaar, 1e en 2e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie : 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20 : 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja : 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara : 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline : 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

Moontje : 36 jaar, 2e kindje, 2 cryo's teruggeplaats (nog van vorige IVF)

Medusa : 32 jaar, 2e kindje , 1e ivf , spontaan in rust maand

Sharon : 34 jaar, 1e kindje, 2e icsi, spontaan in rust maand

Celene : 30 jaar, 1e kindje, 3e icsi, 3e tp, tp van 2 verse

Disi : 31 jaar, 3e kindje, 1e icsi, 1e tp van 1 verse

1e echo

12 Juli : Moontje (zit op de goede plek en hartje klopt)

19 Juli : Ansje20 (hartje klopt!)

20 Juli : Veer (hartje klopt!)

21 Juli : Lynn (hartje klopt!)

22 Juli : Caroline (2 hartjes kloppen!)

22 Juli : Melis25 (hartje klopt!)

26 Juli : Sissy (huh, 2 hartjes kloppen!)

27 Juli : Simonja (hartje klopt!)

28 Juli : Pjessie ( 2 hartjes kloppen)

29 Juli : Sylvia83 ( hartje klopt )

1 Augustus : ChrisH (2 hartjes kloppen)

1 Augustus : Chiara

8 Augustus : Sharon

8 Augustus : Medusa

15 Augustus : Disi

Volgende echo:

9 Augustus : Sissy

11 Augustus : Lynn

12 Augustus : Ansje20

12 Augustus : Melis25

17 Augustus: Moontje gyn

23 Augustus: Caroline

2 September: ChrisH

​17 Oktober: Moontje 20 weken echo

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline ( 2ling )

7 Maart : Lynn

7 Maart : Veer

9 Maart : Melis25

11 Maart : ChrisH ( 2ling )

11 Maart : Sissy ( 2ling )

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie ( 2ling )

15 Maart : Simonja

21 Maart : Chiara

24 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

Geplaatst

Ik zie alle echo's er nog tussen staan tot begin augustus??

Ik begin nu toch wel lichtjes misselijk te worden, dat is goed betekend dat het hcg stijgt :-) maar begin nu weer te herinneren dat het niet fijn is.

Gelukkig komt mijn man donderdag thuis voor 4 weken ( hij werkt op booreilend is altijd 3 weken weg en 3 weken thuis ) dan hoef ik niet alles hier te doen als ik zo misselijk ben daar zie ik wel erg tegen op. ons dochtertje gaat wel door.

Melis lekker gelunchd???

Benbri zal aan je denken tijdens de mac en een lekkere shake.

Sissy, ik kan mijn man niet bereiken, ik moet afwachten tot hij beld of op skype komt, maar dan vertel ik het hem wel.

Wat fijn dat het vrijgezelle feestje zo geslaagd was ook voor jou met je misselijkheid.

Ja dat is zelfs nog stapje heftiger roodbloed, maar hoe dan ook wordt je super onzeker.

Hoop zo dat het niet te vroeg is en het hartje zichtbaar is morgen.

Geplaatst

Medusa, ik heb alle 1e echo's (ongeacht de datum) erin laten staan. Heb alleen het rijtje van 'volgende echo' ff bijgewerkt.We hebben nog niet gelunched, manlief is net pas wakker. We kijken ff een aflevering van de TV Kantine, daarna lekker ff genieten van het mooie weer.Veel plezier met je vriendinnen bij de Mc Donalds!!

Geplaatst

Oke :-) vandaar dan klopt het

O ja nachtdienst gehad.

mooi weer??? hier regent het, maar is niet koud heb wel de achterdeur openstaan.

Thanxxx

Geplaatst

Ja, hier in Almere schijnt het zonnetje.. Wel een klein windje, maar die nemen we maar voor lief!Fijn dat je mannetje a.s. donderdag weer thuis is...Fijne dag allemaal! :-)

Geplaatst

ha, ik heb lekker bij de burger king gegeten....had een supergrote menu genomen, niet voor de patat of hamburger, maar voor de milkshake....hahahaha...mango met passievrucht, ben helemaal weg van milkshakes...leuk zo'n zwangerschap, hihi....hoop dat je niet al te misselijk word medus...anders vast sterkte, ik ben er helaas nog niet vanaf...wel minder erg, maar blijf misselijk helaas :(

veel liefs en een fijne zondag allen

Geplaatst

Oei burger king dat vind ik echt niet lekker, maar ik ben ook gek op milkshakes.

Mn vriendinnen zijn nu onderweg naar de mac het eten ophalen :-)

Ik baal als een stekker de vlaag van misselijkheid is er weer, als ik aan eten denk krijg ik lichte braakneiging.

Ik kan voor nu alleen maar denken dat is goed nieuws want het hcg stijgt 3 dagen geleden was ik nog absoluut niet misselijk.

Maar ik baal van de mac dat is zoooo lekker.

Ik hoop dat het snel wegzakt.

Balen ook benbri dat de misselijkheid toch nog wel beetje blijft.

Geplaatst

ja, leuk is idd anders...ik eet ook echt superslecht savonds, overdag gaat het nog wel, maar avondeten en warm eten krijg ik er amper in....wel slecht eten, zoals vet en pizza...das dan wel weer vreemd, maar zodra ik aan "gezond" eten denk word ik spontaan misselijk...erg irri en vreemd. burger king vind ik ook niet zo geweldig lekker hoor, maar de milkshake die ze hebben dan wel weer en manlief ging pittige kipfilet maken met tauge enzo...dat lust ik al niet zonder zwanger te wezen, morgen wil ik wel proberen te koken...maar aangezien de bekken ook al errug protesteren (kan af en toe amper lopen :()....we zien het wel weer....

Geplaatst

@ Benbri, herkenbaar verhaal. Ik heb moeite met avondeten (dat is warm eten voor mij). Overdag gaat brood er wel in, eventueel met een gekookt eitje en wat yoghurt.

Voor vanavond eet ik twee kopjes groentesoep, een volkoren broodje, yoghurt en nog wat fruit. Gisteren in de supermarkt werd ik al misselijk van het aanblik van al het eten.

Geplaatst

Medusa en Sharon heel veel succes en plezier morgen met de echo. Op naar mooie kloppende hartjes.

Volgens mij ben ik dan de laatste die de echo heeft, ik moet nog een week wachten (15 aug.) Ben dan 8 weken dus hoop dan echt wel iets te kunnen zien...en het dan verder te kunnen gaan vertellen.

eten gaat hier ook niet erg fijn, moet er echt bij nadenken waar ik niet van ga kokhalzen en waar ik zin in heb. Ik heb bijna de hele dag door wel een misselijk/draaierig gevoel in mijn buik maar daar blijft het tot nu toe gelukkig nog bij.

Liefs Disi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden