Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

Hier ben ik weer na twee weken vakantie, en een hoop bij te lezen op dit gezellige topic.

Vakantie was top, heerlijk weer, veel gerust en niet zoveel gezien als ik anders misschien wel had gedaan maar lekker aan het strand of bij het zwembad liggen met wat tijdschriften was ook heerlijk hoor. Over het algemeen ging het prima met me, wel sneller moe en minder energie maar dat gaf niks, ben al blij dat ik maar één keer heb hoeven overgeven, netjes toch? haha.

Vandaag hebben we de echo gehad, wat super om te zien! Ik werd er een beetje emo van, zo'n klein levend wezentje in je buik die aan het bewegen is. Beebje was nu bijna 4 cm en liep zelf iets voor op groei (3 dagen) maar ik hou gewoon 6 maart als uitgerekende datum aan. Ben net als Melis ook superverliefd op mijn kleine kanjer!

Hoe is het met iedereen? Op zo'n druk topic is het lastig op iedereen persoonlijk te reageren als je er twee weken tussenuit bent geweest maar dat vergeven jullie me wel toch?

Liefs

Geplaatst

pjessie, had het toch maar even opgezocht op de site, maar ik ben alleen maar basisverzekerd....krijg het pakket dus niet, ik moet het zelf aanschaffen. eerst maar bij de vk vragen of dat wel nodig is, gezien ik waarschijnlijk op medische basis moet bevallen in het ziekenhuis....word vervolgt :)

Geplaatst

Medusa, ik heb ook gelijk nadat ik gegeten heb weer trek, mijn buik roept gewoon om eten. Maar ik kan daarentegen weer niet veel eten, zit zo weer vol. Dus hier ook steeds maar kleine beetjes.

Melissa ik heb ervan genoten je liefdesverklaring te lezen hoor hahaha, heerlijk toch!

Ansje ook al en goede echo en een fijne vakantie gehad, mooi zo.

Benbri, je hoeft niet het pakket bij de verzekering aan te schaffen als je het zelf moet betalen. Je kunt bij een drogist ook de hoognodige atributen kopen. Maar zoals je zegt kun je ook even die medische basis afwachten.

Boomer gefeliciteerd :)

Nog 3 nachtjes slapen voor ik eindelijk m`n eerste echo krijg om hopelijk een hartje te zien kloppen...brrr wat duurt dat toch lang...

Het buikje begint hier zachtjes aan ook te komen dankzij de hormonen die mijn darmen uit laten zetten :) en ik merk daarbij aan mijn kleding dat als ik wat lossers aantrek dat ik minder last heb van misselijkheid

Liefs Disi

Geplaatst

Goedemorgen meiden!Hoe is het met jullie? Lekker geslapen?Ben net wakker, ik heb heerlijk geslapen :):)Wil iedereen ff een fijn weekend toewensen, geniet ervan!!

Geplaatst

Meiden, ik breek even in vanuit feb.

Ik las over de kinderopvang. Ik weet niet waar jullie wonen, maar in de randstad moet je echt vroeg aanmelden. Ik heb toen ik 5 wk was aangemeld bij 5 kdv voor de volle 5 dagen. We willen minder maar dan zit je in ieder geval goed. Plaatsing hangt af van moment van inschrijven, dus hoe eerder hoe beter. Nu heb ik t teruggebracht naar 3 kdv en 3 dagen. We horen pas 4 mnd can te voren of er plek is en waar. De overige kdv meld ik dan kosteloos af. Ik heb overigens ingeschreven zonder er geweest te zijn, dat doe ik volgende week tijdens m'n vakantie.

Dus mijn tip: wacht niet te lang; afmelden kan altijd!!

Geplaatst

thanx disi....ik zat al te twijfelen wat ik moest doen, maar ik wacht idd eerst af, volgende week vk dus dan vraag ik het meteen nog een keer...denk dat ik nu wel in het zh wil bevallen, alleen al voor de veiligheid en denk dat ik het wel medisch ga krijgen ook, dan moet ik idd alleen even vragen wat ik dan nog nodig heb voor thuis (navelklem zal vast niet, maar alcohol enzo weer wel) en flink wat kraamverband is wel handig, want je loopt helemaal leeg (althans..ik wel, hihi)

Geplaatst

Hahaha... Lekker verhaal zo op de vroege ochtend over leeglopen.... ;-)

Fren, thnxxx voor je advies over kinderopvang. Manlief werkt onregelmatig, dus wij vinden het best lastig om nu al te bepalen op welke dagen wij van de opvang gebruiken denken te gaan maken. Manlief werkt 4x9 uur (ambtenaar) en kan een vaste vrije papadag doorgeven.Ik ga na de bevalling 32 uur werken en wil dan de woensdag vrij.

In het begin heb ik een balletje opgegooid over afspreken met z'n allen, is hier al meer behoefte aan? Wellicht een combi-afspraak met het februari topic?! Ik zou het iig erg leuk vinden om jullie eens te ontmoeten!

Geplaatst

hahahaha...zou wel leuk zijn idd :) anders heb je 2 dates melis :) of eigenlijk 3 dates, want je hebt er ook nog eentje met mij staan ergens :) behalve dat ik nu eindelijk de kiddies weer voor 3 weken in mijn armen kan sluiten (daarna ook wel, maar dan moeten ze weer naar school) ze zijn net 3 en halve week bij hun vader geweest.....zucht...heb ze wel gemist hoor, voel me zo blji als een klein kind, whahahaha....februari topic spreekt iig af na 4 september omdat iedereen dan weer terug is :)

Geplaatst

Oh, fijn dat je je kinderen weer bij je hebt.. :):)

Wil je mij op de hoogte houden de date van de februari-chicks? ;-) Misschien als men het leuk vindt een combi-date, en anders gaan we gewoon gezellig met elkaars topic mee..

Ik ben altijd wel in voor gezelligheid!

Enne... onze date ben ik echt niet vergeten hoor!!

Toevallig nog een buikfoto gemaakt?

Geplaatst

Ff weer naar boven gehaald... :):):)

1e echo

12 Juli : Moontje (zit op de goede plek en hartje klopt)

19 Juli : Ansje20 (hartje klopt!)

20 Juli : Veer (hartje klopt!)

21 Juli : Lynn (hartje klopt!)

22 Juli : Caroline (2 hartjes kloppen!)

22 Juli : Melis25 (hartje klopt!)

26 Juli : Sissy (2 hartjes kloppen!)

27 Juli : Simonja (hartje klopt!)

28 Juli : Pjessie (2 hartjes kloppen!)

29 Juli : Sylvia83 (hartje klopt!)

1 Augustus : ChrisH (2 hartjes kloppen!)

8 Augustus : Sharon (hartje klopt!)

8 Augustus : Medusa (hartje klopt!)

15 Augustus : Disi

Volgende echo:

15 Augustus : Melis25 (termijnecho vk)

16 Augustus : Medusa (echo)

16 Augustus : Veer (echo)

17 Augustus : Moontje (gyn)

17 Augustus : Simonja (termijnecho ivm nekplooimeting)

17 augustus : Pjessie (echo)

17 augustus : Veer (wekelijkse 3D echo)

18 augustus : Veer (1e afspraak vk)

23 Augustus : Caroline (echo)

25 Augustus : Melis25 (1e afspraak vk)

2 September: ChrisH (echo)

3 september: Sylvia (echo)

​6 september: Sissy (echo)

6 September: Medusa (1e afspraak vk)

17 Oktober: Moontje 20 weken echo

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

7 Maart : Veer

9 Maart : Melis25

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

15 Maart : Simonja

24 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

Geplaatst

Ik heb mijn tweede echo even ertussengezet en de uitgerekende datum op de 26ste gezet, volgens de zwangerschapskalenders zou het dan moeten zijn ;). fijn weekend allemaal!

1e echo

Volgende echo:

23 Augustus : Sharon76 (termijnecho)

Uitgerekend op...

26 Maart : Sharon

Geplaatst

ja, heb wel een buikfoto gemaakt, probeer ik toch echt elke week te doen, maar hij staat nog niet op de pc...zal het van de week doen :) dan zal ik hem trots showen...ben er nu wel blij mee, in het begin niet, maar nu wel :) en ja...ben idd ook erg blij hoor dat de kiddies weer terug heb *zucht* en jaaaaaaaa, natuurlijk hou ik je op de hoogte van de febr.chicks :) combi lijkt me leuk, maar ja...we gaan natuurlijk niet met zijn 2en, dus maar even kijken wat "jouw" topic vind (ze lezen dit toch, dus hinthint, hahaha) en wat de febr.chicks vinden :)

Geplaatst

Ik heb het lijstje even aangepast. Op 30 augustus hebben we een echo voor de nekplooimeting. We hebben besloten dit toch te laten doen. Ik vond het wel een moeilijke beslissing, maar als ik het niet ga doen, dan maal ik er tijdens de rest van de zwangerschap over in mijn hoofd. Ik wil me toch enigszins kunnen voorbereiden op wat er komt. En verder ga ik dus op 2 september voor een (laatste) echo naar de fertiliteitskliniek. Deze week nog 4 dagen werken en dan lekker twee weken vrij. Ik heb verder geen plannen om weg te gaan. Ik denk dat ik veel ga slapen :)

1e echo

Volgende echo:

30 Augustus: ChrisH (echo i.v.m. nekplooimeting)

Uitgerekend op...

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Hier een ongerust zwangere, sinds Gisteren lijkt mijn misselijkheid ineens verdwenen, ook mijn borsten zijn minder gevoelig. Ik maak me erg zorgen, zal het wel goed zijn? Ik ben vandaag 8 weken. :(

Geplaatst

Goeiemorgen Sharon,Ik heb me wekenlang druk gemaakt omdat ik amper misselijk was of gevoelige borsten had en 4 echo's laten en het horen/zien van het hartje ben ik deels gerust gesteld.Het kan heel erg per dag verschillen, kotsmisselijk of totaal niet. Ik zou me niet teveel concentreren op die kwaaltjes. Heb je al een echo gehad en daarbij het hartje zien kloppen? Zo ja, dan is de kans 95% dat het goed gaat. Komt goed meid, zolang je geen krampen heb of bloedverlies is het allemaal wel goed.Liefs Melissa

Geplaatst

sharon, ik sluit me aan bij Melis. Ik heb me ook weken bang gemaakt omdat ik zo weinig klachten had. Bij mij ook 3 goeie echo's het tegendeel bewezen. Probeer je niet te gek te maken. Sterkte

Geplaatst

ik wilde het net zeggen :) lieverd...wees blij dat je even niets voelt, komt vanzelf wel terug en anders blij wezen dat je lekker zwanger kan gaan wezen zonder kwaaltjes....er is ook nooit vastgesteld dat als je misselijk bent dat je meteen tot de 16e week misselijk bent hoor lieverd en borsten komt ook vanzelf wel weer, don't worry....en geniet :)

Geplaatst

Hé Sharon,

probeer je er idd niet teveel druk om te maken hoe moeilijk dat misschien ook is. Ik heb af en toe ook een dag gehad dat ik me niet misselijk voelde en maakte me ook direct zorgen. Maar echo was van de week helemaal goed en op andere dagen ben ik gewoon weer net zo misselijk. Misselijkheid kan nu voor jou afnemen, maar ook weer terugkomen, daar is niets over te zeggen en er is echt geen direct verband met het feit of je zwangerschap wel of niet goed zou lopen.

Chris: fijn dat je nog maar een paar dagen hoeft te werken en dan lekker vrij bent. Even veel rust nemen dus. Wat goed dat je een beslissing hebt genomen over het doen van de combinatietest. Wij hebben besloten om het niet te doen, want het geeft alleen een kansberekening aan en daar zou ik dan niet rustiger van worden (ken mezelf wel redelijk ;-).

Ansje: leuk dat je zo'n goede vakantie hebt gehad. En weer een mooie echo als afsluiting, heerlijk! Ga je nu maandag direct weer aan het werk of heb je nog een weekje vrij thuis?

Gisteren nog een aantal mensen in de familie het goede nieuws verteld. Een neef van me ging trouwen en dus zag ik bijvoorbeeld mijn oma en die wilde ik het graag vertellen. Toevallig is van de week een nichtje van me bevallen en mijn oma had toen nog gezegd dat ze zo graag wilde dat wij nu de volgende zouden zijn. Dus toen ik kon vertellen dat ik zwanger ben en ook nog eens van een tweeling, begon ze helemaal te stralen! Zo leuk om te zien en ze is bijna 87, dus echt geweldig dat ze dit nog allemaal meemaakt. Heb nog maar 1 oma, dus vind het wel echt leuk om dit nog te delen met haar. Verder nog bij een oom en tante van me geweest en daar ook de echofoto's laten zien. Ook die van afgelopen week waarop je dus duidelijk kan zien dat het twee ukkies zijn. Ze vonden het helemaal geweldig!

Oh ja, en we hebben onze eerste echte baby-aankoop gedaan. Twee wipstoeltjes gekocht, limegroen en blauw. Heel leuk. Ze waren in de opruiming en we kregen nog tweelingkorting. Zo'n leuk gezicht toen manlief met twee van die stoeltjes naar de auto liep. Wordt het direct weer een stukje echter.

Hé meiden, fijne zondag (ondanks de regen weer zucht)

liefs,

sissy

Geplaatst

Heb het lijstje weer even aangevuld. Heb de afspraak binnen voor de 20 weken echo. Volgens mij ben ik dan trouwens 19 weken, lijkt me geen probleem toch? Ze zullen dat in het zkh zelf het beste weten neem ik aan...

1e echo

Volgende echo:

30 Augustus: ChrisH (echo i.v.m. nekplooimeting)

17 oktober: Sissy (20 weken echo)

Uitgerekend op...

Geplaatst

gelukkig sharon :) stress is niet goed voor een beebje in de buik he...en zeker niet als je loopt te stressen omdat je niet misselijk bent meer (ik teken ervoor hoor...en met de eerste 2 ben ik nooit misselijk geweest, nooit last van de tetten gehad en zoonlief is al 12, dochterlief 8, dussssssssssss het zegt helemaal niets;) en sissy...ik ben jaloers...ik heb hem nog niet binnen, moet volgende week dinsdag naar de vk, dan zal ik wel een verwijsbriefje meekrijgen voor de 20 weken echo...en ik wilde hem het liefst over 2 weken hebben omdat manlief dan toevallig vrij is ook, maar dan ben ik nog maar 17 weken en ze doen hem vanaf 18 weken helaas en ik kan mezelf wel in laten plannen voor een pretecho, maar dat vrouwtje heeft het zo druk dat er niet eerder plek is begin september, sja...dan ben ik al 19 en een halve week...geen nut dus en helaas geduld opbrengen (pffff)

Geplaatst

Sissy, leuk he aankopen doen, dan wordt het inderdaad wat echter allemaal. Wij hebben zelf ook al wat aankopen gedaan, helemaal leuk.

Ook hebben we al voor babykamers gekeken, ook leuk.

Ik moet morgen weer beginnen met werken. Heb nog helemaal geen zin, maar als ik er maar eenmaal weer ben went dat ook snel genoeg weer.

Het probleem is eigenlijk ook dat ik me nooit verveel en altijd wel wat te doen heb dus wat mij betreft had die vakantie nog wel véél langer mogen duren.

Sharon, wat betreft de afnemende klachten zou ik me niet te veel zorgen maken hoor. Ik voel me zelf ook de ene dag beter dan de andere, je kan er geen pijl op trekken.

Geplaatst

Meiden, hebben jullie al buikfoto's gemaakt?! Ik heb gisteren de eerste gemaakt met 10w1d, een behoorlijke buik al zegt ik het zelf.... Zal hem straks proberen te plaatsen.

Ik heb in het begin al een balletje opgegooid over een keer afspreken, hoe staan jullie daar nu tegenover?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden