Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sissy, wat een prachtige echo's van je kindjes! Super mooi om te zien..

Rican, welkom bij ons topic! Ik ken je nog van de topic 'wie start er mei/juni'. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Pjessie, fijn om te lezen dat je kindjes goed groeien. Hoe voel je je verder?

Ansje20, ik heb de extra 12 weken afgedwongen omdat ik de termijnecho al met 10w3 dagen had. Ik wil voor mezelf een bevestiging dat ik de 12 weken grens goed voorbij ben gekomen, vandaar.. Wij betalen voor een pretecho met geslachtsbepaling € 60,00. Mede omdat we dit al met 15 weken doen.

Wij hebben een vreselijke nacht achter de rug. We lagen al vroeg in bed toen we iemand in de tuin van de buurvrouw hoorde roepen. Wij meteen buiten gaan kijken (manlief hoort/ziet alles want hij is agent) en daar bleek onze buurvrouw niet op haar werk verschenen te zijn. Wij aanbellen, roepen door de brievenbus, half ingebroken bij haar. Zal jullie de details besparen, maar we hebben haar dood in huis aangetroffen. Heel erg triest, ze was pas 41 en leefde een erg eenzaam bestaan. Vind het zo sneu. We hebben de hele nacht niet geslapen, moest steeds denken aan die lijkzak.

Fijne dag meiden!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen allemaal

Melis ik voel me harstikke goed.

Dat is te begrijpen dat je een vreselijke nacht achter de rug heb.

Het is niet niks om zo iets te zien.

Geplaatst

Rican: welkom hier! En wat fijn dat je een goede echo had met kloppend hartje. Jij bent onze hekkensluiter van het rijtje!

Melis: jeetje zeg, dat is inderdaad een vreselijke nacht die je achter de rug hebt. En wat een leeftijd, gatver, mijn man is net zo oud. Brrr, moet er niet aan denken...

Pjessie: wat leuk, weer een goede echo gehad. Grappig dat eentje nu ook al zo beweegt. En dan straks naar de poli verloskunde.

Ansje: ja, herken helemaal dat je je soms echt naar je werk moet slepen. Heb ik af en toe ook helemaal geen zin in.

Medusa: wat grappig zeg dat verhaal van je dochter. Haha, ze doen je echt met alles na!

Nou meiden, fijne dag vandaag!

Geplaatst

Rican welkom in deze uitgerekende maand, ken jou ook nog uit dat topic :-) leuk dat je hier komt.

Heel toevallig begin ik over een nieuweling en ben jij er, maar ik bedoelde nog iemand anders???

Melis meid wat een nacht, erg heftig hoor.

Geplaatst

rican, welkom hier.

Melis, wat een nacht zeg..pff...

Hoe waren de echo's van de dames vandaag? Ik heb een 3D echo gehad en was weer super.

Zelfs al de maag,blaas,middenrif, 2 hersenhelften,bloedvaten etc gezien.

Geplaatst

Volgende echo:

[/b]18 augustus : Veer (1e afspraak vk)

18 augustus : Simonja (wekelijkse 3D echo)

23 Augustus : Caroline (echo)

23 Augustus : Sharon76 (termijnecho)

25 Augustus : Melis25 (2e afspraak vk)

26 Augustus: Melis25 (pretecho (extra:))

30 Augustus: ChrisH (echo i.v.m. nekplooimeting)

31 Augustus : Medusa ( echo )

1 September: Sylvia83 (2e echo, termijnecho)

2 September: ChrisH (echo)

​6 september: Sissy (echo)

6 September: Medusa (1e afspraak vk)

12 September: Simonja (echo i.v.m. nekplooimeting)

12 September: Disi (12 weken echo)

15 September: Melis25 (pretecho + geslachtsbepaling)

14 oktober: Melis25 (20 weken echo)

17 Oktober: Moontje (20 weken echo)

17 oktober: Sissy (20 weken echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje

5 Maart : Boomer

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

7 Maart : Veer

9 Maart : Melis25

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

15 Maart : Simonja

26 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

31 Maart : Rican

31 Maart : Wendy

Geplaatst

Hoi allemaal,

ook ik doe hier graag mee...

Ik ben net als RICAN uitgerekend op 31 maart 2011.

Blijft na bijna 4 jaar MM een beetje onwerkelijk...

Hopen voor ons allemaal dat het goed blijft gaan..!!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Wendy, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Heb je al een echo gehad?

Jeetje Melis, wat een rotnacht heb je gehad zeg! Pff heftig verhaal. Hadden jullie wel een beetje contact met haar?

Geplaatst

Welkom wen78 en gefeliciteerd met je zwangerschap

Volgende echo:

18 augustus : Veer (1e afspraak vk)

18 augustus : Simonja (wekelijkse 3D echo)

24 Augustus: Simonja (wekelijkse 3D echo)

29 Augustus: Simonja (nekplooimeting)

15 September: Pjessie ( 2e afspraak poli verloskunde)

26 oktober: Pjessie (20 weken echo)

Uitgerekend op...

7 Maart : Veer

31 maart : Rican

31 maart : wen78

Geplaatst

Joepie, vandaag (alweer) 11 weken, het gaat best snel! :-)

@ wen78, welkom bij dit topic en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

@ Veer, veel plezier/succes bij de verloskundige!

@ simonja, veel plezier bij de echo!

@ all, fijne dag meiden!

Geplaatst

Melis ben gisteravond bij de verloskundige geweest hoor haha

We hebben er weer lang gezeten een hoop dingen doorgenomen en natuurlijk een echo wat is dat toch anders dan een 3D echo moest wel even goed kijken hoor

Ze hebben alleen wel de datum aangepast naar 2maart liep toch echt bijna een week voor (was in t zkh van de week ook maar daar wilde ze hem niet echt aanpassen) en dat betekend dat ik nu dus alweer 12weken ben joepie. Verder heb ik heel veel moeite met drinken en daar wisten ze bij de verloskundige ook niets op iemand hier nog ideeën

Voor de 2nieuwe dames van harte met jullie zwangerschap veel last van kwaaltjes?

Geplaatst

Veer, sorry... Ik ben zo slecht in dingen onthouden, neem me niet kwalijk :)

Wat leuk dat je een week verder bent, de magische 12 weken grens! Gefeliciteerd meid!

Wat betreft drinken, ik kan er geen genoeg van krijgen. Niks kan mijn dorst wegnemen. Ben helemaal verslaafd aan de flesjes vitaminewater :)

Ik heb moeite met eten, heb nergens echt trek in. Ben zelfs afgevallen :(:( Maar mijn buik groeit wel.

Donderdag maar eens aan de vk vragen of zij hier iets voor weet en of het geen kwaad kan voor de baby.

Jullie wellicht tips?

Volgende echo:

Uitgerekend op...

2 maart : Veer

Geplaatst

Melis, ik ben ook gisteren al geweest voor de echo.

Ik zal het lijstje hieronder wel ff updaten. Het is vandaag al de 19e ipv de 18e.

Nieuwe dames, welkom hier en veel plezier met jullie zwangerschap.

Voor wat betreft het slechte drinken heb ik geen tips. Ik drink redelijk veel op een dag. Ik drink heel veel thee en water.

Eten is voor mij ook niet echt een probleem. Ik heb ook nergens trek in maar eet echt om de 2 uurtjes iets want dan word ik misselijk en moet ik iets eten.

Ik eet dus echt heel de dag voor mijn gevoel maar dit zijn ook cherry tomaatjes, radijsjes, paprika, droge toastjes, mini krentenbolletjes etc etc. Genoeg gezonds dus ook.

Veer, wat leuk dat je een week vooruit bent gezet. Ik loop ook 6 dagen voor op de eerdere berekening. Bij de termijnecho hebben ze me ook 6 dagen vooruit gezet en daardoor zou ik vandaag ook al 11 weken zijn. Nog maar een weekje en dan heb ik die magische grens ook al bereikt.

Lekker he, zo'n weekje cadeau??? Gisteren in het EMC zagen ze idd ook dat ik best veel dagen voorliep maar daar pasten ze hem ook niet aan vanwege het onderzoek.

Ik vond de echo van deze week wel heel bijzonder (die zou jij dus vorige week moeten hebben gehad). Ze lieten echt de maag,blaas, middenrif, 2 hersenhelften en alle bloedvaten zien die ze al konden zien. Echt super gaaf en nu al een geruststellling voor de 20 weken echo. Van een aantal zaken weet ik dus al dat ze er zitten, mooi meegenomen.

Melis, ik ben ook afgevallen maar mijn buik groeit ook. Ik ben nu iets van 2,5 kg afgevallen terwijl ik zoveel eet. Geen zorgen over maken.

Ik had dit tijdens mijn vorige zwangerschap ook. Eerst een paar kilo afvallen en daarna kwamen er wel een paar bij. Toen ik beviel was ik maar 8 kg zwaarder dan mijn startgewicht.

Na een week zat ik hier alweer op en doordat ik borstvoeding gaf viel ik nog meer af. Ik ben 1,5 week na de bevalling nieuwe kleren gaan kopen omdat mijn oude kleren te groot waren. Ik hoop dat dit nu ook weer zo is, dat zou mooi meegenomen zijn.

@Caroline, volgens mij ben jij nu ongeveer weer terug van je vakantie. Heb je het leuk gehad? Dinsdag mag je alweer een kijkje nemen bij je twee kleintjes. Gaat snel he?

Geplaatst

Lijst weer aangepast.

@Veer, ik heb jou naar 2 maart verschoven en daarmee ben je nu meteen koploper!

Volgende echo:

Uitgerekend op...

2 Maart: Veer

9 Maart: Simonja

Geplaatst

Wendy: welkom hier op het topic. Leuk, ineens nog 2 meiden erbij die de maand sluiten. Heb je al last van kwaaltjes?

Simonja en Veer: wat fijn, weer goede echo's gehad allebei.

Veer: dus je bent nu al over de 12 weken, wat fijn zeg! Ik heb zelf geen problemen met drinken, drink veel thee en sapjes. Ook af en toe optimel voor de zuivel.

Melis: het eten smaakt me nog niet echt, maar probeer wel de hele dag door in kleine beetjes te eten omdat ik anders nog misselijker word. Beetje vergelijkbaar met simonja zo te lezen. In het begin van de zwangerschap is het helemaal niet vreemd als je eerst afvalt omdat je bijvoorbeeld niet veel eet.

Simonja: wat leuk dat je zo'n mooie 3D-echo hebt gehad. Lijkt me heel bijzonder als je verschillende organen enz. al goed kan zien. Weer een extra geruststelling dat die dingen in elk geval goed aanwezig zijn bij je kindje.

Leuk dat de eerste meiden nu de 12 weken grens gaan passeren. Moet zelf nog ruim een week en dan zit ik ook op de 12 weken. Gaat ook wel erg snel dan ineens. En dan met ruim 13 weken weer mijn volgende controle + echo. De misselijkheid blijft nog steeds wel aanwezig inclusief het overgeven helaas. Maar goed, hopelijk is dat met een paar weekjes over.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi meiden, ben weer terug van vakantie! Heerlijk gehad, nauwelijks misselijk, wel sneller moe dus net als Ansje een wat luiere vakantie dan normaal maar geeft niks.

Mijn buik is behoorlijk gegroeid, mijn bovenbuik zeg maar, inderdaad darmen volgens mij? Want de baby's zitten gewoon nog onderin, haha.

Dinsdag de 12 weken echo, ben dan ook precies 12 weken. Vind het wel weer spannend hoor!

Sorry dat ik verder niet op mensen reageer, maar ben zo moe, moet echt gaan slapen zo... Tot later!

Geplaatst

Volgende echo:

14 oktober: Ansje20 (20 weken echo)

Uitgerekend op...

2 Maart: Veer

9 Maart: Simonja

Geplaatst

Zo even het lijstje weer aangepast, 14 oktober heb ik de 20 weken echo, kan niet wachten tot het zover is!

Caro, welkom terug, lekkere vakantie gehad las ik, lekker hoor. Een luier vakantie heeft ook wel wat al doe je het ook omdat je niet zo veel puf hebt.

Dus dinsdag 12 weken echo! leuk!

Ik lees dat sommige dames nog echt misselijk zijn en moeite hebben met eten. Heb wel met jullie te doen hoor. Bij mij is de misselijkheid helemaal verdwenen, in de vakantie was het de laatste keer dat ik misselijk was. Ik ben blij dat ik er niet zo'n last van heb. Ik zelf heb nog vooral last van vermoeidheid, maar dat kan ook komen omdat ik elke nacht wel een keer mijn bed uit moet om te plassen en vannacht zelfs drie keer. Pfff en voor je dan weer in slaap bent....

Ik heb ook al wat positiekleding gekocht, kan mijn broeken niet meer dichtkrijgen, ik kan mijn buik nu ook echt niet meer verbergen.

Meiden fijne dag in het zonnetje, hier breekt ie ook eindelijk door in het verre noorden:icon_smile:

Geplaatst

Veer je beebje loopt dus bijna een week voor met de groei, dus beval datum iets eerder. Beeb heeft het vast naar zijn zin in jouw buikje, gaat goed zo!

Wat drinken betreft heb ik niet echt een oplossing voor je, ik merk dat ik zelf juist meer dorst heb steeds. In fruit zit ook vocht dus ongemerkt krijg je toch best al wat binnen. En misschien een flesje vullen met water of wat je lekker vind en af en toe kleine beetjes drinken, zo weet je precies wat je binnenkrijgt.

Melis, de enige tip die ik je kan geven is kleine beetjes eten. Wat ik zelf op een misselijke dag deed is licht verteerbare dingen eten en drinken zoals bouillon, droge toastjes, beschuit, fruit, droge koekjes. In warm eten had ik dan echt geen zin, maar als je een frisse fruitsalade of smoothie maakt krijg je toch je vitamines binnen.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Wat is het momenteel stil hier.. Nou ben ik daar deels ook 'schuldig' aan hoor, ik heb ff niet zoveel te vertellen..

Hier gaat eigenlijk alles goed, niks te klagen. Gisteravond lekker met manlief (voordat hij nachtdienst had) lekker uit eten geweest bij een Italiaan en ik heb zowaar een hele salade en 3/4 pizza naar binnen weten te werken :):) Omdat ik vrij kort na het eten naar bed ging, werd ik 's nachts wakker met een enorme brok ik mijn keel die ik niet weg kon slikken. Het deed best zeer en kwam af en toe omhoog, bah. Verder lijkt de vermoeidheid minder te worden, ik kom steeds vaker de dag door zonder een middagdutje.

Hebben jullie nog leuke plannen voor deze mooie zondag (de zon breekt hier net door :-) )?

Misschien begint het nu op zeuren te lijken hoor (sorry voor de dames die dit zo ervaren), maar het lijkt mij erg gezellig om een keer met jullie af te spreken. Ik begrijp dat jullie de 12 weken willen afwachten, maar wellicht is eind september/begin oktober een optie?

Fijne dag meiden xxx

Geplaatst

Ik heb ook niet zoveel te melden :-) wij zijn gister met de verbouwing van de badkamer begonnen :-S errrg grote zooi maar het moet maar.

Morgen ga ik bellen of ik deze week nog een echo mag, vind het erg lang duren tot de 31e

Het lijkt mij ook leuk af te spreken maar inderdaad nadat ik 12 weken ben...

Geplaatst

Wij hebben gisteren een nieuw bed (een boxspring), 2 nachtkastjes en een tv-kastje gekocht. We gaan op zolder onze slaapkamer maken, zodat de tweeling onze huidige slaapkamer krijgt. We hebben nog van die hele oude bedden die van mijn schoonouders komen. Tijd voor iets nieuws dus. Maar een vinex-slaapkamer is vaak te klein voor een bed van 2.20. Mijn man gaat de zolder schilderen en opruimen. We hebben nog een hoop zooi op zolder. Dat moet maar eens weg. En over een paar weken gaan we maar eens shoppen voor de babykamer.

Geplaatst

Leuk Chris!

Wij hebben een rommelkamer boven de garage, waar ik eigenlijk graag een kamer van wil maken voor mijn dochter, zodat de baby's op haar kamer (naast ons) kunnen. Maar daar moet de vloer worden dichtgemaakt (je komt er nu alleen via een losse trap vanuit de garage), een muur doorgebroken om een deur te maken, geisoleerd en nieuwe vloerbedekking... Dus dat zal wel wat gaan kosten. Als ik iets verder ben in de zwangerschap wil ik een paar offertes laten maken... Gelukkig heeft mijn moeder al aangeboden om mee te betalen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden