Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ansje20, wij willen ook graag het geslacht van ons kindje weten. Ik ga voor +/- 23 september een afspraak maken voor geslachtsbepaling, dat kan in Almere vanaf 15 weken. Ben benieuwd, maar mijn gevoel zegt een klein kereltje.

@ ChrisH, fijn dat je wat rustiger bent nu je hebt besloten om de combinatietest te laten doen. Juist omdat het (slechts) een kansberekening is, laten wij geen combinatietest doen. Mocht er een verhoogd risico uitkomen (wat ik overigens niet verwacht gezien mijn 25 jaar jong) ben je er nog niet zeker van dat je kindje daadwerkelijk iets heeft. Dan ga ik me de rest van mijn zwangerschap wellicht druk maken om niets. Andersom kan je bij een goede kansberekening ook nog verrast worden, dus wij vinden het goed zo.

@ Veer/Medusa, succes morgen met jullie echo morgen. Geniet ervan en ik hoop dat alles wederom weer goed is!

Pfff, ik ben nog steeds op mijn werk. K-A-P-O-T.... Ga thuis straks meteen mijn bed in!

Fijne avond nog meiden en tot morgen!

Liefs xxx

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Melis, ik weet dat iedereen er anders over kan denken. Het is een erg persoonlijke keuze. Ik heb ook eens rondgevraagd aan collega's die zwanger zijn (geweest) en vriendinnen en telkens kreeg ik een iets andere afweging te horen. Ik ga er vanuit dat de grootste kans is dat alles goed is. Maar ik word deze maand 33 jaar. Nog steeds geen risico zou je denken.... Maar ik ben zo'n type die als ze het niet laat doen, zich toch er zorgen over blijft maken. Voor de rest slaap lekker en tot morgen. Ik ben ook moe, maar ik wacht nog even met naar bed gaan. Eerst ga ik mijn dagelijkse portie fruit nog eten.

Geplaatst

We hebben niets van Disi gehoord, hoop dat geen nieuws goed nieuws is.

Melis, wat een emotioneel moment zal dat geweest zijn op de oncologie afdeling, dat zijn nog eens resultaten die ze graag willen zien :-)

Chris, het is inderdaad een persoonlijke beslissing en niets is goed of fout wat erin besloten wordt, net las wat er met de uitslag gedaan wordt is ook persoonlijk.

Wij doen ook de combitest al heb ik nog geen idee wat we doen als de uitslag niet goed is, ik denk dat ik die keus pas kan maken als ik er daadwerkelijk voor sta.

Wij wille het geslacht weten, ik ben veeeeelste nieuwsgierig en daarbij is het veel makkelijker met naam en spulletjes enzo.

Over een half uurtje gaan we naar het zh, ik ben veeeel zenuwachtiger dan vorige week.

Jullie horen straks van me

fijne dag meiden

Geplaatst

Medusa, heel veel succes met je echo.

Disi... hoe was jouw echo??? Hopelijk is geen nieuws goed nieuws.

Veer, jij ook veel plezier weer vandaag. Nog maar 1 x hierna en dan zit het er alweer op. Ik heb volgende week woensdag ook al de laatste.. jammer he?

Hoe gaat het met alle andere meiden? Met mij gaat het goed. Ik merk dat ik een stuk 'rustiger' ben dan vorige week. Ben nog steeds regelmatig misselijk en soms overgeven. Verder eigenlijk alleen maar moe, moe, moe.

Morgen de termijnecho, bijna 10 weken...

Geplaatst

Medusa, heel veel succes met je echo meid! Wat een zenuwtoestanden voor jou! Ik hoop echt dat alles goed is en dat het bloeden gauw voorbij is!

Ik reageer morgen wat uitgebreider, sorry dames, maar erg druk hier. Ik lees wel mee hoor, maar reageer beetje kort:)

Fijne dag allemaal meisjes!

X Sylvia

Geplaatst

Sorry voor mijn late berichtje maar had inderdaad de echo gisteren pas om 15.45 en ben daarna niet meer in de gelegenheid geweest om online te komen. We hebben een kloppend haartje gezien èn gehoord! was wel even schrikken want ze was eerst heel lang, net tè lang stil dus ik dacht "het is vast niet goed". Maar toen zei ze "ik schrok even, dacht even dat het er 2 waren". Maar het is er echt 1. Ze kon hem/haar niet goed in beeld krijgen want ik had een hele volle blaas van de zenuwen en ons kindje lag erg hoog (ook doordat er nog erg veel vocht in mijn eierstokken zit). Pffff wat een opluchting zeg...Over 4 weken mag ik weer voor een echo

Melis jij ook een goede echo gehad, fijn!

Medusa en Veer, hoe was jullie echo?

Wij willen dit keer waarschijnlijk het geslacht niet weten (als ik dat kan volhouden hahaha)

Gisteren hebben we de info over de combitest meegekregen en we zijn er nog niet helemaal over uit wat we ermee doen...

Liefs Disi

Geplaatst

1e echo

12 Juli : Moontje (hartje klopt!)

19 Juli : Ansje20 (hartje klopt!)

20 Juli : Veer (hartje klopt!)

21 Juli : Lynn (hartje klopt!)

22 Juli : Caroline (2 hartjes kloppen!)

22 Juli : Melis25 (hartje klopt!)

26 Juli : Sissy (2 hartjes kloppen!)

27 Juli : Simonja (hartje klopt!)

28 Juli : Pjessie (2 hartjes kloppen!)

29 Juli : Sylvia83 (hartje klopt!)

1 Augustus : ChrisH (2 hartjes kloppen!)

8 Augustus : Sharon (hartje klopt!)

8 Augustus : Medusa (hartje klopt!)

15 Augustus : Disi (hartje klopt!)

Volgende echo:

16 Augustus : Medusa (echo)

16 Augustus : Veer (echo)

17 Augustus : Moontje (gyn)

17 Augustus : Simonja (termijnecho ivm nekplooimeting)

17 augustus : Pjessie (echo)

17 augustus : Veer (wekelijkse 3D echo)

18 augustus : Veer (1e afspraak vk)

18 augustus : Simonja (wekelijkse 3D echo)

23 Augustus : Caroline (echo)

23 Augustus : Sharon76 (termijnecho)

25 Augustus : Melis25 (2e afspraak vk)

30 Augustus: ChrisH (echo i.v.m. nekplooimeting)

2 September: ChrisH (echo)

3 september: Sylvia (echo)

​6 september: Sissy (echo)

6 September: Medusa (1e afspraak vk)

12 September: Simonja (echo i.v.m. nekplooimeting)

12 September: Disi (12 weken echo)

14 oktober: Melis25 (20 weken echo)

17 Oktober: Moontje (20 weken echo)

17 oktober: Sissy (20 weken echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

7 Maart : Veer

9 Maart : Melis25

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

15 Maart : Simonja

26 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

Geplaatst

Disi, wat fijn dat je echo goed was en ik kan me voorstellen dat je schrok als ze net te lang stil bleef.

Gelukkig alles goed en nu (verder) genieten.

Geplaatst

1e echo

12 Juli : Moontje (hartje klopt!)

19 Juli : Ansje20 (hartje klopt!)

20 Juli : Veer (hartje klopt!)

21 Juli : Lynn (hartje klopt!)

22 Juli : Caroline (2 hartjes kloppen!)

22 Juli : Melis25 (hartje klopt!)

26 Juli : Sissy (2 hartjes kloppen!)

27 Juli : Simonja (hartje klopt!)

28 Juli : Pjessie (2 hartjes kloppen!)

29 Juli : Sylvia83 (hartje klopt!)

1 Augustus : ChrisH (2 hartjes kloppen!)

8 Augustus : Sharon (hartje klopt!)

8 Augustus : Medusa (hartje klopt!)

15 Augustus : Disi (hartje klopt!)

Volgende echo:

16 Augustus : Veer (echo)

31 Augustus : Medusa ( echo )

Uitgerekend op...

Geplaatst

:yah: We hebben het hartje gehoord, ben zoooo blij.

Beeb was goed gegroeid, gaf de echo vorige week nog aan 6.0 week terwijl ik 6.4 week was gaf hij nu aan 7.6 week 1 dag voor.

De stolsel zit er nog, en het kan maar zo zijn dat ik ineens alles zou verliezen en een hoop bloed zie, of ik blijf kleine beetjes houden, maar het kan niet meer voor problemen zorgen als een mk.

Heb wel gevraagd wat het gevaar kan zijn, het kan de bloedtoevoer naar de embryo kunnen blokkeren waardoor beeb niet kan groeien, maar omdat hij in 1 week tijd al zo goed gegroeid is en vorige week al hartje zichtbaar was, geeft het dus geen probleem.

Voor nu weer ff gerustgesteld.

Disi, super dat je ook hartje gezien en gehoord heb, wat een opluchting, en kan me voorstellen dat je schrikt als ze er zo lang over doet om antwoord te geven.

Veer, hoe was jou ech vandaag weer???

Zijn er verder dames die ook in het zh onder controlle blijven ( behalve de 2ling mama's )

Ik blijf mn hele zwangerschap in het zh onder controlle.

Ik ga straks ff de verzekering bellen of het uitmaakt dat ik ook bij de vk ga.

Ik moet er ook maar van proberen te genieten dat ik niet echt misselijk ben en me in verhouding best goed voel, wel erg moe maar dat geeft niets.

fijne dag meiden

Geplaatst

Oow super Medusa dat je weer zo'n mooie echo had!!

Probeer er maar lekker van te genieten hoor, dat je zo weinig kwaaltjes hebt....

al is het moeilijk.... moeheid is ook mijn enige kwaaltje geweest!! maar je kan dat beter

hebben dan kotsmisselijk rond te lopen...en zeker als je al n kleine hebt rondhuppelen!!

Wat je man erbij??wat vond hij ervan??

liefs

Geplaatst

Ja mijn man was erbij en Ilona ook, ja ook blij uiteraard en mooi om te zien en te horen.

Ja als je zooo ziek bent en nog een kleine heb lopen is drama, moet er maar van genieten :-)

Geplaatst

Disi jij was de laatste van het lijste en ook een mooi kloppend hartje gezien gefeliciteerd

Medusa mooi dat beeb zo goed gegroeid is nu proberen te gaan genieten (al zal t niet altijd even makkelijk gaan als je steeds bloed verliest)

Melis wat een mooi buikje heb je zeg en dat al met 10wk leuk kan me goed voorstellen dat t emo was op de afdeling om te verteleen dat jullie zwanger zijn hadden wij ook toen we konden vertellen dat we de eerste keer zwanger waren t is dan allemaal nog dubbeller zeg maar

of wij combinatie testen gaan doen weten we nog niet daar gaan we vandaag voor naar t zkh moet nu echt weg anders kom ik te laat jullie horen van mij

Geplaatst

Disi gefeliciteerd met het kloppend hartje

Medusa wat fijn dat de beeb gegroeid is. en lekker van genieten

Wij willen het geslacht ook weten, vind het al moeilijk genoeg om twee namen te verzinnen en als we het niet weten 4 namen.

Hier gaat alles nog steeds goed nog steeds geen misselijkheids klachten.

Morgen voor het laatst naar de ivf/icsi voor de 10 weken echo ben zo benieuwd of ze lekker gegroeid zijn, morgen hebben we ook een afspraak bij de gyn ben benieuwd wat daar gaat gebeuren er wordt iedergeval besproken of we een combinatietest willen doen.

allemaal een fijne dag

Geplaatst

Medusa, wat fijn dat je echo weer goed was. Geniet er zeker maar van dat je niet misselijk bent.Ik vind het soms best moeilijk om voor zoonlief te zorgen en tussendoor met m'n hoofd in de plee te hangen.

Maar... ik heb wel iets leuks wat ik met jullie kan delen;

Laatst moest ik overgeven en stond de deur van de wc op een kier. Zoonlief maakte deze open en vond het mega interessant om te zien wat ik aan het doen was.

's-avonds staan we op de badkamer om zijn tandjes te poetsen, gaan hij voor de wc staan. Hangt z'n hoofd hierin en maakt 'hoest-geluiden'. Ik moest wel zo erg lachen, hoezo mijn gedrag nadoen.

Maar goed, gelukkig is hij pas 14 maanden en heeft hij dit verder niet in de gaten.

Pjessie, veel plezier morgen met je echo. Mag je al op tijd? Ik heb morgen de termijnecho maar die is pas om 16.00 uur. Ik moet dus nog ff geduld hebben.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Wat fijn medusa! Ben zo blij voor je.. Ik heb vandaag ook een echo gehad, ik was de afgelopen 2 dagen weer zo misselijk. Heb er nu tabletjes voor gekregen. Emasafene. Hopelijk zal het iets helpen. Ze keek ook gelijk even hoe het met de beeb was.. En het hartje klopte, echt zo mooi om weer te zien. Simonja, wat lachen! Zo zie je maar dat kleintjes alles oppikken en nadoen hè! Heb jij al iets tegen de misselijkheid?

Geplaatst

@ Disi, gefeliciteerd met je mooie echo en het kloppende hartje van je baby. Geniet lekkker van je zwangerschap en ik hoop dat je niet al te misselijk bent/wordt.

@ Medusa, ook voor jou weer een felicitatie met een goed gegroeid babytje in je buik!! Hoop dat je weer ff gerustgesteld bent en nu ook kan gaan genieten van dit (natuurlijke!) wonder.

@ Veer, veel plezier in het zkh (ook al ben je er nu al of misschien zelfs al wel klaar) Hoe is het gegaan?

@ Moontje, Simonja, Pjessie & Veer; veel plezier morgen bij de echo! Hoop dat alles goed gaat met jullie en jullie babytjes en dat ze maar weer lekker gegroeid zijn!

Bij mij zijn de echo's voor nu even op :-( Ik word pas weer 14 oktober voor de 20 weken echo verwacht. Maar ik ga voor 23 september een afspraak maken voor geslachtsbepaling met een pretecho.

Ik heb vandaag mijn dag niet, eigenlijk al niet sinds gisteren. Vanochtend kwamen ineens (hormoon)tranen omhoog waarvan het even leek dat ze niet meer wilden stoppen. Ik ben zooooooo ontzettend gelukkig en dankbaar dat ik ben zwanger ben, ik heb er gewoon geen woorden voor! Als ik naar het echoplaatje kijk waarop bibi naar ons zwaait, schiet ik vol. Ik lees ook regelmatig de bevallingsverhalen in uitgerekend in augustus 2011 en ik kan jullie vertellen; dan hou ik het niet droog. Ach, zal wel weer overgaan. Ik ben i.i.g. wel naar huis gegaan want ik voelde me ook niet heel erg lekker. Ik merk meteen aan mijn lichaam als ik te weinig geslapen heb, dan voel ik me ontzettend naar.

Meiden, fijne dag verder en ik spreek jullie snel weer!!

Liefs Melissa

Geplaatst

Melis, ik kan zo met je mee janken hoor.. Ik kan het ook echt niet geloven, waarom zou het ons nu wel gegund zijn denk je dan? Het is echt een knop die je even moet omschakelen.. En de hormonen helpen dan ook niet echt mee hè? Onze dag is nu gewoon aangekomen, geniet er lekker van!

Geplaatst

Sharon, zullen we dan samen ff een flink potje janken haha?!?!?

Ben enorm blij dat het ons gegund is, zeker de medische achtergrond van mijn man. Nu al, ondanks dat ik pas bijna 11 weken zwanger, voelt het al zo goed en vertrouwd.

Meiden, hebben jullie weleens van drs. Papa gehoord? Deze man schijnt GOD te zijn op het gebied van pretecho's en het maken van 2D/3D/4D echo's van je kindje. Niet geheel onbelangrijk; dit kan al vanaf 10 weken en bij 14 weken kan hij al het geslacht bepalen. Manlief zei al meteen; Melis, niet te enthousiast, is vast een kwalzalver.

Maar meneer vraag de hoofdprijs voor echo's, waarschijnlijk omdat alle BN-ers bij hem zijn geweest (Doutzen Kroes, Bridget Maasland, Renate Verbaan).

Vanavond manlief maar eens overtuigen en dan snel een afspraak maken voor geslachtsbepaling, drs. Papa zit de komende 1,5 maand nl. al vol!!!!!!!

Fijne dag!

Geplaatst

Volgende echo:

31 Augustus : Medusa ( echo )

15 September: Melis25 (pretecho + geslachtsbepaling)

Uitgerekend op...

Geplaatst

Zo we zijn weer klaar in t zkh even uitleg gekregen waarom we in aanmerking komen voor een vlokkentest en we vinden deze reden niet belangrijk genoeg voor z'n toch wel ingrijpende behandeling. De combinatietest wilde we zo ie zo al niet doen omdat we het echt maar een kans vinden en geen zekerheid geeft wel doen we de 20wk echo in het zkh omdat die net iets uitgebreider is

Verder lag de beeb iets voor met de groei zo'n 3dgn maar we houden gewoon de eerste datum aan

Jammer genoeg morgen geen 3D echo oppas belde net af baal wel een beetje maar volgende week hebben we er nog 1 en dat is dan de laatste

Melis die man ken ik niet maar kun je er zo vroeg al wel zeker van zijn dat het geslacht echt is wat je te zien krijgt?

Wij (lees ik) wil echt niet weten wat t wordt manlief wel denk dat hij het deze keer wel mag weten van me zolang hij z'n mond maar houd haha

Geplaatst

Wow meiden,

had even een dagje niet kunnen lezen en wat is er weer veel geschreven. Heb alles even teruggelezen en hoop dat ik alles onthouden heb om nu te reageren.

Medusa, Sharon, Veer, Melis en Disi: wat fijn, allemaal weer goede echo! Wat een heerlijk gevoel weer.

Sharon: wat vervelend dat je zo enorm misselijk bent. Hopelijk helpen de medicijnen je.

Simonja: jij dus ook nog steeds zo misselijk. En dan zie je hoe zo'n kleintje je gedrag kopieert, eigenlijk wel grappig.

Even allerlei vraagjes beantwoorden die her en der gesteld zijn. Wij blijven vanwege de tweeling ook onder controle in het zh. Heb al even contact gehad met mijn verzekering, maar ik kan niet ook nog naar de vk. Dat wordt dan niet vergoed helaas. Ze zou hooguit wel de nazorg kunnen doen. Ik zal dus nog wel contact opnemen met de vk hier in het dorp om te overleggen of dat handig is als ze dat doet.

Verder willen wij het geslacht ook wel weten. Eerst hoefde dat van mij nooit zo, maar juist door dit hele traject waar zoveel mensen bij betrokken zijn, willen manlief en ik het nu wel weten en dan houden we het verder voor onszelf (ja, jullie horen het natuurlijk wel haha). Dan is dat weer even iets dat echt iets van ons tweetjes is. Oh ja, en praktisch gezien, net als Pjessie al zei, dan hoeven we maar 2 namen te verzinnen ipv 4 haha.

Melis: kan je dan idd al zo snel zien wat het geslacht is en daar zeker van zijn? Wij zullen het denk ik wel met de 20 weken echo te zien krijgen. Maar dat duurt nog wel even... Die opspelende hormonen ken ik trouwens ook. Ben laatste dagen ook veel emotioneler, alsof het nu ook pas beetje begint door te dringen dat ik echt zwanger ben en dat er echt kindjes gaan komen. Door de goede echo vorige week heb ik er ook veel meer vertrouwen in gekregen en daardoor wordt het nu ook echt steeds echter. En dan denk ik weer aan al die meiden bij wie het nog steeds niet gelukt is. Wat een geluk hebben wij dan!

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, het schijnt i.d.d. dat dr. Papa vanaf 14 weken het geslacht kan zien. De recencies die ik erover heb gelezen waren goed, dr. Papa heeft/had het elke keer goed :)

Ik ben nu ook goed gerustgesteld door de goede termijnecho. Nu kan het echte genieten gaan beginnen voor ons!

Btw... lijkt me zo ontzettend bijzonder om twee kindjes in je buik te hebben, wauw! Misschien ben ik heel brutaal nu hoor, maar wil je eens een echo plaatsen?

Ben zo benieuwd hoe de kindjes erbij liggen, zeker omdat je 3D echo's hebt gehad. Als je dat niet wil, even goede vrienden hoor Sis... ;-)

Hebben jullie ook zo'n afkeer tegen warm/gezond eten? Pfff, ik krijg geen hap door mijn keel... :-(

Geplaatst

Wat een hoop positieve berichten!:icon_smile: Daar word ik blij van!

Disi, van harte gefeliciteerd. Dat was dus nog even spannend, maar goed nieuws! Super!

Medusa, wat super dat je een kloppend hartje hebt gezien. Houden zo!

Sharon, ook voor jou een kloppend hartje. Geweldig. Die misselijkheid is lastig lijkt mij. Sterkte daarmee.

Met warm (gezond) eten heb ik ook moeite. Maar vandaag na thuiskomst niets gesnackt, dus de verse spinazie ging er vandaag goed in. En ik ben meteen gaan koken bij thuiskomst, precies op het moment dat ik trek had in eten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden