Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moontje, slaap lekker!!

Hier nog een die het wel genoeg vindt zo, van mij mag hij ook komen.

Hier nog een beetje na-weëen van de enorme hoofdpijn van gisteren, hoop dat het vandaag weg trekt.

Hier sneeuwt het behoorlijk en het meeste komt pas rond het middaguur!

Ligt er bij jullie ook al sneeuw?

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

8 februari : Vlinder (controle vk)

8 februari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

8 februari : Melis25 (controle gyn)

9 februari : Simonja (controle vk)

9 februari : ChrisH (controle gyn + groeiecho)

13 februari : Moontje controle gyn

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

Geplaatst

****breek heel even in *****

Goede morgen dames van het uitgerekend in maart topic :-)

Ik heb heel in het begin meegeschreven in dit topic, helaas is het toen fout gegaan :-( Weet niet of jullie het nog kunnen herinneren ;-)

Maar met trots kan ik jullie nu melden dat ik over de 12 weken zwanger ben !! :-)Alles gaat goed , en voel me goed!!

Gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit !!

Zie dat jullie bijna allemaal een goede en voorspoedige zwangerschap hebben!! Super!!

Ik wil jullie veel succes wensen met de laatste loodjes!!

liefs,

****breek weer uit****

Geplaatst

Ook hier in het hoge noorden sneeuwt het behoorlijk. Ik zou naar een vriendin gaan maar dat heb ik maar afgezegd, ze woont een uur rijden bij me vandaan dus ik wil geen enkel risico nemen.

Melis, hoe is het met je hoofdpijn?

Medusa lekker gegeten gisteren?

Moontje een delftsblauw thema voor de babykamer is ook erg leuk!

Ben wel benieuwd naar jullie kamers....

Tja wat zal ik vandaag eens gaan doen? Ik heb in tegenstelling tot sommige van jullie heel veel energie en zou 's middags ook niet kunnen slapen. Nu vind ik het sowieso moeilijk om me over te geven aan niets doen, het liefst ben ik altijd bezig, al is het maar een boek lezen ofzo.

Wat ik wel heb is ontzettend veel last van jeuk op mijn buik. Ik krab me een ongeluk, iemand tips?

Liefs

Geplaatst

Femmie, gefeliciteerd met je 12 weken.

Ansje, dat jeuken herken ik van mn vorige zwangerschap, kan maar zo zijn dat je nu straie gaat krijgen.

Weet niet wat je er tegen kunt doen.

Hier geen sneeuw, alleen klein beetje wat er al lag, jammer vind de sneeuw wel leuk.

Kwam gister tot de ontdekking dat ik een roze maxi cosi heb, was ik vergeten, heb een website gevonden en nu voor dit model blauw setje besteld, gelukkig :-)

ja gister was eten gezellig, ik bestelde biefstuk doorbakken, nou die was zo rauw als maar kon :-S ja dit is doorbakken zeiden ze, ze hebben hem nog wel ff gebakken voor me.

Melsi, hopelijk trekt de hoofdpijn weg, ik heb zelf ook al vanaf het weekend hoofdpijn dat ik paracetamol slik.

Geplaatst

femmie, wat fijn dat je de 12 weken grens hebt bereikt en dat alles goed gaat. Hopelijk ga je een voorspoedige zwangerschap tegenmoet zonder al te veel kwaaltjes.

Medusa, krijg door jouw verhaal meteen trek in een lekker rose biefstuk. Nog maar een paar weekjes en dan staat dit zeker weer op mijn menu.

Melis, fijn dat je hoofdpijn minder is.

Ansje, ik krijg ook steeds minder energie maar dat komt, denk ik, omdat ik ook nog steeds aan het werk ben. Vandaag de laatste vrijdag en volgende week donderdag toch echt mijn laatste dag. Lekker aftellen...

Gelukkig vandaag wel thuis aan het werk en dat is al iets rustiger.

Geplaatst

Femmie : gefeliciteerd en wat fijn dat je de twaalf weken gepasseerd bent! Geniet van je zwangerschap!

Ansje: ik wil ook altijd wel wat doen, maar een boek lezen is ook rustig aan doen.... Ook goed toch.

Hier geen sneeuw te zien, vooral zon! Maar ik woon dan ook vlak bij de Belgische grens

Ooo rood vlees, daar heb ik zo'n zin in. Vorige keer kreeg ik 's ochtend na de bevalling een onsje rosbief met peper en zout van mij vader in het ziekenhuis. Dat was echt hemels!!!!!!!!!

Simonja, hulde dat je het werken nog steeds volhoud. Knap hoor

Fren: jij bent toch bijna uitgerekend? Hou je het nog vol?

Geplaatst

Moontje, nog 13 dagen :-) of natuurlijk langer als dochterlief besluit opmzich te laten wachten. Voel me verder prima, heerlijk van m'n verlof aan het genieten en een beetje aan het keutelen thuis. Maar alles is zo'n beetje klaar.

Geplaatst

Femmie, wat een goed nieuws zeg. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en de mijlpaal van 12 weken die je inmiddels voorbij bent! Leuk dat je ons even laat weten dat alles goed gaat :-D Geniet van je zwangerschap.

Ansje, wat lastig dat je zo'n jeuk hebt, ik heb dat niet. Ik smeer me dagelijks vanaf m'n borst tot net boven m'n knieen rijkelijk in met babyolie. Hierdoor blijft je huid soepel en ik heb (tot nu toe) geen striae. Wellicht helpt dit ook tegen de jeuk? Anders zou je eens talkpoeder (Zwitsal?) kunnen proberen! Succes iig. Hoe gaat het met de perineum-olie?

Medusa, heb je genoten van je (uiteindelijk doorgebakken) biefstuk? Zodra ik bevallen ben, ga ik er ook zekerrrr eentje eten met bergen kruidenboter en stokbrood, jammie! Nog gefeliciteerd met je 32 weken trouwens, gisteren helemaal vergeten om je er een berichtje over te sturen, i'm sorry! Hinderlijk vind ik die hoofdpijn, maar gelukkig is het vandaag al een stuk minder!

Simonja, ook jij vandaag 35 weken, gefeliciteerd! Ik heb serieus respect voor je dat je nog aan het werk bent, petje af meid! Ik kan je berichtje niet meer vinden over de jongenskleding die je nog hebt, heb je er een bedrag voor in gedachte?

Caro, wat ben je stil... Je bent toch niet 'stiekem' aan het bevallen he?!

Net thuis van de huisarts, manlief is geholpen aan z'n ingegroeide teennagel. Mijn hemel, wat een 'operatie' zeg! Eerst een paar flinke spuiten in z'n teen en toen knipten ze zo z'n nagel in tweeen. Ik dacht ff dat ik knock-out zou gaan daar, pffff. Toen keek ik naar manlief en die was zo wit als sneeuw en het zweet liep van z'n voorhoofd. Terwijl de huisarts druk bezig was, heb ik manlief maar plat gelegd en volgegooid met Dextro, toen trok hij gelukkig een beetje bij. Man o man, dat wordt nog wat met de bevalling!

In de behandelkamer stond ook een weegschaal, dus daar ben ik ff snel op gesprongen aangezien de batterijen thuis nog steeds op zijn. Na een ontbijt, een liter water en schoenen aan blijk ik maar liefst 13 (!!!) kg aangekomen te zijn, ik dacht toen dat ik weer knock-out zou gaan, hahahaha!

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

7 februari : Caroline (controle gyn)

8 februari : Vlinder (controle vk)

8 februari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

8 februari : Melis25 (controle gyn)

9 februari : Simonja (controle vk)

9 februari : ChrisH (controle gyn + groeiecho)

13 februari : Moontje controle gyn

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon (een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

Geplaatst

Haha Melis nee hoor, gelukkig niet! Ik heb geslapen! Vannacht zo'n slechte nacht gehad dat ik nadat dochter naar school was er weer in ben gekropen en tot kwart voor 11 weer onder zeil was... Dus bij deze meld ik me hoor, hihi. Maar in deze fase weet je het maar nooit inderdaad, die febdames gaan echt als een speer met bevallen en ik lees dat een aantal van jullie er ook wel zin in heeft... Ach, ik wacht nog wel een weekje ofzo :-)

Femmie gefeliciteerd! Wat fijn dat je weer zwanger bent, succes!!

Ik lijk weer verkouden te worden, grrr... alsof ik daar nu vlak voor een bevalling op zit te wachten. Nog geen sneeuw hier trouwens, ben nog wel even snel naar de Action gegaan gister na het zh voor snowboots voor mijn dochter, voor het geval het losbarst. Mocht eigenlijk niet van manlief, net ook de vaatwasser ingeruimd, kan toch ook niet helemaal niks doen? Verder heel rustig aan hoor!

Geplaatst

Ohohoh Caro toch, proef ik daar een tikkie eigenwijsheid? ;-)

Fijn dat je nog ff hebt kunnen slapen, nu het nog kan.

Die sneeuw komt vanzelf naar het zuiden was de voorspelling toch? Hier sneeuwt het al de hele morgen en blijft ook goed liggen, wat een domper!

Geplaatst

Hier ligt inmiddels ruim 10 cm! Ben net lopend naar het winkelcentrum gegaan en was een soort sneeuw op toen ik weer thuis was. Heb toch ook nog maar een berenjasje gekocht, want als ik binnen nu en een week tot 10 dagen ga bevallen, dan heeft ze die echt wel nodig om warm te blijven!

Geplaatst

Haha ook gevallen voor een berenjasje! Mijn moeder neemt ze morgen mee. Ook als het wat minder koud is kan ze 'm nog wel een tijdje aan hoor, met wat minder er onder....

Geplaatst

Caro, jij woont toch in bergen op zoom, of in de buurt van, manlief moet daar vanavond met de auto heen, vanaf het miden van het land, hier sneeuwt het behoorlijk.

Geplaatst

Ja, hier sneeuwt het nu ook behoorlijk! Ik vind dit heerlijk.

Zodra Wessel uit bed is gaan we lekker wandelen of met de slee....

Medusa, ik woon bij Caro in de buurt dus yen, hier sneeuwt het nu ook.

Geplaatst

Femmie, van harte gefeliciteerd en geniet ervan.

Fijn dat nu alles goed gaat.

Hier in Oudenhoorn, Zuid-Holland sneeuwt het nu ook al een goed uur.

Melis, wat had je dan verwacht met negatieve temperaturen.

Ik heb mijn sneeuwboads uit de kast gehaald afgelopen week, ze zijn heerlijk warm en makkelijk aan te trekken.

Geplaatst

Zou zo graag ff een frisse neus halen, maar met een kreupele vent gaat dat zo lastig, haha.

Wellicht als het straks gestopt is met sneeuwen dat we ff naar buiten gaan om ergens wat te gaan drinken.

Hele dag binnen zitten wordt je ook gek van, althans wij wel.

Geplaatst

Hier sneeuwt het ook volop. Zit lekker op de bank, ben een rokje aan het haken voor dochterlief. Kopje thee erbij. Heerlijk!

Manlief moet vanavond vanuit Scheveningen naar huis komen. Zal wel heel lang duren......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden