Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vlinder, lekker rustig aan doen. Goed dat je nu vaak onder controle bent

Moontje, terecht dat je vaker controle wil.

Op zich is alles goed, maar ik merk dat ik even wat minder kan hebben. Dat zal ook wel komen, omdat ik al lang thuiszit en niet veel kan doen. Ik heb nog een cursus Spaans voor beginners van de loi thuis liggen en ik heb nog een paar hoofdstukken te gaan. De cursus lag al maanden stil, maar nu ga ik maar weer eens wat doen. Straks gaat het helemaal niet meer als de tweeling er is.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren bedankt voor je update!! Fijn dat Caro morgen naar huis mag. Hoe is het met jou dan? Ook weer thuis? Lekker aan het genieten van jullie mooie meisje?

Vlinder fijn wat van je te horen...dus je moest in het ziekenhuis blijven....nou ze houden het in ieder geval goed in de gaten. Moet je nu ook medicijnen gebruiken?

Medusa wat zijn kinderen toch lenig he? haha daar verbaas ik me ook altijd over. Ik hoop voor je dat ze je niet tot 40 weken laten doorlopen en je met 38 weken een keizersnee mag. Als je ventje al een mooi gewicht heeft dan maak je misschien wel een goede kans, dat hoop ik tenminste wel voor je.

Moontje mooi dat bloeddruk en urine goed waren. Wel vreemd dat ze je niet gelijk de week erna weer willen zien maar mooi dat je dat toch voor elkaar hebt. Vanaf week 36 moet je toch ook bij de vk elke week komen.

Chris, iets te doen hebben is wel fijn, nu kan je nog iets doen voor de kleintjes er zijn.

Hier alles oke, vandaag een lekkere relaxdag gehad. Nog maar twee dagen....vanmiddag rommelde het wat, beetje menstruatiepijn maar nu nergens meer last van. We wachten af.

Geplaatst

Fren bedankt voor de up date, wat een leuke namen

Met jou en je kleine meid ook alles goed???

Ansje, zou wat wezen als je het inleiden voor bent :-)

Chrish, ga jij nog ff een cursusje volgens :D

Ja erg lenig zijn kinderen, maar de verhoudingen kloppen ook niet, wat kinderen soms kunnen is anatomisch gezien voor volwassene niet eens haalbaar.

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

16 februari : Melis25 (controle gyn)

16 februari : ChrisH (controle gyn)

16 februari : Simonja (controle vk)

17 februari : Rican (controle vk)

18 februari : Ansje ( inleiden !!! )

28 februari : Medusa ( vk )

29 februari : Medusa (echo gyn)

6 Maart : Medusa (controle vk)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling ( 2 babyGIRLS )

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari: Anniek & Esmee (dochters van Sissy81)

14 februari: Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

Geplaatst

Ja dat zou wat zijn zeg...eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als hij zich spontaan zou melden.Tegen het inleiden zie ik wel een beetje op en dan vooral het opvangen van de weeën die wat ik er van heb gehoord veel sneller achter elkaar komen dan bij een 'normale'bevalling.

Geplaatst

Melis succes bij de controle morgen...ben benieuwd of ze al iets gaan doen morgen. Gaan ze al kijken of je ontsluiting hebt?

Geen zware boodschappentassen meer tillen hoor! Dat kan manlief beter doen. Ik heb ze van de week ook in de auto laten staan totdat man thuis was.

Geplaatst

Ik ben ook ingeleid Ansje, en ze kwamen wel gelijk om de 3 of 5 minuten of zo iets, maar ik ben nog nooit eerder bevallen dus heb geen vergelijking, heb het dan ook niet zo ervaren als jeetje dit was heftiger.

Geplaatst

Fren - thanks voor de update over Caro en haar kleintjes! Hoe is het met jou? Lekker aan het genieten van prinses Fiene?

Ink - hoe is het met je? Je was stil vandaag...

Ansje - spannend, hoe is het nu met het gerommel?

Simonja - succes morgen met je controle bij de vk.

Chris - jij ook succes morgen bij de controle bij de gyn. Overigens heel herkenbaar wat je schrijft over het weinig kunnen hebben. Ik heb dat ook, mijn inziens niet meer dan logisch want ik zit al langer dan 10 weken thuis.

Ook ik mag me morgen weer melden bij de gynaecoloog. Ben heel benieuwd hoe en wat, voel me soms namelijk net een tikkende tijdbom met die hoge bloeddruk ondanks de medicatie. Komt omdat ik nu op een termijn zit waarbij de baby ook buiten mijn buik kan overleven. Ik vind die stress maar niks.

Geplaatst

Ansje - vorige week is mij toegezegd dat ze morgen zullen kijken of ik inleidbaar ben (verweekte bmm en/of ontsluiting) en als dat het geval is moet ik me vrijdag de 17e melden. Ze willen niet teveel tegen de natuur ingaan ivm de risico's.

Mijn zusje is ook ingeleid en heeft remifentanil tegen de pijn gehad.

Om 11.00 uur aan de weeen-opwekkers gelegd, 16.30 uur begonnen de weeen serieus pijn te doen, om 21.25 uur volledige ontsluiting en om 21.45 is hij geboren. 4600 gram schoon aan de haak, weliswaar wel met een gescheurde bmm en 800 ml bloedverlies. Al met al kijkt ze positief terug op haar bevalling.

Geplaatst

Echt wel!

Heb totaal geen idee of m'n lichaam iets van voorwerk heeft gedaan. We gaan maar nergens van uit (hoe moeilijk dat ook is) en heb mezelf er op in gesteld dat er geen actie wordt ondernomen deze week.

Morgen alweer 34 weken Medusa, de tijd vliegt he!? Ik vind het echt sneu dat je zoveel pijn hebt, kon ik maar iets voor je doen!

Geplaatst

Nou Melis wie weet gaan we wel op dezelfde dag bevallen haha. Hier alles weer rustig en geen gerommel meer. Misschien nog indalen? Ik weet het echt niet. Ik heb zelf niet echt het idee dat hij al volledig is ingedaald omdat ik af en toe nog steeds kortademig ben en last heb van maagzuur.

Jouw zusje heeft wel een mooie snelle bevalling gehad zeg! Scheuren en bloedverlies wel minder natuurlijk maar het was dan ook een beste knul.

Medusa ik weet ook niet beter omdat dit de eerste is, maar we gaan het wel zien zaterdag. Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn. Ik vraag aan iedereen die bevallen is hoe weeën nu precies aanvoelen en of die pijn ergens mee te vergelijken is, maar niemand kan het me zeggen. Waarschijnlijk vergeet je die pijn gewoon.

Geplaatst

Ansje, bij mij voelde weeen als menstruatiepijn maar dan x 1000

Melsi, ben ook benieuwd of er al wa gebeurd is bij je, spannend allemaal zeg het kotm zo dichtbij allemaal.

Ja morgen 34 weken, aan de ene kant schiet het niet op als ik jullie zo hoor dat jullie deze week al zouden kunnen bevallen, aan de andere kant mag het nog wel ff duren, ik voel hem steeds beter bewegen en daar kan ik nog maar zo kort van genieten.

Jullie hebben toch ook erg bekkenpijn???

Ja vind het zelf ook heel erg, ondanks dat ik tegen mijzelf zeg de vorige keer zat ik al een paar weken in een rolstoel, maar aan de andere kant zit ik nu voornamelijk thuis op de bank wachten op hulp omdat ik zelf niet meer kan.

Ik ben heel erg benieuwd wat de gyn over 2 weken gaat zeggen, wanneer hij mag komen.

Geplaatst

De pijn van de weeën vergeet je absoluut, ik was zondag aan het twijfelen of weeën had en ik ben 15 maanden geleden bevallen....mijn man moet daar zo om lachen.

Fijn dat caro morgen alweer naar huis mag en wat een gave namen. Ik vond Bram vorig jaar ook heel gaaf,maar manlief heeft een voornaam met B en onze achternaam begint ook al met een B. Dan nog een kind met een B is iets te veel van het goede!!! En Kaat is zo'n lekkere stoere naam. Echt een super combi!

Geplaatst

Pfff, ik lig weer 's wakker...

Enorme felle steken in mijn doos/liezen, trek helemaal in een.

Geen idee wat dit is, meneer lag vorige keer wel al met z'n hoofd in m'n bekken maar nog niet vast.

Wordt een lange nacht gok ik zo.... :-(

Geplaatst

goh melis....geen antwoord meer? wie weet wel weeen dan geweest? alhoewel je dan heus wel wat zou laten weten hier, hihi. in ieder geval kwam ik je even succes wensen vandaag en simonja en chrish geloof ik ook?

overigens kan ik wel vertellen dat inleiding idd vele malen pijnlijker is en de weeen er gewoon ineens zijn dan en normaal komen ze rustig...heb nu alle soorten bevallingen wel meegemaakt behalve ks dan, inclusief tangverlossing (die ze nu niet meer zo vaak doen geloof ik) en totaalruptuur, veel bloedverlies, etc..tot rustig thuisbevallen tot ingeleid :) maar toch is elke bevalling erg anders (kijk maar naar mij, hihi)

anyway, veel liefs weer voor vandaag

Geplaatst

Melis, nog een beetje geslapen? Die steken kunnen verdere indalingsweeen zijn. Heb ook t hele weekend zulke steken gehad, dus wie weet is er wel een en ander aan t gebeuren! Succes in ieder geval straks!

Hier alles goed, we genieten en fiene doet t super!!

Geplaatst

oh ja, ansje....echt vergelijken word moeilijk omdat iedereen het anders ervaart. ik weet niet of je een harde buik hebt gehad al? maar die harde buik voelt dan aan met menstruatiekramp, zoiets alleen dan idd vele malen erger. en persweeen voelen aan alsof je ontzettend moet poepen en als je eenmaal mag persen vind ik het ook aanvoelen alsof je poept, maar dan ook gewoon echt heeeeeeeeeeeeeeel nodig moet en het zit vast (beetje raar praatje denk ik, hahaha...maar kan het niet anders uitleggen)dan pers je soms ook (tenminste ik wel, hihi) wat dat betreft gebruik ik de "puftechniek" ook als ik echt last heb van mijn darmen of zo.

Geplaatst

hahahaha goedemorgen, wat een onderwerpen zo.

Melsi nog beetje kunnen slapen???

Spannend vandaag ben heel erg benieuwd.

jaaaaa 34 weken, voor mijn gevoel is dat een grens dat als hij komt dat het goed is, had ik bij Ilona ook.

Ze zouden het nu ook niet meer remmen.

Allen die controlle hebben vandaag succes en wie weet wie de volgende zal zijn met bevallen.

caro, jullie mogen naar huis vandaag, ben ook benieuwd naar je valentijns kindjes :-)

Geplaatst

Benbri - ik heb totaal geen idee wat het was vannacht. Steken die thv m'n schaambot begonnen en via m'n doos doortrokken naar m'n stuitje. Net zoals Fren al zegt, misschien is hij nog verder ingedaald. Voorafgaand aan die steken was meneer enorm aan het wurmen in m'n buik. Apart, maar het is nu weer over.

Fren - thanks voor je reactie! Wat fijn dat alles goed gaat en dat prinses Fiene het zo goed doet, super!

Medusa - ik had dat ook heel erg met 34 weken. Weliswaar nog te vroeg om geboren te worden, maar wel degelijk 99% levensvatbaar en ze houden het niet meer tegen. Ik vond het een hele fijne mijlpaal!

Ik heb vannacht 1,5 uur wakker gelegen door die rotsteken, om 6 uur ging de wekker voor m'n medicijnen en om 8 uur samen met manlief opgestaan. Die is nu gaan sporten, de lieverd is zenuwachtig voor de bevalling!

Straks op controle, daarna door op kraamvisite, vanmiddag een verjaardag (van m'n schoonmoeder, grrr) en vanavond ben ik waarschijnlijk een hoopje ellende, haha!

Meiden, ik ga dit enorme lichaam ff douchen en dan langzaam aan richting ziekenhuis. Moet er om 11.50 uur zijn en zal jullie zo snel mogelijk laten weten hoe het is gegaan!

Geplaatst

Benbri en Medusa, bedankt voor jullie uitleg over de weeën, kan ik me een beetje voorbereiden...hahha.

Melis succes vandaag, het rommelt wel bij jou he? Wie weet wat er al gaande is in je lichaam. Hoe laat heb je controle?

Medusa gefeliciteerd met je 34 weken mijlpaal!

Geplaatst

Wat zijn jullie alweer lekker actief zo op de vroege morgen.

Heb weer een keer een redelijk goede nacht gehad wel veel wakker maar viel gelukkig snel weer in slaap.

Vandaag weer een dagje alleen, moet zeggen dat ik dat wel heerlijk vind, zo lekker onder de douche en verder lekker weinig doen. Voor de kleine is ook alles klaar dus hij/zij mag komen.

Gisteren heeft mijn man nog een opblaas ooievaar gekocht op internet ben benieuwd wanneer die er is.

Melis hoelaat moet je op controle succes in ieder geval.

Chrish hoor jij vandaag hoelang ze je nog laten doorlopen.

Simonja hoe bevalt jou verlof vandaag ook weer op controle succes.

Ansje mocht ik het vergeten heel veel succes zaterdag. Hoop dat alles goed gaat en je snel je kleintje in je armen hebt.

Medusa fijn dat je je weer iets beter voelt, vandaag kwam een vriendin toch helpen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden