Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo weer terug van de verjaardag van mn moeder ben helemaal afgebrand ondanks dat het rustig was daar. Maar toch uur heen en uur terug in de auto en dan afgelopen nacht slecht geslapen dus ga er zo lekker in.

Volgende week nog verjaardag van mn vader en carnaval vieren met mn dochter. Hoop dat me dat nog lukt, kijk wel.

Ben ook al de hele dag af en aan misselijk weet ook niet echt waar het vandaan komt.

Morgen weer op controle bij de vk.

Truste iedereen

Geplaatst

Welterusten Veer, hoop dat je vannacht beter slaapt.

Ondanks dat manlief afgelopen 2 nachten heeft liggen snurken, vind ik het vreselijk dat hij de komende 3 nachten moet werken. Verschrikkelijk als hij er (vooral 's nachts) niet is :-(

Ga lekker douchen en m'n bed in, slaap lekker meiden!

Geplaatst

Ik neem mijn laptopje mee, denk wel dat er WiFi is daar, maar weet het niet zeker. ALs ik hier niet terecht kan, dan stuur ik een sms naar Sylvino uit het DIK en DUN meisjes topic en die regelt dan vast keurig een bericht zoals ze wel vaker heeft gedaan... Het leukste is natuurlijk om het zelf te melden, maarja, weet niet of dat lukt. Misschien dat het in het begin allemaal erg rustig gaat zodat ik zelfs tussendoor kan posten? Vind ik altijd zo leuk, van die 'live verslagen'...

Het lijkt me sterk dat er nog helemaal niks gebeurd is bij mij, ik heb zoveel last van harde buiken en de ene baby is al ingedaald... Maar ja, voor hetzelfde geld zit alles toch nog potdicht... Nog twee nachtjes, brrr!

Morgen nog even kritisch mijn vluchtkoffer bekijken en waarschijnlijk wel wat kleding wisselen. En ik heb net zitten klooien met dat kapje van de Maxi cosi, kreeg 'm er niet om haha! Ik heb die nooit gehad bij mijn dochter en ben zo'n muts in die dingen. Heb ook de reiswiegen nog niet in elkaar geknutseld sinds ik de binnenstof heb gewassen, mooi klusje voor iemand anders!

Geplaatst

Begint nu wel serieus dichtbij te komen hé?! Lijkt me heel bijzonder om (ongeveer) te weten wanneer je je kindje(s) kan vasthouden.

Ik hou sowieso maart 2012 en dik & dun in de gaten, komt vast goed!

Net lekker een appeltje gegeten en ga zo lekker slapen!

Welterusten meiden, ik hoop dat jullie een beetje fatsoenlijk kunnen slapen vannacht!

Tot morgen :-D

Geplaatst

Ik dacht altijd dat ik dat niet leuk zou vinden als ik hier las dat iemand de datum al wist maar ik ben wel heel blij nu hoor... Kon me van tevoren ook niet voorstellen hoe zwaar het zou worden natuurlijk...

Slaap lekker allemaal! Zeg ik ook tegen mezelf, maar veel slechter dan vannacht kan het bijna niet worden...

Geplaatst

He Caroline,

wil je alvast erg succes wensen morgen, wat spannend!!!!!!!!!!!!! Ben benieuwd wat je straks in je armen mag vast houden!

gr aukus

Geplaatst

Heb gisternacht en vannacht eigenlijk heel goed geslapen. Heerlijk. Vandaag wel vroeg wakker, maar prima. Heb waarschijnlijk niet meer slaap nodig. Gisteravond wel veel harde buiken met ook krampachtige pijn, de ene keer snel acher elkaar en toen weer minder snel. Maar helaasnook weer gestopt. Manlief riep gisteren nog, jij gaat vanacht bevallen omdat ik gisteren de tafel in de olie wilde zetten, de vloer dweilen enz....vorige keer ging ik de voorraadkast opruimen. Maar niets aan de hand natuurlijk, haha

Heb wel gedroomd dat ik zaterdagmiddag ging bevallen en dat we de wijk niet uit konden omdat alles was afgezet voor de carnavalsoptocht en ze leren er ons niet uit.

@ caro: ik snap wel dat je er nu echt naar toe aan het leven bent. Je hebt het al onwijs lang volgehouden en het is topsport een tweeling krijgen!!!! Het is net als met vakantie, als je het in het vooruitzicht hebt, dan ben je er ook echt aan toe. Spannend hoor, ik houd de site in de gaten morgen...

@meduus: fijn dat je vader ook Ilona regelmatig ophaalt, ik ben ook heel blij als mijn dochter naar het Kdv gaat, voel me er wel schuldig over.

@melis: lekker geslapen of toch niet echt omdat je man er niet was?

@veer: carnaval sla ik maar gewoon over, dat wordt me echt te veel. Ik heb er ook niet zo veel mee moet ik zeggen. Weer een beetje bijgekomen van de drukke dag?

Ik drink trouwens voor mijn maagzuur ook Liters melk, ik vind het ook lekker dus niet echt erg.

Stond vanochtend op de weegschaal en ben nu bijna 13 kilo aangekomen, valt me erg mee. Vorige keer ben ik totaal 17 aangekomen en ik heb nu echt veel minder honger

Straks weer op controle.

Geplaatst

Dank je Aukus, ik ben ook benieuwd!

Nou dat weer geen beste nacht... iets beter dan gister maar toch wel erg veel er uit geweest... Morgen om deze tijd lig ik er al, brrr! Maar het is mooi geweest! Nog een dagje laatste voorbereidingen, mag van mij allemaal wel snel gaan nu...

Kwam er gisteren achter dat mijn dochter volgende week voorjaarsvakantie heeft en probeer te bedenken of het gunstig is of niet dat ze hier dan rondloopt de hele dag... Hoop niet dat alle vriendinnetjes die ook vrij zijn massaal willen komen kijken...

Geplaatst

Goeiemorgen, fijn dat jullie allemaal redelijk tot goed hebben geslapen.

Caro, laatste dagje zwanger.. Apart hé?! Kan me heel goed voorstellen dat je er klaar voor/mee bent!

Moontje, succes met je controle.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik kom langzaam aan maar wat meer deze kant opgeschoven als jullie het geen probleem vinden ;-).

Het gaat er denk ik op lijken dat ik de hekkensluiter in het februari topic ga zijn en het daar erg rustig gaat worden, want alle verse mama's zijn natuurlijk druk met hun kleintjes...

Caro - bijzonder hoor, vandaag je laatste dagje zonder je kleintjes! Lijkt me nogsteeds een raar idee om dat te beseffen!

Melis- gaat het al wat beter met de medicatie?

Geplaatst

Caro, alvast heel veel succes morgen! Lijkt me heel bijzonder om te weten dat ze morgen gewoon mogen komen.

Verder heb ik redelijk goed geslapen en leef ik weer rustig toe naar mijn volgende controle, a.s. donderdag.

Geplaatst

Caro, oooo wat spannend morgen gaat het beginnen, we houden uiteraard het forum in de gaten :-)

Ink kom er gezellig bij :-) maart en feb gaan toch al door elkaar heen.

Moontje, jij zou inderdaad ook al gewoon mogen bevallen volgens mij zijn er nog een paar 37 weken ondertussen toch??

Hoewel ik bijna de laatste in Maart ben krijg ik wel ineens kriebels.

Melsi, beetje geslapen zonder man??? ik heb er snachts geen moeite mee, ik lig toch altijd eerder als hem op bed.

ik heb het op de momenten tijdens eten of de zondagmorgen, van die gezin momenten dat hij er niet is.

Veer, beetje geslapen vannacht??

Ja ben er ook blij mee dat ze vaak naar mn vader is nu, voel me ook beetje schuldig, maar aan de andere kant kan ik haar nu beter verdragen waardoor we het saampjes gezelliger hebben.

Ze is in zo'n dwarse fase en als ze dan de hele dag om me heen loopt hebben we heel vaak 'ruzie " en nu valt het wel mee.

Dus weegt weer op tegen het schuld gevoel.

Geplaatst

Medusa- ik heb op zich prima geslapen.. Werd alleen badend in het zweet wakker; ik was met de kleine op stap en manlief was vergeten de luiers in de luiertas aan te vullen waardoor ik geen luiers bij me had. Baby is nog niets eens geboren, bizarre droom he?!

Ik herken wel wat je schrijft over de kriebels, ik heb dat ook al een tijdje. Maar vanmorgen dacht ik weer; ik wil deze buik niet kwijt!

Hoezo hormonaal en wispelturig?

Ben zaterdag op kraamvisite geweest en toen brak m'n hart; manlief hield de pasgeboren baby vast en smolt zowat. Dat was zo fantastisch mooi om te zien, hij is enorm nieuwsgierig naar onze baby!

Geplaatst

Die dromen ja slaan nergens op maar voelen wel ff echt aan.

Mooi om te zien je man met die baby :-) je smelt nog veeeeeel harder als hij met die ogen naar zn eigen kind kijkt.

Is niet aan een ander te omschrijven die pracht die je ziet en voelt als het om je eigen kind gaat.

Op het moment dat je kind geboren is en je haar/hem ziet veranderd je hart

Geplaatst

Precies, kan gewoon niet uitleggen wat dat met me deed.. Nooit gedacht/durven dromen dat wij samen een kindje zouden krijgen en nu is het bijna zover!

Ga zo ff een klein Valentijnscadeautje kopen, nog ideeen?

Geplaatst

Mooi omschreven Medusa! Kan niet wachten ;-)!!!

Leuk he, van die dromen? Hier waren ze een tijdje weg, maar was van de week bezig geweest met rookmelders ophangen in het huis en een koolstofmonoxide melder in de kamer van de kleine en ik droomde dus dat die vannacht af gingen en de kleine al geboren was...

Valentijn doen we meestal niets aan, maar ik zat te denken dat ik misschien eens ga googlen voor een leuk valentijnsontbijtje te maken voor hem - na 4 dagen van 10-22 hoeft hij morgen pas om 16.00 te beginnen. Om 10:30 naa de controle bij de vk, maar dan hebben we daarvoor wel even tijd om te ontbijten samen en dan heb ik ook gelijk een invulling voor vandaag gevonden hihi, even lopend boodschapje doen, misschien wat bakken ofzo etc...

Geplaatst

Laatste dag zwanger... Ooit! Jeetje zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekeken! Leef zo toe naar kom er maar uit kindjes! Vandavond op de bank en tussendoor toch maar even van proberen te genieten...

Geplaatst

Zo weer terug, vandaag liep het spreekuur op tijd ( voor het eerst)

De klein ligt wel ingedaald maar nog niet vast, ruim voldoende vruchtwater. Nu was mijn bloeddruk 137/87 dus net op de grens, moet woensdag weer terug voor een extra controle. Begon de arts ass weer dat het wel past bij mijn uitgangswaarde bloeddruk. Die is volgens hem 140/90, heb hem weer verteld dat dat bij 8 weken zwanger was en daarvoor.altijd 120/80 ...

Geplaatst

Ook hier was de controle weer goed. Kindje ligt al heel de zwangerschap volgens mij t zelfde rugje links en armpjes en beentje rechts. Volgende week weer terug komen moet vanaf nu elke week op controle. Gelukkig redelijk geslapen 1 keer wakkers geweest alleen best tijdje wakker gelegen van misselijkheid. Doe vandaag maar rustig aan gisteren was toch iets teveel.

Caro wordt nu echt spannend nog even lekker uitrusten vandaag en dan morgen heb jij je kleintjes in je armen ben benieuwd wat je krijgt en wat de namen zijn.

Vraagje zijn er ook meiden die thuis willen bevallen?

Kom vanmiddag weer even terug moet dochter lief even bezig houden en zo boterham geven

Geplaatst

Moontje is toch een keurige bloeddruk? Aan het eind van je zwangerschap is ie toch altijd wat hoger en zo hoog is ie toch niet? Mooi dat alles goed is, ook bij jou Veer.

Tja, de namen, als we twee jongens krijgen hebben we een probleem want daar zijn we nog steeds niet uit! Dus dan zal ik wel melden dat ik twee zoons heb, of we moeten ineens bedenken als we ze zien: ja, dat is het! Lastig hoor.

Geplaatst

Caro spannend, je laatste zwangere dag! Zie je erg tegen morgen op of valt het mee? Hoe laat moet je in het ziekenhuis zijn?

Veer en Moontje fijn dat de controles weer goed waren.

Medusa je hebt het mooi omschreven, die blik van je man als hij de kleine in zijn armen heeft....ik ben daar zelf ook erg benieuwd naar hoe dat moment zal zijn!

Hier beginnen de zenuwen toch lichtelijk toe te nemen...nog maar 5 nachtjes slapen!

Geplaatst

Caro - jeetje, krijg je daar niet de kriebels van, dat je nog geen 2 namen hebt voor het geval het 2 jongetjes zijn?

Veer- ik wil ook graag thuis bevallen. Ik hoop erg dat het lukt, want verder is / gaat niemand anders uit het februari topic thuis bevallen!

Ansje - Ja, das waar ook, jij had ook al een datum he?! 1 dag na mijn uitgerekende datum ;-)...

Geplaatst

Veer een Moontje, fijn dat jullie controles goed waren.

Caro, nog 1 dag zwanger. Bizar hoor! Wat zal jij nieuwsgierig zijn nu je weet dat je morgen / overmorgen je kindjes echt gaat zien en vasthouden. Heerlijk.

Ansja, jij ook nog maar een paar daagjes.

Zelf afgelopen nacht eindelijk weer eens goed geslapen. De nacht daarvoor uren wakker gelegen en gisteren om 23.30 uur in slaap gevallen en vanochtend om 06.00 uur wakker. Heerlijk. Ben er zelfs niet eens uit geweest om te plassen. Kan me niet herinneren wanneer dit eerder is voorgekomen, is al zo lang geleden.

Vanmiddag ff op pad voor een duowagen. Wessel is echt te klein om straks alles te laten lopen dus dan maar weer een nieuwe wagen erbij. Goh, die kinderen hebben al een heel eigen wagenpark en dan is ons meisje nog niet eens geboren :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden