Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig geen infectie Melis, dat kan je nu ook niet gebruiken. Dus de ballon zit er in...ik ben benieuwd wanneer je wat gaat merken...ik vind het toch zó spannend. Ik dacht dat ik je voor zou zijn maar nu kan ik alles gewoon aan jou vragen.:happy7:

Medusa, we nemen laptop mee naar ziekenhuis dus ik hoop af en toe wat te kunnen schrijven. Linda van het eigen cyclus topic zal een update geven als hij geboren is, voor als het mij niet direct lukt.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Benbri, de kraamhulp mocht dat bij mij ook niet doen, heb er toen behoorlijk heibel omgemaakt, en zo nodig doe ik dat nu weer, moet er niets van hebben rectaal tempen.

Mesli, fijn dat die ballon er in zit, en nu dan??? moet je op bed blijven kan en of mag je ook lopen??? ben je op de verloskamer of kraamafdeling??

Fijn geen infectie, laat het vanaf nu maar soepel verlopen.

Geplaatst

Ik mag wel lopen en van de kamer af, gelukkig. Moet alleen ff wachten want ik word zo weer aan het CTG gelegd om te kijken hoe onze hummel op de ballonindringer reageert.

Lig nu nog op de kraamafdeling. Zodra de ballon z'n werk heeft gedaan en ik genoeg ontsluiting heb om de vliezen te breken, wordt ik naar een verloskamer gebracht.

Ansje, jammer dat je geen internet op je telefoon hebt. Ze gaan jou dus ook inleiden met een ballon?

Geplaatst

Leuk om je updates te lezen Melis - spannend!!! Ben benieuwd wat de ballon gaat doen / voor uitwerking gaat hebben op je lichaam!

Ansje - al flink de zenuwen voor morgen? Lijkt me een raar idee om te weten dat er morgen wat gaat gebeuren...

Nou, vandaag mijn uitgerekende datum, maar alles rustig...

Geplaatst

Melis da's wel fijn dat je wel even rond mag lopen. Ik wordt morgen ook met een balloncatheter ingeleid, maar dat is ook even afhankelijk of de baarmoedermond al wat verstreken is of niet. Als ik al ontsluiting heb en de baarmoedermond niet meer dichtzit wordt ik gelijk aan het infuus gelegd is mij verteld. Maar ik heb het idee dat ik ook eerst nog wel aan de catheter moet geloven. Deed het inbrengen/opblazen erg zeer?

Geplaatst

Ink ja begin nu wel de zenuwen te krijgen hoor. Ik kan de uren gaan aftellen nu...hoop dat ik vannacht een beetje slaap.

Jij bent ook al 40 week zie ik....voor jou ook spannend, het kan voor jou nu ook elke moment gebeuren.

Geplaatst

Ansje, ik ga je alvast succes en sterkte wensen voor morgen.

Ink, spannend, de uitgerekende datum vandaag. Als ik jouw verhaal zo lees, dan heeft jouw baby nog helemaal geen zin om te komen. Hou je het nog wel vol?

Geplaatst

Kan ik me goed voorstellen Ansje - zou ik ook hebben als ik zou weten tot wanneer ik moest aftellen hihi ;-)... Zou idd fijn zijn als je vannacht nog wel even een geode nachtrust kan pakken voor morgen!

Chris - ik heb een tijdje geleden geroepen dat ik zo bang ben om m'n buik te gaan missen, dus ik denk dat ik een erg braaf mannetje heb die mama nog even laat genieten van haar buik - ahum ;-)... Maar begin er nu wel klaar mee te zijn - ben erg nieuwsgierig wanneer de bevalling gaat beginnen, hoe hij dan gaat beginnen en vooral ook erg benieuwd naar ons manneke! Maar fysiek gezien mag ik absoluut nog niet klagen - ben gelukkig nog mobiel, dus kan nog wel dingen doen. Ga zo nog even de ramen zemen en visite, morgen carnavalsoptocht bekijken met zus en haar kids, dus gelukkig niet teveel "lege" dagen waarop ik alleen zit te wachten, want daar word ik wel gek van - dan is je wereldje zo klein en dat stil zitten is niets voor mij!

Geplaatst

Melis, leuk om je update te lezen. Hopelijk doet de balon z'n werk en heb je vandaag / morgen je mannetje in je armen.

Ansje, jij ook de uren aan het aftellen. Lijkt me best vreemd als je weet dat je morgen ingeleidt gaat worden. Ik ben de vorige keer met spoed opgenomen dus heb er niet echt naar uit kunnen kijken.

Ink, vandaag jouw uitgerekende dag. Jij hebt zeker een lief mannetje dat hij zo goed bljift zitten dan. Ben wel jaloers als ik lees hoe mobiel jij nog bent. Heerlijk zeg!

Ik wilde ook heel graag de optocht morgen / zondag gaan kijken maar dat red ik echt niet meer. Ik kan niet langer dan 5 minuutjes staan ivm bekkenklachten dus het zit er echt niet in.

Ik merk dat ik er steeds meer en meer last van krijg. Kan nu niet eens meer naar de supermarkt lopen en terug (500m bij ons vandaan) dus zo langzaamaan begin ik dit wel beu te worden.

Caro... ben je lekker thuis van je koningskoppel aan het genieten? Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat.

Vlinder, hopelijk mag je weer naar huis en hoef je niet ook in het ziekenhuis te blijven.

Geplaatst

Melsi, wel fijn dat je gewoon mag rondlopen en zo, als je MOET liggen duurt het wel lang.

Ansje, je kan ff "spieken "bij haar hoe het vergaat, duurt ook niet lang meer.

Ink, wat fijn dat je nog zo mobiel bent, ben ik ook niet meer, wat Simonja zegt stukje naar de winkel lopen lukt mij ook niet meer, ik zit vrijwel thuis te "wachten "tot ik mag bevallen.

Geplaatst

Ansje - het inbrengen was op zich pijnloos. Het is denk ik meer het geluid van de eendenbek en de instrumenten die gebruikt worden om de katheter te plaatsen. Wat het meeste zeer deed, was de manier waarop hij zijn vingers erin stopte, auw!

Zal niet verder in details treden ;-)

Net aan het CTG gelegen en mijn lichaam reageert op de ballon, heb Vrijwel elke 10 minuten een harde buik. Waarschijnlijk voorwerk. Vanmiddag weer aan het CTG.

Had verwacht dat ik enorm zenuwachtig/gestresst zou zijn, maar alles behalve dat. Ben heel rustig en zie elke stap tegemoet. Ondanks dat het allemaal heel spannend is, heb ik er nog steeds zin in!

Geplaatst

haha doe maar niet hihi, ik zit met samengeknepen billen je berichtje te lezen haha, heb zelf ook nog trauma's van die rottige eendebek haha.

Mooi dat er al wat gaande is in je lichaam, doen de harde buiken ook al een beetje pijn?

Geplaatst

Tja, wat is pijn? Het voelt niet heel prettig, maar pijn vind ik een groot woord. Het zijn echt ongi krampen die in m'n onderbuik beginnen en langzaam aan omhoog trekken. Daarna zakken ze weer af.

Hetgeen ik nu voel stelt waarschijnlijk niets voor vergeleken met de real shit weeën.. Op de CTG kunnen harde buiken qua grafiek tot 100 gaan, mijn harde buiken zitten nu op 40.

Geplaatst

Melis, laat je niet gek maken door die getallen op de ctg wbt je weeën/harde buiken. Je eigen gevoel zegt veel meer hoor ;)

Ik had tijdens een ctg soms 90 en andere keren ( zelfde gevoel) maar 40. Soms hele berglandschappen, andere keren heuvellandschappen. Het gaat er wel om dat er regelmaat in zit. De vk zei toen dat die getallen niets zeggen, hangt ook weer af van waar dat meetding zit.

Succes, je lichaam reageert erop, das fijn, hopelijk gaat het doorzetten :)

Dit topic is hotitem vandaag haha..... fijn dat je het forum op de hoogte houdt, wat moet je anders hè? En voor ons heerlijk leesvoer :-P

Geplaatst

Btw.. Sorry voor de vervuiling van dit topic, maar verveel me stierlijk hier, haha!

Medusa - hoe gaat het met Ilona?

Ben benieuwd hoe het met Caro en haar kindjes gaat. Nog geen berichtje gezien van haar hé?!

Geplaatst

Thanks voor je support Jose! Helemaal leuk :-D

Net als alle andere lieve meiden hier. Ik ga er maar vanuit dat jullie het leuk vinden om eea te lezen qua vorderingen, zo niet zeg 't ff.. Anders moet je later een pagina of 18 teruglezen door mijn slappe geouwehoer!

Jose - tja, ik vind het lastig om te zeggen. Straks denk ik; ik trek dit niet langer terwijl dit misschien alleen maar voorweeën zijn die totaal niets bijdragen aan ontsluiting. Pas als die ballon eruit valt, heb ik een richtlijn hoe de stand van zaken is.

Geplaatst

hahahaha Ja je bent echt de topic aan het bevuilen, maar als je dat niet doet denken we gelijk o jee ze is echt aan het bevallen, dus je heb geen keus :-D

Ik kan er weinig over zeggen met inleiden, ik ben s ochtends om half 9 aan het infuus gezet en om 9 uur vliezen gebroken,mn weeen begonnen vrijwel gelijk toen, ik heb dat proces niet gehad waar jij nu inzit.

ja opzich goed, geen oorpijn meer gehad, ze heeft alleen weer al dagen niet gepoept, heb haar vanmorgen lakso gegeven, siroop wat laxerend werkt, hopelijk werkt het.

Ze moddert wel aan, ze is al heel lang niet echt fit, er kwakelt wel steeds wat.

Geplaatst

Lijkt me best lastig, een kindje die moeilijk poept. Heb weleens iets over olijfolie gelezen, misschien dat dat helpt?!

Ik heb geen idee of het echt een ballon is, heb alleen zo'n katheter slangetje gezien. Maar het zou er uit moeten vallen als het z'n werk heeft gedaan. We shall see!

Geplaatst

ik vind het ook wel grappig om te lezen, net alsof je er dan toch een beetje bij bent, bovendien als je niet reageert, dan weten we dat je aan het bevallen bent, of eerder gezegt, dat de weeen zo pijnlijk zijn dat je echt bezig bent.

overigens werd mij verteld dat je niets moet aantrekken van die getallen, want iemand met 80 kan weinig voelen, terwijl andere weeen met 20 al ontzettend pijnlijk zijn, zegt dus helemaal niets en gaat ze meer om de regelmaat idd :)

spannend en fijn dat je lijf toch al wat doet, hoest met manlief daar dan? loopt hij al zenuwachtig rond te ijsberen?

Geplaatst

Laat op zn minst dan Bart ff een berichtje plaatsen dat je echt weeen heb en niet meer kan reageren, dan weten we dat hahahaha

Ja is heel lastig als ze niet kan poepen, hopelijk werkt de lakso en gaat het niet zoals met oud en nieuw, dat ze het letterlijk uitgilt van de pijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden