Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Simonja, over mega verschil gesproken, voor een brusje, heb ik 7 x iui gehad met een ma bij ruim 8 weken 2 x vmk en ivf en dan spontaan in de verplichte rustmaand zwanger worden :-D

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sow Medusa, dat is ook niet niks.

Zo zie je maar dat het dus echt niets zegt. Bij jullie ging nummer 2 dus een stuk moeizamer en bij ons nr 1.

Maar goed, we mogen bijna van twee prachtige kids gaan genieten en dat is waar we het allemaal voor gedaan hebben.

Als het nu maar niet meer te lang duurt... hahahah

Geplaatst

inderdaad, en dat is ook wat ik tegen mijzelf zeg, hoe het ook verlopen is, we zijn toch hoogzwanger op dit moment :-D

Jij mag al bevallen hopelijk duurt het niet lang meer voor je en van mij mag hij ook opschieten :-D

Geplaatst

Controle bij de vk was weer helemaal goed. Schoot wel helemaal vol toen ik daar was. Ben ook wel helemaal klaar met de zwangerschap maarja we moeten nog even gedut hebben. M'n man is naar huis gekomen vanochtend was wel fijn hebben vanmiddag samen op bed gelegen heerlijk.

Wij hebben nog 1 cryo in de vriezer liggen ik zelf wil die graag terug geplaatst hebben vind t niets dat we hem wel moeten gooien, alleen manlief denkt hier anders over. We kijken over een jaar ofzo wel verder.

Geplaatst

Veer, mooi dat je weer een goede controle had.

Mijn baby's zijn wat rustiger vandaag. Ik denk dat de bewegingsruimte krap begint te worden. Ik voel mijn liezen vaak bij het lopen. Van mij mag het wel beginnen.

Geplaatst

Veer, met 38 weken mag hij wel komen he :-)

Chrish, jij bent er ook alwel aan toe, de meeste ondertussen van Maart topic, en dat terwijl maar pas over een week begint :-D

Geplaatst

Ja ben er zeker aan toe ook door al die bevallingsverhalen van iedereen. ben nu lekker een film met manlief aan t kijken lekker rustig aan doen. Wie weet help t haha

Geplaatst

ladies,

eindelijk een keer buikfoto's van mij.... manlief kreeg het in het weekend ineens op zijn heupen toen ik voorweeen had omdat hij dacht dat het ging beginnen.

Geplaatst

Moontje, mooie buik hoor! En je dochtertje ziet er erg schattig uit.

Caro, hoe gaat het met jou en de tweeling? Is het druk? Ik lees wel dat het superleuk is.

Vannacht weer wat pijn (kramp) gehad. Het rommelt dus wel. Voor de zekerheid ga ik nog maar wat wasjes draaien.

Verder komt mijn schoonmaakster vandaag weer. Ik zou niet weten wat ik zonder haar moet. Gelukkig morgen weer een controle en hopelijk een afspraak om in te leiden.

Geplaatst

Chris: ik hoop dat het snel begint voor je!

Nou ik stop gewoon maar met lunchen denk ik, net weer de hele lunch uitgekotst, kwam zelfs door mijn neus( sorry voor de onsmakelijke details). Dochterlief poept altijd in een schone luier en dus nu weer neg na de lunch. Ik kan er echt niet tegen.... Zal zo blij zijn als dat over is.

Geplaatst

Ik leef nog hoor..! Haha ;-)

Ff een korte update want een lang verhaal via m'n iPhone is niks;

Vanmorgen heeft Vince z'n hielprikje gehad en de gehoortest gedaan. Uitslag was goed, hij reageerde erg snel. Bij de hielprik gaf hij geen kick, kleine stoere hummel. Vandaag een nieuwe kraamhulp gekregen ivm hun planning; een fillipijns vrouwtje die door een rijke familie naar NL

is gehaald om als au pair voor hun te werken. Ze is fantastisch! Heel er rustig en veel geduld. Leg alles goed aan ons uit!

Volgens de boekjes zou Vince nu 40cc per voeding moeten krijgen, maar dit krijgt hij niet weg. Ik leg hem elke 3 uur aan, geef hem 25-30 cc kunstvoeding en kolf 15 min per borst (opbrenst is 30cc). Dat geef ik dan de volgende voeding. Vk wil perse 40cc, maar kraamhulp zegt we geven wat hij wil. Hij komt aan, poept goed, plast veel, houdt z'n temperatuur goed op peil. Dus ja, dilemma?!?!?

Thank God dat hij weer aankomt, gisteren tijdens de dipdag zat hij op 2500 gram, minder zou hij een sonde krijgen. Maar onze trots woog vandag 2560 gram!

Manlief gaat zo aangifte doen en ik m'n kleine jongen voeden. Het was/is ff wennen, maar wat een rijkdom!

Meiden, ik hoop dat jullie ook een voorspoedige bevalling mogen hebben. Ik kijk er positief op terug en zou het zo weer doen!

Geplaatst

Melis, het is erg fijn om te lezen dat het goed bij jullie gaat. Ik word altijd blij van positieve verhalen.

Ik ben nu vooral aan het uitrusten op mijn slaapkamer. De katten zijn zoals gewoonlijk niet helemaal op hun gemak met een stofzuigende schoonmaakster.

Geplaatst

melis, wat fijn om weer iets van je te horen en je klinkt als een zeer trotse mama. Kan me heel goed voorstellen dat je onzeker was over z'n gewicht maar laat je niet gekmaken. En zo'n dipdag, dat zijn de kraamtranen, hoort er ook allemaal bij. Fijn dat je nieuwe kraamhulp zo goed bevalt. Geniet van al die verwennerij en vooral van je mannen.

Is je man hele dagen thuis en voor hoelang?

Verder ook alles goed met de andere dames? Ik heb net ff een uurtje geslapen, heerlijk. Afgelopen nacht was namelijk weer een drama.

Morgen een dagje alleen. Afspraak bij de kapper gemaakt en dan de geboortekaartjes schrijven. Daarna is alles zo goed als klaar..

Geplaatst

Hoi meiden ik ben weer een beetje boven water, hieronder even een kopie van stukje dat ik bij de DIk en DUN meisjes heb geschreven.

Met mij gaat het elke dag beter, ben vandaag voor het eerst bijna de hele dag op. Ik heb het heel slecht gehad: veel buikpijn, mijn vriend noemt het herstelwerkzaamheden die daar bezig zijn nou inderdaad: Alles drie keer zo heftig als bij mijn eerste zwangerschap: bijna flauwvallen, sterretjes, tintelende vingers, ademhalingsmoeilijkheden die gelukkig ermee te maken hadden dat mijn buik nog steeds op mijn middenrif drukte... Hele heftige nasleep.

Ik heb nog steeds geen puf voor een uitgebreid bevallingsverhaal maar het kwam er op neer dat ik uiteindelijk in anderhalf uur ben bevallen, zonder pijnstilling, want daar was geen tijd meer voor. Tja, dat hakt er in.

Ik heb drie dagen geprobeerd bv te geven maar het was niet te doen met 2, ze hadden achteraf gezien bijgevoed moeten worden al in het ziekenhuis want ze hadden gewoon honger. Neem ik ze ook kwalijk. Nu ze over zijn op de fles doen ze het supergoed! Bram had wat aanloopproblemen met spugen maar met de beroemde johannesbroodpitmeel erdoor hield ook hij het al gauw binnen en Kaat zuipt als een bootwerker. Je lacht je rot om het verschil: Bram is zo'n ielig ventje die echt zo nadenkend rond kan kijken, hij wordt echter met de dag steviger en Kaat is een enorme stevige tante, fles er aan en drinken maar.

Ik heb een hele leuke kraamhulp die ik dankzij mijn dure verzekering en tweeling heb tot zaterdag , ze betrekt onze oudste dochter ook overal bij, die is dol op haar. Komt goed uit dat ze vakantie heeft, kan lekker wennen.

Kortom, het grote genieten is begonnen. Manlief gaat morgen weer werken en vrijdag en dan zaterdag kraamhulp voor het laatst. Dan maandag sta ik er voor het eerst alleen voor met drie kinderen... wel een beetje spannend maar tegen die tijd voel ik me weer veel beter.

Tot nu toe zijn het modelkinderen die weinig huilen, alleen als ze honger hebben en na de fles meestal meteen weer gaan slapen. Ze komen ook bijna nooit tegelijk dus dat is ideaal. Blijft vast niet zo, maar voor nu loopt dat goed. 's Nachts is wel vermoeiend natuurlijk, ik probeer het zelf te doen en vriend te laten slapen, maar als ik me niet lekker voel moet hij er uit en hij kan daar erg slecht tegen. Maar ja, hij weet wel dat het moet en baalt zelf ook dat hij dan chagrijnig is. Belangrijk om dat uit te spreken want we hebben elkaar hard nodig.

Alle meiden die bevallen zijn: hoop dat jullie een goeie kraamtijd hebben en de meiden die nog moeten: Sterkte!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden