Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis en Caro, leuk om van jullie te horen

Melsi, ik snap je ongerustheid wat beterft zn gewicht en voeding, gelukkig is hij alweer aangekomen

Caro, logisch dat je geen bv meer geeft en fijn dat ze niet tegelijk komen, maar jeetje wat heftig zeg in 1,5 uur tijd.

Vandaag visite gehad en niet geslpen, ga zo ook lekker naar mn mandje, morgen is Ilona de hele dag naar de dierentuin met oma, ga s ochtends ff aanrommelen met een vriendin ff dingen uitzoeken en smiddags lekker plat.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

23 februari : Vlinder (controle gyn)

23 februari: ChrisH (controle gyn + afspraak maken om in te leiden)

24 februari: Simonja (controle vk)

27 februari: Moontje (controle gyn)

27 februari: Veer (controle vk)

28 februari : Medusa ( vk )

29 februari : Medusa (echo gyn)

6 Maart : Medusa (controle vk)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari: A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

14 februari: Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

18 februari: Vince (zoon van Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert ( zoon van Ansje )

zo het lijstje er maar weer even bijgezocht.

vlinder succes vandaag bij de controle

chrish ook jij succes ben benieuwd welke datum je mee krijgt voor inleiden. Laat je het ons wel weten hier??

simonja gaat bij jou ook alles nog goed. Lukt het goed om je rust te pakken ook al heb je er nog 1 rond lopen.

moontje mooie buik foto hoor en wat een lief dochtertje heb je zeg. Snapt zij het al wel een beetje dat ze een broertje of zusje krijgt?

Medusa fijn dat je vader je in de weken dat je man weg is zo lekker helpt. nog even en dan is hij weer terug toch. hoe gaat het nu trouwens met je bekken?

melis en caro fijn om iets van jullie te horen geniet maar lekker van jullie wondertjes en zodra jullie het weer iets rustiger hebben dan zien we jullie vanzelf ook hier weer wat meer.

we blijven met nog maar een klein clubje over zo. Ben heel benieuwd wie van ons de volgende is die mag gaan bevallen. moet zeggen dat ik er wel echt aan toe ben. Ook vannacht weer veel last van gerommel in mn buik gehad en slaap daardoor niet goed. het blijft ook maar door mijn hoofd gaan van is het dit nu wel of is het weer vals alarm zo vermoeiend. Gisteren is mijn moeder geweest om te helpen met poetsen dus het huis is weer lekker opgeruimd en schoon. Gelukkig is Esmee de hele week al hartstikke lief en helemaal niet moeilijk (alleen smiddags slapen wil de laatste tijd nogal veel enrgie kosten omdat ze niet gelijk wilt gaan slapen) ook kan ze zichzelf zo lekker bezig houden zodat ik lekker rustig op de bank kan blijven zitten.

Nu is ze naar de opvang dus heb vandaag het huis voor mezelf. ook wel weer lekker. nog even een wasje draaien strax en de adressen even updaten en alles is weer klaar. Moet eigenlijk ook de administratie doen hier maar kijk wel of ik daar zin in heb vandaag.

Jullie nog plannen voor vandaag. En als er iemand aan het bevallen gaat laat het ons maar weten die live verslagen zijn altijd leuk

Geplaatst

Het spijt me meiden dat ik zo weinig hier ben, sorry!

Ik lees dagelijks mee, maar heb weinig tijd/puf om te reageren.

Borstvoeding geven was m'n grootste wens, maar ik ga er aan onderdoor. Vince is snel moe aan de borst en krijgt daardoor niet genoeg voeding binnen. Dus ik leg hem 2 min per borst aan en geef hem dan met m'n vinger en een spuitje bijvoeding. Daarna nog 15 min per borst kolven. Dan is er 1,5 uur voorbij en heb ik nog 1,5 uur tijd voor het volgende rondje. Ook kon Vince de 40 cc niet wegkrijgen. Sinds gisteravond leg ik hem niet meer aan maar geef ik hem direct de fles. Zuipen dat hij doet!! En ik kolf, heeft hij iig een maaltijd borstvoeding.

Zat er helemaal doorheen afgelopen dagen, vreselijk. Begin nu eindelijk een beetje op te beuren!

Chris, spannende dag vandaag. Ben benieuwd wanneer je wordt ingeleid!

Medusa, 35 weken, yeah! Weet je al een datum voor de keizersnede?

Denk aan jullie! :-D

Geplaatst

Goedemorgen alles,

Afgelopen nacht redelijk goed geslapen.

Gisteren een drukke dag gehad, mijn zusje is geweest met de twee kinderen en mijn schoonvader is het raam in de slaapkamer wezen verven.

De laatste strijk heb ik toen maar even in de kast gezet, toen iedereen weer weg was om 15.00 uur ben ik een uurtje gaan slapen.

Om 10.10 uur een afspraak bij de Gyn, ben benieuwd

Het klopt wat je schrijft Veer, we zijn nog met een klein groepje over 1/3 is al bevallen, dit kunnen er nog meer worden febr. heeft nog een hele week.

De volgende komt altijd weer uit een onverwachtse hoek.

Caro, je hebt het supersnel gedaan.

Fijn dat je van die modelkinderen hebt en een fijne kraamhulp.

Melis, wat heb je een leuke foto op FB staan, fijn dat hij groeit.

Ik begrijp je zorgen, met jouw ook alles goed? (volgens mij zaten we tegelijk een bericht te typen)

Chrish, veel succes bij de Gyn.

Medusa, rust lekker uit vandaag.

Gefeliciteerd met je 35 wkn mijlpaal.

Geplaatst

Melissa, ga je niet schuldig voelen.

Wat denk je dat wij straks hebben, ook heel weinig tijd.

Fijn dat hij goed drinkt uit de fles, dan maar geen borstvoeding, hij moet groeien.

en dit moet eigenlijk met hoofdletters.

Kolven en daarna in een flesje is wat tijdrovender, maar het voordeel is dat manlief ook kan helpen.

Geplaatst

Melis, je beschrijft precies wat ik ook voelde en doormaakte. Ik werd die ongelukkig van het gemartel met de bosrtvoeding, Fiene hapte wel aan, maar dronk dan niet. Ik heb besloten te stoppen, en er is een last van m'n schouders afgevallen. Denk aan jezelf en kleine VINCE. Hij heeft meer aan een mama die zich goed voelt dan aan een paar dagen extra bv...

Geplaatst

Melsi, logisch dat je nu geen tijd heb om te reageren, dat hebben alle net bevallen mama's hier :-)

Maak je niet te druk om bv, het gaat er om dat Vince genoeg binnen krijgt en als dat met de fles is dan is dat zo, beter voor jou en Vince, en als je kolf en dan de fles krijgt hij toch bv binnen.

Doe rustig aan denk om jezelf en je gezin.

Chrish en Vlinder vandaag controlle, ben benieuwd naar je bloeddruk vlinder of die goed blijft met medicijnen en natuurlijk wanneer Chrish ingeleid gata worden.

Tuuuuuuuuuurlijk verteld Chrish toch de datum ;-D

Veer, lijkt me ook lastig dat gerommel en getwijfel is dat het wel of niet, laat dan maar fiks doorzetten.

Fren, fijn dat de keus van stoppen met bv je die rust geeft, dan is het goed zo.

Mn bekkenpijn. ja wat zal ik erover zeggen,slapen gaat bijna niet meer lopen in het huis beetje, het bot doet zo'n zeer ik zal erg blij zijn als we de datum weten, die hoop ik woensdag te weten, ik hoop echt zooooo snel mogelijk.

Geplaatst

24 februari: Simonja (controle vk)

27 februari: Moontje (controle gyn)

27 februari: Veer (controle vk)

28 februari : Medusa ( vk )

29 februari : Medusa (echo gyn)

6 Maart : Medusa (controle vk).

8 maart : (controle gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari: A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

14 februari: Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

18 februari: Vince (zoon van Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert ( zoon van Ansje

Hallo Allemaal,

Chrish, succes vanmiddag.

We hebben goed nieuwds ik mag over 2 weken weer terug en ze is gedraaid.

De bloeddruk was 130/85, nadat ze twee keer mijn arm had afgekneld.

Daar de pomp doorging tot 260.

Wel heb ik een ijzer tekort, hiervoor heb ik ook een pilletje, dat ik onder de middag mag slikken.

Al zijn het maar drie momenten waarop ik wat moet innemen, ik moet er wel erg aan wennen.

Geplaatst

Chris: heb je al nieuws?

Vlinder: fijn dat ze gedraaid is!

Veer: volgens mij heeft F geen enkel idee dat er een baby aankomt. Straks zal ze het wel merken want dan krijgt ze niet altijd meteen aandacht

Caro: wat fijn dat de kids het goed doen en dat je met de borstvoeding bent gestopt snap ik helemaal. Het moet wel leuk zijn en goed voor de kids....

Melis: lekker genieten van je mannetje, en dat je niet zo veel schrijft is logisch.

Mocht de bevalling beginnen kan ik jullie niet op de hoogte houden, heb geen smartphone dus het kan zijn ik even uit de lucht ben......

Geplaatst

Het gaat beginnen! De gyn heeft een inwendig onderzoek gedaan, ik ben inleidbaar. De baarmoedermond was week en ik had al enige ontsluiting. A.s. maandag om 7:00 uur moet ik me melden. Ik vind het nu erg spannend worden.

Geplaatst

Vlinder fijn dat ze is ingedaal, maar wel pilletjes erbij.

Chrish, wat spannend ook voor jou duurt het niet!!!! fijn dat je inleidbaar bent

Geplaatst

chrisH, spannend hoor. Nog maar 3 daagjes en dan ben ook jij al aan de beurt. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt!

Vlinder, fijn dat bij jou ook alles goed was en dat ze gedraaid is.

Ik moet morgen naar de vk maar heb pas om 13 uur een afspraak dus kan ook pas

'later' verslag doen.

Geplaatst

Melis: groot gelijk, heerlijk he! De opluchting bij mij is niet te omschrijven...

Chris, spannend, succes!!!! Het is zo leuk, twee!!!

Net voor het eerst buiten geweest met de kids, heerlijk! Wat een fijne wagen, ben zo blij dat ik die heb gekocht. De bakjes zijn vrij smal dus Kaat moet niet te breed worden haha!

Tot later weer.

Geplaatst

Chris eindelijk een datum en dan maandag al fijn. Nog even de laatste dingen doen en dan heb jij je 2 wondertjes in je armen. Logisch dat je t nu spannend vind worden je hebt een datum om naar toe te leven.

Vlinder fijn dat alles weer goed was en wat lekker dat ze ingedaald is.

Caro lekker dat je naar buiten bent geweest met de kleintjes. Fijn dat ze t zo goed dien verder.

Melis goed dat je de knoop door gehakt hebt wat betreft borstvoeding hopelijk krijg je hier meer rust mee en kun je verder gaan met genieten

Simonja succes morgen bij de controle

Moontje dan houden we t gewoon in de gaten als je even niet op t forum bent. En dan horen we t wel zodra je er tof voor hebt.

Hier een lekker dagje gehad met een beetje rommelen en tv kijken heerlijk. Nu even eten koken.

Geplaatst

Chrish, Spannend en geniet van je laatste dagen.

Waarschijnlijk ga je nu alles nalopen? Ik ben benieuwd.

Caro, leuk dat je buiten bent geweest, wel snel, maar het was ook mooi weer.

Simonja, alvast veel succes morgen bij de VK.

Moontje, dat we niets van je horen is toch geen probleem.

Dat hebben wij ook, misschien dat ik aan een van de Forum genootjes die nu al zijn bevallen het mobiele nr vraag, dan kan ik een sms sturen als het is geboren.

Ik mag nog 5 weken, dus het duurt nog wel even.

Dat pilletje erbij is puur voor het ijzer, deze was vorige week 5 en dat is te laag.

Je krijgt dan problemen met de aanmaak van rode bloedlichaamjes.

Ik heb er 30 meegekregen dus die slik ik tot het einde.

Geplaatst

Melsi, volgens mij hoef je dat niet af te bouwen hoor.

Volgende week nog een maart mama en feb mama geworden :-)

Ik heb ook geen smartpfone maar ik heb iemand die het hier door geeft als hij geboren is.

Geplaatst

Melis, 3 dagen, cold turkey gestopt (eerste nacht thuis besloten omdat ik gek werd), ik werd gewaarschuwd voor stuwing maar ik geloof dat ik geluk heb... Heb wel wat zware en beetje pijnlijke borsten maar geen lekkages ed... Waarschijnlijk was het nog helemaal niet goed op gang gekomen, daarom ben ik ook boos op het ziekenhuis dat de kinderen niet zijn bijgevoed... Alleen Bram een keer 10 cc omdat ie de eerste nacht een beetje onderkoeld was...

Succes ermee!

Geplaatst

Melis, zie m'n antwoord in het feb topic. Denk dat t verschil tussen Caro en mij is dat ik echt al enorme productie had. Ik heb nl wel lekkages sinds ik aan t afbouwen ben...

Maar meis, met deze vragen moet je gewoon je verloskundige bellen hoor! Ik mocht dag en nacht bellen op een speciaal nr. Daar zijn ze voor!

Geplaatst

Ik ben nog beetje aan het bijkomen van het feit dat het maandag gaat gebeuren. Het enige voorbehoud is dat er niet teveel spoedgevallen moeten zijn. We moeten maandagochtend om 06.30 uur even bellen. Verder vond ik het inwendig onderzoek niet erg prettig vanmiddag, maar daar zal ik maar aan wennen. Dat zal maandag wel meer gebeuren. Gelukkig heb ik een fijne gyn die hier goed mee omgaat.

Geplaatst

@ melis: als het niet echt op gang is gekomen kun je in een keer stoppen, maar anders zou ik het niet proberen.... En elke dag een voeding minder.

@ caro: fijn dat je al naar buten bent geweest. Lekker is dat hè?

@ Chris: wat fijn dat je nu een datum hebt, lijkt me wel raar hoor, dat je gewoon weet wanneer het gebeurd. Nog even lekker genieten van de rust!

@ medusa: houd je het nog een beetje vol?

@ Ansje wat een een schatje! Zit je op een roze cq blauwe wolk????

@fren begint de antibiotica al te werken?

Geplaatst

Wat een schatje Ansje,lekker genieten van jullie kleine man.

Ik heb met de dag meer dat hij mag komen van mij, heb steeds vaker dat ik niet meer rechtop kan staan en het slapen regelmatig wakker met veel pijn, gelukkig heeft mn bed spijlen daar trek ik me aan op anders zou ik me niet kunnen bewegen.

Chrish, spannend hoor, het zijn er wel veel in verhouding die een geplande bevalling hebben.

moontje, bij jou???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden