Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb nog een vraag, doen jullie aan rooming in? Ik niet. Ik zet mijn wekker om de 3 uur en ik heb mijn philips avent waarmee ik ze kan horen. Ik slaap licht, maar mijn man niet en hij wil het huilen wel eens missen. De wekker is voor ons een hulpmiddel om 's nachts aan de voedingen te denken. Hoewel ik meestal al voor de wekker wakker ben en meer gericht ben op het geluid.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rooming in is dat ze bij de ouders slapen? Hebben we de eerste twee weken gedaan maar we werden gek van alle geluidjes die ze maken: we hebben echte kreun-, piep- en kraakbabies... vooral Bram. Dus nu op hun eigen kamer, stuk beter! Ik heb de babyfoon naast mijn bed maar met het geluid uit dus alleen de lampjes indicator aan. ik heb 1x Bram niet gehoord maar toen hoorde papa hem en de rest van de tijd hoor ik ze altijd. Maar wij hoeven dus niet meer 's nachts om de 3 uur te voeden dus zetten ook geen wekker. Hoe lang moet jij dat nog doen?

Geplaatst

De kraamzorg heeft niet aangegeven hoelang we hiermee door moeten doorgaan, de babyfoon werkt prima, ik ga me daar op instellen en ik ga proberen het vaste schema van de kraamzorg wat los te laten en meer op verzoek te voeden. Ik moet volgens mij er nog wel opletten dat het 7 voedingen per etmaal zijn.

Geplaatst

Vince heeft de eerste twee weken bij ons geslapen, maar ligt sinds een week in z'n eigen kamer. Ook om de reden dat we wakker werden van elk geluidje.Geven je kindjes de voeding niet terug als ze teveel hebben gehad? Vince drinkt vrijwel elke voeding, ook 'snachts, 70-80cc. Overvoeden gebeurd niet zo snel denk ik?!

Geplaatst

Ze spugen wel eens en als ze echt niets meer willen dan zie ik ze een pruilmondje maken en dan komt de speen er niet meer in. Lisanne en Jasper drinken overdag meer dan in de nacht. In de nacht varieert het aantal cc's van 25 tot max 60, terwijl overdag regelmatig de 90cc wordt gehaald, het hele flesje dus.

Geplaatst

Fiene is echt een kleine veelvraat denk ik... Ze krijgt 6 flessen per 24 uur van 130 cc (120+4 schepjes), waarvan er gemiddeld 3-4 helemaal leeg gaan en de andere laat ze gem 40 cc van staan. Ze komt bij ons om de 4, heel soms om de 5 uur.

Chrish, er mag snachts 1 x 5 uur tussen zitten, ook in het begin. Ik zette de wekker dus op de max 5 uur, maar hoorde f dan vaak al na 3-3,5 uur. Geeft jezelf ook meer rust...

Geplaatst

Bij mij drinken ze 's nachts meestal ook minder, gewoon omdat ze dan moe zijn. Ik zie dat maar als een goed teken, dat ze al iets van een dag/nachtritme krijgen?

Net lekker met ze gaan wandelen en daarvoor gesnoeid in de tuin! Ook al ben ik chronisch moe, ik krijg door het weer en het buiten zijn vanzelf meer energie! Is toch een mooie tijd om kindjes te krijgen dit!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,Beetje kunnen slapen allemaal?Medusa, nog een week en dan is je kleine man er, spannend! Geniet van de laatste week met z'n 3en en probeer nog ff te rusten waar dat mogelijk is.Vlinder, weet jij al meer over inleiden oid?Gaan zo naar de gastouder om overeenkomst te tekenen, heb er zo geen zin in. Maar op een dag zal ik eraan moeten geloven.

Geplaatst

Ook goedemorgen allemaal,

Manlief is naar het werk. Ik heb net mijn ontbijtje op. Zometeen naar de kleintjes voor verschonen en voeden. Het is nog even lekker rustig hier.

Geplaatst

Goedemorgen Allemaal,

Ik heb heerlijk geslapen vanacht, gelukkig in mijn eigen bed.

Vandaag weer terug naar het ziekenhuis, de kleine maakt het goed, mijn bloedspiegel en urine is goed.

Echter heeft mijn bloeddruk wat keuren, als ik zit in bed, dan is deze 140/93 en als ik lig is deze 130/78.

Het laatste is natuurlijk wat de Gyn graag wil zien, zodoende vandaag opnieuw aan de CTG, de bloeddrukband, urine inleveren en bloedafgeven.

Ik ben bang dat ik moet blijven, zodoende neem ik alles maar weer mee, eigenlijk staat alles nog in de auto.

Gisteren geleerd, dat ze in Dirksland niet inleiden als het goed gaat met het kindje.

Dat moeder een beetje last heeft van de bloeddruk en dat ze vocht gaat vasthouden, jammer.

Als het goed gaat met mijn kindje, dan leiden ze me niet eerder in dan met 39 weken of het moet natuurlijk spontaan komen.

Dan krijg ik volledige bedrust in het ZKH, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, dan lig ik liever thuis op de bank of op bed.

Wat gaan jullie doen, ik heb om 11.00 uur een afspraak in het ZKH.

Geniet allemaal van het mooie weer, want hier schijnt het zonnnetje alweer.

Geplaatst

Spannend Vlinder, zal mij benieuwen wat ze besluiten dan, maar we zijn al bijna 38 weken dus dan laat de 39 weken ook niet lang opzich wachten, maar wel als je in het zh moet liggen.

Chrish, voor het eerst alleen met je baby's??? heeft manlief nog wel meer vrij of is hij nu echt weer aan het werk???

Hier gaat alles goed, ik hoop steeds dat hij vanzelf komt, het rommelt wel maar niet hard genoeg dat het door zal zetten.

Hier is het het heiig, helemaal bewolkt en sluimerig iets hangt er, hopelijk trekt het nog open.

Geplaatst

Hier is het nu ook weer rustig... Bram heeft om 8 uur een fles gehad en Kaat slaapt nog, die zal zo wel komen... Vannacht helaas allebei weer 2x en niet zo'n leuke ontwikkeling waar vooral papa slecht tegen kan: ze gaan heel hard huilen als zewakker worden en honger hebben. Vooral Bram die pruttelde eerst een beetje voor ie wakker werd, had je alle tijd om een fles te maken, maar nu zetten ze allebei keihard een keel op... Vooral 's nachts niet erg prettig als je met je slaperige hoofd een fles aan het maken bent. Eerst ging ik altijd op hun kamer voeden 's nachts, nu ga ik toch maar naar beneden...

Vandaag voor het eerst mijn normale spijkerbroek weer aan! Helaas zit ie bij mijn buik nog een beetje strak en omdat ik 10 kilo ben afgevallen bij mijn benen een beetje slobberig... mmm... benieuwd hoe het met de rest van mijn normale broeken is.

Vanmiddag voor het eerst naar het cb. Ben vooral benieuwd wat ze wegen nu!

Hier ook weer zonnetje, maar vandaag niet zoveel tijd om van te genieten denk ik.

Fijne dag allemaal, oh, daar is Kaat...

Geplaatst

Vlinder, succes vandaag. Hopelijk hoef je niet te blijven.

Medusa, jij ook nog maar een weekje. Aftellen dus.

Hier ook iemand die zo langzaamaan gallisch wordt van de bv. In het begin ging het zo goed en nu lijkt ze niet voldoende te hebben. Daarnaast komt Lauren de ene keer ook om de 2 uur en dan weer tussen de 3 en 4 uur. Mijn borsten kunnen hier niet echt aan wennen maar ik wil echt op verzoek voeden.

Daarnaast drinkt ze de ene keer 10 minuten en een andere keer 30 en na beiden kan ze nog meer honger hebben. Gisteren een kunstvoeding tussendoor gegeven als extra voeding.

Vandaag komt iemand van het cb dus zal het ff overleggen wat te doen.

Vanmiddag naar de verjaardag van mijn zwager en vanavond weer kraamvisite. Tussendoor hopelijk nog ff van de zon genieten.

Ik had verwacht dat de kraamvisite bij een 2 e iets rustiger zou zijn maar niets is minder waar. Ik moet echt een vrije dag inplannen willen we een dag niemand over de vloer hebben.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Goedemorgen ladies,

Zo nu aan een ontbijtje. Dochterlief is al naar het Kdv, m.atthijs ligt te slapen in de kinderwagen. Druk weekend gehad, zus en zwager op bezoek gehad. Op het terras gezeten met de kinderen bij een speeltuin. Heerlijk weer!

M.atthijs begint het nu goed te doen, sinds hij kunstvoeding heeft. Hij is een stuk meer tevreden laat soms zelf 4,5 uur tussen een voeding zitten en is sinds vrijdag 200 gram aangekomen! Ben echt blij met de beslissing te stoppen met de bv.

Melis: kan me erg voorstellen dat je nog niet wilt nadenken over vince wegbrengen naar de gastouder. Wanneer gaat hij voor het eerst?

Meduus: nog een weekje en dan is jullie mannetje er!

Chris: kan me voorstellen dat het bezoek soms echt te veel kan zijn, ik had dat dit weekend ook, was echt moe....

Geplaatst

Hey meiden,

even een korte update van mijn kant. Vorige week zondag is A_nniek eindelijk naar huis gekomen. Helaas mocht zuslief E_smee nog niet naar huis, zij had nog steeds af en toe en dipje en ze moet 72 uur dipvrij blijven voordat de monitor uit mag. We hebben heel lang nagedacht of we de meiden wel apart naar huis wilden laten gaan, maar we vonden het voor A_nniek ook niet goed en fijn om haar onnodig langer in het zkh te houden. Achteraf zijn we blij met die beslissing want E_smee was afgelopen vrijdagavond 72 uur dipvrij dus dat heeft 5 dagen langer geduurd. Het betekende dat we vrijdagavond dan toch ook eindelijk E_smee naar huis mochten nemen. Wat heerlijk zeg! Eindelijk beide meiden thuis. Nu zijn we echt met zijn viertjes thuis en hoeven we niet meer heen en weer naar het zkh. Krijgen we iets meer rust ondanks de drukte van de meiden thuis te hebben.

Het lukt me niet meer om zo vaak op het forum te zijn, misschien komt dat wel weer haha..

Geplaatst

Gelukkig weer thuis, de kleine maakt het goed.

Mijn bloeddruk was nog wel redelijk, maar met RUST, moet ik het kunnen uitzingen tot 39 wkn of iets meer.

De hoogste waarde waarde was 139/93 en de laagste 125/66

De hoogste was ook de eerste en de laagste de ena laatste, dus rustig aan.

Ga een boterhammetje eten en daarna een DVD kijken op de bank.

A.s. donderdag mag ik terug.

Geplaatst

Heb trouwens net als jij caro mijn oude kleding weer aan, wat een genot! Ben bijn 11 kilo van de 14 weer kwijt.

Simonja: waar laat je niet een keer een lactatiekundige meekijken. Heb een aantal vriendinnen die daar hele orde tips van hebben gekregen en nu helemaal blij zijn omdat het voeden veel beter gaat. Een aantal verzekeringen vergoeden een consult ook nog.

Sissy: wat fijn dat de meiden weer thuis zijn, kunnen jullie je eigen rime gaan ontwikkelen en lekker genieten van jullie gezin!

Caro: dat huilen is zeker niet fijn. Vannacht werd m.atthijs wakker en mij man zei: zal ik jouw kind gaan halen....waarop ik reageerde: volgens mij is ook van jou..... Hij kan er ook niet zo goed tegen om wakker te worden en m.atthijs kwam ook nog eens twee keer vannacht.... De laatste keer een half uur voordat zijn wekker ging dus toen baalde hij helemaal.

Geplaatst

Ik heb hele slechte internet verbinding, mocht ik een poos niet reageren ben ik niet aan het bevallen :-)

Vlinder, fijn dat het meevalt, alleen jammer dat je minimaal tot 39 weken moet wachten

Geplaatst

Sissy wat fijn dat je meiden thuis zijn, nu is het zoals het hoort te zijn ;-)

Caro, wat goed zeg 10 kilo afgevallen, zat er nog aan te denken.

Geplaatst

Medusa, Ik ben blij dat ik thuis mag zijn en dan mijn gemak moet houden, in plaats van dat ze me vastbinden aan bed.

De Gyn liet mij gisteren weten, dat bij kindjes tot 39 weken er toch problemen kunnen ontstaan met drinken en warm houden, dus laat nog maar fijn een weekje zitten.

Woensdag en jij Donderdag zijn we alweer 38 weken.

Ik had ook niet verwacht dat je aan het bevallen was, gewoon genieten van het mooie weer.

Vanmiddag heb ik ook even lekker buiten gezeten, straks maar even aan manlief vragen of hij een stoel wil opzoeken voor morgen.

Moontje, wat een fijn nieuws, je oude kleding weer aan.

Hoe voelt dat?

Sissy, geniet van je meiden, het zal een hele rust voor je zijn dat je niet meer heen en weer hoeft te rijden naar het ZKH.

Simonja, denk aan jezelf, want BV is intensief en al die mensen over de vloer zijn dat ook.

Caro, hoe was het op het CB?

Melis, heb je genoten van je laatste dag met allebei je mannen thuis, want een gaat er morgen toch weer werken.

Geplaatst

Vince heeft idd de eerste week (toen was hij dus eigenlijk 37 weken in m'n buik) enorme moeite met drinken.Volgens mij is hij die schade nu aan het inhalen want hij drinkt nu elke 3-3,5 uur 90cc weg.Manlief moet woensdag weer werken, helaas. De 3,5 week dat hij thuis was is voorbij gevlogen! Fijn dat je weer, weliswaar met RUST, weer naar huis mocht Vlinder! Medusa, hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Nou, beide kindjes zijn helemaal goedgekeurd, Bram zit al een pond boven zijn geboortegewicht en Kaat 3 ons... Het meten vond ik een beetje raar want Bram was bij de geboorte 48 cm en nu 51,5 en Kaat bij de geboorte 50 cm en nu 51... Zou Bram dus langer zijn, dat idee heb ik niet. Maar ja, dat meten is nooit erg nauwkeurig natuurlijk...

Kaat heeft wel een voorkeurshouding naar rechts en begint zelfs beetje afgeplat hoofdje te krijgen, nu hebben we haar wieg omgedraaid omdat ze naar het licht kijkt en moeten we voeden op de andere arm...

Wisten jullie dat je ze op deze leeftijd al 3x een paar minuten op de buik moet leggen? Vind ik een beetje overdreven hoor, doe het eigenlijk alleen na het wassen een paar minuutjes. Maar het schijnt nu al goed te zijn...

Geplaatst

Dat hoorde ik inderdaad ook caro, dat we f vaker op de buik moeten leggen. Doen we eigenlijk alleen als ze bij ons op de buik ligt, verder niet...

Dat meten bij ons was ook raar hoor, f was bij geboorte 49, gister bij m'n moeder, toen ze helemaal gestrekt uit lag te puffen van haar fles was ze 56 en vanmorgen bij de GGD 53,5. Met de sneer dat de geboorte lengte te onbetrouwbaar was om conclusies aan te verbinden. F al bijna een kilo boven haar geboortegewicht... 3260 bij geboorte en vanmorgen 4110...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden