Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sissy, fijn dat je meiden nu thuis zijn gekomen!

Vlinder, lekker rustig aan doen dus.

Caro, fijn dat je je normale kleding weer aankunt. Ik ben ook alweer zo'n beetje op mijn oude gewicht terug. Mijn buik is nog wel behoorlijk slap en nog iets dik. Ik draag nog wel mijn zwangerschapskleding.

Simonja, vervelend dat het nu minder gaat met de bv. Misschien toch eerst nog even een lactatiedeskundige om advies vragen.

Moontje, ook voor jou dus erg fijn dat je je normale kleding weer aankunt.

Medusa, hopelijk is je internetverbinding weer snel in orde.

Vandaag alleen thuis, rond het middaguur kwamen mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder heeft de lunch gemaakt. Mijn schoonouders hebben wat boodschappen gedaan.

Aan het einde van de middag kwam er een medewerkster van het CB langs om Lisanne en Jasper te wegen, Lisanne 3180 gram en Jasper 2760 gram. Dat verklaart een hoop met de voeding. Ik ben ook wat gerust gesteld m.b.t. de voeding, dat was al zo na de tips van Caro en Melis, maar het CB bevestigde dit alleen maar. Ik heb een handig schema gekregen waarin staat hoeveel een baby van een bepaald gewicht mag hebben per voeding. En daar zit nog wat ruimte tussen. Nu hoef ik zelf niet rekenen met de formule 150 ml per kilolichaamsgewicht. Het staat dus mooi in een tabel.

Ook kreeg ik de tip om voor Jasper over te gaan over een ander flesje, de philips advent, die ik al in huis had. Omdat ik van plan was om bv te geven, had mijn man een flesje van medela gekocht (bij de huur van de medela kolf). De speen van de medela fles lijkt veel meer op een tepel. Echter, het drinken aan dat flesje kost meer energie (want drinken aan de borst is ook harder werken voor een baby zo vertelde de medewerkster van het CB) en dat zou kunnen verklaren waarom Jasper soms zijn benodigde cc's aan voeding in meerdere etappes drinkt. Lisanne heeft geen problemen met de medela fles. Dus dat laat ik even zo.

Morgen, overmorgen en vrijdag ben ik helemaal alleen, gelukkig komt mijn schoonmaakster op woensdag. De kraamzorg stofzuigde en dweilde elke dag de vloer. Dat red ik zelf nog niet. Ik ben ook niet van plan om elke dag te gaan stofzuigen, hoewel ik er wel aan zal moeten geloven om het zelf te gaan doen, vooral wanneer mijn katten zometeen weer in en uit lopen met het mooie weer op komst. Ik ben nu al blij dat ik de baby's kan voeden, verschonen en knuffelen. Vanochtend had ik ze na het verschonen en voeden nog even bij elkaar gelegd in het bedje van Lisanne. Ze keken elkaar de hele tijd aan, zo ontzettend lief. Ook dit soort momenten wil ik vaker creeren, zodat ze elkaar goed leren kennen.

Verder ben ik al blij als ik een wasje kan draaien en 's avonds het eten klaar heb.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris, je mag trots jezelf zijn!! Net Vince een gles gegeven, hij drinkt zo onwijs veel de laatste dagen. Soms wel 8 voedingen per dag van 80-90-100 cc! Hij ligt nu lekker op m'n buik bij te komen en half te slapen, de lieverd!Medusa, nog maar 6 dagen!!Vlinder, kan je de rust een beetje vinden?Caro, hoe was je/jullie nacht?

Geplaatst

Goedemorgen,

Kindjes gevoed, net ontbijt op. Zometeen douchen en ik kan er weer tegenaan.

Melis, Vince drinkt dus ook erg goed. Dan zal hij flink groeien.

Geplaatst

Ja, wat melk betreft is Vince een echte hebbert!Alleen vraag ik me dan af; drinkt hij niet teveel voor z'n kleine lichaampje?Vannacht heeft hij 2x 4 uur tussen een voeding in laten zitten, hoop dat dit zo blijft.

Geplaatst

Hey meiden, dat klinkt goed allemaal met de voedingen, alle baby's groeien goed.

De kraamhulpen zijn weg en jullie doen het nu allemaal zelf :-)

Ik kan me nog goed herinneren dat ik ook heel panisch was met de voeding van Ilona, mocht geen minuut afwijken van het schema, ook niet van de hoeveelheid voeding, door mn schoonmoeder ben ik daar van afgestapt, zij heeft Ilona toen gewoon meer gegeven en zo, en vanafd at moment ging het goed.

ik hoop dat ik deze x relacter ben dan gata het allemaal beter, hoop ik.

Hier gaat goed, het rommelt wel wat in mn buik, maar denk niet genoeg om door te zetten, dus ik ga gewoon van maandag uit.

Gister de box in de kamer gezet, gek allemaal hoor.

Geplaatst

Chris:soms kun je al blij zijn als je gedoucht hebt op een dag en de kids verzorgd.... M.atthijs en frederique waren vanochtend alle twee tegelijk wakker. Dat was een uitdaging. Frederique rond laten lopen in haar pyjama en toen M.atthijs een fles gegeven. Ben helemaal trots op mezelf dat het allemaal gelukt is!

Meduus: ik kon me helemaal niet voorstellen dat er weer een kleintje kwam. En toen M.atthijs er was vond ik F echt een reus. Het was wel even wennen maar nu is het alweer gewoon.

Melis: ik geef ook gewoon als hij honger heeft. Geef 90, maar soms heeft hij nog steeds honger en dan geef ik er nog 30 bij. Vind dat ik hem nu nog niet op dieet hoef te zetten.....

Geplaatst

Ik kan gelukkig mijn rust wel een beetje vinden, zojuist wakker geworden, eigenlijk gebeld.

Zo'n hekel aan, ik neem dan ook niet op, mensen laten de telefoon dan helemaal uitrinkelen, super irritant.

Gelukkig hebben we TV en nog een heleboel DVD's die ik nog moet bekijken.

Het enige wat ik doe is koken, naast voor mijzelf te zorgen en een boekje te lezen.

Medusa, bij mij begint het sinds gisteren ook te rommelen.

Je zag het ook terug op de CTG, niets bijzonders, het viel de VK van het ziekenhuis ook op.

Dat mijn baarmoederactiviteit gestegen was van 10 naar 27, de kleine meid is nog lekker beweegelijk.

Geplaatst

Rican hoe was je controle?

12 maart : Rican ( controle vk)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

15 maart vlinder (controle gyn)

18 Maart : Medusa ( intake gesprek op kraamafdeling )

19 Maart : Medusa ( Keizersnee :-D )

Uitgerekend op:

21 Maart :
Sharon (een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geboren:

* zoontje * ( sylvia 83 )

22 januari : A.nniek & E.smee (dochters van Sissy81)

14 februari : Kaat
en Bram
(dochter en
zoon van Elinorac)

18 februari : Vince Ethan (zoon va
n Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert (zoon van Ansje
)

26 februari : Lauren (dochter van Simonja)

27 februari : Lisanne en
Jasper
(dochter en
zoon van Chris)

28 februari : M.atthijs P.ieter (zoon van Moontje)

1 Maart : I.a.n. J.a.r.i.c (zoon van Veer)

Geplaatst

Moontje, wat een schattig mannetje. Daar mag je trots op zijn.

Gisteren liep alles hier een beetje in het honderd met de voeding van Jasper. Hij dronk per voeding te weinig met de philips avent. Dus ik ben weer overgegaan op de medela fles, ondanks dat die fles de baby eigenlijk voorbereid op drinken uit de borst. Met de medela fles drinkt hij in ieder geval weer genoeg. Het was een leuke tip van de medewerkster van het cb, maar Jasper is gewoon al helemaal gewend aan de medela.

Toen mijn man thuis kwam, hebben we gisteravond samen de kindjes gewassen en de bedjes verschoond en daarna hebben ze van 21:15 uur tot ongeveer 00:45 uur heerlijk geslapen en daarna kwamen ze om 03:20 uur weer. Ik denk dat Lisanne straks als eerste de nachtvoedingen gaat overslaan, zij drinkt al goed en groeit enorm. Jasper groeit ook, maar hij blijft zijn achterstand houden in gewicht en lengte op Lisanne. Ik houd het verder kort. Ik ga zo lunchen, zodat ik straks over een uurtje klaar ben voor de middagvoeding en hopelijk een goede middagrust.

@Vlinder, succes bij de controle.

Geplaatst

Nou mn laatste controlle gehad op naar de geboorte :-)

Alles was goed, heb wel heel veel vruchtwater, wat verklaard waarom ik zo'n mega buik heb, ik word tijdens de ks ook gesteriliseerd

Hij is nog niet helemaal ingedaald, mocht mn vliezen breken moet ik heel snel naar het zh.

Ben vandaag 37,6 week en de echo gaf 40,4 aan mannetje doet het goed dus :-)

15 maart vlinder (controle gyn)

18 Maart : Medusa ( intake gesprek op kraamafdeling )

19 Maart : Medusa ( Keizersnee :-D )

Uitgerekend op:

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

* zoontje * ( sylvia 83 )

22 januari : A.nniek & E.smee (dochters van Sissy81)

14 februari : Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

18 februari : Vince Ethan (zoon van Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert (zoon van Ansje)

26 februari : Lauren (dochter van Simonja)

27 februari : Lisanne en Jasper (dochter en zoon van Chris)

28 februari : M.atthijs P.ieter (zoon van Moontje)

1 Maart : I.a.n. J.a.r.i.c (zoon van Veer)

Geplaatst

Melsi, succes vandaag dat je man de 1e dag weer werken is.

Chris, nou gewoon de medela fles gebruiken dan maar, als hij het er duidelijk beter op doet.

Weet je trouwens al iets over zn nierbekken???

Geplaatst

Nee, ben niet zenuwachtig, weet natuurlijk al wat een ks inhoud en ben er helemaal klaar voor dat hij geboren wordt.

Ilona was ook een flinke meid en het was te verwachten dat hij ook flink zou worden, maar dat vind ik ook niet erg.

Ben ondertussen super nieuwsgierig hoe hij eruit ziet en zo.

Hoe gaat het vandaag zonder B???

Geplaatst

Goed dat je zo relaxed bent, werkt alleen maar in je voordeel.Geniet nog mar ff van je mega buik!B is net een uurtje weg dus veel heb ik niet te melden. Vince slaapt sinds 11.15 uur dus ik heb geen kind aan hem. Komt rond een uurtje of 3 wel weer. Lig ff in bed, had gehoopt ff een uurtje te kunnen slapen, maar het lukt niet :-(

Geplaatst

Ja, en nog wel 3 achter elkaar. Maar zaterdag, zondag & maandag is hij weer lekker bij ons!

Zaterdag gaan we voor het eerst samen, zonder Vince, uit eten en naar de bios. Weet niet of ik dat nou leuk vindt of niet, we zien het wel.

Ben maar weer opgestaan en heb de was al gevouwen, slapen lukte niet :(

Slaap lekker Medusa!

Geplaatst

Moontje, wat een schatje.

Medusa, fijn dat alles goed was en op naar maandag. Spannend hoor!

Melis, jammer dat je niet kon slapen maar wel weer nuttig bezig geweest.

Hier de eerste dag alleen met 2 kids en dan gelijk de oudste ziek. Gisteren opeens spugen en 40 graden koorts. Wil vooral hangen, op schoot zitten en dat soort dingen.

Gelukkig slaapt Lauren goed en veel overdag waardoor ik hem die aandacht meestal wel kan geven.

Ik denk dat lauren het aangevoeld heeft dat ik bijna van de bv wilde afstappen. Gisteren ging het opeens super. Ze laat overdag 4 uur tussen de voedingen zitten en afgelopen nacht 1 x 4 en 1 x 3 uur. Kortom, weer positief voor mij.

Ook slaapt ze sinds gisteren overdag in haar eigen bed en dat gaat hartstikke goed. Ze wordt zelf wakker voor een voeding. Dan haal ik haar uit haar bed en mag ze drinken. Daarna verschonen en nog lekker beneden bij ons in de box. Na zo'n 1 a 1,5 uur (wat ik best al heel veel vind) wordt ze weer moe en leg ik haar in haar bed. Dan is het heel ff huilen en daarna slaapt ze als een roosje.

Ze liggen nu beiden tegenlijk in bed en dat is ook wel ff lekker. EIgenlijk wilde ik ook gaan slapen maar ik wilde ook nog andere dingen doen. Nu heb ik mijn bevallingsverhaal opgeschreven en ingeplakt in Lauren's 'eerste jaren boek'. Ook al alles ingevuld wat ik tot nu toe kon en alle foto's overgezet.

Zal dus meteen maar ff wat nieuwe foto's plaatsen..

[ATTACH=CONFIG]3783[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3784[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden