Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey piekje,

Jij mag dan ook snel voor de echo. Ik mocht vanaf de 15e komen voor de echo, dan ben ik 7 weken, maar jij mag dus al met 6 weken. Ach, ieder zkh zal z'n eigen protocol wel hebben. Hoe laat mag jij? Ik om 11.45 .....

Klachten, ja die heb ik wel. Ik noem ze eigenlijk geen klachten, maar bevestigingen ;-) (zegt ook niet alles) Maar mijn borsten zijn nog steeds erg gevoelig, en met vlagen ben ik misselijk. Net of ik te lang in de draaimolen heb gezeten. Wat eten helpt altijd wel. Vanavond ga ik met de boot naar Engeland, daar zie ik wel tegen op, harde wind, en bang dat ik zeeziek ga worden..... We zullen het zien.

Zo om 10 uurt komt de mevr van moeders voor moeders, ik ben benieuwd! Ga jij dit ook doen?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Guusje,

Ja ik heb met 6 weken en 4 dagen de echo. Ik mag om 10.00

Bij onze dochter was het later volgens mij 7 weken en een paar dagen.

Misselijk ben ik gelukkig niet voel alleen mijn borsten.

Hoopd at je het op de boot allemaal binnen houd. Ja iik ga ook moeders voor moeders doen. Heb er zelf ook gebruik van moeten maken. Maar doe dit na de echo. Als dat allemaal goed is geef ik me op.

Fijn weekend.

Geplaatst

Dank je wel Daantje, hoe is het met jou?

Gelukkig heb ik niet hoeven overgeven opd e boot. Het is allemaal goed gegaan. Londen is echt een aanrader, ook zo voor 1 dag ;-)

Hoe is het verder met jou Piekje?

Geplaatst

Lekker hoor Londen. Ik ben er nooi geweest maar zou er nog wel een keer heen willen.

En helemaal fijn dat je alles binnen hebt kunnen houden.

Hier gaat alles goed. Ik vind het zo lastig dat je nog steeds die onzekerheid hebt. Eerst van het hele icsi traject en nu of het allemaal wel goed zit.

Maar ja mijn bosten groeien nog steeds door verder merk ik niets!

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Ha dames,

Ik kom van het december-wachtbankje en denk ik ik me hier inmiddels durf te melden om mee te kletsen. Vorige week woensdag heb ik positief getest! We zijn dolblij. Volgens de Freya-site ben ik uitgerekend op 14 augustus.

Het is allemaal nog erg onwerkelijk. Echte klachten heb ik nog niet, alleen voel ik af en toe een lichte misselijkheid, slaap ik wat onrustiger en zijn mijn darmen van slag. Ik ben nooit eerder zwanger geweest, dus kan niet bogen op ervaring. Wat hoop ik dat het allemaal goed gaat... Op 27 december (bij 7 weken) is de eerste echo-afspraak.

Guusje, Piekje en Scorpio: enorm gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

grt, Simone

Geplaatst

Hoi Simone, welkom hier en gefeliciteerd!

Logisch dat het eng is je hier te melden, maar ik denk dat dit de plek is om onze zorgen te delen, toch? En uiteraard ook onze vreugde.

Geplaatst

Ook ik wil me hier voorzichtig aanmelden.... Loop gelijk op met simone...

Vandaag precies 5 weken... Erg spannend allemaal

Vanmorgen op zh geweest voor 2e keer bloedprikken om te kijken of hcg is gestegen!!

Als ik het goed heb uitgerekend zou ik 14 Augustus uitgerekend zijn...

Hoop zo dat we nog net voor de kerst de echo krijgen..dan hebben we wat om mee te pronken ;)

Liefs,

Fem

Geplaatst

Femmie, leuk dat we gelijk op gaan! Heel veel succes met de uitslag van het bloedprikken, ik hoop dat het HCG mooi is gestegen.

Ik krijg vanavond Moeder voor Moeders op bezoek, omdat ik daar graag aan wil meewerken. Naar ik begrijp doen zij een zwangerschapstest. Dat is voor mij de eerste sinds het positieve bericht van het ziekenhuis van vorige week woensdag. Haha, ik vind het bijna een beetje eng!

Geplaatst

Net uitslag gehad van het zh.... mn HCG was heel mooi gestegen...ik sta nu op 683 klinkt heel mooi!!

Ik heb me ook opgegeven voor moeders voor moeders...is wel het minste wat we terug kunnen doen toch..

Paar maanden terug had ik haar ook al op bezoek, was wel spannend maar je krijgt dat testje gelijk mooi in een hoesje zodat je hem kan pronken ;)

Je krijgt ook nog zo'n mooi kado erbij...mag je kiezen tussen armband en ketting! Altijd leuk..

(had vorige x de ketting, dus ga nu voor de armband haha )

De datum voor de eerste echo staat ook genoteerd, 27 December om 10.00 uur smorgens..Spannend hoor!!

Had gevraagd of het evt wat eerder kon, zodat ik dan wat had om te showen met kerst, helaas begonnen ze er niet aan , omdat de kans dat je het hartje dan zou kunnen zien nihiel is...Nou ja was te proberen haha Op naar de 27e ....

Liefs,

Geplaatst

Femmie, wat goed dat het HCG zo is gestegen! Gefeliciteerd!

We moeten op dezelfde dag voor de eerste echo, maar ik heb 's middags een afspraak (Vu Amsterdam). Naar welk ziekenhuis ga jij?

Geplaatst

Melis25: ik heb gedurende het traject ca. 5 verschillende artsen gezien. De punctie en de terugplaatsing zijn gedaan door een blonde dame. Haar naam schiet me niet te binnen... Erg aardig, ik schat haar eind 30 / begin 40.

Ik heb het overigens niet als een nadeel ervaren dat we geen vaste arts hadden. Iedereen was heel vriendelijk en kwam deskundig op ons over. Heb jij dezelfde ervaring?

Geplaatst

Simone - wij hadden dat ook. Het intakegesprek hadden wij met dr. Knieriem, komt wel overeen met jouw omschrijving. Tijdens de behandeling zelf hadden we dr. Delprat, een dame met donkerbruin haar. Alle artsen zijn idd erg vriendelijk, proffessioneel en duidelijk qua uitleg!

Spannend hé?! Nu op naar de 1e echo. Hoe lang zitten jullie in de medische molen?

Geplaatst

Ha Melis25,

Dr. Delprat heb ik eens gehad voor een follikelmeting, geloof ik. Net als dr. Schatz overigens.

Om antwoord te geven op jouw vraag: wij hebben een actieve kinderwens sinds januari 2009. We hebben het lang zelf geprobeerd, o.a. met ovulatietesten, en zijn in januari 2011 naar de huisarts gegaan. Toen doorgestuurd naar het streekziekenhuis, waar in mei/juni uiteindelijk na een HSG en een laparoscopie is gebleken dat mijn beide eileiders niet open zijn. Toen verwezen naar het Vu voor IVF. Dit was onze eerste poging. En meteen met resultaat; we zijn dolblij en enorm dankbaar!

Hoewel we beseffen dat het nog mis kan gaan en ik daarom af en toe een steekje angst voel, heb ik er een goed gevoel bij. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten.

Wat heerlijk dat jij al zo ver op weg bent. Spannend, het komt steeds dichterbij...

Geplaatst

Simone - jeetje, bij jou ook al in één keer raak, geweldig! Ik heb ooit ergens gelezen dat de resultaten qua zwangerschappen in 't VU erg goed zijn. Nou, dat blijkt wel weer!

Ik herken je angst(en), ik was ook enorm bang dat het mis zou gaan. Ik kan je alleen als tip geven dat je positief moet blijven, heb vertrouwen in je lichaam en in de natuur. Ik leefde elke keer naar een nieuw moment toe; naar de testdag, naar de eerste echo, naar de 12 weken, naar het moment dat ik hem voor het eerst voelde, de 20 weken echo.

En nu ik zwangerschapsvergiftiging heb leef ik naar het moment toe (liefst vanaf 37 weken) dat ik hem gezond en wel op de wereld mag zetten!

Ben heel blij voor je, voor alle meiden trouwens hier, dat jullie ook zwanger zijn! Geniet ervan, ondanks alle angsten!

Geplaatst

Melis25: In het streekziekenhuis gaf men ons de keuze om aan te geven naar welk ivf-centrum we wilden worden doorverwezen. Ik heb toen de landelijke cijfers m.b.t. ivf-resultaten van de NVOG bekeken: http://www.nvog.nl//Sites/Files/0000001534_IVF%20cijfers%202009%20per%20kliniek.pdf

De laatst beschikbare cijfers zijn van 2009, maar het Vu komt er goed uit. En qua reisafstand was het voor ons prima te doen, vandaar de keuze. Ben er nu erg tevreden over!

Wat naar dat je zwangerschapsvergiftiging hebt... Ik duim voor je dat hij gezellig en warm kan blijven zitten tot minimaal 37 weken!

Geplaatst

Wooowh Femmie, je HCG is mooi gestegen! :-) Gefeliciteerd! En welkom hier.

Geplaatst

Misschien wel leuk om alvast een overzichtje te maken. Ik doe eerst even alleen de 1e echo.

1e echo

Piekje 19 december

Guusje 19 december

Simone 27 december

Femmie 27 december

2 om 2 ;-)

Geplaatst

Femmie, ik loop ook in het lumc. Ik vind het daar erg fijn. Welke arts heb jij?

Geplaatst

@Guusje - dank voor de opzet van het lijstje, goed idee! Laten we hopen dat het een mooi lang lijstje gaat worden, met veel extra dames erop.

Meiden, gisterenavond is de dame van Moeders voor Moeders langsgeweest. Vanaf volgende week (wk6) mag ik meedoen. Ze heeft me een prachtig boek en een leuke armband gegeven. Ook heeft ze een nieuw zwangerschapstestje gedaan, die kennelijk pas HCG meet vanaf een waarde van 1000. Hij was mooi positief, gelukkig maar! Haha, ergens had ik toch de angst dat het niet (meer) zo zou zijn, of dat het ziekenhuis een foute uitslag had doorgegeven ;-).

Ik ben echt blij dat ik iets kan terugdoen, nu ik de Pregnyl zelf zo hard nodig heb gehad.

Geplaatst

Vanaf 1000 HCG pas? Dat wist ik niet. Dat is dan mooi :-) En heb je het grote geboorte gids ook gekregen? Wat een mooi boek he? Ik lees er echt iedere dag in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden