Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, de dame van Moeders voor Moeders zei dat het testje alleen resultaat gaf vanaf de 1000. Ik kreeg er zelfs nog een bewaardoosje bij.

Het is inderdaad een prachtig boek! Van een vriendin heb ik ook een mooi boek te leen gekregen, dus leesvoer genoeg. Leuk is dat.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goede morgen dames,

Hier is ook de dame van moeder voor moeders langs geweest.

Ze zei idd dat de test pas met 1000 eenheden aan zou slaan, en dat deed ie :-) dus is hij mooi gestegen sinds gisteren.

@guusje ik heb Dokter Klein op het Lumc ...Wie is jou behandelend arts? Wel toevallig haha !! Mischien kom je wel uit de zelfde plaats als ik...;-) ( de wereld is zo ineens erg klein)

Ik heb het boek trouwens ook gekregen.... Ga er zo effe in snuffelen....[ATTACH=CONFIG]3084[/ATTACH]

Geplaatst

Officieel had ik ook Dr Kleijn, maar ze is toen met zw verlof gegaan, en vanaf toen heb ik altijd Dr Dieben gehad. Zei heeft ook veel voor me gedaan wbt de operaties regelen op korte termijn.

En het zou zomaar kunnen dat we uit de zelfde gemeente komen ;-) Maar dat ga ik liever niet hier bekend maken.

Geplaatst

@ Guusje , In de tijd dat Dokter kleijn met zv was, had ik dokter Meerpoel... hele lieve vrouw... Maar snap dat je je woonplaats niet openbaar wil maken op zo'n forum...;-)

Heb voor de 6 iui in het Diac gelopen... dat vind ik achteraf maar een rot zh...Nu ik weet hoe ze in het LUMC met je omgaan.Achteraf had ik daar gewoon veel eerder naar toe moeten gaan...

Geplaatst

Meerpoel heeft 1x een TP bij me gadaan, maar dat lukte alleen bijna niet :( Na veel tobben is het gelukt, maar blij was ik niet echt. Maar ze is idd erg lief.

Daarna alleen maar Dr Dieben gehad, en met de laatste punctie was door Verburg, alleen was dit onder narcose, dus heb 'm maar even na afloop gezien.

Het Diac zou ook niet mijn keuze geweest zijn, voor niks eigenlijk. Ik ben echt blij dat ik gelijk naar het LUMC gegaan ben.

Geplaatst

*breek eventjes in

Guusje,

wij zaten samen ooit eens op een wachtbankje.

Superrrrrrrrr dat je zwanger bent nu! Geniet er van (voor zover dat kan hihi) en op naar de volgende echo!

Ellen

en ik ben weer weg*

Geplaatst

Hallo lieve zwangere dames :)

Morgen komt iemand van Moeders voor Moeders bij mij op bezoek.

Zelf start ik pas in Januari want ik ga volgende week eerst lekker 16 dagen naar Aruba!

Onze Kenia reis kon niet doorgaan, omdat ik zwanger ben maar die hebben we gelukkig om kunnen boeken naar een andere zonnige bestemming.

Verder heb ik iedere week een echo bij de verloskundige ( vanwege mijn leeftijd 40jr ) en vorige week kon je het hartje langzaam zien kloppen en

dat baarde ons zorgen omdat dat blijkbaar sneller moest. Vrijdag weer een echo, en zit nu in spanning.

Verder eet ik letterlijk voor 2 niet normaal terwijl ik nooit zo een grote eter ben geweest. Iedere dag om 10.00u staat het avond eten al klaar en

ja dan heb ik ook meteen mijn 1e portie op hahahahha.

Gelukkig hoef ik niet over te geven, wel die braak neigingen s'morgens tijdens het poetsen maar meer niet.

Succes allemaal hier, en een fijne dag !

Xx Scorpio...

Geplaatst

Dank je wel Ellen, Raar maar waar :-) Ik kan het nog steeds niet geloven.

Jij ook nog gefeliciteerd met de kleine he?

Geplaatst

Scorpio - ik begrijp je onbehaaglijke gevoel na de vorige echo. Heel fijn dat je vrijdag weer een echo hebt! Hopelijk blijkt de zorg volledig onterecht en kan je vervolgens lekker gaan relaxen op vakantie. Aruba is in deze omstandigheden een mooi alternatief voor Kenia. Ik ben er in januari nog geweest: genieten!!

Geplaatst

Hai meiden,

Ik ga mij hier gelijk maar aanmelden, eerder was ik er heel snel van afgekuukeld dus ik vind het nog wel heel eng maar ik wil zo graag onzekerheden, twijfels en bevestiging delen en daar vind ik het wachtbankje niet meer de juiste plek voor. Kan ik het beste hier doen:-)! Ik heb vandaag positief getest, jeeeh! Ik moet officieel zaterdag testen, ik zit nu twee weken en een dag na de punctie en de test kon niet duidelijker!

Ik heb een beetje gevoelige borsten maar vooral ook nog wel ongi en darmkrampen, ik vind het daardoor allemaal zò eng! Ik hoop echt dat we allemaal nog 8 maanden lekker blijven kletsen hier!!!

Geplaatst

Hey Amy, aller eerst gefeliciteerd, en welkom hier. Je angst is heel herkenbaar, en zeker als het al eens mis is gegaan. LAten we met z'n alle hopen dat we heel lang hier met elkaar lief en leed kunnen delen.

Geplaatst

Welkom Amy, ik hoop dat we hier nog veel meer dames van het december-wachtbankje mogen verwelkomen!

Eng vind ik het zelf ook, ik hoop zo dat het allemaal goed gaat... Van kwaaltjes heb ik weinig last: de ongesteldheidskrampen zijn dit weekend opgehouden, mijn borsten voelen nog normaal aan en van misselijkheid o.i.d. heb ik geen last. Wel zijn mijn darmen een beetje van slag. Soms zou ik gewoon willen dat de kwaaltjes zich in alle hevigheid zouden manifesteren. dan weet ik tenminste zeker dat ik hardstikke zwanger ben... Hmm, misschien moet ik na die uitspraak even afkloppen, voordat ik er spijt van krijg :-)).

Nu eerst maar eens toeleven naar de eerste echo! Als we een klein hartje zien kloppen, krijgen we hopelijk wat meer vertrouwen dames.

Geplaatst

Hey Simone,

Ook al heb je kwalen, dan is de onzekerheid er nog hoor! Ook moet ik zeggen dat ik het wel ""fijn"" vind. Raar eigenlijk, fijn vinden dat ik zo misselijk en moe ben ;-)

Was het maar maandag ....

Geplaatst

Hey meiden! Heel herkenbaar, kom maar op met al die kwaaltjes haha!

Even een vraagje: ik zit op een ander forum en toen ik daar zei dat ik vanaf de dag dat ik positief test moet stoppen met de utrogestan bolletjes vonden ze dat allemaal raar en zou er eerst op progestron geprikt moeten worden..., vorige keer is het mis gegaan op de dag dat ik stopte met die bolletjes. Ik word hier nu zo onzeker van, wat vinden jullie meiden? Hoe gaat dat bij jullie? Ik zit eraan te denken te vragen aan de gynaecoloog of ik toch nog eventjes door mag gaan met de bolletjes!

Geplaatst

Hi Amy,

Ik lees inderdaad ook steeds verschillende dingen over de bolletjes. Mijn eigen positieve test was vorige week woensdag. Het ziekenhuis heeft bij mijn weten niet gekeken naar het progesteron in mijn bloed, maar enkel gezegd dat ik nog een week moest doorgaan met de bolletjes. Dat is dus tot vandaag. Vanavond de laatste 2, gelukkig! (Ben er geen fan van).

Ik denk echt dat het toeval moet zijn geweest dat het vorige keer precies op dat moment misging... Heel naar voor je. Deze keer gaat het wel goed, dat moet gewoon!

Geplaatst

Irritant he, ik heb nog een paar over: misschien dat ik stiekem gewoon nog een weekje doorga, jij moet ook 3x daags 2 inbrengen Simone? Ergens ben ik bang dat het kwaad kan om door te gaan maar als ik iedereen zo lees is dit niet het geval dus misschien is dat een optie. Ook zou ik kunnen vragen aan het ziekenhuis of ik mijn hcg/ bloed kan laten testen!

Geplaatst

Als ik zwanger was geworden na een verse TP, dan had ik tot week 7 door moeten gaan met de bollen. Dus ik zal het zeker eens navragen in het zkh.

Geplaatst

Hoi Amy,

Ik moest op verzoek van het ziekenhuis stoppen met de bollen op de dag van de positieve (bloed)test en ik ben bijna 28 weken zwanger. Zou me er geen zorgen om maken, zoals eerder al is aangeven wat het de vorige keer toeval/pech.

Liefs Melis

Geplaatst

*breekt in*

Amy, volgens mij kan doorgaan geen kwaad en als het je rust geeft is dat ook heel wat waard. Toch niet vreemd dat je het foutgaan koppelt aan de vorige keer dat je ermee stopte.

Als het ziekenhuis niet gehoor geeft, wellicht is de huisarts wel meer begripvol.

Het gat hoe dan ook gewoon goed deze keer, we duimen mee!

Geplaatst

Ook ik breek even in...

Dames, als eerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@ Amy, ik moest van het ziekenhuis ook stoppen op de dag van de positieve test, en na de 1e 2 terugplaatsingen ging het dan na het stoppen met de bollen ook mis.

Bij de laatste poging het ik Lutinus (3x1) gebruikt, dat schijnt ongeveer hetzelfde te zijn als Utrogestan.

Bij deze poging was de test echter veel duidelijker dan die keren daarvoor, ik toen had nog een stuk of 5 tabletten over en die bracht ik dan de dagen erna alleen 's ochtends in.

Al vond ik het wel heel eng om te stoppen heb ik het toch gedaan, met een tot nu toe positief resultaat!

Maar kan me voorstellen dat je het erg eng vindt en anders ga je toch gewoon een paar dagen door, of bouw je gewoon langzaam af.

Heel veel succes in ieder geval!

Geplaatst

Ha meiden,

Vanochtend vond ik thuis nog een ongebruikte strip Utrogestan. Hoewel ik dacht dat ik gisteren de laatste bolletjes had ingebracht (en daar blij om was, haha) denk ik nu dat ik deze laatste strip toch ook maar opmaak. Maar dan als afbouw, 3x1 per dag ipv 3x2. Baat het niet dan schaadt het niet, leid ik af uit jullie reacties...

Succes allemaal weer!

Geplaatst

Oei Simone, nu heb ik mijn onzekerheid op jouw overgebracht haha, ik zou zaterdag moeten stoppen met de pillen maar heb nog pillen tot donderdag en ik denk stiekem ook dat ik er gewoon tot donderdag mee doorga. Het klinkt meer als een ziekenhuisbeleid dan dat het schaadt heb ik het idee...

Hier onwijs last van rugpijn, bij mij was dit vorige keer het teken dat het misging, daar ben ik nu dus zo bang voor...ik wacht het maar af maar de onzekerheid neemt zo wel onwijs toe hoor, zucht...!

Geplaatst

Amy, wat een onzekerheid he? Pffffffffff, om gek van te worden.

En wat betreft de bollen, ieder zkh heeft z'n eigen protocol. De 1 zal het net even anders doen dan de ander. Ik zou er op vertrouwen wat het zkh aangeeft. Of je gevoel volgen.

Geplaatst

haaai dames,

Ik wil even reageren op het gebruik van de bollen,

Ik heb vorige week woensdag positief getest en moest toen maandag weer terug komen...Toen moest ik een herhaal recept vragen voor die bollen, want ik moet tot de 7 weken echo doorgaan.

Wel vreemd dat het bij iedereen anders is...:s

Hier weinig last van eerste kwaaltjes...Ben nog niet misselijk ... Wel heb ik steeds buikkrampjes en rugpijn....(het menstruatiegevoel..) Dat maakt me erg onzeker!!

Maar volgens de vrouw van MvM moet ik me daar niet druk om maken....schijnt er bij te horen.

Voor de rest weinig nieuws....Liefs,Femke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden