Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemiddag, ik kom ook maar eens voorzichtig overgewaaid van het december-wachtbankje.

Op 28 november een verse TP gehad, en maandag 12 december in het ziekenhuis voor het eerst positief getest. Hcg was 468 toen, en nu maandag heb ik een tweede test om te zien of het mooi blijft stijgen. Als die ook goed is mag ik de week erna voor de eerste echo (tussen kerst en nieuwjaar). Ik had op het wachtbankje al geschreven dat ik gisteren wel wat lichtrood verlies heb gehad, en nu dus enigzins nerveus ben, maar het hoéft niks te betekenen natuurlijk.

Ik ben heel blij met het de positieve test maar toch nog heel onzeker. In het ziekenhuis waren ze maandag wel heel positief dat het er goed uitzag. Ook werd me verteld dat ik officieel 14 augustus uitgeteld ben, 3 dagen na mijn eigen 35e verjaardag.

Oh, en ik moet ook nog steeds Utrogestan gebruiken 3x per dag tot ik minimaal 8 weken ben.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Femmie en Esseke!

Wat een onzekerheid en spanning he pfff...ik word er echt helemaal gek van: ik leef nu echt even van dag tot dag hopend dat ik de dag van de echo ga halen:-) Enne, Esseke, inderdaad bloedverlies hoeft echt niets te zeggen maar ik zou er ook nerveus van worden hoor, maar zoveel meiden overkomt het en ze krijgen toch allemaal gezonde beebjes!

Femmie: die krampen heb ik ook, schijnt dat je emmie dan heel hard zijn best doet zich in te nestelen! Tsja, en rugpijn, tell me about it:-)!

Raar he, dat het ziekenhuis zo wisselt met de utrogestan! Moeten jullie dagelijk 3x2 bolletjes inbrengen? Ik denk dan namelijk dat ik ook gewoon even doorga!

Geplaatst

Esseke, van harte gefeliciteerd en welkom hier. Ook voor jou/jullie breken er hele spannende tijden aan.

Is het al maandag? dat wachten weer he? Is zo zenuwslopend! Vandaag had ik een drukke werkdag, dus de dagw as snel om, Morgen ook nog, en dan weekend. Kijk ik wel naar uit. Wat ik ben behoorlijk moe. Hebben jullie dat ook? Ik heb het gevoel dat ik wel een dag kan doorslapen .....

Geplaatst

Hee meiden,

Fijn om te lezen wat jullie meemaken, en heel herkenbaar. Hier echter nog steeds geen pijntjes, gevoelige buik/borsten, moeheid of misselijkheid. Weet nog steeds niet of ik daar nu blij of ongerust van moet worden :-). Nog 11 dagen tot de echo! Guusje en Piekje, bij jullie is de echo al eerder... Hebben jullie er al zin in? Of zijn jullie ook zenuwachtig?

Geplaatst

Amy, ik moet 3x1 utrogestan per dag nemen.

Guusje, ja dat wachten op het volgende onderzoek is nog steeds zenuwslopend. Maar ja, daarna wordt het wachten op de eerste echo enz enz. Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat ik me echt op mijn gemak durf te voelen.

Simone, misselijk ben ik dus al dagen ... en gevoelige buik heb ik ook wel. Borsten merk ik (nog) niet zo tenzij ik echt erin knijp, haha.

Rugpijn heb ik bijna altijd wel last van, ik heb al langere tijd ook problemen met mijn kleine bekken/SI-gewrichten en dat veroorzaakt nogal eens wat pijn in de onderrug. Daarvoor loop ik bij een fysiotherapeut.

Geplaatst

Esseke, wat naar van je rugklachten. Mijn man heeft ook veel last van zijn rug en is daarom onder behandeling van een fysio. Ik weet hoe belastend het soms kan zijn. Denk je dat een zwangerschap er invloed op zou kunnen hebben?

Geplaatst

Hey meiden, ook hier onwijs rugpijn, pfff... Ik word er er erg onzeker van en denk gelijk aan een bbz maar die conclusie trek ik denk ik iets te vroeg...:-)

Simone, er zijn zat mensen die niet gelijk allerlei symptomen hebben, niks om je druk over te maken!!

Ik gebruik dus wel meer utro esseke, hmmm... Misschien is dat de reden dat ik eerder mag stoppen? Ik ga het overleggen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Heo gaat het met iedereen. Vervelend als je last hebt van klachten.

Ik zelf moet eerlijk zeggen dat alleen mijn borsten zijn gegroeid en verder mijn baarmoeder goed voel. Verder niets.... op heel af en toe een vlaagje misselijkheid na dan.

vandaag 6 weken en 1 dag. Nog een paar dagen en dan de eerste echo ik vind het heel spannend. Ben zo bang dat je zo dicht bij bent na al die icsi pogingen en dat het dan toch nog mis gaat.

Maar ja we kunnen er niks aan doen dan afwachten.

Groetjes Piekje

Geplaatst

Hallo meiden,

Ten eerste GEFELICITEERD iedereen met de zwangerschap!!!

Ik ben nu zelf ook zwanger na 6 mislukte IUI pogingen en 2 mislukte IVF pogingen.Gelukkig was de derde IVF raak.

Op 10 november was de punctie en op 12 november de terugplaatsing.Op 27 november mochten we testen en overduidelijk zwanger! Het is mijn eerste zwangerschap en ik ben best bang dat het mis gaat.We zijn nu 5 jaar bezig om kinderen te krijgen en aangezien we al heel wat mislukte pogingen achter de rug hebben ben ik nu best bang dat het niet goed gaat.

Ik heb nl. weinig zwangerschapsverschijnselen,niet misselijk,geen pijn of iets.Het enigste is dat ik geen koffie lust op dit moment en heb ik de laatste paar dagen een beetje zwaar en vol gevoel in de onderbuik. Zijn er meer mensen hier die dit gevoel ook hebben? En is dat normaal?

Dinsdag 20 december heb ik de eerste echo.Hopelijk is dan alles goed!?!?!?!

Geplaatst

Hey Mirella,

Gefeliciteerd! Ook voor jou/jullie een spannende tijd. Het begin is er ;-)

het goevoel van een vol en zwaar gevoel n je buik herken ik wel. De baarmoeder is nu enorm aan het groeien, en er gebeurt natuurlijk zo veel! Ik maak me er totaal geen zorgen om. Dus jij ook nu niet doen hoor ;-)

Geplaatst

Simone, volgens de gynaecoloog zouden de rugklachten geen probleem moeten zijn met een zwangerschap. Ik mag alleen voorlopig dus geen pijnstillers nemen als ik er erg last van heb en de fysio alleen volstaat niet ;-)

Mirella, gefeliciteerd en wat Guusje ook al zegt, niet teveel zorgen maken over wat je allemaal voelt!

Piekje, succes met de laatste paar dagen wachten op je echo. Ik ben heel erg benieuwd hoe het je zal vergaan!

Geplaatst

Mirella - Welkom! Gelukkig is de echo al snel, spannend.

Esseke -mag je ook geen paracetamol nemen als je erg veel last hebt van je rug...? Sterkte in ieder geval.

Meiden, misschien heb ik toch een zwangerschapssymptoom ontdekt: ik heb HELEMAAL geen zin meer om vandaag te werken. Ik kijk de klok echt vooruit totdat het weekend is. Bovendien is de concentratie ook aanmerkelijk minder dan normaal. Ik ben geregeld aan het dromen en op het forum aan het spieken. Hmm... dit kan natuurlijk niet 9 maanden zo doorgaan ;-).

Geplaatst

Ja hoor paracetamol mag je gewoon nemen. Alleen ben ik altijd bang dat je dan door je pijn heen gaat en daarna nog meer last hebt.

Maar tijdens je zwangerschap mag je gewoon paracetamol.

Hier ook Simone helemaal geen zin om te werken en ik moet nog tot 23.00 pfffff

Ik begin nu te merken dat mijn buik gaat groeien. Zijn er al meer meiden die dat merken? MIsschien komt dat omdat ik zwanger ben van de 2de maar mijn broek begint vooral in de avond eenbeetje strak te zitten.

Nou ik ga nog maar ff aan het werk maar kom straks nog wel ff spieken.....

Geplaatst

Ik heb sávonds het idee dat mijn broek niet meer zo lekker zit. Kom maar op met die bolle buik :-)

Geplaatst

Haha guusje, ik herken het, ik zou zo graag een sprong in de tijd willen maken!

Simone: die zwangerschapsklacht heb ik ook, geen zin in werken! Ik zit ook teveel op forums te struinen, kan mijn hoofd er echt niet bijhouden!

Ik ben en blijf zo onzeker! Heb wel 3x per dag een paniekmoment dat ik denk dat het misgaat pfff... Vandaag was mijn officiele testdag, toch nog maar ff n clearblue test gedaan en hij gaf 2-3 weken aan joehoe, was daar erg blij mee want de vorige keer was het 1-2 weken en ging het mis...

Meiden, truste!!!!

Geplaatst

Hey meisjes, toch ff bevestiging vragen van meiden die dezelfde fase zitten: ik heb wel wat gevoelige borsten m.n. 's avonds maar heel veel verandering zie ik nog niet, hebben jullie dat ook?!?

Hoe bedoel je onzeker...:-)

Geplaatst

Good morning dames! Tijd voor een update van het lijstje:

1e echo

Piekje 19 december

Guusje 19 december

Mirella 20 december

Simone 27 december

Femmie 27 december

@Amy en Esseke, wanneer is jullie eerste echo? Dan zetten we die erbij.

@Esseke: veel succes met de tweede bloedtest vandaag. Ik hoop dat de HCG lekker is gestegen.

@Piekje en Guusje: jullie eerste echo is vandaag!! Wat spannend... ik duim dat jullie allebei een mooi, kloppend hartje te zien krijgen. Succes!

Geplaatst

Hey meisjes!

Piekje en Guusje, succes!!!!!!!! Spannend!!!!!!!!!!

Wat krijgen jullie allemaal al snel jullie echo's, wat fijn!

Hier het lijstje met mijn naam erbij:

1e echo

Piekje 19 december

Guusje 19 december

Mirella 20 december

Simone 27 december

Femmie 27 december

Amy 11 januari

Hoe is het verder meiden?

Ik heb vandaag overlegd met het ziekenhuis: ik mag de utro blijven gebruiken totdat mijn pillen op zijn, ze schrijven het niet voor. Ik zou dan uitkomen op zondag, ga ik toch tot bijna 6 weken door en zit er stiekem aan te denken om erna ook nog door te gaan door te bestellen op internet!

Fijne dag en ik hoop voor 2 van ons een heeeeeeeeeeeeeeeele fijne dag!!!

Geplaatst

Wij hebben een prachtig kloppend hartje gezien!

Het was nog erg klein maar goed te zien!! We zijn zo blij!!

9 januari hebben we weer een echo maar we mogen ons ook aanmelden bij de verloskundige.

Heb net ook een afspraak gemaakt mij MvM!

Oh wat zijn wij blij! We gaan vanavond richting frankrijk om kerst bij mijn ouders te vieren en het goede nieuws te vertellen!!

Meiden allemaal hele fijne feestedagen!!

Geplaatst

Hoi dames,

Vandaag op controle geweest, alles was hartstikke goed. HCG zit inmiddels aan de 6000. Bij het Fertiliteitscentrum zijn ze in elk geval zo vol vertrouwen dat ik niet eerst nog een inwendige echo krijg maar meteen voor een "gewone" echo bij Gynaecologie mag gaan vanaf de 8e week (het centrum is sowieso vanaf 23 december voor 10 dagen gesloten ivm eindejaarsopmaak). Dus 10 januari om half 10 's morgens hopen wij voor het eerst het kleintje te mogen bewonderen.

Pfff voel me alweer zo opgelucht dat we alweer een stapje verder zijn. Ik moet overigens Utrogestan wel blijven gebruiken tot ik die eerste echo heb gehad.

Piekje wat heerlijk van je echo, gefeliciteerd!

Oh en nog even terugkomen op de pijnstillers voor de rugpijn. Hier in België verkopen ze niet zo paracetamol zoals in Nederland (en al helemaal niet zonder recept bij Etos of Kruidvat ofzo), hier hebben ze Panadol of Dafalgan of Ibuprofen maar allemaal op recept en volgens de vroedvrouw hier mag ik het allemaal niet nemen voorlopig. Maar ach ja, zo erg is het ook weer niet, ik weet waar ik het voor doe ;-)

Geplaatst

Hier helaas geen goed niuws. Er zijn 2 lege vruchtzakjes gezien. Mijn man en ik zijn erg verdrietig. We moeten gaan beslissen over de miskraam die er gaat komen. Of de natuur afwachten, met medicatie (Cytotec) of curretage. Mijn 1e gevoel is een curretage, maar we hebben tot wornsdag om er over na te denken.

Ik wens jullie hier allemaal enorm veel geluk, en een voorspoedige zwangerschap.

Liefs Guusje

Geplaatst

1e echo

Piekje 19 december

Mirella 20 december

Simone 27 december

Femmie 27 december

Amy 11 januari

Geplaatst

Ben ik nog even, dit keer met waterige ogen na het lezen van het bericht van Guusje.

Meid, wat afschuwelijk. 2 vruchtzakjes, allebei leeg.... Dit is oneerlijk! Heel, heel veel sterkte samen met het verwerken van dit bericht.

Liefs, Simone

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden