Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee Guusje wat een vreselijk bericht! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke bericht.

Ik leef met jullie mee!

Knuffel

Geplaatst

Kreeg een telefoontje van het ziekenhuis, dat er een week eerder een plekje vrij was gekomen voor de eerste echo dus nu mogen we 3 januari gaan ipv 10 januari. Ik ben benieuwd!

Geplaatst

Spannend is het zeker, maar dat is voor ons allemaal wel zo lijkt me :happy:

Qua klachten is het nog steeds de misselijkheid die de boventoon voert bij mij. Het beperkt zich alleen niet (meer) tot de ochtenden maar ook de rest van de dag. En moe, ik ben best wel moe de hele dag eigenlijk.

Geplaatst

Goedenavond dames,

Stiekem gluur ik mee in dit topic. Ik durf me niet actief er op aan te melden, omdat ik bang ben dat ik dan de goden ga verzoeken! Heb gisteren positieve bloedtest in zkh gehad en op 4 januari heb ik de eerste echo! Lees dus wel met jullie mee, maar zal misschien nog niet zoveel posten.

Heb een prachtige zoon van bijna 17 maanden en nu dus zwanger van een opvolger ;-) Allebei via IVF. Heb eerder dit jaar helaas een miskraam gekregen bij 6 weken, ook dat was van een IVF-poging. Helaas heb ik voordat mijn zoon geboren werd ook 3 miskramen gehad. Vandaar mijn terughoudendheid. Maarrrrrrrr dat neemt niet weg, dat ik er nu toch weer vertrouwen in heb, dat dit wondertje tot een prachtig kind gaat groeien in mijn buik. Bij deze punctie had ik maar liefst 1 eicel en daar ben ik nu zwanger van. Dat is toch bijzonder!

Hopelijk komen we samen de wachtweken naar de eerste echo's door en horen we allemaal een prachtig hartje kloppen!

Groetjes

Amber

Geplaatst

Hi Amber! Welkom en gefeliciteerd!!! Wat spannend weer he, zeker als je al meerdere miskramen hebt gehad....ik begrijp je gevoel van de goden verzoeken, dat had ik ook een beetje. Tegelijkertijd is de perfecte plek om onzekerheden enz. te bespreken dus dat is ook wel weer heel fijn, wat een wonder: 1 eicel en zwanger! Dit moet hem worden hoor!!!

Hier heb ik een beetje wisselend gevoel, vet haar, pukkels, buikkramp en ik heb het idee dat het gevoel in mijn borsten minder wordt: of verbeeld ik mij dat nou? Ik maak mijzelf dus een beetje gek. Tegelijkertijd, als het misgaat, laat dat dan maar snel zijn. Ik gebruik nog utrogestan, ik denk dat ik het vanaf morgen ga afbouwen, misschien dat dit een nadere mk tegenhoudt? Of zou het gewoon door de utrogestan heen komen? Ik vind het erg moeilijk te genieten momenteel, ben gewoon zo bang, hebben jullie dat ook?

Nou meiden, fijne dag!

Geplaatst

Amy, wat vervelend dat j je zo onzeker voelt, maar het is zo begrijpelijk! Ik ben er wel achter dat hormonen je zo in de maling kunnen nemen. En zeker met hormonen die we toebrengen. Als bepaalde klachten minder worden, hoeft dat niets te betekenen. En als net echt mis zou gaan, dan gaat het gewoon door de utrogestan heen.

Probeer positief te blijven lieve Amy! Hoe moeilijk dat ook is.

Geplaatst

Wat lief dat jij reageert Guusje:-) Thanxs voor je geruststellende woorden...en dat terwijl je zelf zulk zwaar nieuws moet verwerken...:-( Dikke knuffel!

Geplaatst

Het is inderdaad erg zwaar, maar dat wil nog iet zeggen dat ik niet meer met een ander mee kan leven :-)

Vrijdag is trouwens de curretage.

Geplaatst

Hoi dames,

In overleg met de gyn gebruik ik de utrogestan nu langer. Normaal moest ik twee dagen na de bloedtest stoppen.(de doosjes waren dan ook op). Nu op mijn verzoek, omdat het steeds bij 6-7 weken misgaat dus langer blijven gebruiken. Geeft mij iets meer rust dat het daar dan niet aan kan liggen! Natuurlijk heeft utrogestan ook zijn bijwerkingen, maar die neem ik voor lief! Ieder zkh heeft zo zijn eigen protocollen, bij sommige moet je het ook tot 12 weken doorgebruiken. En als het fout gaat, gaat het ook fout als je utrogestan gebruikt. Mijn idee is alleen als ik het dus wel gebruik, dat mijn lijf de optimale ondersteuning krijgt die het nodig heeft. Dan kan het niet fout gaan, omdat mijn lijf het nog niet over kon nemen.

Nou ja kort gezegd een hoop onzekerheid.

@Guusje: heel veel sterkte as vrijdag. Helaas weet ik hoe je je voelt, ik heb ook een keer een BBZ gehad waarvan ik ben gecurreteerd. Notabene 5 dagen voor ik ging trouwen.. Fysieke pijn valt reuze mee, maar mentaal is het pittig. Heel veel sterkte en dat het geluk snel weer aan je zijde mag staan!

Geplaatst

Hoi Amber welkom bij dit groepje. Ik moet ook de Utrogestan blijven gebruiken tot op zn minst de 1e echo (dan ben ik 8 weken), en ik denk maar zo dat alle beetjes helpen toch?

Guusje, veel sterkte alvast voor morgen. Het zal geen makkelijke dag voor je worden maar vanaf hier een dikke knuffel.

Amy, ik kan me helemaal vinden in je onzekerheid. Ik kijk ook zo uit naar die 1e echo waarop we hopenlijk een hartje zien/horen kloppen. Tegelijkertijd probeer ik toch al zo positief mogelijk te genieten van deze zwangerschap :happy:

Geplaatst

Lieve Guusje, heel veel sterkte morgen!

Ik mocht gelijk stoppen met de utro na een positieve test, ik heb ze stiekem doorgebruikt tot gisteren maar ik heb vanaf gisteren zulke extreme ongikrampen dat ik toch denk dat het door gaat zetten, we shall see, maar ik heb nu het idee dat de utro het alleen maar tegenhoud, laat het dan maar komen: ik ga dus stoppen met de utro zoals ook de bedoeling is volgens het ziekenhuis, dan hebben we het maar gehad en anders bewijst mijn lichaam misschien dat het wel gewoon goed zit:-)

Geplaatst

Amber76 - welkom! Het begint hier langzaam steeds voller te worden, leuk. Wat bijzonder, 1 follikel en toch zo'n prachtig resultaat. Fantastisch zeg. Dat zal veel meiden op het forum moed geven!

Esseke - fijn dat de echo een week naar voren is gehaald. Dat scheelt weer met wachten. De eerste echo, dat is toch waar we nu allemaal naar toe leven.

Amy81 - ik begrijp je onzekerheid. Zelf voel ik ook af en toe een vlaag van paniek door me heengaan: het zal toch niet fout gaan?! Ik probeer er echter zo weinig mogelijk aan te denken en realiseer me steeds dat we er helaas geen enkele invloed op hebben. Wat mij helpt, is te denken aan de cijfers. De kans dat het wél goed gaat (80-90%) is nog altijd vele malen groter dan de kans dat het niet goed gaat (10-20%).

Meiden, vanochtend heb ik mijn laatste Utrogestan gebruikt. Van het ziekenhuis mocht ik vorige week al stoppen, maar ik had nog een volle strip over en daarmee heb ik afgebouwd. Ik verwacht niet echt verandering te zullen merken... Wel fijn om van (het inbrengen van) de bolletjes verlost te zijn !

Kwaaltjes heb ik overigens nog steeds niet. Wel begint het op te vallen dat ik diep maar onrustig slaap en steeds heftig droom. Ook ben ik telkens vroeger wakker dan anders. Misschien heeft dat met de zwangerschap te maken? Herkent iemand dit?

En lieve Guusje, heel veel succes morgen!

Geplaatst

Goede middag dames...

Ik ben gister uit eten geweest met het werk van mn man...heb het best lastig gehad...haha

Het viel al op dat ik aan de frisdrank zat...En toen het menu..

Vooraf allemaal kleine amuse's van gerookte zalm,eendenleverpate, rundercarpaccio..

Hoofdgerecht allemaal soorten roodvlees!!!

Ik heb echt niks kunnen eten.... stiekem alles naar mn mannetje geschoven...haha Had het erg moeilijk , maar vind het nog te vroeg om het te vertellen.

Toen ik thuis kwam heb ik eerst maar een paar sneeen brood gegeten...

Voor de rest gaat alles goed hier...nog geen gekke dingen....maar ik neem alles voor lief...kom maar op met die misselijkheid..etc etc...

@Guusje, heel veel sterkte vandaag...ik hoop voor je dat het snel achter de rug is voor je... denk aan je...dikke diggiknuffel...

Geplaatst

goedemorgen dames,

Ik zit zwaar misselijk nu maar even achter de pc. Heb heel de de tijd al in de badkamer gezeten, maar overgeven lukt net niet. Pff echt vervelend. Ben inmiddels al ruim een half uur wakker. Ben te misselijk om weer te gaan slapen, maar het zet niet door.

Normaal gesproken geef ik bijna nooit over, maar dat zou nu dan al de 3e keer binnen 2 weken zijn ofzo. Wat kan je daar toch beroerd van zijn. Hopelijk is het allemaal voor het goede doel, maar daar moet ik nog anderhalve week geduld voor hebbben. Dan weet ik pas 'zeker' of we op de goede weg zijn. Voor de rest gaat het redelijk hoor!

Hebben jullie al veel last van kwaaltjes? En is het voor jullie je eerste of je tweede kindje? Mijn geheugen laat me momenteel ernstig in de steek, dus weet niet of dat al een keer verteld is!

Ik ga weer even verder hopen dat ik zo terug naar bed toe kan ;-)

Geplaatst

Hey Meiden,

Jeetje Amber, wat naar dat je zo misselijk bent!

Femmie: best frustrerend in deze tijd zo te moeten letten op eten he? We staan zo aan het begin, kunnen eigenlijk nog niks zeggen maar moeten wel heeeeeeel veel culinaire verleidingen weerstaan haha!

@all, ik blijf hier een erg wisselend gevoel houden, heb het gevoel dat mijn kwaaltjes verminderen en de buikkramp toeneemt: tsja, geen bloed geeft moed zeggen ze dus we wachten het gewoon geduldig af: misschien tot 11 januari, misschien tot van de week!

Meiden, hele fijne feestdagen alvast!

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Ik vind het ineens lastig om hier te komen, het gevoel hebben dat ik hier nu helemaal niet meer thuis hoor. Maar ik wilde toch even iets van me laten horen. Curretage is gister goed gegaan, lichamelijk heb ik geen klachten. Maar geestelijk is het erg moeilijk. We zullen het een plekje moeten gaan geven.

ik hoop zo dat jullie dt niet mee hoeven te maken, en dat jullie een hele voorspoedige zwangerschap zullen hebben.

Veel liefs Guusje

Geplaatst

@ guusje... Snap best dat je het moeilijk vind om nu hier te komen...(ik had het zelfde met de maart 2012 topic)

Ben blij dat alles goed is verlopen, en dat je lichamelijk geen klachten hebt..Maar emotioneel is toch het zwaarste...

Ik vind het zo oneerlijk dat het zo moet lopen...

Ik wens je het allerbeste en hoop je heel snel weer te zien op een uitgerekend forum...ik wens je alle geluk van de wereld in 2012..en hoop dat je ondanks alles nog een klein beetje van de feestdagen kan genieten.

Liefs,

Fem

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden