Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

---- breek even in -----

Amy en Femmie: ik zie dat jullie weer zwanger zijn en weer mee kunnen schrijven in een uitgerekend in topic. Wat fijn! Super dat jullie weer zwanger zijn en ik duim heel hard voor een hele mooie echo, een goede zwangerschap en straks dan eindelijk jullie wondertje in handen. Het was heel verdrietig dat jullie niet meer in het uitgerekend in maart-topic konden blijven, dus super om te lezen dat jullie nu in augustus uitgerekend zijn.

Alle andere meiden: ook jullie gefeliciteerd met jullie zwangerschap. En de meiden die alweer afscheid hebben moeten nemen van dit topic: sterkte!

Liefs,

sissy

---- breek weer uit -----

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanxs sissy, wat lief dat je eraan denkt:-)! Nieuwe ronde, nieuwe kansen en nu maar duimen draaien...

Meiden, hoe is het verder? Hier alles oke, afwachtfase tot aan de echo, voor de rest weinig kwaaltjes op die kramp en gevoelige borsten na: ben vanaf donderdag gestopt met de utro dus vind het wel fijn te weten dat alles wat er nu gebeurt echt van mijn lijf komt en niet vd utro.

Meiden, hele fijne dagen gewenst!!!

Geplaatst

Dank je wel sissy... Ben ook zeer blij weer mee te kunnen schrijven!!

Morgen de grote dag.. Ben zo zenuwachtig.. Hoop zo dat het allemaal goed zit... En dat we eindelijk eens een mooi hartje zien kloppen!!

Morgen ochtend om 10 uur mogen we gelukkig al!!

Allemaal nog een fijne 2e kerstdag!

Liefs,

Geplaatst

Oh Femmie, wat spannend dat je morgen al mag! JALOERS!!! ;-) eindelijk een beetje bevestiging dat het hopelijk allemaal goed zit. Ik moet helaas nog ruim een week wachten en dat is killing. Dit is de periode waarin het steeds fout gaat. Dus ieder pijntje etc voel ik :-( Daar komt bij dat ik hartstikke beroerd ben en dus overal pijn voel. Om gek van te worden. Ik zal zo blij zijn als we allemaal een mooie echo hebben gehad en op weg zijn naar de 12 wekengrens.

Fijne middag allemaal!!

Geplaatst

Femmie, ik zal morgen ochend aan je denken meid. Ik zal af en toe komen kijken of er al nieuws is. ik duim voor je voor een mooie echo.

Liefs Guusje

Dank je wel sissy... Ben ook zeer blij weer mee te kunnen schrijven!!

Morgen de grote dag.. Ben zo zenuwachtig.. Hoop zo dat het allemaal goed zit... En dat we eindelijk eens een mooi hartje zien kloppen!!

Morgen ochtend om 10 uur mogen we gelukkig al!!

Allemaal nog een fijne 2e kerstdag!

Liefs,

Geplaatst

Dat vind ik echt lief van je guusje dat je ondanks alles nog zo met ons meeleefd (ik weet hoe moeilijk het is..) en zit dit nu ook met de tranen in mn ogen te typen.

Erg he die laatste week voor de echo Amber..Ik heb voor mn zelf al een magische grens bereikt...de vorige keer begon ik al met 6 weken bloed te verliezen om het uiteindelijk met 7 weken in mn handen te hebben...Die tijd ben ik nu gelukkig voorbij!! Maar goed ik ben nog steeds erg onzeker en ook met het verhaal van Guusje in mijn achterhoofd kan ik het echt nog niet loslaten!

Ik hoop zo dat ik hier morgen zo mooi nieuws kan brengen...pff

Maar nog een kleine 20 uur wachten....

Liefs,

Geplaatst

Hoi Femmie,

Via mijn iPad kan ik geen handtekeningen zien, maar ik begrijp dat het bij jou ook al eerder fout is gegaan? Houd moed! Als je dat kloppende hartje ziet, is het het allemaal waard geweest! De onzekerheid en alleellende zakt dan langzaam weg. Bij mijn zoon was dat het eerste moment dat ik er in durfde te gaan geloven. Al met al ging ik pas na 19-20 weken een beetje genieten van mijn zwangerschap. Ik heb me ook stellig voorgenomen om dat deze keer wel veel sneller te gaan doen! Maar eerst wil ik een kloppend hartje zien!

Liefs

Geplaatst

Meiden, ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad!

Femmie, heel veel succes met de echo, toi toi toi! Ik heb 'm zelf vanmiddag ook. Heel spannend, om niet te zeggen eng...

Geplaatst

Ik breek even in voor Guusje.

Guusje, ik lees dat het niet goed is afgelopen met je zwangerschap. Wat een klap moet dat zijn voor jullie. Ik had het je zo gegund!

Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles!

Daantje

Geplaatst

Haaaai dames,

Even gauw een berichtje van mij!!

Echo net gehad en was een mooi kloppent hartje te zien!!

Ik ben zooooo blij.... 19 Januari 2e echo... Simone s6 vanmiddag!! Het is zo byzonder en mooi!!

Liefs,

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Femmie!! Gefeliciteerd, wat een goed nieuws. Wat een heerlijk gevoel moet het geweest zijn om dat knipperende lichtje te zien. Hopelijk zet de trend zich voort en heeft Simone vanmiddag hetzelfde!

Groetjes

Amber

Geplaatst

Hallo,

Ik kom me melden maar ben me aan het afvragen of ik hier hoor..

Heb drie jaar lang gehoopt op een derde zweangerschap.

Ben ruim een jaar in de malle molen geweest en heb deze zomer afscheid genomen van onze wens voor een derde kindje..

De maanden gingen rustiger voorbij, ik vergat wanneer ik ongesteld moest worden en bedacht me in november dat het wel heel lang geleden was...

Ik had nog één test... ZWANGER!!

Nu ben ik dus weer zwanger.

Wil zo graag mijn verhaal kwijt maar wil het in mijn omgeving nog niet kwijt..

5 augustus 2012 gaat het worden.. mijn uitgerekende datum.

13 december een eerste echo gehad met een kloppend hartje en kan nu niet wachten op de volgende echo op dinsdag 10 januari!

Het duurt zo lang en er kan zoveel gebeuren in de tussentijd...

Misselijk, pijn in mijn borsten en buik.. dan weer dagen voel ik niks....

lastig..

IK hoor graag van jullie of ik me evengoed mag aansluiten!

Tulpie

Geplaatst

Tulpie, welkom, natuurlijk kan je je hier aansluiten! Gefeliciteerd met je lang verwachte zwangerschap.

Dames, ook ik heb gisteren de eerste echo gehad. Mét kloppend hartje, zo leuk! We moesten wel goed kijken hoor, er was nog maar weinig te zien :-). Twee vlekjes, waarvan de ene het dooierzakje was en de andere het embryootje, met wat beweging erin door het hartje. Heel speciaal, vooral toen we even mochten luisteren met de doptone. Wat klopt dat snel!

Volgens de verpleegkundige kwam het embryootje qua maat overeen met een zwangerschap van 6 weken en 4 dagen. Dit terwijl ik precies 7 weken zwanger ben, een verschil van 3 dagen dus. Zij noemde dit geen reden tot zorg. Dat zou anders zijn als ik bijvoorbeeld een volle week zou achterlopen. Hmm, ik maak me er toch een beetje onzeker over... Hopelijk is dat onterecht. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Op 16 januari krijg ik de tweede echo.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hai Tulpie, wat heerlijk, een wonder toch en natuurlijk mag je je hier aanmelden!!!

Simone: wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! :-) Ik snap je onzekerheid, niet meer dan logisch in dit proces maar als de verpleegkundige aangeeft dat je je geen zorgen moet maken dan moet je je misschien gewoon aan het oordeel van een deskundige vasthouden: je kan op forums zoeken enz. maar daar vind je sowieso positieve en negatieve verhalen dus blijf je gewoon vasthouden aan de verpleegkundige en aan het kloppende hartje!!!

@all; ik moet nog zo lang wachten op onze echo pfff...ik word echt GEK van onzekerheid: ik heb dagelijks wel mijn paniekmomenten. Gisteren kreeg ik last van meer afscheiding, gelijk paniek: vandaag had ik het idee dat ik heeeeeeel licht last had van bruinverlies, of vergis ik mij nu? Anyway: ik maak mij zelf compleet gek en ik kan er weinig mee. Ik wil alleen niet hopen, ik ben zo bang strakjes keihard naar beneden te vallen. Dit is voor ons de enige kans op een bio-kindje, dit was ICSI 3 en wij zouden stoppen hierna, dat verhoogt de druk ook nog eens. Sorry hoor meiden, voor mijn geklaag, zucht, ik zou zo graag meer zekerheid willen maar ja, we wachten gewoon af:-)

Geplaatst

Amy wij kunnen elkaar een hand geven. Ik word/ben ook behoorlijk paranoia aan het raken. Heb ook ineens iets meer afscheiding en soms wat licht bruin. Word er zo wanhopig van.. Zucht. Volgende week woensdag pas echo. Dit is inmiddels mijn zesde zwangerschap en de onzekerheid viert hoogtij door alle decepties die ik heb gehad. Lig nu op bed, want ben bekaf.

Simone gefeliciteerd met je mooie echo! Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Op naar de volgende echo!

Geplaatst

* breekt ff in *

Meiden, het is slopend. Zeker in het begin. Ik heb ook veel afscheiding (gehad). Soms wit, soms geel, soms heel licht bruin. We zijn inmiddels alweer bijna 17 weken. Dus het hoeft niets te zeggen!

En Amy, ik herken de druk van de 3e poging. Maar probeer die nu te vergeten. Even cru: als je de 12 of 13 week grens voorbij bent en het gaat dan mis... heb je weer 3 pogingen vergoed. Ook iets dat bij mij door het hoofd spookte. Was gewoon opgelucht toen ik daar eenmaal was. Maar iedereen adviseerde me niet om te focussen op wat als het mis ging, mar dat was nu is! En zo is het.

Probeer veel te slapen en iets ontspannend te lezen voor afleiding. Ik heb (en nog steeds) me helemaal suf gespeeld aan Wordfeud. Ook midden in de nacht als ik niet slapen kon. Het hielp me niet teveel te malen. Mocht ik tot nut hierbij kunnen zijn, pb me voor mijn Wordfeud naam. :)

Hang in there girls!

Geplaatst

Tulpie welkom hier....Het is toch een wonder dat het toch op de normale manier is gelukt...

@Simone Ik had gisteren precies het zelfde werd ook geschat op 6 wk en 4 dagen.

Volgens mijn gyn is dat heel normaal dat het iets kan varieren dus zou me er zeker niet druk om maken.

Het ligt er natuurlijk ook net aan wanneer het vruchtje zich heeft ingenesteld..

Ik mocht gister stoppen met de bollen...best wel eng vind ik het moet ik zeggen, maar goed we moeten maar uitgaan van het zh...

Ik ga even proberen om mn echo erop te krijgen.

Liefs Fem[ATTACH=CONFIG]3180[/ATTACH]

Geplaatst

Femmie, dat is wel heel toevallig. We lopen al steeds precies gelijk, en nu worden we bij de eerste echo ook nog allebei 3 dagen korter geschat! Je berichtje stelt me erg gerust, moet ik zeggen. Als wij het al allebei hebben, dan zal het inderdaad niet uitzonderlijk zijn. Op naar weer een goede tweede echo.

Ik snap dat het een beetje oncomfortabel aanvoelt om het vanaf nu zonder de bolletjes te doen. Het gaat vast goed! Ik ben zelf sinds vorige week helemaal gestopt en heb er niets van gemerkt. Wat goed trouwens dat je de foto's van de echo kunt plaatsen. Leuk om te zien!

Geplaatst

Thanxs testr voor je berichtje:-) stelt toch weer ern beetje gerust...enne, wordfeud ken ik haha, heb het net nog gespeeld! Het is zo slopend, elk symptoom kan 2 kanten op; ik heb al sinds een week ongikrampen, zal het erbij horen of niet? Pukkels en vet haar, zal het erbij horen of niet? Warm naar koud, is dat normaal? Etc. Etc. Maar idd, ik leef nu en hier dus ik probeer geduld te oefenen...

Amber, jij ook al, frusti he? Zo slopend, we duimen voor mooie echo's zoals die van femmie:-)!!!

Geplaatst

Hee meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Wat fijn om te horen dat iedereen met dezelfde spanningen en twijfels zit!

Het is vreselijk, begrijp me niet verkeerd maar voor mij wel zo fijn om te horen dat anderen ook zo twijfelen.

En dan die wc papier obsessie!

Mijn hemel ik heb nog nooit zoveel mijn wc papier per plasbeurt (en dat is al meerdere malen op een dag) geïnspecteerd!

Dan nog die kwaaltjes..

Als je ze niet hebt word je ook weer nerveus! (geen kwaaltjes... zal het nu dan over zijn)

Dank jullie wel dat ik mee mag schrijven!

Slaap lekker.

Tulpie

Geplaatst

Oh meiden, ik heb ineens wat bloedverlies... Het is niet veel en bruinig van kleur, maar toch. Heb het ziekenhuis gebeld en daar zeiden ze dat het niets hoeft te betekenen als het hierbij blijft. Het kan wat bloedverlies na de echo van dinsdag zijn. Pas als het meer en helderrood bloed wordt en ik buikkramp krijg, hoef ik me ongerust te maken.

Maar bah, dat doe ik nu toch... Ben gefixeerd op mijn buik en wat ik voel. Ik vind dit ENG!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden