Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach lieve simone, ik snap je angst ZO goed! Het lastige is, je moet nu gewoon even je tijd doorkomen: het is wat het ziekenhuis zegt, het kan er echt bij horen, alleen de tijd gaat je antwoord geven op deze vraag: denk aan je en probeer afleiding te zoeken!!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames, een korte update: het bloedverlies is nog niet gestopt, maar ook niet erger geworden. Nog steeds een klein beetje oud bloedverlies dus. Als het zo blijft, dan hoeft het niet fout te gaan... Blijven duimen maar! Heb wel een superslechte nacht gehad en veel wakker gelegen. Vandaag gewoon aan het werk, dat is dus een mooie afleiding :-).

Amy en Tulpie, dank voor jullie lieve reacties!

Geplaatst

He ladies,

Hier ook nog steeds wat onbeduidend bruinverlies. Het was heel minimaal, maar vanmorgen ineens wat meer toen ik naar de wc toe ging. Dat was het enige, bij afvegen weer nauwelijks iets. Ik ben er zo onzeker van en het is zooooooo slopend. Ik durf bijna geen hoop meer te hebben, vind dat het veel te lang duurt. Ik wil niet weer moeten afhaken, dit moet toch een blijverdje zijn? Soms vraag ik me ook af of het misschien komt door de utrogestan. Ik breng die in met een inbrenghuls en misschien dat ik daardoor een bloedvaatje makkelijker raak. pff wat een vragen en onzekerheden allemaal....

Groet,

Amber

Geplaatst

Maakt toch niet uit amber, we schrijven hier juist met z'n alle om al onze onzekerheden te delen en hopelijk onze blijdschap:-) wat zenuwslopend dit he pfff...en ook bij jou zal tijd uiteindelijk het antwoord geven en dat is zo frustrerend....ik leef ook al dagen tussen hoop en vrees, ineens is dan het gevoel in mijn borsten weer weg en ga ik er de hele dag in knijpen om het maar te voelen, zucht hoe bedoel je obsessief gedrag;-)

Simone, klinkt dan toch echt als oud bloed meis, ik blijf duimen hoor!!!

Geplaatst

Gelukkig kunnen we hier klagen en herkennen we het een en ander!

Helaas heb ik nooit die urestogan (ofzo) gebruikt. Hoop op allemaal blijvertjes!

Oh mijn hormonen!!!!

Ik heb nauwelijks geduld...

Heel ernstig..

Geplaatst

Hier bijna geen bloedverlies meer, ik voel me weer bijna gerust. Iedereen alvast een heel fijn, gezond en liefdevol 2012. We zijn allemaal zo mooi op weg om onze grote wens te laten uitkomen... Ik hoop dat we het stuk voor stuk gaan beleven in 2012. Goede jaarwisseling dames!

Geplaatst

Hier ook wisselend, geen bloedverlies maar wel nauwelijks symptomen, ik word daar zo onzeker van, voel ook ineens niks meer in mijn borsten, ik lees dat dit kan wisselen, hebben jullie dat ook? Zucht...ben zo onzeker:-(

Hele fijne jaarwisseling meiden, op naar n mooi 2012:-)!!!!

Liefs!

Geplaatst

Gisteren helaas echt rood bloedverlies. Vandaag niet meer gehad alleen een beetje oud-bruin. Nu net weer wel wat rood, maar minder veel als gisteren..

Geplaatst

Getsie....ik lees ineens allemaal horror verhalen hier....

Ik hoop zo voor jullie dat het niks te betekenen heeft....duim/duim/duim....

:gekruiste vingers 2

Bah...wat een onzekerheid...pff...

meides hou jullie haaks en ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling...:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hoi lades,

Ben vanavond nog in het ziekenhuis geweest nav mijn bloedverlies. Gelukkig kan ik nu ook een keer positief nieuws brengen! We hebben het hartje zien en horen kloppen! Ons kindje is maar liefst 4mm! We zijn voor het eerst in dagen weer wat opgelucht! Mag voorlopig niet in een heet bad en ze zien het blijkbaar vaker na IVF puncties. Door de betere doorbloeding krijg je makkelijker wondjes die bloed veroorzaken. Hopelijk brengt dit jullie ook wat gemoedsrust als je er last van hebt. Aanstaande woensdag mag ik opnieuw voor een echo.

Wat een vervelende oudejaarsavond was is toch nog best goed gekomen!

Allemaal een goed 2012 toegewenst!

Geplaatst

Hee Amber!!

Wat een goed nieuws! Ik ben ook zo'n lekker emo wijf... zit je bericht met kippenvel op mijn lijf en tranen in mijn ogen te lezen!

Ik ben heel blij voor je!

Hoop dat je een leuk oud en nieuw hebt gehad!

Amy, Hoe is het met jou??

Ik ben heel heel moe! Was blij dat ik rond 1 uur naar bed 'mocht'.

Vandaag 9 weken..

Heel prettig als je jezelf weer een week verder mag rekenen.

Misselijkheid valt vandaag mee.. gelukkig.

Nu langzaam ontsaan de zorgen over hoe het verder moet..

Deze zomer wanneer ik met keizersnee bevallen ben (moet vanwege de twee eerdere keizersnedes) zit/ lig ik 6 weken in de lappenmand...

En mijn oudste kinderen dan??

Nou ja... dan relativeer ik maar weer en denk ik eerst maar even aan de 12 weken grens.

Als laatste wens ik jullie allemaal een gezond en gelukkig 2012 toe!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hallo!

Ik wil me stiekem al bij jullie aanmelden. Het is allemaal nog heel pril en ik voel me nog heel onzeker, maar ik ben zwanger (nu 5,5 week en 28 aug uitgerekend)!

Ook ik heb de afgelopen week elke dag wel een klein beetje bruin bloed/slijm gehad (zelfs 1 dag wat meer roodbruin en wat vloeibaarder).

Het maakt me elke keer weer onzeker. Heb daarom ook het zh gebeld. De echo stond op 30 jan pas gepland. Maar gelukkig mag ik 9 januari al komen.

Ik word echt heen en weer geslingerd; dat bruin slijm maakt me super onzeker, maar aan de andere kant denk ik ook wel wat zwangerschapssymptomen te hebben: rommelende darmen, pukkeltjes in gezicht/nek, meer honger, soms weeïg gevoel en nog steeds een knal positieve test.

Het zh zegt dat 1 op de 5 vrouwen bloedverlies heeft in het begin van de zwangerschap, vanwege o.a. meer doorbloedde bm. Bij hard persen of niesen kan er al een bloedvatje 'knappen'. Maar aan de andere kant van die 20% eindigt de helft toch in een miskraam...

Jullie snappen mijn onzekerheid vast! Ik bedenk maar zo: zolang ik geen heftige krampen, rugpijn en echt rood bloed verlies dan zit het vast goed! Op naar echo 1!

@Amber: jouw bericht geeft mij in ieder geval hoop! Wat lijk me het fijn om het hartje te zien kloppen!!

Geplaatst

Meiden, de beste wensen voor 2011!!!

Amber: joehoe! Wat geweeeeeeeldig! Lekker van genieten!!!! :-)

Apple: welkom! En je onzekerheid is zo logisch en helaas ook enorm herkenbaar. En, probeer te luisteren naar wat het ziekenhuis zegt, die hebben inmiddels genoeg ervaring! En ook als je heftige kramp en rugpijn hebt hoeft dat niks te zeggen want ook dat zijn zwangerschapssignalen. Frustrerend he!? pfffff....fijn dat de echo eerder kan!

Hier alles oke, de symptomen zijn nog niet enorm aanwezig, wel had ik vannacht weer last van mijn borsten, was gelijk blij met de bevestiging maar vanochtend zag ik ook weer wat verkleuring bij het afvegen: een beetje lichtbruin was het, gelijk stress maar goed, nu net was er weer niks op de wc dus....nog anderhalve week: ik kan niet wachten!!!

Meiden, hoe is het verder met jullie?!

Geplaatst

Ik breek even in...

Ik lees dat een aantal van jullie last hebben van bruinverlies.

Ik heb dit ook gehad en net als Amber ben ik toen vervroegd voor een echo gegaan.

Het resultaat was een echo met 2 kloppende hartjes.

Ook nu heb ik er af en toe nog wat last van en natuurlijk ben ik de 12 weken ook nog niet voorbij, maar de laatste echo afgelopen donderdag was weer prachtig.

Ik wil jullie toch even een hart onder de riem steken, dat dit er ook gewoon bij kan horen.

Ik vond het zelf namelijk erg prettig om positieve ervaringen te lezen.

Meiden, succes!!!

Geplaatst

Haaai apple welkom hier!! En gefeliciteerd!!

Onzekerheid speelt hier bij iedereen!!

Ook hier nog steeds bang bij elk toiletbezoek!! Maar dat zal ik voorlopig nog wel effe houden ben ik bang!! 28 Augustus is een mooie datum , dat is ook mijn geboortedag ;-) haha!!

Voor de rest gaat alles hier z'n gangetje.. Gelukkig niet misselijk.. Nog steeds krampjes en steekjes... En als ik een volle dag heb gewerkt is mn RUG echt het ergste!! Maar goed, ik neem alles voor lief en je hoort me ook zeker niet klagen hoor !!

Liefs,

Geplaatst

Hoi meiden,

Mag ik me ook aanmelden? Ik had al eerder wat mee gelezen maar durfde me nog niet te melden. Ik ben vandaag 6 weken zwanger, nog heel pril. Ik ben uitgerekend op 28-8-2012 dus nog net in augustus. Volgende week dinsdag de tiende heb ik de eerste echo. Ik heb nog helemaal geen last gehad van bruin of roodverlies. Hele gevoelige borsten en tepels, vaker plassen, maar verder voel ik ook nog niet zoveel.

Veel meiden hebben wat bruin of roodverlies, zijn er ook meiden die net als ik helemaal geen verlies hebben? Ik heb overigens wel wat afscheiding, maar gewoon wit. Ik had daar ook altijd al wat last van...

Dames die al een kloppend hartje gezien hebben, van harte! Dames die ook nog een echo moeten, succes!

Geplaatst

Hallo alle nieuwe aanmeldingen!

Welkom hier.

Wel fijn om ergens even de zorgen avn je af te tikken en herkenning te lezen..

Femmie, jij schreef je rug, daar heb ik ook behoorlijk last van! En zo zo vreselijk moe!

Nu heeft mijn oudste waterpokken en slaapt slecht.. werkt heel goed als je toch al moe was!

Nu kun je denken ga lekker vroeg naar bed, maar slapen lukt in het algemeen niet zo goed.

Ook mijn darmen werken niet op en top. Eigenlijk gewoon slecht. Meerdere dames daar last van?

Ook heb ik het druk met een heleboel en ben ik slecht in het loslaten van een aantal zaken..

Eigenlijk heb ik vakantie maar er moet nog zoveel!

Vandaag doe ik stap voor stap en dan zien we rustig weer verder.

Nog een hele week en dan mag ik ook weer voor een echo!

Succes dames!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes! Het stelt me weer een beetje gerust. Het gaat de laatste dagen ook best goed. Nog weinig bruinig slijm...

Verder voel ik helemaal niets (ook niets aan m'n borsten).

Gek he, die hormonen moeten toch flink aan het werk zijn zou je zeggen. Volgende week maandag weten we meer. Vind het echt super spannend allemaal!

Bikergirl! Wat grappig, we lopen helemaal gelijk. Ook ik ben vandaag 6 weken en 28 aug uitgerekend! Welkom hier!

Tulpie, zie nu je bericht pas. Ik heb inderdaad ook last van rommelende darmen. Vooral 's ochtends. Maar wel het omgekeerde van obstipatie zeg maar :(

Geplaatst

Hey meiden! Welkom bikergirl! Spannend allemaal he, ik vind het wel heel fijn om lekker van mij af te schrijven hier, heb ik gewoon nodig in onzekere tijden:-)

Hier gisteren bruinverlies, was gelijk in paniek! Tot nu toe heb ik het niet meer gehad en ik hoop dat het is zoals Isa schrijft, we shall see. Maar, dit in combinatie met de afnemende klachtjes maakt toch dat ik mij zorgen maak, vorige keer begon het ook met bruinverlies. Vanochtend het ziekenhuis gebeld en mijn onzekerheid geuit. Nu mag ik a.s. donderdag al naar het ziekenhuis i.p.v. volgende week woensdag, ben er zoooooooo blij mee. Nu maar duimen draaien!

Geplaatst

Wat leuk weer nieuwe aanmeldingen gezellig hoor! En natuurlijk gefeliciteerd meiden.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik het ook geen bruine of rode afscheiding gehad......

Vanavond mag ik voor het eerst naar de verloskundige. We hebben natuurlijk al wel een kloppend hartje gezien maar het blijft zo spannend. Ik ben nu bijna 9 weken.

Meiden die nog wachten op hun eerste echo heel veel succes!

Geplaatst

Hoi meiden.

Wat een lief welkom hier. Fijn dat ik mee mag krabbelen. Volgens mij herken ik wat namen van het wachtbankje van december.

@ piekje, dat was ik van geen bruin of roodverlies. Jij dus ook niet. Spannend voor jullie vanavond!

@apple2011, ja, ik had ook al gelezen dat jij op dezelfde datum uitgerekend was. Zat jij ook bij het wachtbankje van december? En moest jij dan ook 23 dec. Testen? Wanneer heb je je 1e echo? Ik op 10-1.

@allemaal, succes meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden