Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Femmie80-31jaar-2e IVF- 1e Kindje

Uitgerekend

14 Augustus 2012- Femmie80

Controles:

19 Januari -Femmie80 2e echo

Dames ik ben even een lijstje gestart...mischien wat overzichterlijker hahaha

Als iedereen het van zichzelf even erbij zet...

Liefs Fem

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Femmie80-31jaar-2e IVF- 1e Kindje

Bikergirl - 33 jaar 1e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

14 Augustus 2012 - Femmie80

28 Augustus 2012 - Bikergirl

Controles:

10 Januari - Bikergirl 1e echo

19 Januari - Femmie80 2e echo

Ik heb mezelf direct maar even toegevoegd!

Liefs...

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e Kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e kindje

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Uitgerekend

28 Augustus 2012 - Apple

Controles:

9 janauri - Apple 1e echo

Ik heb hem ook toegevoegd ;)!

Bikergirl: ik zat ook op het decemberbankje, klopt. Ik mocht officieel 1e kerstdag testen (13 dagen na cryo tp). Maar had de 22e al positief getest! Aanstaande maandag heb ik m'n eerste echo. Eigenlijk zou ik pas 30 januari de echo hebben, maar omdat ik zo ongerust was door het bruine bloedverlies mag ik gelukkig eerder komen!

Geplaatst

Hé ladies,

Vandaag weer op controle geweest. Hartje klopt nog steeds gelukkig! Voorlopig iedere week op controle ivm het bloedverlies etc.

Geplaatst

Hallo dames, allereerst van mij nog de beste wensen voor iedereen voor het nieuwe jaar!

Ben in de feestdagen-periode niet heel veel online geweest, volgens mij heb ik voor het laatst gepost op 23 december ofzo. Maar alles gaat nog steeds prima hierzo :)

Vorige week woensdag hadden we wel even schrik, ik had namelijk flink bloedverlies 's morgens alsof ik ongesteld moest worden. Met het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat als het erger werd ik meteen moest langskomen. Maar in de loop van de dag werd het alleen maar minder en dus nog eens gebeld en ze zeiden dat ik gewoon kon wachten dan tot mijn afspraak van 3 januari.

Dat was dus gisteren. Vrij nerveus gingen we ernaartoe want ik ben nog steeds 24 uur per dag misselijk wat een 'goed' teken zou moeten zijn maar ja dat bloedverlies brengt toch weer zoveel onzekerheid met zich mee.

Maar op de 1e echo was ons klein "wurmpke" hartstikke goed te zien, alles was zich netjes aan het ontwikkelen en het hartje klopte overduidelijk. Wat een mooie ervaring was dat voor ons. Na 11 jaar huwelijk en de nodige ziekenhuisverblijven (met 2011 als topjaar) mochten we dan eindelijk voor het eerst zo'n wondertje op beeld zien!

Volgende week maandag weer een controle en dan krijgen we van de vroedvrouw op het ziekenhuis ook verdere informatie, behandelplan etc voor de komenden maanden. En dan wordt ook de afspraak voor de 2e echo gemaakt, waarschijnlijk ergens eind januari.

Oh en ik zal het lijstje even updaten:

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Uitgerekend

14 augustus 2012 - Esseke

28 Augustus 2012 - Apple

Controles:

3 januari - Esseke 1e echo

9 januari - Esseke gewone controle

Geplaatst

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

21 augustus - Amy81

28 Augustus 2012 - Apple

Controles:

5 januari - 1e echo

Esseke: oei, ik snap dat je dan enorm schrikt! Ik hoop zo dat bloedverlies mij bespaard blijft, ik zou het echt gelijk opgeven dan...

Oh meiden, ik ben zo zenuwachtig voor morgen, ik hoop zo dat we gerustgesteld gaan worden maar ik weet ook dat het alle kanten op kan!

Meiden, toitoitoi!!!

Geplaatst

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Uitgerekend

8 augustus 2012 - Piekje

21 augustus - Amy81

28 Augustus 2012 - Apple

Controles:

5 januari - 1e echo

9 januari - 3e echo

Ik heb me ook op het lijstje toegevoegd.

Gister avond voor het eerst bij de verloskundige geweest en we hebben weer een heel mooi hartje zien en horen kloppen! Zo bijzonder weer!!

Maandag mogen we nog een keer naar de gyn en dan hoeven we voorlopig het ziekenhuis niet meer in want dan mag ik gewoon verder bij de verloskundige!!

Geplaatst

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

28 Augustus 2012 - Apple

5 augustus 2012 - Tulpie

Controles:

10 januari - Tulpie 2e echo

Geplaatst

Hey, ik was weer van het lijstje af:-)

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

21 augustus 2012 - Amy 81

28 Augustus 2012 - Apple

5 augustus 2012 - Tulpie

Controles:

5 januari - Amy81 1e echo

Geplaatst

Zo.. Het wordt al een heus lijstje!

Leuk joh..

Ik ben heel benieuwd..

Vandaag een misselijke dag achter de rug. Maar ik ben er wel achter. Als ik niet goed slaap ben ik moe en als ik moe ben, ben ik sneller misselijk..

Toch zit mijn big mac nog binnen..

Had even geen zin om te koken.

Weer genezen voor 2 jaar....

Geplaatst

Even het lijstje aanpassen want ik zie dat ik zelf een typefout had gemaakt; na de 1e echo is mijn due-date namelijk bijgesteld naar 18 augustus ipv 14 augustus.

Uitgerekend

18 augustus 2012 - Esseke

28 Augustus 2012 - Apple

5 augustus 2012 - Tulpie

Controles:

9 januari - Esseke gewone controle verloskundige

Een raar kwaaltje waar ik trouwens wel nu een dag of 10 last van heb; ik vind geen een soort drinken meer lekker? Ik heb wel dorst en drink ook gewoon (vooral water) maar wat ik ook drink, het smaakt me allemaal niet?

Misselijk ben ik dus nog steeds hele dagen, maar afkloppen want ik heb in al die tijd pas 2x ook echt moeten overgeven, voor de rest blijft het bij constante misselijkheid.

Geplaatst

Oooooooooooooh meiden, wat een bijzondere ervaring: we hebben het hartje zien en horen kloppen. Het is er eentje en ons beebje ligt precies op schema! Ik ben nu 7 weken en 2 dagen, ik kan het gewoonweg niet geloven, zo onwerkelijk maar we zijn zo blij voor dit moment:-)!

Geplaatst

Wat fijn voor jullie Amy! Het is inderdaad zo'n speciale gebeurtenis en ook zo'n geruststelling als je dan ziet dat alles in orde is. Geniet er maar van!

Geplaatst

---- breek even in -----

Amy: wat fijn dat de echo goed was en je een kloppend hartje hebt gezien! Wat een heerlijk gevoel. Geniet ervan.

liefs,

sissy

---- breek weer uit ----

Geplaatst

Dankjewel lieve meiden! Ik vind het echt heel bijzonder, ben er tegenover ook gelijk zo bang dat ik nu iets verkeerd doe haha, ik had de hele tijd zoiets van 'eerst maar eens zien, dan geloven' en nu ik het geloof denk ik gelijk: 'ho, niet teveel tillen, rustig aan doen enz' ik vind het doodeng en de komende 5 weken kunnen mij niet snel genoeg gaan!

Sissy, dankjewel, lief van je! Wat spannend bij jou he, al op de 30 weken en gewoon een tweeling!!! Heel veel succes de laatste loodjes, ik ga je volgen!!!

Geplaatst

Amy wat fijn voor je! Op naar de volgende mooie echo. Ze worden alleen maar specialer omdat je steeds meer een mensje gaat zien. (je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik) bij 10 wkn zie jr. Gewoon al armpjes en beentjes, nu gaat het snel hoor. Lekker genieten!

Geplaatst

Uitgerekend

08 augustus 2012 - Piekje

18 augustus 2012 - Esseke

28 Augustus 2012 - Apple

5 augustus 2012 - Tulpie

Controles:

9 januari - Esseke gewone controle verloskundige

9 januari - Piekje 3e echo

Ik was weer van het lijstje af..... Maar ik sta er weer op!

Amy wat fijn voor jullie!!

Geplaatst

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

28 augustus - Bikergirl

28 augustus - Apple

Controles:

09 januari - Apple 1e echo

09 januari - Esseke gewone controle verloskundige

09 januari - Piekje 3e echo

10 januari - Bikergirl 1e echo

11 januari - Amber76 3e echo

19 januari - Femmie80 2e echo

Hoi Ladies,

Ik heb het lijstje even op chronologische volgorde gezet. Hopelijk vinden jullie dat niet erg! Heb mezelf ook even toegevoegd. Heb door alle toestanden nog niet eens met de gyn gesproken over mijn uitgerekende datum, maar nav de punctie kom ik op het bovenstaande uit. Langzaamaan wordt onze groep ook steeds groter merk ik! Veel van ons vinden het toch eng om zich al aan te melden op een uitgerekend in.. topic. Ikzelf heb dat ook hoor.

Ga nu even snel weer Wie is de mol kijken. Vind ik echt een geweldig programma. Kijken jullie dat toevalilg ook?

Groetjes

Amber

Geplaatst

Dankjewel fren, lief van je!!! En de duimen draaien ook voor jou, het duurt niet lang meer en dan mag je jullie wondertje in je armen houden:-)

Verder alles goed hier meiden?!?

Geplaatst

Hoi meiden,

Wauw Amy, super zeg om dat hartje te zien. Hoop dat ik er volgende week ook zo'n mooi hartje krijg te zien. Spannend! Hier wel een aantal symptomen, maar dat is natuurlijk nog geen bevestiging. Gisteren had ik een leuke dame van moeders voor moeders op bezoek, weer een knalpositieve test, leuk cadeautje en een hoop lege containers die ik vol mag plassen. Allemaal voor een goed doel, hCG hormoon voor dames die, net als wij, heel graag een kleintje willen en waar dat niet allemaal vanzelf gaat... Toen ik hoorde in ons voorlichtingsgesprek in het ziekenhuis dat hier een groot tekort aan was heb ik me direct voorgenomen hier aan mee te doen als ik zwanger mocht raken. En het is wel een beetje gedoe, maar ik voel wel dat ik dit wil doen. Doen er nog meer dames mee?

@ Amber, ik kijk geen wie is de mol, gun mezelf er geen tijd voor maar vind het wel een grappig programma. Alleen als je niet alle afleveringen kunt zien snap je er niet zoveel meer van, dus heb ik maar opgegeven.

Fijne avond meiden en zet 'm op! Op naar veel mooie echo's volgende week, 6 maar liefst!

Geplaatst

Ik plas al een paar weken voor moeders voor moeders...

Het is toch fijn om eindelijk iets terug te kunnen doen.

Er gaan hier in de flat al de grote rondvraag van wie die bussen toch zijn..hahaha...wat een nieuwsgierige mensen allemaal.

Ik moet helaas nog iets langer wachten met de echo.... hoop dat de dagen snel voorbij gaan..

Fijne avond meiden..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden