Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kraamzorg heb ik al moeten regelen, nou ja is dat ook vast gebeurd ja toch..Utrogestan heb ik gebruikt tot mn 7 weken echo, toen mocht ik stoppen van het ziekenhuis! Vond het in het begin wel eng,maar achteraf ben ik blij dat ik van die smurrie af ben haha..

Ga zo even richting de stad, ik pas echt geen ene broek meer, dus gaan we effe lekker shoppen.

Fijne middag dames,

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi ik gebruik ook nog utrogestan en progynova, ik weet niet juist tot wanneer, voorlopig gewoon nog blijven doornemen

dat van die fofspenen herken ik zo! overlaatst had ik het metekindje van mijn man op bezoek maar haar mama was haar tutje vergeten

geen probleem zei ik, dan haal ik er wel een. en ja daar stond ik dan ook in de winkel geen idee wat ik moest nemen! haha

en uiteindelijk nog iets verkeerd want dan ze haar kwamen halen zei de mama oh en houdt ze die met het grote speentje in haar mond?

ik wist niet waar ze het over had

Geplaatst

Femmie - veel plezier met shoppen. Ga je je aan de eerste positiekleding wagen, of houd je het nog bij een gewone nieuwe broek in een maatje groter?

Esseke - ik mocht een week na mijn positieve bloedtest met Utrogestan stoppen, maar de arts heeft een nieuwe lading voorgeschreven na mijn bloedingen van laatst. Gewoon voor de zekerheid, zei ze. Ik heb maandag a.s. weer een echo (10 wkn). Als alles goed is, verwacht ik dan weer te mogen stoppen.

Diezelfde dag hebben we een prenataal intake gesprek en we neigen nu ook naar het laten doen van de combinatietest. Met mijn 34 jaar ben ik geen 25 meer, zeg maar. Mijn man is er iets stelliger in dan ik, hij vindt het erg belangrijk om het te doen. De vraag is alleen wat we zouden doen als de uitslag tegenvalt... Nader onderzoek zou ik waarschijnlijk alleen laten verrichten als de kansberekening (veel) ongunstiger uitvalt dan 1:200. Ik vind het allemaal erg moeilijke overwegingen. En tot mijn schaamte moet ik bekennen dat de struisvogel-strategie me ook steeds aantrekelijker lijkt...

Geplaatst

Ik heb voor het eerst in mijn leven een positiebroek gekocht!! Moet zeggen, t zit wel lekker, heb wel wat groei ruimte over maar dat komt wel goed na een tijdje ;-)

Mijn man en ik hebben overwogen geen combinatietest te doen!

Het zal voor mij toch niks uitmaken als de test zou zeggen dat ik een kindje met het down Syndroom zou dragen!

We hebben al zoveel moeten doorstaan om hier te staan op dit moment, en dat pakt niemand mij meer af!!

Als het zo is , moeten we er maar mee dealen , en ik zou niet minder van het kindje houden!(Als je toch ziet hoe gelukkig die kinderen kunnen zijn) Ik wil niet voor God spelen,op dat gebied.

Maar dat is mijn gedachten erover hoor!! Iedereen heeft daar zijn eigen mening over!!

Fijne avond,

Geplaatst

Hoi Allemaal.

@ Wanneer vertel je het je kinderen?

Ik had bedacht dit weekend te vertellen, maar ik ben volgende week de hele week aan het werk en wil wel overal mee naartoe (school, oppas, bso) om tekst en uitleg te geven!

Dus volgend weekend; dan ben ik ook 12 weken!

@combitest

Wij doen het niet.

De Gyn was heel vaag over wat je er allemaal voor 'geks' uit kan halen. 2 syndromen die kunnen ontstaan waarvan het kindje niet levensvatbaar is en syndroom van down.

Andere beperkingen kunnen er niet uitgehaald worden met de combitest en mijn ervaring in de ganhandicaptenzorg dat de meeste beperkingen zijn ontstaan door zuurstof tekort bij de geboorte.

daarnaast is het in mijn geval zo dat je onder de 35 meer kans hebt op een miskraam van de vlokkentest/vruchtwaterpunctie dan dat er een kans is dat het kindje down heeft.

Overigens is het down syndroom ook in alle soorten en maten en heb ik het gevoel dat als ons dat overkomt wij dat op kunnen vangen..

Toevallig heb ik vorige week op babybytes een discussie gevolgd vorige week die behoorlijk uit de hand liep met mensen die graag voor elkaar wilden beslissen!

Ik snap heel goed beide keuzes!

@ mijn nieuwe ongelofelijk charmante onderbroek!

Hij is gemaakt vanuit het model oma!

Maar wanneer je last van je rug hebt merk ik toch al wat verschil.

Je buik wordt ook mooi in de plooi gebracht!

Zo ziet ie er wel mooi uit!

Fijne avond allemaal en succes met de keuze wel/ geen test!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Wat de combinatietest betreft hebben wij dezelfde mening als Femmie. Bij de zwangerschap van mijn zoontje hebben we 'm ook niet gedaan. Het maakt ons niet uit of het kindje down heeft of niet, een met down is net zo welkom !

We hebben al zoveel moeite gedaan en zijn zo ontzettend blij en dankbaar dat we dit (voor een tweede keer) mogen meemaken.

En daarbij, m'n zusje (die onze donor is) was 25 toen ze doneerde, dus dat is een extra reden om het niet te doen. Haar jonge leeftijd is natuurlijk geen garantie, maar wel minder kans op.

Ik moet nog doorgaan tot week 10 met de utrogestanbollen, ik slik daarnaast ook nog estradiol. Ben wel blij als ik mag stoppen, ben al die troep wel een beetje zat.

Mijn buikje begint ook al aardig te groeien, vooral 's avonds vind ik 'm duidelijk zichtbaar. Ik vrees dat anderen het snel zullen zien, aangezien ik eigenlijk alleen maar (strakke) jurkjes draag. De belangrijkste mensen weten het al, maar tegen de rest (zoals collega's, wat verdere vrienden en familie) willen we het pas na de 12 weken vertellen. Hoop dat we het zolang verborgen kunnen houden.

Ja, leuk he die enthousiaste mannen van ons allemaal ?!! Mijn man neemt ook altijd wat mee van zijn reizen. Dat deed hij al tijdens m'n eerste zwangerschap en is daar niet mee gestopt. Stijn wordt altijd verwend. :-)) Dat zal dit keer niet anders zijn.

Ben vandaag weer (net zoals gisteren) helemaal dood geknuffeld door onze kleine man. Helemaal geweldig die twee kleine armpjes om je heen. Het is niet echt een knuffelaar, denk dat hij moeite heeft met het uiten van z'n gevoelens. Maar als hij eenmaal begint, weet hij niet van ophouden. Zo heerlijk genieten !!! :-)))))

Geplaatst

Goeie morgen,

vandaag een bruiloft!

Tja en wat doe je dan aan??

De jurk die ik gekocht had kan echt niet!

Nu maar een oud jurkje aan.. Ben benieuwd of het mensen zal opvallen.

Denk het niet. Ik ben namelijk heel erg afgevallen afgelopen half jaar en nu groei ik weer.. Hetzelfde effect!

Ben benieuwd of ik de dag ga halen.

Heb al 4 dagen gewerkt en nu tot vanavond laat!

Ben gewend drie dagen te werken en ben ook best heel moe.

Het weekend maar even bijtanken nadat het huis gesopt is!!

Oh ja en WIDM..

Ik begin een beetje in te komen maar het is nog lastig te bepalen wie de mol is..

Iemand een idee?

Geplaatst

*Zucht* Sinds gisterenavond weer bloedverlies. Deze keer helder rood, maar (nog) niet heel veel. Weer stress dus, slechte nacht en pijn in m'n buik van de spanning. Ik vind het op deze manier niet meer leuk! Het nare is ook dat het steeds anders is. De eerste keer (2 weken geleden) was het bloedverlies bruinrood en weinig, de tweede keer (1 week geleden) bruinrood en veel. En nu dus weer dit...

Maandag gaan we voor de 10 weken echo. Ik hoop zo dat alles dan nog goed blijkt te zijn.

Tulpie - veel plezier bij de bruiloft!

Geplaatst

Hoi meiden,

@tulpie, Jij verteld het je dochters dus ook pas met 12 weken? Ga je dat nog op een speciale manier doen? of vertel je het gewoon?

@allemaal, over de combinatietest, wij hebben hier nog geen gesprek over gehad met de gyn. Ik kan hier eigenlijk dus nog niet over oordelen want ik weet nog niet precies wat het inhoudt, maar we hadden al wel een kort voorgesprekje met de IVFarts en ik denk dat wij het niet doen. Gelukkig hoeven we er nog niet teveel over nadenken, moeten ook nog een beetje wennen aan het idee dat we een tweeling krijgen.

Mijn man had het gisteren nog over een leuke verassing voor mij als ik 12 weken ben. Maar hij koopt voorlopig nog geen baby-cadeautjes. Vind hij nog te vroeg. Wel had hij iets speciaals voor mij in gedachte, en ik ben natuurlijk MEGAnieuwschierig...

Fijne dag!

Geplaatst

Ach Simone, ik kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt door opnieuw bloedverlies. Gelukkig heb je snel de volgende echo zodat je weer meer duidelijkheid krijgt. Even volhouden tot maandag dus.

Vandaag lekker vrij en redelijk rustig. Mijn ouders zijn hier om te helpen met het behangen en schilderen van onze "bureaukamer". Omdat mijn man weg was hadden we er niet veel tijd voor, en om dat nou allemaal alleen te gaan doen leek me ook niet echt verstandig. Gelukkig is mijn vader van het "klus-grage type" dus die doet dat met alle plezier. Hij is ook al aan het plannen om later in het voorjaar te komen helpen de kinderkamer in orde te maken ;-)

Zometeen wel nog even hier naar het ziekenhuis rijden om papieren van het AZM (zkh Maastricht) af te geven. Dit in verband met een trombose die ik in 1998 gehad heb. Dat was destijds het gevolg van verkeerde medicatie tijdens een 2-weekse ziekenhuisopname (ontsteking eileiders/eierstokken) maar mijn gynaecoloog hier neemt toch liever het zekere voor het onzekere en wilde graag de dossiers van toen inzien. De kans is dus wel aanwezig dat ik toch bloedverdunners moet gaan nemen tijdens de zwangerschap.

Geplaatst

Wat een stress he simone, dikke knuffel meis, ik snap je angst heel goed en gezien het feit dat je al eerder bloedverlies hebt gehad duim ik keihard voor je dat jij bij het percentage meiden hoort waarbij het helaas een zwangerschapssymptoom is...!

Geplaatst

hoi meiden,

Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

ik kom me na lang aarzelen ook hier aanmelden. Durfde niet eerder en vind het eigenlijk nog steeds doodeng als ik eerlijk ben. Voor de meesten van jullie vast heel erg herkenbaar. Vandaag ben ik precies 8 weken zwanger. Ik heb al 3 x een echo gehad en gelukkig een kloppend hartje gezien. De eerste was een spoedecho op 31 dec. i.v.m. bloedverlies (ik was werkelijk in alle staten). Gelukkig was alles goed. 3 dagen later weer een echo gehad bij de fertiliteitskliniek, ook alles goed en afgelopen maandag een intake + echo bij de afd. gynaecologie en verloskunde in het plaatselijke ziekenhuis waar ik verder begeleid zal worden in deze zwangerschap.

Zoals jullie ook noemen maak ik me ook voordurend zorgen of alles wel goed blijft gaan. Eerst natuurlijk grote schrik door het bloedverlies maar dat stopte gelukkig snel. Maar nu zit ik dus weer te stressen want ik ben namelijk ruim 2 weken hondsmoe en kotsmisselijk geweest en moest ik voortdurend kokhalzen. De misselijkheid liep echt heel erg op en vanaf afgelopen zaterdag t/m dinsdag moest ik ook daadwerkelijk overgeven. Ik heb op een gegeven moment maar een plastic tas in mn handtas gedaan voor het geval ik onderweg zou moeten overgeven. Maar sinds afgelopen woensdag hoef ik opeens niet meer te kokhalzen en niet meer over te geven, heb ik weer wat eetlust en ben ik veel fitter. Jullie begrijpen het al, de alarmbellen zijn afgegaan in mn koppie. Straks zit het niet goed ofzo.. help! Ik had ook waterige afscheiding gedurende de dag en dat is ook bijna weg... Dit alles maakt me zo bang en onzeker. Ik ben gaan googlen en las dat het wel vaker voorkomt (en ook weer zomaar kan terugkomen) maar ben er niet gerust op. En ben ik natuurlijk ook nare verhalen tegengekomen en daar word je ook niet geruster van. Ik probeer mezelf wel steeds gerust te stellen maar heb toch wel een paar keer per dag zo'n paniek moment. En ik kan toch moeilijk steeds om een echo gaan vragen?! pfff word gek van dat getob.

Ik lees al even mee in deze topic en las dat Linda ook opeens geen symptomen meer had en heel bang was maar dat toch alles goed bleek te zijn. Pfff wat een opluchting meid! gelukkig maar. Zijn je symptomen inmiddels weer terug? en welke symptomen waren opeens weg? ook misselijkheid en afscheiding? ik merk dat ik erg op zoek ben naar geruststelling...

Simone, even een speciale knuffel voor jou. Snap heel goed dat je heel erg ongerust bent. Ik hoop dat je dit weekend een beetje doorkomt en dat het maandag allemaal goed is. Hou je taai!

nou dat was even mijn verhaal, ik vind het heel fijn dat dit forum er is en dat ik deze gevoelens samen met jullie kan delen. Ik wil verder ook niet echt gaan lopen "zeuren" over mn angsten en onzekerheid in de topic waar ik normaal altijd meeschrijf. Want die meiden doen een moord om zwanger te worden en dan ga ik zitten miezemauzen. Niet dat ze dat zeggen, maar dan voel ik me gewoon beetje schuldig. Snappen jullie?

Geplaatst

heb mezelf ook tussen het lijstje gezet

Wie is wie?

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e kindje

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

31 december - S€N 1e (spoed)echo (ziekenhuis)

03 januari - S€N 2e echo (fertiliteitskliniek)

06 januari - Ilcsike 1e echo

09 januari - Apple 1e echo

09 januari - Piekje 3e echo

09 januari - S€N 3e echo

10 januari - Bikergirl 1e echo

10 januari - Tulpie 2e echo

11 januari - Amber76 3e echo

16 januari – Simone77 3e echo

16 januari - Amy81 2e echo bij verloskundige!

19 januari - Femmie80 2e echo

23 januari - S€N 4e echo

25 januari - Linda1978 3e echo

26 januari - Sabine86 3e echo

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

Geplaatst

Bedankt voor de lieve reacties dames! Maandag weten we meer, ik houd jullie op de hoogte.

S€N - welkom hier! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Zoals je al hebt kunnen lezen is je onzekerheid ontzettend herkenbaar. In deze vroege fase hebben we daar allemaal in meer of mindere mate wel last van. Het is fijn om dat hier te kunnen delen, andere ervaringen en tips te horen of gewoon een luisterend oor te vinden.

Ik begrijp dat je het moeilijk vindt om je gevoelens nu te delen in het andere topic. Waarschijnlijk gunnen de meiden bij wie het nog niet gelukt is jou een compleet onbezorgde zwangerschap en luisteren ze graag naar je, maar zelf voel je je toch bezwaard om het erover te hebben.

Fijn weekend alvast allemaal!

Geplaatst

@Simone, wat een stress weer zo zeg !! :-( Ik hoop zo voor je dat er maandag niks aan de hand blijkt. Ik hoop dat het bloedverlies tevens niet erger gaat worden en snel stopt. Ik duim voor je !!

@Bikergirl, leuk dat je man je speciaal wil verrassen met 12-weken. Erg lief dat hij zo betrokken is !

@SEN, Welkom hier ! Snap je onzekerheid helemaal. Het blijft toch spannend de eerste weken. En zoals bij Linda inderdaad het geval was; kwaaltjes die verdwijnen hoeft helemaal niks te zeggen. Ik hoop dat bij jou dit ook het geval is !

Geplaatst

hoi sen ik herken het helemaal

we woensdag de eerste echo gehad en het hartje klopte tot onze grote vreugd

maar is precies of sindsdien alles wat ik voelde verdwenen is

geen rugpijn, geen gevoelige borsten (wel nog zwaar), lijkt zelfs net of mijn tepels terug lichter worden, geen oprispingen of misselijk meer

ik wordt er echt ongerust van, dinsdag mag ik voor een nieuwe echo gaan pff

durf er niet aan denken, nu hebben we eindelijk een hartje en dan toch weer afgenomen wordt...

Geplaatst

@Tulpie: ik moet de eerste afleveringen van WIDM nog kijken, maar zodra ik dat heb gedaan, laat ik je weten wie de mol is :-D

@Simone: He getverdemme! Waarom moet dit nou weer, vraag je je ongetwijfeld af. Zo kan je niet van je zwangerschap genieten. Er zijn genoeg mensen die bloedverlies hebben, terwijl er niets aan de hand is. Laten we hopen dat dat bij jou ook het geval is. Ik weet dat dit een lang weekend voor je gaat worden, maar we (als ik voor ons allemaal mag spreken) zijn hier om je te steunen. Hou ons dus vooral op de hoogte van hoe het met je is.

@Bikergirl: Ik ben nu ook erg nieuwsgierig! En nu moeten we nog 4,5 week wachten (als ik goed heb gerekend)! Wat doet die man van jou ons aan??? Hahaha!

@S€N: Ik weet wat je doormaakt, maar het zegt dus helemaal niets. Bij mij was de vermoeidheid weg, mijn misselijkheid, mijn darmklachten, mijn 'zwanger'-gevoel. Ik had alleen nog gevoelige borsten. Om je vraag te beantwoorden of de symptomen weer terug zijn: ik viel zojuist om 19.30 uur in slaap en op mijn werk heb ik bedacht waar ik, indien nodig, zou kunnen overgeven aangezien de wc 50 meter verderop zit. Dus de symptomen zijn zeker terug en achteraf gezien (altijd makkelijk achteraf) vraag ik me af waarom ik niet van die dagen zonder symptomen heb genoten :-). Omdat mijn darmklachten redelijk over zijn, zie ik er in 3 dagen tijd ineens zwanger uit en daardoor voel ik me ook weer heel erg zwanger. En die misselijkheid draagt daar ook aan bij :-). Ik had juist wel afscheiding toen de symptomen weg waren, waardoor ik nog meer ongerust was, omdat het daarvoor minimaal was. Ook dat is dus bij iedereen anders. Ik denk dat je nog niet ongerust hoeft te zijn. Bij mij waren de symptomen uiteindelijk ongeveer 3 dagen weg.

Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon om een echo vragen. Wat kan jou het schelen? Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik had ook niet verwacht dat ik een echo zou krijgen (vooral omdat de telefoniste dat totaal niet nodig vond), maar dat heb ik niet zomaar geaccepteerd. Ze heeft me toen doorgeschakeld naar de IVF-verpleegkundige en die heeft meteen een afspraak voor me geregeld en ze waren allemaal hartstikke aardig en ik moest me vooral niet bezwaard voelen, dat ik een echo wilde.

@An: verder had ik ook nog rugpijn en die was ook over.

Ik voel me sinds de echo van woensdag echt super zeker over mijn zwangerschap ondanks dat ik morgen pas op 8 weken zit. Ik ben er nu echt van aan het genieten :-). Het is een heerlijk gevoel en ik hoop echt heel erg dat iedereen zich straks zo voelt! (Heel vreemd om je zo goed te voelen terwijl je misselijk bent :-))

Prettig weekend allemaal!

Geplaatst

Wat fijn Linda dat je er nu echt van kunt genieten, dat is heerlijk toch!

Ik ben gistermiddag nog bij de gynaecoloog geweest om mijn trombose-dossiers uit Maastricht af te geven. Ze nam zich meteen de tijd om het uitgebreid te lezen etc en heeft nog even overlegd met een collega. Conclusie was uiteindelijk dat ik toch Fraxiparine moet gaan spuiten tijdens de zwangerschap. Geen grote dosis maar een 'voorzorg-dosis' . Haar redenatie was als volgt: destijds was mijn trombose (locatie: diepveneuze tromboze in de linkerlies) het gevolg van bedrust + bepaalde medicatie. Het effect van de hormonen in mijn lichaam tijdens de zwangerschap gecombineerd met de druk die op de buik komt te staan is honderd keer sterker dan de oorzaak van toen. Dus nemen ze liever het zekere voor het onzekere door me een bloedverdunner te laten nemen. Dus vanaf vandaag mag ik voor de rest van mijn zwangerschap elke dag een spuitje zetten. En ik moet ook elke 6/7 weken op controle bij de dienst Bloed- en Vaataandoeningen.

Voor de rest voel ik me wel goed. Was lekker weer vandaag dus heerlijk wat tijd buiten doorgebracht. En ik heb ontdekt dat ik met het regelmatig eten van een fruitella (of ander snoepje) mijn misselijkheid absoluut beter onder controle kan houden.

Geplaatst

@Esseke: wat vervelend dat je nu elke dag moet spuiten. Maar ja, wat moet dat moet hè!

Ik moet ook iets vinden om mijn misselijkheid tegen te gaan. Het wordt namelijk steeds erger. Nog niet overgeven, maar ik zit erop te wachten. De gedachte aan snoepje maakt me echter nog misselijker. Denk je dat de suiker helpt?

Geplaatst

Linda, bij mij hielp elk uur iets eten goed tegen de misselijkheid. Zorg ervoor dat je bijv altijd iets wat crackers of sultana bij je hebt om je maag mee te vullen.

Succes ermee!

Meiden, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Geniet ervan :)

Geplaatst

Gevonden op internet:

Een interessant weetje is dat onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen die gedurende hun zwangerschap misselijk zijn, minder miskramen, doodgeboorten en voortijdige bevallingen hebben. Over de relatie daartussen wordt nog gespeculeerd.

Geplaatst

Hoi meiden, dankjewel voor jullie warme welkom. Inmiddels zijn alle verschijnselen alweer terug. Misselijk, moe, heldere afscheiding. Nooit gedacht dat ik zo blij misselijk kon zijn :-) ik eet ook veel snoepjes, frutella is ook een goed idee. Die ga ik ook halen. Lollies zijn ook handig. Verder helpt vanillevla ook. Vinden jullie koffie, vlees en de geur ervan ook opeens zo misselijkmakend?

Geplaatst

Hee!

wat gebeurd er weer veel in een dag!

Van misselijk naar niet naar toch weer wel..

Ik heb voornamelijk last van mijn rug, borsten en moeheid! De misselijkheid is er vanaf maar ik zorg wel dat ik elk uur wat te happen heb..

@Simone

Getsiederrie... ik hoop dat het hierbij blijft en dat de echo je goed nieuws brengt komende maandag!

@Bikergirl

Vandaag was de grote dag.

Ik heb een boekje van Bobbi gekocht (wordt grote broer geloof ik..)

We hebben het met z'n vieren gelezen.

Ze vonden het een leuk boekje.

Na twee keer voorlezen zei ik..

Zouden jullie ook wel grote zus willen worden?

Jaaaa! Allebei wel.

Nou ja... mama heeft een baby in haar buik.

Mijn oudste viel zowat van schoot van verbazing! Ze dacht dat het een grapje was!

Mijn jongste vond het meteen leuk!

Na 5 minuten allebei gewend, en toen gingen we boodschappen doen..

In de supermarkt: "MAMA HEEFT EEN BABY IN HAAR BUIK!" En dat vele malen achter elkaar.

Ik heb ze maar even de mond gesnoerd.

Vanavond voorzichtig uitgelegd dat babytjes die zoooo klein zijn ook nog ziek kunnen worden en dan groeien ze niet meer....

Hoop dat dit scenario bespaart blijft.

Ze zijn helemaal in de babysfeer. Mijn oudste is eind juli jarig. Dat is voor hun wel duidelijk. Als zij jarig is komt de baby..

En mijn jongste had meteen al namen bedacht!

Heel leuk!

@S€N welkom hier!

Schrijf lekker mee!

@Linda ben benieuwd of je al een 'verdachte' hebt!

ik ga onder de wol, misschien nog wel moe van de bruiloft gisteren!

Fijne avond.

Tulpie

Geplaatst

Hoi meiden

@ tulpie, leuk! Hebben jullie leuk gedaan. Ook leuk, het nieuws direct al in de supermarkt vertellen. Hihihi, kan me voorstellen dat je ze even af moest remmen. Maar wel lief dat ze het zo positief oppakken. Ik kan niet wachten...

@linda, ik hou je op de hoogte meis, waren we allemaal maar 4 weekjes verder...

@S€N, welkom meis! Leuk dat je meeschrijft. Jij ook van harte met je zwangerschap

@esseke, succes met spuiten meis. Vind je het vervelend of maakt het je niet zoveel uit? Ik vond het vreselijk! Moest mezelf iedere morgen moed inspreken voordat ik de naald in mijn buik kon prikken.

Hier gaat het eigenlijk best goed. Ik heb steeds iets minder klachten, wat fijn is , maar zoals ook velen van jullie ervaren hebben wordt je daar best onzeker van. Ik mag dinsdag 24 januari weer naar het zh voor een gesprek met de gyn, en ik hoop dan natuurlijk op een echo. Ik ben dan precies 9 weken.

Fijn weekend nog meiden en succes!

Liefs BG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden