Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Bikergirl; ach heel vervelend vind ik het niet, ik ben wel wat gewend vanwege mijn medische mallemolen geschiedenis. En bovendien hoef ik de spuitjes niet altijd zelf te zetten, als mijn man er is doet hij het namelijk.

@Linda; of het de suiker is weet ik niet maar wel zeker dat het is dat ik inderdaad zoals anderen hierboven ook al schrijven elk uur gewoon wat in de mond heb.

@S€N; de geur van vis kan ik absoluut niet meer verdragen, en chocola ben ik ook niet meer voor warm te maken, en bijna alle drinken (behalve water, thee of versgeperst fruitsap).

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meiden, wat leuk tulpie, dat de kids zo enthousiast waren:-)!

Esseke: het is wel vervelend elke dag te prikken maar als je weet dat het jullie leidt tot n prachtig beebje is het het natuurlijk waard!

@all: hier gaat alles goed, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik n beetje onzeker wordt door al jullie symptomen van misselijkheid, eten beter ruiken, eten niet meer lekker vinden enz. Ik heb daar allemaal echt 0,0 last van en als ik dan het verhaal over de relatie tussen miskraam-misselijk lees word ik helemaal ongerust...zucht...ik had vandaag echt weer mijn 'help-ik-ga-een-miskraam-krijgen-paniek-dag' beetje bruinverlies, krampen enz. Inmiddels beiden weer gestopt, gelukkig maandag weer een echo maar ook eng!

Truste meisjes!

Geplaatst

Hee meiden,

Wat een gezellige boel hier! Tulpie wat leuk hoe jullie het je kinderen hebben verteld! Fijn dat je nu in een periode aankomt dat je het wereldkundig gaat maken. Helaas moet ik daar nog even op wachten. Vandaag 7w3d. Dus dat duurt nog een paar weken ;)!

Amy, ik begrijp je onzekerheid volkomen. Ook ik heb amper symptonen; geen zere boobies, geen misselijkheid, geen afkeer tegen wat dan ook. Het enige wat ik kan noemen is dat ik heerlijk 9 a 10 uur per nacht slaap :).

Simone, wat zal je in onzekerheid zitten! Ik zal heel hard voor je duimen dat alles gewoon goed is morgen!!!

Iedereen nog een fijne zondag!

Geplaatst

Goedemorgen (nog net)

Esseke, wat vervelend dat je elke dag moet spuiten. Aan de andere kant is het natuurlijk niet nieuw ivm die hele mm. Maar goed dat ze er alles aan doen om risico's te voorkomen. Wat jij zegt over drinken wat niet meer smaakt heb ik ook. En mij kon je wakker maken voor chocolade en nu doet het me weinig. Het smaakt allemaal anders.

Tulpie wat heb je het leuk verteld aan je kids, ik zie die enthousiaste koppies al helemaal voor me :-)

Ik lig nog in bed, zo moe. Heb om 7 uur even ontbeten want m'n maag ging tekeer. Gisteravond namelijk nog overgegeven (jeej). Ik had o.a. Visschnitsel op maar dat hoef ik dus ook niet meer bleh. Na ontbijt terug naar bed gegaan en weer als een blok in slaap gevallen.

Ik denk niet dat het iets hoeft te betekenen als je niet dezelfde symptomen hebt als anderen. Sommigen hebben echt nergens last van heb ik gehoord

Geplaatst

@Amy en Apple: het was natuurlijk niet mijn bedoeling om jullie onzekerder te maken met mijn berichtje. Ik wilde alleen degene die wel misselijk zijn een hart onder de riem steken :-(. Het is natuurlijk helemaal niet zo dat als je geen symptomen hebt, je dan dus een miskraam krijgt. Jullie zullen zien dat jullie je kindjes gewoon voldragen en je (helaas achteraf) kunt zeggen: oww, ik had nergens last van hoor toen ik zwanger was! En dan is iedereen jaloers :-)

@all: hebben jullie ook van die slapeloze nachten? Ik moet 5 x per nacht naar de wc en dan ga ik liggen piekeren: hoe moet dat met de honden straks? Gaat mijn man het allemaal wel trekken? Ik moet nog zoveel leren. Wanneer gaan we voor een kinderkamer kijken? Hoe het met de kat? Kunnen we wel met een baby van 3 maanden naar Afrika? Gaat mijn man zijn studie op tijd afkrijgen? Etc. Etc. Ik word er letterlijk en figuurlijk moe van. Gelukkig heb ik nog 7 maanden om overal een antwoord op te vinden :-)

Fijne dag nog allemaal!

Geplaatst

Esseke, ik heb een longembolie gehad op m'n 18e en zit ook al vanaf t moment dat ik de puregon moest spuiten aan de fraxiparine. Valt reuze mee, ik doe t smorgens voor ik naar m'n werk ga zodat ik t niet vergeet. Ik hoef verder niet op controle ofzo. Moet doorspuiten tot 6 weken na de bevalling, dus nog 10-12 weken, eind is in zicht!

Ik spuit overigens in mn bovenbeen neg onder m'n liezen, daar zit geen spierweefsel en gaat t makkelijk. Schrik overigens niet als je blauwe plekken of bulten krijgt, hoort er helaas bij. Succes!!

**breek weer uit**

Geplaatst

@Linda slapeloze nachten.. heel herkenbaar en ik wil zo graag slapen! Ik slaap heel onrustig en licht. Ik moet ook veel naar de wc en zodra ik wakker ben van iets duurt het heel lang voordat ik de slaap kan hervatten. Zo komt er elke ochtend om 5.50 een brommer door de straat.. gevolg vanaf dat moment ben ik wakker en val ik in slaap 5 minuten voordat de wekker gaat..

Pieker de pieker.. hoe moet het met alle troep op mijn werkkamer (wordt babykamer) waar moet dat heen, waar moet ik heen? enz enz..

Leuk jullie reacties op mijn verhaal! Ik moet ook zo lachen.. 'mama mag nu veel eten want ze moet heel hard groeien' 'er zit toch een baby in je buik mam?' 'maar het duurt nog wel heeeeeeeel lang!' Hilarisch. ben benieuwd of ze het morgen op school gaan vertellen en op de BSO..

Het idee dat het fout kan gaan sloeg gisteren en vandaag ineens toe! iemand noemde het zo mooi..

'help-ik-ga-een-miskraam-krijgen-paniek-dag' De gedachte dat dat nu gebeurt en dat ik het wel aan iedereen weer moet melden dat het mis is en vooral.. mijn dochters!

Gelukkig zakte dat gevoel vanmiddag weer..

Mijn reuk is wel heel goed! vooral mensen met iet wat te veel luchtje op daar kan ik echt van kokhalzen! bah! Verder qua eten heb ik geen dingen die me tegen staan.. wel wanneer ik trek heb in iets MOET het ook NU!!

Gaat niet altijd.. helaas..

En die symptomen.. die had ik vorige zwangerschappen ook niet op rugpijn na.. dus focus je op het positieve! (hoewel je niet van die wolk wil vallen.. snap ik..

Vanaf welke week zal er rust in je lijf komen? Ik heb het gevoel dat dat nog heel lang gaat duren! Hoewel ik dicht tegen de 12 weken aan zit..

Fijne avond! Liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ Linda, ja, heb ik ook, slapeloze nachten. Terwijl ik altijd heel lang kon slapen. Maar sinds de start van mijn ICSIbehandeling heb ik er last van en sinds ik een positieve test in handen had is het nog erger! Ook piekeren, hoe moet het straks allemaal? We hebben sinds kort ons huis te koop, wordt die op tijd verkocht? We moeten straks een andere auto, want met 3 kids van mijn man en een tweeling moet het toch echt een 7zitter worden... En ik heb over 2 weekjes nog een kleine neusoperatie voor de boeg. Dat zou al onder plaatselijke verdoving omdat het maar een kleine ingreep werd, en dat leek me al doodeng, maar nu ik ook zwanger ben, ben ik nog angstiger... Als er maar niets mis gaat. En daar lig ik dan zo 2 uur over te piekeren s'nachts. Bah, ik ben zo verslaafd aan slapen, en dan is het vreselijk als dat niet lukt.

Ook reuk heb ik heel sterk. Ik kan ook echt misselijk worden als ik door de supermarkt loop. Gelukkig wordt ik niet zo misselijk dat ik moet overgeven. Vis hoef ik nu helemaal niet, vlees bakken is meestal een drama, terwijl ik het wel heel lekker vind als het klaar is. Gek toch? En gisteravond hadden we spruiten. Niet mijn favoriet maar nu was het een drama. En dan moet ik me goed houden met drie kindertjes aan tafel die ook liever geen spruitjes eten. Maar ja, eten wat de pot schaft, mag ik natuurlijk zelf ook niet weigeren...

Voor de dames die morgen echo hebben, succes!

Fijne avond.

Geplaatst

@fren-1976; blauwe plekken ofzo kijk ik in elk geval niet snel van op inderdaad. Maar dat van het spuiten in de bovenbenen is een goede tip, ik heb nu 2 dagen in de buik gespoten (links of rechts van de navel). De gyn zei dat het absoluut geen kwaad kon maar ik vind het toch een beetje eng met een beeb in de buik. Bovenbenen lijkt me dan minder eng.

@tulpie; het zal wat worden als je kids het op school gaan vertellen aan vriendjes en vriendinnetjes. Wel leuk!

@linda; ik moet wel elke nacht 1x op om naar de wc te gaan (geen 5 zoals jij) terwijl ik normaal heel goed een nacht door slaap. Wij hebben ook 2 honden en 3 katten maar ik maak me er niet al te veel zorgen over, dat zal wel loslopen. Maar wat lees ik over naar Afrika gaan?

@allemaal; een fijne zondagavond nog en voor degenen die komende week een echo hebben alvast veel succes gewenst!

Geplaatst

Esseke, ik doe om en om links en rechts, en dan meer naar de binnenkant van m'n been. Daar kan ik echt een stuk huid zonder spier pakken. Ik zou nu ook niet meer in m'n buik willen spuiten, ben 36 weken zwanger :-)

Geplaatst

hoi iedereen

stom eigenlijk hè, telkens elke behandeling zo hopen een positieve test en nu dat ik ze eenmaal heb, ben ik alleen nog maar meer ongerust en kan echt niet genieten :-(

al de vorige keren droomde ik van hoe het zou zijn om een goede echo met hartje te hebben, nu heb ik het en het maakt me alleen nog meer onzekerder

klinkt toch zo ondankbaar maar het is sterker als mezelf

ik schrik 's nachts ook wakker met een gevoel van, het is weer allemaal voorbij..

nu dinsdag mogen we weer op echo en heb zo bang dat het hartje niet meer klopt omdat ik me afgelopen dagen ook niet meer zwanger voelde

nu vandaag speelde mijn maag weer wat op en mijn borsten, maar nu vraag ik mij af hoeveel van die klachtjes er misschien komen door de utrogestan die ik nog steeds moet

nemen ipv door de zwangerschap

heeft een niemand een teletijdmachine die ik mag lenen en doorspoelen naar augustus...

Geplaatst

@Simone77 Heel veel succes vandaag! Ik hoop op goed nieuws!

@alle echo's deze week

Heel veel plezier en succes!

Moet 5 dagen werken en weet niet hoeveel ik op de site zal komen..

Succes

@An inderdaad heeel herkenbaar, zoals ik al schreef; wanneer begint het genieten dan?

Iedereen kom op!

Geplaatst

Even het lijstje van de vorige pagina gekopiëerd. Volgens mij zijn er geen nieuwe toevoegingen meer sinds de laatste keer, ik heb alleen de "oude" afspraken weggehaald.

Simone en Amy, ik hoop snel goed nieuws van jullie te lezen!

Wie is wie?

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e kindje

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

16 januari – Simone77 3e echo

16 januari - Amy81 2e echo bij verloskundige!

19 januari - Femmie80 2e echo

23 januari - S€N 4e echo

25 januari - Linda1978 3e echo

26 januari - Sabine86 3e echo

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

Geplaatst

Ik heb mijn nieuwe afspraak ook even toegevoegd, had ik nog niet gedaan afgelopen weekend (lukt niet met mijn iPad)

Wie is wie?

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

16 januari – Simone77 3e echo

16 januari - Amy81 2e echo bij verloskundige!

19 januari - Femmie80 2e echo

23 januari - S€N 4e echo

24 januari - Bikergirl 2e echo

25 januari - Linda1978 3e echo

26 januari - Sabine86 3e echo

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

Hoe gaat het meiden? @ Simone en Amy, hebben jullie de echo al gehad?

@ Femmie; succes en veel plezier met de echo donderdag meis!

Fijne dag meiden! succes met alle kwaaltjes

Geplaatst

Hey meiden, ik heb vanavond de echo, bijzondere tijd he:-) Vind het wel weer vreselijk spannend en uitgerekend vandaag voel ik mij echt niet zwanger. We shall see! Simone, ik duim voor je!!!

Geplaatst

Hey meiden, enorm bedankt voor alle lieve berichtjes! Dat heeft echt geholpen de laatste dagen. Ik heb gelukkig goed nieuws te melden: de echo was prima!! Ik ben nu 9 weken en 6 dagen zwanger en er was al echt een kindje te zien. Met armpjes en beentjes die druk bewogen - net of 'ie zwaaide, zo lief! We zijn heel erg blij en gerustgesteld.

Om verder bloeden te voorkomen moet ik nog 1,5 week doorgaan met de utrogestan, maar er is geen aanwijzing dat er iets niet goed zou kunnen zijn. Wel hebben we na veel dubben gekozen voor het verrichten van de combinatietest. De afspraak daarvoor is op 6-2, ik zal het binnenkort even in de lijst erbij zetten.

Amy, heel veel succes vanavond! An, hetzelfde voor jou morgen. En voor de andere meiden: kwaaltjes of niet, onzekere dagen of niet, we slepen elkaar er hier gewoon doorheen tot in ieder geval de 12 weken. Ben blij met jullie!

Geplaatst

@Simone: geweldig!! Dat is super nieuws!!! Het zal wel een hele opluchting voor je zijn! Geniet er van!! En na 9 weken daalt de kans op een miskraam aanzienlijk, dus ik hoop dat je je geen zorgen meer maakt :-)

@Amy: heel veel succes vanavond!! Het komt bij jou vast ook helemaal goed!! Ik wacht met spanning af :-)

Liefs, Linda

Geplaatst

@ Simone , Wat een super goed nieuws gefeliciteerd... Jammer dat er steeds bloedverlies opspeeld, Je wilt nu gewoon genieten en geen zorgen maken.

Het lijkt me zo'n byzonder moment om eindelijk een kindje te kunnen herkennen op de echo...(kan zelf niet wachten tot donderdag haha) Nu Genieten meis!!!!!!!!!

@amy Jij ook veel succes vanavond bij de echo!!

@ all Ik heb even een vraagje, mischien een beetje vies om over te hebben maar ik zou graag willen weten of jullie er ook last van hebben.

Het is namelijk zo , Ik ging vanmiddag naar het toilet en bij het afvegen zat er een hele dikke sliert slijm (wit) aan.

Ik word hier zo onzeker van...juist als je gaat googlen kom ik 9 van de 10 site's terecht op miskramen en alle ellende wat ik dus NIET wil lezen ;-)

Hebben jullie hier ook last van ..???

Liefs,

Geplaatst

** breek ff in **

@ Simone, ik lees over bloed verlies, ik heb ook behoorlijk bloedverlies gehad ( met stolsels en al ) en bij mij zei de gyn dat bloedverlies zo vaak voorkomt bij een zwangerschap terwijl er "niets "aan de hand is.

Er was bij mij een adertje geknapt bij de innesteling dat is na een aantal weken gestopt.

Ik was ook zooo onzeker daardoor, maar wil toch ff zeggen dat er echt niets aan de hand hoeft te zijn en dat echt niets mee hoeft maken met dat het fout zou gaan.

Er zijn genoeg gewone redenen voor bloed verlies.

ook nog gefeliciteerd met je mooie echo

** breek weer uit **

Geplaatst

Ohhh Simone, godzijdank!!! Wat een geweldig nieuws. Wat zal jij opgelucht zijn. Moest vandaag nog aan je denken en was zo benieuwd hoe het was gegaan. Maar gelukkig is alles goed jeeeeeej :-)

Femmie, volgens mij is meer afscheiding normaal hoor. Heb ik ergens gelezen. Zolang het maar helder of wit is en niet stinkt. Kan ook de utrogestan zijn toch? Of neem je dat niet. En anders gewoon voor de zekerheid even navragen

Heel herkenbaar hoor jullie angsten. En die opmerking over die teletijdmachine hihihi. Hebben jullie trouwens weleens gehoord van de angelsound? Das een apparaatje waarmee je zelf naar het hartje kan luisteren. Google het maar eens. Het schijnt geheel veilig te zijn.

Verder ga ik hier zo aan de zuurkoolprak en hoop dat die erin blijft. Loop alweer een paar dagen te spugen maar vind het PRIMA ;-)

Fijne avond allemaal

Geplaatst

@Esseke: mijn ouders wonen in Zuid-Afrika en het staat op de planning om in november daarheen te gaan vanwege de 65e verjaardag van mijn vader. Nu zou dat dus met de kleine zijn en dat vind ik best wel spannend, zeg maar...

Geplaatst

Wat een goed nieuws Simone, ben echt heel blij voor jullie!

Femmie, afscheiding zou ik inderdaad niet te raar van opkijken. Ik heb er in elk geval ook last van (maar ik neem ook nog Utrogestan).

Linda, wat leuk dat jullie voor die verjaardag willen gaan. Volgens mij kan het best hoor met zo'n kleintje reizen, je moet het alleen een paar uurtjes in het vliegtuig zien uit te houden. Als je nou zorgt dat je op tijd incheckt en meldt dat je een baby bij je hebt, heb je ook nog grote kans dat ze een mooie zitplaats voor je regelen.

Amy, we wachten met spanning ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden