Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

simone proficiat met je echo! al bijna 10 weken

tof om al het goede nieuws hier te horen, want het is zoals femmie zegt

als je op google wat zoekt kom je negen van tien slechte verhalen tegen en die werken onzekerheid nog

meer in de hand

femmie ik heb ook zoveel witverlies, maar dan ook wel utrogestan maar precies toch meer als de andere keren

als ik utro gebruikte maar niet zwanger was

sen mijn vriendin heeft zo een angelsound, het lijkt me heel leuk maar ik vrees dat ik er geen goeie voor ben

want soms is het echt lang zoeken eer je hartslag vind en soms lukt het ook helemaal niet zei ze

bij de tweede kon ze het bijna niet horen omdat placenta voor het kindje lag

ik zou al weer helemaal gek worden moest ik het niet vinden

amy hopelijk heb jij ook zo'n mooie echo gehad

linda wat leuk naar zuid-afrika!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meisjes!!! Ik had heel laat pas de afspraak (21.30uur) dus vandaar nu pas bericht: alles was goed!!!!! Beebje ligt helemaal op schema, oh we zijn weer echt even gerustgesteld:-)!!!

Oh enne nu kan ik het wel zeggen aangezien ik weet dat alles goed gaat: ik best veel afscheiding wit/ gelig; schijnt echt normaal te zijn dus je niet druk maken! En alle meiden met nauwelijks klachten: het zegt echt niks!

Truste!

Geplaatst

super amy!

ik hoop morgen ook zo goed nieuws te hebben

heb nog altijd gevoel dat mijn borsten niet meer zo gevoelig zijn maar deze morgen

was ik toch echt wel misselijk dus weer wat hoop :-)

Geplaatst

@ Simone en Amy; wat fijn dat jullie goede echo's hebben gehad !! Super om te horen ! :-)))

Wat zal dat een geruststelling voor jullie zijn.

Ik heb ook veel meer last van (witte) afscheiding zowel van de utrogestan als 'gewoon' en volgens mij hoort dat helemaal bij de zwangerschap. De ene dag is het wel erger dan een andere dag.

Geplaatst

Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben...haha ja ik blijf een onzekere doos hoor!!Ik had er wel veel last van toen ik utrogestan gebruikte , maar dat gebruik ik al een paar weken niet meer, dus begon weer lekker te twijfelen aan me zelf..

Wat fijn Amy dat alles goed is...moet een hele geruststelling voor je zijn!!!

Vandaag de 10 weken gepaseerd...nog 2 weekjes en dan mag ik het eindelijk van de daken gaan schreeuwen!! Kan niet wachten hahaha

Maar eerst m'n echo afwachten donderdag :-)

@an83 Heel veel succes vandaag!!

fijne dag dames...

Geplaatst

Wow Simone en Amy, wat fijn om weer een mooie echo te zien!

@ An, succes met je echo meis, hou ons op de hoogte!

Ik heb af en toe ook witte afscheiding. De ene dag wel wat en ook zo weer een paar dagen niets. Maar ik gebruik helemaal geen vaginale bolletjes meer. Daar mocht ik direct mee stoppen toen ik een positieve test had en die doorbelde naar het ziekenhuis. Vind ik wel fijn want ik vond die smurrie toch vervelend! Alles voor het goede doel natuurlijk, maar ik vond het niet erg om er mee te stoppen.

Vandaag op week 8 en het gaat wel goed. Af en toe wat misselijk en mijn borsten zijn minder gevoelig. Ik mag niet klagen... Ik heb wel het vermoeden dat de positiekleding niet meer zo lang op zich laat wachten... Vraag me af of ik de 10 weken in mijn eigen kleding ga redden.

Fijne dag meiden...

Geplaatst

Hallo dames,

Ten eerste iedereen van harte met de zwangerschap!

Ik ben zelf nieuw op dit forum.Het leek mij wel leuk om mij hier aan te melden omdat hier allemaal lotgenoten zijn die ook met hulp zwanger zijn geworden. Wij zijn zwanger geworden na de 3e ICSI.Ik ben nu 11 weken en 5 dagen heen.

Gister net weer een echo gehad en alles was helemaal in orde gelukkig.

Ik hoop hier in contact te komen met vrouwen die net als ik toch nog een beetje onzeker zijn over alles,en die net als ik graag even hun ei kwijt willen over alles! Dus graag tot horens!!

Groetjes

Mirella

Geplaatst

@Mirella, welkom hier! Het begint echt al een flink groepje te worden, gezellig. Wat heerlijk dat je bijna de 12 ewken hebt bereikt en dat je gisteren weer een mooie echo hebt gehad.

@Amy, jij ook heel erg gefeliciteerd met het goede nieuws van gisterenavond. Ik hoop dat je er steeds meer van kunt genieten naarmate de tijd vordert!

@An, jij heel veel succes vandaag. Ik hoop dat jij ons ook blij gaat maken met een mooie echo-uitslag. Zet 'm op!

@Medusa, bedankt voor je geruststellende woorden. Lief van je! Het is fijn om te horen van iemand die dezelfde ervaring heeft met het bloedverlies en bij wie er niets mis bleek te zijn. Na de mooie echo van gisteren durf ik er zelf ook meer op te vertrouwen. De baby groeide immers nog altijd prima en het hartje klopte heel mooi en regelmatig. Ik zal nog steeds héél blij zijn als de eerste 13 weken voorbij zijn, maar ik durf na gisteren wel al meer rekening te houden met een goede afloop.

Geplaatst

hoi mirella proficiat en al bijna uit de vreselijke 12 weken!

ik ben ook zwanger na 3e isci, wel geen verse tp gehad omdat ik hevige overstimulatie had (32 follikels!)

hiervan hadden we 17 cryo's en bij de 3de tp van deze cryo's ben ik zwanger geraakt

die onzekerheid is toch hardnekkig monstertje hè, ik hoop het deze avond weer eens goed te kop in

te kunnen drukken en te zeggen nè alles is toch lekker inorde!

Geplaatst

Heb jij de echo ook 's avonds An? Vervelend he, zit je de hele avond in de zenuwen, ik hoop dat jouw avond straks ook niet meer stuk kan:-)

Simone, inderdaad, ik zal ook zo blij zijn als die 13 weken voorbij zijn pfff.....maar, de verloskundige stelde mij gerust dat de eerste 8 weken vaak het meest kwetsbaar zijn, nou daar ben ik over heen en gelukkig velen van ons en de rest trekken we er keihard doorheen!

Mirella, welkom! Jij ook al vd 3e ICSI, ik ook. Eng is dat he, voor mijn gevoel verhoogt het de druk best pfff...dit is het, nu of nooit. Maar, je hebt al bijna de magische grens bereikt, heerlijk!

Geplaatst

@Simone77,dank je wel.En ja,gelukkig zijn bijna die 12 weken voorbij! Wat een spanning zeg of alles goed is,goed komt en goed blijft :sweat:. Maar ja,ben gelukkig niet de enige die hiermee zit.

@an83 en @Amy81,dit was de 3e ICSI behandeling,maar in de eigen cyclus.Hier hadden we in totaal 6 pogingen voor en dan zouden wij over gaan op de uitgebreide versie hiervan met inderdaad stimulatie voor meer follikels. Maar dit was gelijk nog niet nodig omdat ik zelf iedere maand netjes een follikel aanmaakte.

En gelukkig dat het nu raak was.En ben inderdaad blij dat ik bijna de grens van 12 week over ben. En dan zegt men ook nog stress in de zwangerschap is niet goed voor je baby :doh:. Jaja haha. Volgens mij kun je niet meer stress hebben als in die eerste 12 weken. Jeetje wat een spanning pfffffffffffff.

En ik denk dat die onzekerheid ook wel te maken heeft met het feit dat je eigenlijk al zo lang probeert om zwanger te worden,teleurstelling op teleurstelling te verwerken gehad,en dan is het eindelijk zover na jaren en dan kun je het gewoon niet geloven! Is het echt waar?? Zal het dan echt?? Zal het wel goed komen?? Wordt het ons eindelijk gegund?? Dat soort vragen spookten mij steeds door het hoofd. Ook toen ik de eerste positieve zwangerschapstest in mijn handen had,had ik eigenlijk niet eens het besef dat ie positief was! Stom hè.

Geplaatst

@Amy: super dat alles goed is met de kleine! Het goede nieuws blijft komen op dit forum :-) (afkloppen!!)

@Mirella: welkomen gefeliciteerd! Je hebt ke zwangerschap goed gepland, want dit is natuurlijk het leukste forum:-D! Wat je verder schrijft is natuurlijk heel herkenbaar. Waarschijnlijk hebben de meesten hier lang moeten wachten. En nu komt voor iedereen de eindstreep steeds dichterbij. Heerlijk!!!

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag had ik weer wat roze afscheiding toen ik op mijn werk was. Ik was het zo zat dat ik besloten had gewoon de fertiliteit te bellen, ik kon gewoon niet meer wachten. Ik mocht meteen komen maar omdat ik voor de klas sta is dat erg lastig te regelen dus gelukkig mocht ik tussen de middag komen. Mijn moeder wilde gelukkig mee en de echo was goed!!! Ik zag zelf al snel een kloppend hartje, mijn moeder en ik meteen huilen. We hebben zelfs het hartje heel even mogen horen en we hebben het kindje zien bewegen! Het draaide met zijn hoofdje alsof het wilde zeggen: maak je niet zo druk! De echofoto is ook heel mooi en duidelijk geworden. Ik ben vandaag 8 weken en 2 dagen maar het kindje is al 3 dagen grote,r net als op de eerste echo en dat geeft goede hoop zei de arts :) Ik ben echt dolgelukkig en ben nu aan het wachten om de echo aan mijn vriend te laten zien want die komt straks pas terug van zijn werk.

Ik voel me verder goed, ben soms een aantal dagen misselijk en soms weer een aantal dagen niet, mijn borsten doen niet heel veel pijn. Ik moet mezelf echt leren geloven dat gewoon goed kan zijn...

Morgen naar de verloskundige voor een intake en de 25e weer een echo (is een dag naar voren geschoven ivm werk)Hopen dat nog meer meiden goed nieuws hebben!!!!

Liefs,

Sabine

Geplaatst

Hee meiden!

Naar mate de dagen verstrijken worden de berichten steeds positiever!

En dat het met iedereen goed gaat!

Helemaal leuk..

Simone, ga jij het pas met 13 weken melden?

Ik merk dat ik het nog steeds niet kan geloven nu iedereen het weet..

de hele dag maar het gevoel dat je wat voelt lopen tussen je benen.. blijkt dan helemaal niets te zijn.

Gelukkig heb ik nu 3 drukke dagen van 8 uur tot 18 uur dus genoeg afleiding!

En die echo's.. blijf leuk. Bij mij houdt het nu op met de echo's, wij zijn pas weer met 20 weken aan de beurt..

Volgende week dinsdag naar de VK.

Ik zal het lijstje even te voorschijn toveren..

Fijne avond!

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

19 januari - Femmie80 2e echo

23 januari - S€N 4e echo

24 januari - Bikergirl 2e echo

24 januari - Tulpie eerste afspraak verloskundige

25 januari - Linda1978 3e echo

26 januari - Sabine86 3e echo

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

Geplaatst

yes! de echo was super, op 1 week tijd gegaan van 6w4 dagen naar 8w2dagen!! hij/zij is dus goed gegroeid en we hebben het hartje gezien en gehoord

ben zo blij, enige wat me wat zorgen baart is dat mijn bloeddruk wat te hoog is

volgens gyn nog niet hoog genoeg om medicatie op te starten en zou helemaal nog geen risico zijn voor kindje

hij zei ook het is momentopname en met de spanning voor de echo

ga in de week dus eens langs huisdokter en hopelijk is hij dan weer goed

Geplaatst

oh ja de uitgerekende datum is dus ook dagen 6 dagen vervroegd voorlopig

maar een echte juiste meting zou pas rond 12 weken zijn maar deze meting is wel

al juister al de vorige zei hij

Geplaatst

Hè meiden,

Mirella welkom!

Dames die een mooie echo hebben gehad, gefeliciteerd :-)

Hier nog misselijk en ook af en toe gemene steekjes in m'n onderbuik (geen kramp) hebben jullie dat ook? Vraag me natuurlijk weer af of dat normaal is. En als ik niezen schiet het in m'n lies au!

Geplaatst

@tulpie

Mirella,

Welkom, misschien wil jij ook alles invullen voor een compleet lijstje?

Hoe bedoel je alles invullen?? Wat wil je precies allemaal weten?

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

19 januari - Femmie80 2e echo

23 januari - S€N 4e echo

24 januari - Bikergirl 2e echo

24 januari - Tulpie eerste afspraak verloskundige

25 januari - Linda1978 3e echo

26 januari - Sabine86 3e echo

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

Geplaatst

Hee Mirella, zie bovenstaande bericht.. fijne dag allemaal!

En S€N: die liezen: heel herkenbaar!

die steken niet echt, maar wie weet heeft een ander dat weer!

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Mirella welkom en gefeliciteerd natuurlijk!

An, wat fijn dat je ook een goede echo hebt gehad. Is alweer een hele geruststelling.

S€N, dat van het niezen heb ik inderdaad ook, en dat steekt dan ook een beetje aan de linkerkant (grens lies/onderbuik).

Bij mij ging het gisteren wel redelijk met de misselijkheid maar vandaag is het weer raak. Bleh het zit me constant in de keel...

Merk trouwens dat mijn borsten vooral 's nachts veel gevoeliger lijken te zijn nu. Zo gauw ik voor het naar bed gaan de bh uit doe begint het, en als ik me 's nachts draai ofzo wordt ik telkens wakker omdat de borsten dan zo pijnlijk voelen.

Geplaatst

@tulpie, Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend op 2 augustus 2012

Eerstvolgende controle op 13 februari

Als je nog meer wilt weten hoor ik het graag.

@Linda1978, Tot nu toe vind ik het inderdaad een heel leuk forum. Ik betrap me er op dat zo gauw ik thuis ben ik gelijk de pc aan zet en op het forum kijk. Ik hoop voor iedereen dat alles goed blijft gaan en dat we met z'n allen in augustus trotse mama's zijn van geweldige baby's!

@Sabine86, Gelukkig dat met de echo toch alles goed bleek. Ik weet nog van mezelf dat ik in het begin ook wat roze afscheiding had en dat bleek later ook van de innesteling te komen. Maar ik kan me de schrik en de zorgen heel goed voorstellen!

@S€N, Dat gevoel in de liezen is herkenbaar. Dat heb ik af en toe ook. En kan niet echt zeggen dat het steken zijn maar echt prettig is het ook niet. Een vriendin van mij die vorig jaar een kindje heeft gekregen vermoed dat het de banden zijn die aan het uitrekken zijn. Want dat gevoel had zij ook gehad. En als je het niet vertrouwd moet je gewoon de verloskundige bellen hoor! Daar zijn ze voor!

Geplaatst

@S€N: pijn in je liezen is inderdaad bandenpijn. De banden waarmee je baarmoeder vastzit, worden dan opgerekt, omdat je baarmoeder aan het groeien is.

@All: hebben jullie al een voorgevoel over of je een jongen of een meisje krijgt? Ik heb gisteren gehoord dat als je veel trek hebt in zoet, dat je dan een meisje krijgt :-). Dat heb ik totaal niet. En volgens de chinese geboortekalender krijg ik ook een jongen. Dus ik moet gewoon wel een jongen krijgen! Alle wetenschappelijk onderbouwde signalen wijzen daarop! Hahaha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden