Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@S€N: pijn in je liezen is inderdaad bandenpijn. De banden waarmee je baarmoeder vastzit, worden dan opgerekt, omdat je baarmoeder aan het groeien is.

@All: hebben jullie al een voorgevoel over of je een jongen of een meisje krijgt? Ik heb gisteren gehoord dat als je veel trek hebt in zoet, dat je dan een meisje krijgt :-). Dat heb ik totaal niet. En volgens de chinese geboortekalender krijg ik ook een jongen. Dus ik moet gewoon wel een jongen krijgen! Alle wetenschappelijk onderbouwde signalen wijzen daarop! Hahaha!

Hahaha wat grappig ...volgens de chinese geboortekalender krijg ik een meid, en laat ik nou steeds trek hebben in zoete snoepjes...haha dropduo's snoepsleutels noem maar op!!

Er zijn zelfs al een paar mensen geweest die zeggen dat het een meid word...Nou ik ben benieuwd..Alles is welkom hoor!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

trouwens dat van trekken in de liezen heb ik ook...of als je te snel je auto uitstapt...verkeerde draai maakt..Zal wel allemaal met de banden te maken hebben!

Geplaatst

Haha, ik eet ook heel veel zoet, wie weet:-)!

Ik heb ook die pijn in mijn liezen, in sowieso heb ik het idee dat m.n. aan het eind van de dag mijn baarmoeder iets zwaarder aanvoelt.

Wat ik wel merk is, dat ik het toch wel erg moeilijk vind dat wanneer je zwanger wordt door ICSI/ IVF ten eerste de onbezorgheid een beetje verdwenen is van het zwanger worden. Gisteren was ik lunchen met een vriendin die 15 weken zwanger is en de blijheid en onbezorgheid die zij had, ik kon het gewoon niet delen. Ik ben gewoon nog zo bang en onzeker. Ik kan daar dan wel verdrietig van worden, dat het ons ontnomen is 'romantisch' zwanger te mogen worden, wachten tot 12 weken en het dan kenbaar maken aan de hele wereld enz. Veel mensen weten bij ons af van de mmm, wat wil je ook na een j aar lang ICSI-en, en juist nu ik zo kwetsbaar ben deze 12 weken wil ik gewoon af en toe vluchten in facadegedrag, maar dat kan niet, helaas. Ik merk dat ik het liefst in mijn coconnetje zit, heb het gevoel dat iedereen er om heen zit te juichen en zegt 'je moet wel genieten hoor' enz. en af en toe stap ik naar buiten om bij het minste of geringste weer in mijn coconnetje te schieten. Heel verhaal, ik weet niet of jullie het herkennen?

En met momenten geniet ik natuurlijk ook meiden, vandaag heb ik alleen weer eens last van mijn ongi-krampen en dat vind ik een heel irritant symptoom. Ik had het vorige week ook een paar dagen dus ik ga er maar gewoon vanuit dat het goed zit want ik maandag ons beebje met kloppend hartje nog mogen bewonderen:-)

Geplaatst

Good morning dames,

@An83 - gefeliciteerd met je mooie echo! En wat is de baby goed gegroeid zeg, in 1 week. Ik hoop dat het met de bloeddruk verder ook zal meevallen. Heb je al vaker last gehad van een hoge bloeddruk, of is dit in de zwangerschap voor 't eerst?

@tulpie - veel naaste vrienden en familie waren bij ons op de hoogte van de IVF. Hen hebben we ook de positieve uitslag verteld. Zij leven daardoor al vanaf het begin mee met de zwangerschap, wat erg leuk is. Aan de anderen wilden we het gaan vertellen met 12 a 13 weken. Ik denk er nu aan om te wachten tot na de uitslag van de combinatietest, maar of ik het zolang volhoud om mijn mond te houden. Lastig, haha. Wat ook meespeelt, is dat ik gewoonlijk graag een wijntje lust en tot aan de IVF gerookt heb (slecht...). Het valt steeds meer mensen op dat ik daar nu compleet mee gestopt ben.

Succes voor alle dames met klachten als bandenpijn, zere borsten en misselijkheid. Het is voor een goed doel, maar lijkt me toch vervelend - vooral de misselijkheid. Hier met 10 weken nog steeds hoegenaamd geen enkel symptoom. Wel ben ik zelf steeds een beetje aan het kwakkelen met grieperigheid, keelpijn, mijn stem kwijt etc. Een vriendin vertelde dat je weerstand aan het begin van de zwangerschap lager zou zijn dan normaal. Misschien is dat het en heb ik dus toch een symptoom :-).

Chinese geboortekalender - volgens het schema krijg ik een jongen. Haha, ik geloof niet dat ik er veel waarde aan moet hechten. Het is allebei even welkom. Voor mijn ouders is dit het eerste kleinkind, maar in de schoonfamilie zijn er al 4 kleinkinderen, allemaal jongens. In dat opzicht zou een meisje een leuke aanvulling zijn...

Geplaatst

Good morning ladies,

Tjee ben een paar dagen niet geweest en zo een hele lijst berichten om bij te lezen! Leuk zeg!!

Fijn om te lezen dat er zo veel echo's goed waren ondanks de onzekere gevoelens!

Amy, wat jij heb, heb ik precies hetzelfde. Een aantal mensen weten het en zeggen ook continue, "geniet ervan!". Maar ook ik vind het erg moeilijk in deze onzekere eerste periode...

Er zijn echt momenten dat ik gewoon super blij ben hoor, alleen ik blijf gewoon gematigd positief, ik denk dat het gewoon zelfbescherming is. Niet dat ik me zorgen maak, want ik voel me prima verder. Geen gekke dingen. Dus het zou gewoon allemaal dik in orde moeten zijn. Maar toch, als je dan die verhalen leest van hartjes die niet meer kloppen, word ik daar toch wel beetje bang van. Ik weet ook wel, dat de kans daar op klein is, maar het blijft toch in m'n hoofd spoken.... Stom!!!

Nou je, die tijdmachine lijk me wel wat! Zo snel mogelijk naar de 12 weken!!!

Trouwens van die bandenpijn heb ik ook wel eens. Als ik een onverwachte draai maak, heb ik een trekkerige steek in mn zij. Verder krijg ik toch ook wel een beetje zere boobies.

Nou toi toi toi voor iedereen!!!

Geplaatst

@Amy81, Meid ga alsjeblieft niet je terug trekken in je coconnetje. Ik begrijp absoluut heel goed waar dit gevoel weg komt, maar zorg dat er mensen in je omgeving zijn die overal vanaf weten zodat je er met mensen over kunt praten. Ook al is het maar 1 persoon waar je goed mee kunt praten. En verstop je niet in huis! Ik heb ook die momenten dat ik het liefst in mijn pyjama,met de gordijnen dicht op de bank zit en verder niks! Maar als ik dan wel buiten ben geweest,of boodschappen heb gedaan denk ik bij mezelf: Zo,dat heb ik toch maar wel ff gedaan! En ik heb het goed overleefd! En bij mij zijn er ook een heleboel mensen die zeggen: Oh leuk,gefeliciteerd met je zwangerschap. GENIET ER VAN! En dan denk ik bij mijn eigen: WAARVAN????????????? Dan heb ik ook momenten dat ik wel kan janken als ze dat zeggen. Omdat je gewoon zoveel zorgen hebt. Helemaal met het hele voortraject om maar eindelijk zwanger te worden! Maar dan bedenk ik ook,dat die mensen dat gewoonweg niet kunnen begrijpen omdat ze het zelf niet meegemaakt hebben. Bovendien bedoelen ze het wel heel goed. En dat scheelt ook een hele hoop! Ik ben zelf heel bang dat ik die twijfels en bezorgdheid de hele zwangerschap houdt. Dat ik helemaal geen moment ga krijgen dat ik echt kan genieten. Zo hebben wij maandag voor het eerst het hartje van ons kindje horen kloppen. Volgens mijn vriendin zou dat een moment van ommekeer zijn. Dat is zo bijzonder zei ze. Dan ga je helemaal om! Sorry,heb ik niet gehad. Tuurlijk vond ik het wel bijzonder,maar ik voel me nu niet anders als voor die echo. En dan ga ik weer denken: ben ik dan zo'n vreemd mens?????? Maar zoals ik al zei, wij IVF/ICSI moeders hebben een heel andere voorgrond. Mijn vriendin is ook op de natuurlijke manier zwanger geworden. Dus misschien is dat het grote verschil. En als ik zo een beetje op dit forum lees,zijn wij niet de enigsten met dit "probleem" en zijn wij misschien helemaal niet van die "vreemde" mensen. Maar hebben wij gewoon een gebruiksaanwijzing erbij gekregen toen wij in die mediche molen terecht kwamen.

Geplaatst

Ik voel me bijna schuldig dat ik wel van de zwangerschap kan genieten. Ik ben dan wel spontaan zwanger geworden, maar heb ook een miskraam en 2 jaar mm achter de rug. Voor mijn laatste echo was ik er van overtuigd dat het mis was, terwijl er niets aan de hand was. Ik denk dat ik daarom ook niet zo snel meer twijfel. Verder hebben wij het al aan de halve wereld verteld. Waarom zouden mensen het niet mogen weten als het verkeerd gaat? Dan weten ze tenminste waarom ik dan depressief ben :-).

Ik snap wel dat jullie er nog niet van kunnen genieten, maar ben tegelijkertijd blij dat ik het wel kan. Het is net alsof ik een knop om heb gezet. Het voordeel is dat ik lekker relaxed ben en alles gewoon 'onderga'. Ik hoop dat het goede gevoel bij jullie ook snel komt!

Geplaatst

@Linda1978, Het is natuurlijk prachtig als je wel kunt genieten van je zwangerschap en mijn reactie was absoluut niet als aanval bedoelt voor mensen die wel genieten hoor! Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Ik kan me alleen heel goed indenken dat er ook mensen zijn die niet kunnen genieten omdat ik daar zelf ook bij hoor!

En je hebt helemaal gelijk vind ik dat als iedereen weet dat je zwanger bent en het zou misschien mis gaan,dat er dan ook genoeg mensen zijn die gelijk begrijpen waarom je zo down en verdrietig bent! En ik vind dat je dan ook wat meer steun krijgt ipv dat je alles alleen of samen met je partner moet verwerken.

Geplaatst

Ik snap het ook wel Amy dat je het moeilijk vindt om er écht van te genieten, dat heb ik toch ook nog wel. Ik vind het wel leuk om al eens hier en daar naar babyspulletjes enzo te kijken maar tegelijkertijd betrap ik mezelf erop dat er ook wel "iets" is dat me tegenhoud. Ik kreeg een week of 2 geleden zelfs van mijn moeder te horen dat ze het idee had dat ik er nog niet echt blij mee durfde te zijn. Ze snapte dan toch niet helemaal dat het niks te maken heeft met blijheid maar onzekerheid of het ook goed blijft gaan.

Linda, je hoeft je echt nergens schuldig over te voelen hoor! Het is toch hartstikke leuk dat je er zo van kunt genieten!

De chinese geboortekalender zegt trouwens dat ik een jongetje zal krijgen, en ik heb inderdaad zelf veel minder zin in zoetigheid om te eten. Dus wie weet, haha, we zullen het wel zien.

Geplaatst

Thanxs voor jullie begrip meiden, wat fijn om te lezen:-) En ik vind het toch wel heel fijn dat jullie het begrijpen en er ook tegenaan lopen, is mijn angst en onzekerheid toch echt niet raar...en Linda, je zeker niet schuldig voelen, vertel mij alleen waar die knop zit haha!

Voordat ik positief teste was ik zo klaar met de mmm, dit was de derde ICSI en wij zouden gaan stoppen, ik wilde mij volledig storten op de adoptie, we zouden een hond kopen, mijn droomvakantie gaan maken enz. het klinkt gek maar de laatste wachtweek had ik eeeeeeeindeelijk weer zin in alles, ik zou mijn leven weer terug nemen. En nu heb ik wat ik hebben wil maar ben ik doorgegaan in de onzekerheid en die angst: en ik ben zò bang dat het bevestigd word door een MK en dat al het geluk wat ik nu krijg mij weer ontnomen wordt. Ik denk dat het inderdaad normaal is als ik jullie zo lees en dat vind ik toch wel een hele fijne bevestiging voor mij gedrag hihi;-) Ik las overigens net op een artsen-site dat, nadat je een hartje hebt zien kloppen de kans dat de zwangerschap goed gaat 95% is, kijk, die feiten geven mij weer rust!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wat wordt het al gezellig druk hier! Erg leuk!

Ik ben zelf een tijdje niet geweest. Druk druk druk veel gewerkt.

Maar nu ff tijd om bij te lezen ( pff wat is er veel geschreven)

Voor alle meiden die onzeker zijn goed dat jullie er over praten. Hoop dat die onzerheid snel afneemt naarmate de tijd verstrijkt. Maar probeer wel te genieten. Als je een mooie echo hebt gehad ben je al zo veel verder.

De tijd gaat echt heel erg snel dus probeer te genieten van je zwangerschap.

Volgende week woensdag moeten wij weer naar de verloskundige. Dan zijn we bijna 12 weken. Ik kan mijn eigen broeken officieel niet meer aan. Dus gister alles in mijn kleding kast omgegooit. Gewone kleding eruit ( behalve shirtjes enz) en positie er weer in. Dus heb heel veel ruimte in de kast.

Op het werk zijn ze nu ook op de hoogte.

Nou meiden ik ga ff verder in huis en de kleine meid naar bed brengen.

Tot snel.

Geplaatst

Om dat te lezen dat na een kloppend hartje 95% kans op succes is,is inderdaad een hele geruststelling! En ik denk dat als er echt iets mis is,je lichaam jou dat ook snel genoeg laat weten. Dat is toch ook zo als je ziek bent? Dan heb je ook iets in je lichaam wat niet goed is of er niet hoort en daar reageert je lichaam ook gelijk op. Misschien wel een rare vergelijking hoor ?!?

Bovendien vind ik ook dat je nooit moet schamen voor je gevoel! Dit voel je nu eenmaal,klaar. Andere mensen weten het vaak toch veel beter als jij en ik vind tegenwoordig wordt je gelijk veroordeeld op je gevoel,je uiterlijk,enz. Behalve de mensen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben begrijpen precies hoe jij je voelt. Dat zijn de mensen waar je het beste mee kunt praten omdat die mensen jou begrijpen!

Geplaatst

Zo weer ff een update.....

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1
e
IVF – 1
e
kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

19 januari - Femmie80 2e echo

23 januari - S€N 4e echo

24 januari - Bikergirl 2
e
echo

24 januari - Tulpie eerste afspraak verloskundige

25 januari - Linda1978 3e echo

25 januari - Piekje 4de echo

26 januari - Sabine86 3e echo

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

Geplaatst

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1
e
IVF – 1
e
kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

23 januari - S€N 4e echo

24 januari - Bikergirl 2
e
echo

06 februari - Simone77 4e echo en combinatietest

Ik heb mijn volgende afspraak er ook weer even bij gezet.

Geplaatst

En nog een update van mij, nieuwe afspraak bij de verloskundige:

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

23 januari - S€N 4e echo

24 januari - Bikergirl 2e echo

06 februari - Simone77 4e echo en combinatietest

07 februari - Esseke 3e echo en combinatietest

27 februari - Esseke verloskundige

Geplaatst

Update van mij erbij...

Simone77 – 34 jaar – 1
e
IVF – 1
e
kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

23 januari - S€N 4e echo

24 januari - Bikergirl 2
e
echo

13 februari - Mirella31 controle

Geplaatst

Hey meiden,

Heel heel af en toe kom ik hier even spieken hoe het met jullie gaat. Volgens mij gaat alles oke hier, en geen hele nare dingen. behalve enorm veel onzekerheid, maar dat is logisch.

Met mij gaat het naar omstandigheden goed, en probeer het een plekje te geven.

Ik wens jullie allemaal een hele mooie en fijne zwangerschap doe.

Liefs Guusje

Geplaatst

@Guusje: ahhh, wat een lief berichtje! Er is vast moed voor nodig om nog steeds mee te lezen. Ik moest van de week nog aan je denken. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat je snel weer zwanger bent. Ik leef met je mee...

Liefs, Linda

Geplaatst

@ Guusje: wat een onwijs lief berichtje!! Het zal idd wel erg moeilijk zijn om mee te lezen, toch lief dat je reageert..

Ik hoop dat we je snel weer in een zwanger topic aan zullen treffen.

Maar probeer eerst dit een plekje te geven , en daar is heel wat tijd voor nodig!! Denk aan jezelf!!!

Ik duim voor je en denk aan je..

Liefs,

Geplaatst

Guusje wat ben je toch een lieverd! Altijd weer aan anderen denken. Wij denken ook aan jou en ik hoop met heel mijn hart dat je snel weer zwanger bent.

Geplaatst

bij ons was de naaste familie en werk ook meteen op de hoogte omdat zij ook wisten waarmee me bezig waren

op de dag van bloedname krijg ik al berichtjes met en weet je al iets, heeft het ziekenhuis al gebeld..

maar ik heb ook soms het gevoel dat als ik erover praat, dat ik over iemand anders praat en niet over mezelf

in stilte was ik me al wat neer gaan leggen bij het feit we geen kinderen zouden hebben en daarom voelt het nu

zo onwerkelijk aan, ik kan het precies nog niet goed vatten

ik heb ook helemaal niet die super momenten gehad bij de gyn, als hij het hartje liet horen kon ik alleen maar vragen en klopt

het snel genoeg, en is het vruchtje groot genoeg enzo

vind het ook wel heel jammer van mezelf en hoop na 12weken echt die knop om te kunnen draaien

want het is absoluut heel heel erg gewild, het dringt alleen niet door dat na 4 jaar nu ECHT zover is

Geplaatst

***breek even in

an heel herkenbaar, wij zijn niet zo lang bezig geweest als jullie, maar het heeft bij mij heel lang geduurd voor ik het echt kon beseffen.

Ik heb mezelf echt af en toe moeten dwingen om stil te staan bij dat wondertje in mijn buik. Nu ben ik bijna uitgerekend en geniet ik ook echt wel, maar dat woepie gevoel waarvan ik altijd dacht dat je dat zou krijgen, heb ik niet gehad. Misschien komt het echte roze wolkje pas als ze/hij er is, want dan kun je er niet meer omheen.

Probeer zoveel mogelijk te genieten en je groeiende buikje vast te leggen, zo snel je de kleine voelt iedere dag een momentje nemen om echt even de wiebels en schopjes te voelen en een dagboekje bijhouden is ook heel leuk. Nu klinkt het allemaal gek, maar de maanden zijn voorbij gevlogen en zo kan je wel steeds weer even terugduiken in je zwangerschap, want het gaat echt verschrikkelijk snel.

breek weer uit***

Geplaatst

@ Amy, herkenbaar, maar ik ben hier al wel een aantal keren gerust gesteld door de berichten en ervaringen op ons augustus forum. Fijn hoor!

@ Mirella, welkom en van harte met je zwangerschap!

@ An en Sabine, wauw, fijn die mooie echo's! Van harte met die mooie beelden van jullie beebjes!

@ all, heel fijn om met jullie ervaringen te delen, we hebben al een mooi groepje hier!

Fijne avond meiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden