Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Wat een zenuwen zeg...vandaag de echo...vanmiddag om half 2!! Ik heb amper geslapen vanacht!!

Ik hoop zo dat alles goed is... Daarin tegen ben ik ook zo benieuwd... ik word echt gek van de zenuwen..

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Blijft zenuwslopend he, die echo's...: succes!!!!!!!!!!!

@all: ik had vd week heel erg last van pijn in mijn liezen (bandenpijn?) en nu ineens een dag voel ik helemaal niks, hebben jullie dat ook, dat het zo wisselt? Tsja, ik kan gelijk weer ongerust worden he;-)!

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

19 januari - Femmie80 2e echo

23 januari - S€N 4e echo

24 januari - Bikergirl 2e echo

24 januari - Tulpie eerste afspraak verloskundige

25 januari - Linda1978 3e echo

25 januari - Piekje 4de echo

26 januari - Sabine86 3e echo

27 januari - Ilcsike 2e echo - eerste afspraak in ziekenhuis

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

13 februari - Mirella31 controle

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

Ik heb even de lijst ge-update en mijn eerst volgende afspraak erbij gezet.

@Femmie, heel veel plezier met de echo vanmiddag !! Ik duim voor je dat alles goed is, heb vertrouwen !! :-)

@All, klinkt allemaal heel erg herkenbaar die gevoelens van nog niet extreem blij kunnen zijn omdat je zo onzeker bent over of dat het wel goed blijft gaan. Heb daar zelf ook wel een beetje last van, al probeer ik mezelf niet gek te maken. Maar daarom erg fijn dat we hier op het forum dit soort dingen met elkaar kunnen delen. :-)

Geplaatst

Ik heb er ook last van hoor, als ik een te snelle beweging maak, of moet hoesten of niezen, als ik de auto uitstap!! Ja je baarmoeder word groter en die hangt op dit moment alleen maar aan spiertjes.. Straks word ie ondersteunt door je schaambeen waardoor je er minder last van zult hebben, aldus de vrouw van moeders voor moeders!!

Geplaatst

Haaai Dames,

Sorry maar moest eerst even langs de opa's en oma's om de nieuwe foto te showen!!

Maar alles was goed, kleine was lekker gegroeid en het bewoog zelfs.. Het is nu echt een mini mensje met alles erop en eraan!!

GEWELDIG om te zien, ben gewoon helemaal verliefd!!

Volgends de gyn was het een fanatiekeling omdat hij of zij zo druk aan het bewegen was!!

Ik zit nog effe lekker op de roze wolk!! Lekker aan het nagenieten van de mooie beelden!!

Onbegrijpelijk dat dit wondertje in mn buikje zit!! Niet te bevatten!!

Liefs,

Geplaatst

vraagje aan degene die ook utrogestan gebruiken/gebruikten: tot wanneer moesten jullie dit en mochten jullie ook zomaar ineens stoppen?

zijn er misschien ook die progynova moesten nemen, tot wanneer dan?

volgens gyn mag ik nu met alletwee zo stoppen, maar lijkt me zo drastisch want zit aan 8mg progynova(4pilletjes) en 800mg utro

voel me er niet goed bij om zomaar alletwee te stoppen want ben nog maar 8 weken, progesteron is nu toch nog altijd heel belangrijk

en wat als mijn lichaam niet zelf genoeg aanmaakt..

Geplaatst

Hoi An83,

Ik moest ook progynova en utrogestan gebruiken 3 keer per dag 2 pilletjes. Ik moest ook stoppen toen ik 8 weken was maar dat verschilt per ziekenhuis. Ik heb gelezen dat sommige vrouwen al mogen stoppen als ze weten dat ze zwanger zijn dus volgens mij maakt het echt niets uit. Ik heb me ook wel even zorgen gemaakt hoor en wilde het best doorgebruiken als dat de kans op een miskraam zou verminderen maar volgens de arts hoeft het echt niet...

Groetjes,

Sabine

Geplaatst

goedemorgen sabine

ja de gyn zei dat het geen meerwaarde meer heeft, de fase waarbij het kan ondersteunen is nu al voorbij

maar vind het toch een beetje eng omdat ik altijd lage progesteronwaarde heb gehad en heb schrik dat mijn lichaam zelf niet voldoende gaat zijn

maar ja zal natuurlijk eens moeten stoppen hè, ga het stilletjes aan afbouwen denk ik

Geplaatst

Waaauuuuwwww Femmie, wat heerlijk! Geniet er lekker van meis!

@ An en Sabine: ik mocht idd. direct stoppen toen ik het ziekehuis belde dat ik een positieve test in handen had.

Geplaatst

Geweldig Femmie, geniet lekker van de goede echo !!! :-)

@An, ik moet de utrogestan bollen tot week 10 gebruiken. Eigenlijk tot week 9, maar ik heb voor de zekerheid genoeg tot week 10 meegekregen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik rond 7w4d zo'n erge bloeding gehad dat ik dacht dat ik een miskraam had. Meteen gestopt met de bollen. Toen bleek 2 dagen later dat er toch een kloppend hartje zat schrok ik dat ik gestopt was met alle medicatie. Maar volgens de arts maakte dat al niet meer uit, want was inderdaad de periode waarin het nut zou kunnen hebben al voorbij. En zou alles gewoon goed blijven gaan.

Geplaatst

Femmie, hoera! Geweldig dat alles goed is en dat je zulke mooie beelden hebt gezien!

Je verliefde gevoel na deze echo deel ik helemaal. Ook bij mij was de verbazing groot toen ik afgelopen maandag opeens een echt babytje op de beelden zag. Geen grijs vlekje meer, maar een echt kindje met bewegende beentjes en armpjes! Wow, toen werd het meteen heel echt... Ik heb sindsdien ook meer vertrouwen in de goede afloop, fijn.

An83 -De utrogestan gebruik ik tot week 12, maar dat is bij uitzondering omdat ik steeds last had van bloedingen. Eerst mocht ik een week na de positieve test al stoppen. Als je nog genoeg over hebt, dan lijkt het me een prima strategie om rustig af te bouwen.

Geplaatst

hoi alles nog goed met iedereen? het is maar stilletjes..

femmie hoever was jij nu voor de echo? als ik nu terug moet ben ik rond 10weken, hoop dan ook zo een minimensje te zien

dat maakt het toch echter hè

ben nu stilletjes aant afbouwen met de utro en progynova

verder zijn de borsten weer volop aanwezig en af en toe zo pijn in mijn heup precies

en misselijkheid vooral als mijn leeg zowat leeg is

verder hebben we deze week al een paar kleine cadeautjes gekregen en dan is het zo van ja het is echt wel zover :-)

Geplaatst

@ An83 Ik was 10 weken en 2 dagen toen ik voor de echo ging... Ik zal proberen om de echofoto er weer op te zetten straks!!

En cadeautjes heb ik ook al veel gehad...echt geweldig ...kleine rompertjes, speentjes , mutsjes, luiertas , 9 maandendagboek, smeerseltjes van zwitsal 'Mama'heerlijk spul.

Voor de rest gaat hier alles zn gangetje ... Mag niet klagen vrijwel niet misselijk geweest alleen erg moe, maar dat moet nu ook minder gaan worden omdat het hcg hormoon gaat minderen...We gaan het zien ;-)

Geplaatst

Geweldige foto! Heel duidelijk ook! Ik mag woensdag weer en ben dan 9wk en 4dg. Ik ben benieuwd of er bij ook al zoiets te zien is. Heb je een inwendige of uitwendige echo gehad?

Geplaatst

Hoi meiden.

@ femmie, ohhh, mooi zeg! Duidelijk ook! Geniet er lekker van meis!

@ all, dat vroeg ik mij ook af, ik heb dinsdag echo, zit dan precies op 9 weken. Is het een inwendige echo? Of gaan ze nu uitwendig?

Fijne zondag meiden! Is het bij jullie ook de hele dag al regen? Bah...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden