Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die geur kan nog wel komen maar inderdaad je adem inhouden helpt goed

Die krampen horen erbij die heb ik ook heel erg gehad en nu nog wel eens terwijl ik toch echt al 3 goede echo's heb gehad maar het maakt ons wel extra onzeker maar geen bloed geeft moet denk ik dan maar

• Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Het is denk ik wel normaal in onze positie dat je onzeker bent toch?

Gister had iemand een heel lullig verhaal aan mijn vriend verteld. Hun hebben ook icsi gedaan omdat hij zich heeft laten sterrileseren bij zijn eerste huwelijk. Uieindelijk is het van geen een poging gelukt en zou ze toch nog spontaan zwanger zijn geraakt maar met de echo klopte het hartje niet. Dus hij zei dat gisteren tegen mijn viend van nou doe maar niet te blij want dat hadden wij ook dus houd er maar rekenschap mee.

Dan denk ik ook man o man als je zelf in die positie hebt gezeten snap je toch ook wel dat je dat niet tegen iemand zegt die een paar dagen voor de echo zit. Pfff sommige mensen.

Geplaatst

Jeetje wat een lullig iets het hoeft echt niet bij iedereen zo te zijn hoor kijk naar ons

Probeer je er niet teveel van aan te trekken laat de mensen mooi praten het gaat nu om jullie

Geplaatst

Dat zeg je toch niet, echt heel flauw! Ik zou juist zeggen doordat jullie ook zo n heel traject door moeten! Ik hoop dat bij jullie alles goed is.

Soms.......

Hier vanmiddag wederom naar de huisarts, wil me toch weer checken. Had de hele dag knallende koppijn. Ik kon niks. Nu sta ik zonder op,maar voel me niet fit.

Pfffff ik heb het serieus er allemaal voor over, maar heb gister wel even een potje gejankt.

Ik wil genieten.....

mamavanroos ik denk wel genoeg rust want kan niks, Ja het zwanger zijn nu, ik ben intens gelukkig. De dag nadat ik bevallen was van F.l.e.u.r en S.o.f.ie riep ik al:ik zou zo graag een kindje mogen krijgen. Ik zal mijn meisjes nooit vergeten. Geen dag dat ik niet aan ze denk. En ben er veel mee bezig. We hadden nu waarschijnlijk de 1e verjaardag gevierd.

Ik blijf positief en heb vertrouwen,maar ik denk rond de 21 weken dat ik heel angstig ben.

Met 12 weken gaan we een plan van aanpak maken.

Poehhhh de geur van de flessen, als ik er al aan denk;-)

Keek net journaal met al wat beelden van herdenking lommel. Krijg er kippenvel van. Vreselijk.

Fijne dag meiden.

Geplaatst

Marlijn ik had dat gister ook nadat ik alles er weer uitgegooid had ik heb even een potje gejankt

Ik wil ook zo graag genieten en tussen het misselijk zijn eb het overgeven door gaat dat ook wel redelijk maar had het er even helemaal mee gehad met naar de wc rennen

Maar goed vandaag gaat het weer wat beter

Hoop alleen zo dat maandag alles goed is

Wanneer heb jij weer een echo?

Succes bij de ha vanmiddag laat je ff weten hoe het gegaan is?

Geplaatst

Hallo meiden,

Voel helemaal mee in dat verhaal van geen kloppend hartje... een btje ondoordacht Ik heb alleen dezelfde angst en onzekerheid tot aan mijn 1e echo en heb nu het idee dat mijn zwangerschapsverschijnselen minder worden (als die er al waren) pff wordt zo moe van mezelf ik kan echt nog niet genieten.! steekjes in mijn lies pfff

Liefs esso

Geplaatst

Moeilijk he esso zolang wachten, Jij moet best lang wachten trouwens. We slepen je er wel doorheen.

Hier net terug van middagje dokteren. Ik heb waarschijnlijk migraine, nou ik kan je zeggen dat is verschrikkelijk. Hopelijk is het van tijdelijke aard.

Mag 3x2 pcm en heb wat anders erbij gekregen wat nog best een gevogel was. In de zin van met mijn geschiedenis geen risico's willen nemen,

Met niemand niet,maar bepaalde medicatie zou iemand met voorspoedige zwangerschappen eerder mogen.

Ik deed al heel voorzichtig met pcm,maar ga toch wat meer nemen. En als het echt niet gaat dat andere middel.

Migraine zou in aanvallen komen, dus hopelijk nu naar 3 dagen er weer vanaf(voor altijd ;-))

Daarnaast ben ik erg moe. Van de huisarts naar de apotheek en weer naar huis. Toch even zoet geweest.

Zo dit was even mijn klaagzang!!

Maris ik heb de 29ste weer echo!

Meiden wat een weertje!!

Geplaatst

Heerlijk dit weertje toch

Jeetje migraine is niet fijn ik weet wat het is heb het zelf al jaren

Hopelijk word get snel minder

Jij dus ook volgende week weer een echo spannend ik kan niet wachten hihi

Geplaatst

@Esso: ik herken het helemaal. Ik ben ook vreselijk onzeker. Vooral omdat ik ook weinig klachten heb. Het wachten tot de 1e echo is vreselijk. Jij mag ook pas echt laat komen. Jouw testdag was een week na mij en ik heb de 27e de echo. Wat een verschil dan he per ziekenhuis.

Gebruiken jullie trouwens ook nog utrogestan? Ik moet tot week 12 utrogestan en progynova gebruiken en dan af gaan bouwen vanaf 12 weken.

Mijn buik is trouwens ook heel erg opgezet. Ik lijk al wel 4 maanden zwanger Hebben jullie dat ook?

@Marlijnne: dus migraine. Dat is knap vervelend zeg. Vooral omdat je ook liever niks in neemt. Hopenlijk blijft het nu weg.

@Mari: jij hebt al 3 echo's gehad zie ik en volgende week al weer 1? Vanwaar zo vaak? Misschien heb je het al eens gezegt hoor maar mijn hoofd is een zeef momenteel. Jij blijft nu dan ook onder controle van het ziekenhuis?

Geplaatst

lindamvjulian: de utrogestan gebruikte ik 3 weken ongeveer. nog een week na testdatum en toen stoppen. Geloof wel dat ik met een cryo ook tot 12 weken moest.

Die opgezette buik herken ik wel.

Hoe oud is jou zoon? ik probeerde al te rekenen met het geen wat je in je onderschrift hebt;-) Benieuwd wat hij er straks van vind een broertje of zusje.

Ik kon in het begin ook niet goed naar de wc,waardoor ik mij enorm opgeblazen voelde.

Willen jullie weten wat het wordt of had ik dat al gevraagd;-)

Wij niet in ieder geval, mochten we het zien op een echo dan houden we het voor ons zelf.

Geplaatst

Linda dat is eigenlijk alleen omdat het zo uitkomt haha

De eerste echo was onverwachts omdat ik een bloeding had bij 6w en 2 dagen dat was ook toevallig op de verjaardag va mijn vriend en ij kon niet mooier die dag omdat we een hartje zagen.

De tweede was omdat ik inmiddels 9kg kwijt ben door het overgeven ene misselijk zijn ze wilden het toch even nakijken.

Vorige week was officieel de eerste echo (en tevens de laatste in de ivfkliniek)

Volgende week is de 9w echo dat doen ze altijd hier na icsi en diezelfde week hebben we intake bij de vlos.

Bij 11 weken hebben we een afspraak bij de gyn waar we een echo kregen als het goed is en dan is de 12 weken ech aan de beurt.

Dus het is niet zo dat het om een of andere reden moet maar het komt nu eenmaal zo uit.

Ik hoef waarschijnlijk ook niet bij de gyn te blijven maar wil het wel graag en dat is puur op gevoel dat ik dat wil. Ach we zien het wel hoe het gaat lopen

Ik word alleen zo onzeker van al die slechte berichten in het oktober topic nu heeft Noor ook al geen hartje meer en krijgt vandaga een curretage brrr hoop zo dat onze echo maandag weer goed zal zijn.

Die dikke buik ken ik maar al te goed ik heb al vanaf week 5 een positiebroek aan van mijn schoonzus want kan vanaf toen al geen gewone broeken meer aan. Als ik eraan denk zal ik als ik thuis ben wel even een foto laten maken hoe het nu bij 9w is

Marlijnne ja wij willen weten wat het is maar houden het wel voor onszelf het kan zijn dat ik het hier wel neer zet maar dat weet ik nog niet

Ik ken mijzelf en ik weet dat ik niet al die maanden kan wachten totdat ik het weet haha en mijn vriend al helemaal niet.

Geplaatst

Hee dames,

Ik heb even een paar dagen niet gelezen en ik zie dat er al weer veel bijgekletst is. Ik heb alleen ff geen tijd om iedereen te reageren maar wilde toch even mijn situatie posten.

Sinds gisterenochtend hier wat bloedverlies, het is niet veel maar wel duidelijk zichtbaar. In de loop van de dag werd het bruin en vanochtend helemaal niets. Sinds vanochtend weer helder rood (weer heel wienig, inlegkruisje is voldoende) en nu lijkt het weer af te zwakken. Ik was er gisteren van overtuigd dat het niet goed was maar in de loop van dag, omdat het bloed afnam, toch weer hoop gekregen dat het iets onschuldigs was. Nu is mijn hoop weer de grond ingeboord..... Ik heb vorig jaar na een spontane zwangerschap rond dezelfde tijd een miskraam gehad en ben dus als de dood dat het weer gebeurt. Overigens heb ik nu het gevoel dat het nog alle kanten op kan en vorig jaar wist ik bij de eerste druppel bloed dat het fout zat.... Ik heb bij mijn eerste zwangerschap helemaal geen bloedverlies gehad. Ik heb nu geen pijn, enkel een licht weeïg gevoel in mijn buik, geen krampen maar gewoon een zeurderig gevoel. Ik weet het, jullie zijn geen dokters maar hebben jullie dit toevallig ook gehad want ik hoor dat 50% van de vrouwen licht bloedverlies hebben in het begin van de zwangerschap (en dan bedoel ik niet van de innesteling)? Ik heb de verpleegkundige zojuist gesproken en zoals ik verwacht had kan zij ook niets doen. Ik moet het afwachten en maandag bellen hoe de situatie is.

Ik hoop zo dat ik bij die vrouwen hoor die een onschuldige bloeding hebben wat geen gevolgen heeft maardus ik zal wel weer aan de verkeerde kant van de lijn staan.... :-(

Geplaatst

Lieve icsi, ik breek even in. Bel de gyn! Die kan je geruststellen. Vraag om een echo. Zeg dat je het niet vertrouwd ivm eerder.... Desnoods je bloedverlies wat overdrijven.

Gewoon doen meid!!

Geplaatst

Icsi ik zou ook bellen voor een echo heb ik ook gedaan toen ik heel licht bloedverlies had en wij hebben direct een echo gekregen en er was inderdaad niks aan de hand maar iedereen is anders dus gewoon bellen

Geplaatst

@icsi: gadsie wat een onzekerheid. Gewoon bellen!!! Hopenlijk is het gewoon iets onschuldigs.

@marlijnne: onze Julian wordt in mei al 9.

Nee wij willen niet weten wat het wordt. Van Julian wisten we het ook niet. Als ik het namelijk wel zou weten vertel ik het toch en dat wil ik niet.

@mari: dus geen speciale reden voor de echo's. Wel fijn zo vaak een echo. Ik kan me indenken dat je liever onder controle blijft van het ziekenhuis. Ik moet sowieso in het ziekenhuis onder controle blijven omdat ik van Julian een keizersnee had wegens stuitligging door afwijkende vorm van mijn baarmoeder.

Geplaatst

Ja inderdaad erg fijn dat we zo vaak een echo krijgen ben er well heel blij mee

Icsi heb je al gebeld?

Ik ben de hele dag alweer zo misselijk bah kan helemaal niet echt genieten van het lekkere weertje doordat ik me niet lekker voel

Mara goed gelukkig heb ik om 5 uur weekend en heb ik hopelijk iets meer rust haha

Nou ja rust zaterdag moet ik nog een paasworkshop geven die ik morgen moet voorbereiden en zondag hebben we feest van mijn schoonouders.

Maar ja dan hebben we wel genoeg afleiding tot aan maandag

Geplaatst

*brrek in*

oh icsi, kop op meis! De enige groene van het maart bankje moet wel groen blijven hoor! Anders kunnen we niet bij je op het bankje komen zitten... Hoop dat je toch snel een echo mag laten maken....

Geplaatst

Bedankt voor jullie reactie! En heel lief Belladonna dat je even inbreekt om me te steunen (=lief!)

Ik heb net weer gebeld en de verpleegkundige gaat overleggen met de arts en ik word morgen teruggebeld. Ze willen niet te vroeg een echo doen om dalijk alsnog geen uitsluitsel te kunnen geven dat alles goed is, kan ik ook wel inkomen.... En hcg prikken heeft alleen nut als er 2 dagen tussen zit om een goede vergelijking te maken. Dat wil zeggen dat dat ook minimaal 3 dagen duurt dus dan kan ik beter het weekend afwachten. Een echo zal de situatie niet veranderen dus ik wacht nog even af wat de arts morgen te vertellen heeft.

Het klinkt heel raar maar als het niet goed is dan is dit de natuurlijke manier van mijn lichaam om dat kenbaar te maken en dan kan ik me er in berusten. Ik moet zeggen dat ik er wel veel mee bezig ben maar toch ook nog steeds hoop heb dat het goed kan gaan.

Ik hou jullie op de hoogte en reageer binnenkort even uitgebreid op jullie persoonlijk.

Liefs,

Geplaatst

Zo frusterend icsi ik hoop dat je snel positieve antwoorden krijgt volgende week maar voel met je mee deze dagen zullen dan wel voorbijkruipen.

@linda en marlijnne ja duurt zeker lang ze rekende vanaf de tp 5 weken verder.! Ik denk niet dat eerder wilen geen zin heeft bij de kliniek want ze zijn daar nogal van de protocollen en zo flexibel als een steen.

Ik heb een tp in eigen cyclus gehad dus geen extra hormonen behalve die van mijzelf ;p

Trouwens wat betreft die buik haha hiero sinds augustus vorig jaar(ook gestopt met roken by the way) + 2 maten boven en onder ben al door heel wat broeken gescheurd... oeps

Hoe is dat bij jullie vergaan qua lichamelijke ongemakken?

Liefs esso

Geplaatst

Oja en wat belladonna zegt je moet wel groen blijven hoor icsi het maart wachtbankje is al dramatisch genoeg.!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik zal ook weet even wat schrijven.

Isci: hoop dat het niet doorzet, tegen mij zeiden ze ook afwachten. En moest dus 2.1/2 week op echo wachten. Waar ik nu nog op wacht. Maar bij mij was het echt bloed als een menstruatie maar zonder stolsels. Week lang! En mijn assistentarts zei als het licht bloed verlies is is er niets aan de hand. Bij menstruatie bloed en pijn in de buik gaat het mis.

Ik had geen hevige pijn maar denk dat het echt niet goed is bij mij. Maar maandag zien we het dan pas echo.

De hoop blijf ik wel houden, heb andere soort tepels. En een opgezette buik. Ik hoop het nog zo. Ik blijf geloven in een wonder!

Fijn dat het met de rest goed gaat, op wat zwangerschapskwaaltjes na, alleen die hoofdpijn van marijnne is niet echt leuk!

Zijn jullie al aan het nadenken voor kamertjes, namen en andere leuke zaken? O lijkt me zo geweldig!

Veel plezier iig. Ik laat na maandag nog wel even iets weten.

Succes meiden! X rox

Geplaatst

@Rox: jeetje dat is ook killing zeg dat je zo lang in onzekerheid zit. Fijn dat je zo positief bent!!! Er zijn vaak vrouwen die bloedverlies hebben na ivf/ icsi en ik hoor vaak positieve verhalen. Dus het komt vast goed.

@Icsi: Hoe is het nu?

Ja ik ben ook druk bezig met zwijmelen over de babykamer en kinderwagen en namen. Mijn vriend wil er nog weinig over horen omdat hij nog niet blij durft te zijn. Daar raak ik dan weer geirriteerd door en vind hem negatief. Toen ik hem gisteren vertelde dat hier een paar meiden zijn die bloedverlies hadden en er bij sommige geen hartje klopte werd hij helemaal flauw. Het is ook zo spannend allemaal. Ik wou dat het maar dinsdag was.

Vandaag is het al weer 2 weken geleden dat het onze testdag was. Achteraf gezien zijn die 2 weken best snel gegaan.

Geplaatst

Hee Dames,

Even snel een update: de bloeding is erger geworden, als een gewone menstruatie dus het ziet er niet goed uit....Ik weet helaas uit eigen ervaring dat mijn eigen gevoel men iet in de steek laat en ik ga dus uit van het ergste en hou jullie op de hoogte.

Echter, ik moet mijn gedachten wel even verzetten dus ik zal de komende dagen wat minder op het forum zijn..... Wil niet zeggen dat ik jullie vergeet want ik wens jullie het allerbeste met hele goede zwangerschappen, goede bevallingen en natuurlijk het mooiste geschenk wat je kunt krijgen: een prachtige baby!

Speciaal voor Rox: ik weet nu een beetje hoe je je voelt, en hoop van harte dat het goed gaat.... Knuf!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3801[/ATTACH]Hoi dames ik had nog een foto beloofd deze heeft mijn vriend net gemaakt en zoals je kunt zien is het niet te verbergen hoeft ook niet aangezien iedereen het al wel weet dus vind het ook helemaal niet erg.

Rox ja wij weten al precies hoe de meubeltjes eruit gaan zien maar dat komt omdat we ze alleen maar op hoeven te halen bij de zus van mijn vriend we mogen alles overnemen van hen en daar zijn we heel erg blij mee. We hoeven nu alleen maar opzoek naar een kinderwagen en maxicosi want dat was niet meer wat.

Net de namen zijn we er voor een meisje al heel erg lang uit maar voor een jongen word het echt heel erg moeilijk haha gelukkig hebben we nog even.

Marlijnne hoe is het met jou nu?

En met de andere dames?

Ik ben sinds vanmiddag weer erg misselijk en sta elke keer op punt van overgeven maar net niet bah dan heb ik liever dat het eruit komt dan ben je er van af maar goed je krijgt het niet zoals je het hebben wil haha

Fijne avond allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden