Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Meiden,

Wat fijn Belladonna dat er geen tekenen van een BBZ zijn! Wat zal dat een opluchting geweest zijn :D Ik hoop dat je je weer wat beter voelt en je lekker kan genieten van je vakantie! Waar ga je heen? Lekker hoor dat je ook nog een weekend naar Maastricht gaat. Dat is zo'n leuke stad :D

@ Marlijnne Heerlijk he zo'n echo! Ik kon er ook uren naar kijken en bijna niet geloven dat die kleine echt in mijn buik zat. Echt zo leuk om zo'n kleintje te zien spartelen op die echo. Wel balen dat je je nog steeds niet lekker voelt meid. Ik hoop echt dat dat snel beter zal gaan voor je. Als je echt misselijk bent kan je ook emasefene vragen bij je huisarts... Heeft mij heeeeel goed geholpen tijdens mijn 1e zwangerschap en toen kon ik eindelijk weer functioneren... Misschien is het wat voor je?

Hier gaat alles wel ok. Ik ben met vlagen misselijk en dat is wel erg vervelend. Gelukkig is het nog goed te doen met iets te eten en even rustig aan doen. Ik ben wel erg moe en heb gewoon nergen zin in (vooral werk hihi) en kan me ook zooo moeilijk concenteren :S Mijn dochter is over 1 week jarig en moet ook daar nog veel voor doen. Dat is wel weer erg leuk en heel bijzonder zo'n 1e verjaardag! Ik heb een taart besteld bij een banketbakker (roze met allemaal gekleurde vlinders en een grote 1 erop en op de zijkant haar naam) die ze met de hand gaan maken. Ik kon me gewoon niet inhouden want ze wordt maar 1x 1 toch hahah ;P Moet ook nog de traktaties voor het kdv maken dus ben nog wel even bezig.... :D

Verder kan ik echt niet wachten op de echo volg wk donderdag! Ik wil zooo graag weten of er een mooi hartje klopt. Brrrr spannend weer allemaal hoor! Helemaal met alle nare berichten hier op het forum :(

Nou meiden ik ga nu toch echt maar aan het werk anders gebeurd er helemaal niets meer... ;) Ik hoop dat het goed gaat verder met jullie en we vanaf nu alleen maar positieve berichtjes hoeven te plaatsen!!!

Liefs!!

• Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Mari, weet lees ik nu op t sept/okt bankje!? Jeetje, opgenomen. Hopen dat ze erachter komen hoe het komt! En nu goed aansterken.

Mammavanroos, nog 6 dagen.... Spannend hoor!

Marlijnne, goed zeg! Lekker genieten!

Esso, hoe is het met jou? En Linda?

Hier nog lekker last van de zwangerschapskwaaltjes en ik vind ze heerlijk! Misselijkheid is goed onder controle eten met de hele dag kleine beetjes eten. En zo kruipen we richting de echo datum....

We gaan lekker 12 dagen naar Gran Canaria. De reis naar Egypte hebben we geannuleerd, dat vonden we niet safe genoeg.

Geplaatst

Hi meiden,

Merk vooral de laatste paar dagen dat ik zo moe ben pffff me ogen kan ik nauwelijks openen in de ochtend en open houden vooral savonds ach was ik maar een beerin die een winterslaap kon houden en wakker werd gemaakt zodra de baby er was hahaha verder heb ik ook wel last van misselijkheidkwaaltjes,gevoelige borsten maar dat wisselt per dag.

Hoe is het met je linda? of weet je volgende week meer? Vind het zo naar voor je die onzekerheid voel met je mee..

Lekker op vakantie belladonna heerlijk ik zou ook wel willen mijn echo duurt ook nog 2 weken pffff

Liefs esso

Geplaatst

Dank je belladonna ja het is niet anders dat ik hier lig het is beter voor mij en de kleine maar hopelijk gaat het nu de goede kant een keer op

maar ik heb er al aardig wat traantjes om gelaten hoor want leuk is het echt niet meer

Veel plezier op vakantie geniet er lekker even van

Geplaatst

@Mari: jeetje wat lees ik nu? Je bent opgenomen? Wat is er aan de hand? Heel veel sterkte in ieder geval.

@Belladonna: jij bent inmiddels al op vakantie dus ik ben helaas te laat om je een waanzinnige vakantie te wensen.

@Mama van Roos: dus lekker misselijk. Het moet natuurlijk niet te gek worden maar het is wel fijn om die bevestiging te hebben toch. En we hebben het er allemaal met alle liefde voor over.

Hier gaat het wel goed. Het bloeden is diezelfde dag nog gestopt maar dat had ik al verteld geloof ik. Ik heb donderdag nog naar het spreekuur gebeld om te vragen wat hun er van denken en hun vonden het eigenlijk wel heel positief. Dus dat voelde wel meteen een stuk prettiger maar toch heb ik mijn twijfels. Ik ben toch na de echo nog een flink stolsels verloren en het hartje dat we niet hebben zien kloppen dat bij elkaar maakt je zo onzeker. Morgen zullen we het weten.

Geplaatst

Maris hoe is het?

Maris was uitgedroogd door al het overgeven, en de urine was daardoor ook niet goed.

Jeetje mamavanjulian ik zou heen&weer geslingerd worden in allerlei gevoelens. Positief/negatief. Jij zit er midden in brrrrrrr. Heb wel met je te doen.

Dan wil je ook gewoon weten of het wel of niet ok is. Nog 1 dagje meid! succes!

Esso jij ook lekker aan de kwaaltjes.....pff nog 2 weken voor echo. Ik duim voor je,maar het klinkt goed met de kwaaltjes.

Die winterslaap lijkt me soms ook wel wat;-)

Hier wat beter, minder hoofdpijn en lichamelijk knap ik ook op. Iets meer energy. Op mn werk ben ik wel ziek en werk wel paar uurtjes. Kijken hoe het vergaat.

Fijne dag!

Geplaatst

Hier gaat het iets beter ik heb sinds zaterdagavond niet meer overgegeven maar de uitdrogingswaarden in de urine zijn nog steeds te hoog die moeten 2 ochtenden weg zijn voor ik naar huis mag dus al met. al duurt het wel even

Linda wat onzeker maar gelukkig weet je het morgen heel veel succes ik zal duimen voor dat hartje

Marlijn wat. fijn dat je iets meer energie krijgt houden zo

Geplaatst

Wederom slecht nieuws. Het vruchtzakje was nu leeg dus er is geen enkele hoop meer. De arts heeft nog een heel verhaal verteld over hoe nu verder maar ik hoefde het allemaal niet meer te horen. Ze belt nu morgen om de dingen door te spreken.

Wij zijn gebroken dit is zo oneerlijk. Eerst een paar weken genieten en dan die bloeding wat ook meteen weer ophield. Dan krijg je aan de telefoon te horen dat dat heel positief is dus krijg je weer hoop en dan is er toch geen hoop meer.

Zo gemeen omdat het de allerlaatste poging te laten lukken om het vervolgens zo te laten beeindigen.

Geplaatst

Lieve Linda,

Wat een vreselijke teleurstelling, ik kan me voorstellen dat het je allemaal even teveel wordt.

Hele dikke knuffel, en sterkte om deze rollercoaster van positief naar negatief een plaatsje te geven.

Denk aan je!

Lfs

Geplaatst

Meiden wat een mixed emotions hier..... en nog altijd spannend.

Marlijnne, fijn te lezen dat je je wat beter voelt en dat jullie laatst een mooie echo hadden.

Maris in het ziekenhuis, hopelijk gaat het snel weer goed en blijft het overgeven uit zodat je nu eens écht kunt gaan genieten!

Linda wat verschrikkelijk, wat een vieze vieze tegenvaller.... Veel sterkte toegewenst!

Geplaatst

Jeetje meiden, wat is dat toch met die maand november. Lees met jullie mee aangezien dit ook 'mijn' maand had kunnen zijn... Heb het idee dat er hier wel heel veel slechte berichten zijn steeds :-( . Sterkte voor wie het nodig heeft en ik hoop vanaf nu alleen maar positieve dingen te lezen.

Geplaatst

Hi Meiden,

@ Linda, Meid wat een verschrikkelijk nieuws! Wat een ongelofelijke teleurstelling en wat is het leven soms hard.... Ik wens je heel veel sterkte toe om dit nieuws een plekje te kunnen geven.

@ Maris Wat fijn dat je niet meer hebt overgeven! Ik hoop echt dat het vanaf nu steeds beter met je gaat en je eindelijk een beetje kan gaan genieten. Want meid wat zal jij hebben afgezien de laatste weken! pfff Ik ga voor je duimen dat je snel en niet misselijk naar huis mag!

Hier gaat het best goed. De misselijkheid is goed te hebben en hoop heel erg dat dat zo blijft! As donderdag hebben we de echo en na al deze nare berichten ben ik best zenuwachtig :( Oh wat hoop ik op een mooi kloppend hartje!! Nog 2 nachtjes slapen.....

Liefs

Geplaatst

Dank je wel voor je lieve woorden tja leuk is wat anders maar ik ben iemand van niet zeuren maar doorgaan ebln zeker met dit ik heb er zolang op gewacht en zoveel moeite ervoor moeten doen dat ik niet teveel wil klagen maar soms lucht het wel op

En ja genieten is echt niet mogelijk zo daar ben ik veel te beroerd voor hopelijk is dat snel over en kan ik ook genieten

Maar goed ik zal duimen voor een super mooi hartje van de week ik snap dat je er nerveus van word dat heb ook elke keer

Welterusten allemaal

Geplaatst

Hoi meiden,

@linda: ik weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte in deze periode.

Hier ook wat onzekerheid. Vandaag na het passen en vegen zag ik op het wcpapiertje lichtrze/oranje slijm. In de loop van de dag is dat verdwenen. Ik heb volgende week pas de echo. Ik voel nu van alles....lichte krampjes...zou het al over zijn? Ik weet gewoon niet wat ik moet denken. Ik moet gewoon afwachten. Het duurt dan best nog lang ( ben nu bijna 10 weken). Wat denken jullie?

Gr, Gorgi

Geplaatst

Gorgi pluk zou gewoob morgen bellen en eisen dat ze de echo eerder doen ik vind dit gewoon belachelijk laat

Tot ik met 6 weken op zaterdag belde dat ik licht bloedverlies had mocht ik direct komen ze twijfelden niet eens succes er hoeft niks aan de hand te zijn was het bij mij ook niet

Geplaatst

Hi Meiden,

Jeetje wat een rust hier zeg.... Ik hoop dat dat geen slecht teken is :(

@ Maris Hoe is het met je? Heb je al een idee of je snel naar huis mag? Ik hoop het voor je meid!

@ Gorgi Heb je al gebeld meid? Wat een schrik en onzekerheid zeg :( Ik hoop echt je eerder voor de echo mag hoor!!

Hier gaat alles goed. Gister echt een Kdag want voelde me helemaal niet lekker... In de nacht bijna onderuit gegaan toen ik Roos aan het troosten was. Gelukkig kwam mijn man en is alles goed gegaan. Denk dat ik weer een lage bloeddruk heb want dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Ben steeds duizelig als im te snel opsta enz. Vandaag gaat het gelukkig beter en om 14:15 heb ik de echo!! Ik ben echt wel zenuwachtig door al het slechte nieuws hier.... Maar goed ik heb niets gemerkt waaruit het lijkt of het niet goed zou zijn dus ga er gewoon positief in! Meiden, ik laat jullie wel weten hoe de echo is verlopen en hoop dat het goed gaat met iedereen.

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ msma.van.roos: hoe is het gegaan met de echo?

Ik heb niet meer gebeld, dames. Na die dag heb ik niets meer gezien. En ja, ik moet dinsdag, dus dat is ook net meer zo lang. Ik wacht rustig af. Je wordt alleen niet vrolijk van het internet, zoveel verschillende verhalen. Maar ja, we zien het wel. Dank je wel voor jullie steun. Ik houd julle op de hoogte.

Gr, Gorgi

Geplaatst

Hoi dames ik zal van het weekend even meer reageren maar ben heel erg misselijk en moe nu maar ja ik ben eindelijk thuis heerlijk weer in mijn eigen bedje vannacht en weer naast mijn mannetje.

De echo vanmorgen was weer super en morgen hebben we een afspraak staan bij de gyn dus dan horen we wel meer over de komende tijd.

Fijne avond allemaal ik ga even lekker op de bank liggen want ben echt heel erg moe

Geplaatst

hopelijk een mooie echo mamavanroos!

MAri rustig aan!!

Hier alles redelijk, alles waar je last van kan hebben dat komt hier om dit moment langs;-) blehhhh

Gorgi nog evennnnnn meid.....

Geplaatst

Hi Meiden,

Hier gelukkig een heel goed bericht!!! De echo was super en we hebben een heel mooi en stevig kloppend hartje gezien :confettistars:De arts was heel tevreden en vond het een prachtig vruchtje wat heel mooi op schema lag. We zijn echt heel erg blij :clap2: Gistermiddag hebben we het dan ook gevierd met z'n 3tjes en in de avond heb ik gezellig pannenkoeken gegeten met een vriendin van mij. Kortom het was een super dag gister :laugh: Ik voelde me gister ook erg goed en vandaag eigelijk ook wel. Hier dus alleen maar vrolijkheid en helemaal omdat mijn meisje morgen jarig is! De kleine meid wordt gewoon al 1 :occasion16: Vandaag mag ze haar verjaardag vieren op het kdv. Echt zo schattig. ze krijgt een muts, er wordt gezongen voor haar en ze mag trakteren. Ik heb voor haar een hele vrolijke mand gemaakt met als traktatie allemaal gekleurde badeendjes. Echt zo leuk allemaal!! :love5:

@ Maris Wat fijn dat je thuis bent!! Hoe is de nacht gegaan? Ik hoop echt dat je snel minder misselijk bent. Heeft het ziekenhuis ook gezegd dat je nu minder misselijk zou moeten zijn of werkt dat niet zo?

@ Gorgi Fijn meid dat je het niet meer gezien hebt. Ik hoop voor je dat het niet meer voorkomt en je straks een prachtige echo hebt!!

Ik heb de 26ste weer een echo en mocht me al inschrijven bij de verloskundige. Daar is de afspraak voor de termijnecho gemaakt voor 2 wkn later. Lekker veel echo's dus op een rij. De nekplooimeting komt er ook nog tussen dus we gaan lekker vaak ff spieken hoe de kleine frummel het doet... :happy:

Liefs van een hele gelukkige mama van Roos!

Geplaatst

MamavanRoos gefeliciteerd met de mooie echo wat mooi he ik blijf het bijzonder vinden.

Ook alvast gefeliciteerd met je dochtertje leuk leuk zo'n eerste verjaardag.

Ja hier is de nacht wel goed gegaan gisteravond was ik wel weer heel erg misselijk en had ook het gevoel dat ik het niet binnen zou houden maar gelukkig is dat wel zo en voel ik me vandaag redelijk maar dat heb ik wel vaker en komt de echte misselijk pas in de avond.

We hebben vanmorgen ook de eerste officiele afspraak bij de gyn gehad en gelukkig ook weer een echo en die was helemaal goed we liggen precies op schema en het kindje was lekker aan het spartelen door de buik haha echt zo mooi om te zien krijg er elke keer weer tranen van in mijn ogen.

Over 2 weken hebben we weer een termijn echo en die week erop weer naar de gyn en dan gaan we ook de 20w echo enz inplannen.

Zo nu ga ik even een uurtje op de bank liggen want ben wel heel erg moe hoor elke keer zeker sinds de opname in het zh maar goed hoort er bij.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Mama van Roos, gefeliciteerd met een mooie echo!! Bij

Mij uiteindelijk toch niet goed gegaan! Hcg wel gestegen maar blijft te laag! Wordt miskraam!

Geniet!! Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden