Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hihi het ticket kostte 35 eurie en als ik omdat het constant regent een paar keer naar het zwembad ga met hummel of naar overdekte speeltuin ben ik het ook kwijt. ja wel een huisje hier idd dus verder kost het niets.

Nou jullie zijn van harte welkom hoor. Kunnen sylvino en ik samen wakker zijn. ppfffff wat een nacht weer....

Ik slaap hier met de. deuren open en er zat een enorme uil te oehoe'en... maar buitendeur dicht betekent binnendeur moet open en dan in directe verbinding met kamer van hummel die hele nacht lag te blaffen... zal ik er uit gaan en hem fluimicil geven of hopen dat het over gaat.... jeetje wat snurkt manlief... kwam door de muren heen mijn kamer binnen....bij mijn vorige zwangerschappen had ik nu reeds ongesteldheidskrampen...nu niet.... zou het mislukt zijn zeker..... wannneer kan ik dan de volgende poging doen....zou het ooit nog lukken... pffff

allemaal geen wereldproblemen eigenlijk...waarom kan ik nou niet slapen... andere mensen hebben pas echt zorgen.... en ik maak me druk om een uil.....AAAAARRRGGGGGHHH

Een uiltje knappen betekent vast de uil zijn nek omdraaien en dan kun je slapen....

Maar. de lucht is helder dus geen gemiep gewoon wachten tot de wallen minder worden rond de middag.

Fijn dat je man gaat bellen ellie

En idd beetje dubieuze ivf historie heb je Gabrie, zou ik zelf ook geen vrede mee hebben... maar wie weet.... elke ronde is een kans!

Syl heb jij al een startdatum want het jaar is bijna om... we zitten praktisch al onder de kerstboom.... januari was het toch.... of geen keiharde datum?

fijne dag

Geplaatst

35 euri is inderdaad geen geld! Geniet er van.

Ik heb een boek gelezen tot een uur of 24:00 en ben toen als een blok in slaap gevallen.

Vanochtend om 07:00 werd ik pas wakker. Meestal word ik wel een keer of 2 wakker maar vannacht niet.

Misschien door de hormonen.?

Sushi jammie Sylvie. Hoop dat het gesmaakt heeft.

Zaterdag gaan we naar DD voor een echo. Manlief gaat ook mee. Daarna is het de planning om de stad te bezichtigen.

Wie heeft er nog tips??

Ellie das een toppie oplossing. Laat manlief het maar "oplossen". Ik hoop evengoed dat het gezellig gaat zijn als je schoonzusje er is.

Mocht je geen ruimte hebben....... Ik heb begrepen dat Noor errug riant woont!!

Geplaatst

Haha, en Noor zit toch in het buitenland dus ik mag best schoonzus + verwend nest in haar huis stallen.

Noor, ik heb je gestalkt op FB en gevonden! Nou zeg, wat een gezellige knapperd ben jij. Had me je zo al een beetje voorgesteld. Echt een ontzettend leuke meid om te zien.

Sorry dat ik jullie een beetje verwaarloos skatjes. Poepiedruk op het werk en vrijdag meteen uit het werk weekendje weg dus moet nu al dingen regelen. Wassen, spullen bij elkaar, kattenvoer in huis halen. Mannie gaat niet mee maar die is niet zo huishoudelijk ingesteld. Ga met een vriendin naar huisje in de Achterhoek. Ja, is wel stapje terug van Noortjes tweede casa en Syls sleurhut deluxe maar ach, de wijn gaat mee dus komt wel goed.

Ik zie dat Noor al druk ieder pijntje aan het analyseren is geslagen... Volgende week zondag mag je toch testen?

Gabrie, ik weet niets meer van DD, alles geblokt, haha. Nee, de oude stad richting de Rijn is leuk. Veel kroegjes en restaurants. DD schijnt in de oorlog flink gebombardeerd te zijn vandaar curieuze en niet al te mooie mix van oud en nieuw. Zonde.

Snel even koken, misschien tot later xx

Geplaatst

Hello... hier niet zo veel te melden.. rustig dagske gehad... kruitvattesten thuis vergeten dus proberen hier iets vergelijkbaars te scoren maar tot nu toe alleen de uiterst onbetrouwbare predictor. Morgen even niet in de siesta maar ervoor proberen.

Ellie de achterhoek, wat zalig. Ik hou er van. Oke als het regent is het minder maar dan is het hier ook niets aan hoor. Maar zag net dat het zaterdag vol zon wordt in nl!! Precies in je weekend! je verdient er ook nog een mooie zondag bij meid, geniet ervan.

Heerlijk Gabrie dat je zo goed geslapen hebt. Een betere voorbereiding kun je niet hebben. Ik heb helaas geen tips voor dusseldorf, maar het lijkt me wel een mooie stad van wat ik er van gezien heb. ik ga voor je duimen voor een heel nest topkwaliteit eicellen in elk geval. Het moet gewoon!

hier sla met runderdingetje en jawel weer aardappels. Morgen maar iets interessanters maken maar ik probeer even een voorraadje voor hummel te koken en hollandse pot gaat er altijd goed in dus dan maar even zo.

Adios

Geplaatst

Hier ook druk druk te druk!Denk wel aan jullie, groeiende follikels bij Gabrie, nestelende embryo's bij Noor en Ellie, tja zie alleen maar wijn bij Ellie ;-)

Geplaatst

Ik heb nog CB digitaal liggen houdbaar tot november.

Even terug naar het afvallen die kilo die erbij zat is er weer af sinds gisteren dus zit weer op 91,5.

Lijkt wel terugkerend, kilo eraf, weer erbij om vervolgens weer meer af te vallen. Wijn lukt goed om te laten staan, kan ook voortaan met mate drinken, klinkt ranziger dan het is, hihi!

Op zicht zie je het niet maar ik merk het aan mijn kleren. Gaat wel te langzaam vindt ik maar ik moet toch een tandje bijzetten.

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Hola Noor como estas?

Ja ik voel veel voor het voorstel van Ellie. Wij komen met liefde jou persoonlijk een testje brengen.

Maak anders een maaltijd tortilla. En ik wil er een glas casera bij. Ik wil ook naar Spanje!!

Geniet van je korte vakantie en laat het testen voor wat het is.......

Moest ff lachen om de glazen bol van onze Sylvie...... je ziet alleen maar wijn bij Ellie. Misschien heeft ze wel een boerderij met allemaal

druivenstokken....Ellie geniet van je weekendje weg. Heerlijk bijkomen.

Sylvie we zijn weer trots op je! Ga zo door. En inderdaad centimeter verlies is ook belangrijk!

Geplaatst

He sylvie, je weegt lichter dan ik hoor.

Maar ik drink veel water en thee. Eet alleen gezonde tussendoortjes en gezond eten. Zit bij een gewichtsconsulent.

Kan genieten van mijn tussendoortjes. Bewust eten.

Aan tafel en de tijd ervoor nemen.

Zo en af en toe tegenwoordig sporten. nu 2x per week.

Denk aan jullie hoor!!!

Geplaatst

Ruby ik ben ook best tevreden maar soms is de motivatie ver te zoeken, wat jij deze week ook zei maar als ik dan zie dat het toch weer minder is motiveert dat weer.

Ik drink te weinig water merk ik, zal ik eens omhoog schroeven en ja bewust eten maar ik heb er van die schrons dagen tussen, of eigenlijk avondeten zoals deze week sushi en met 4 witte wijntjes erbij, heerlijk, ontspanning is ook belangrijk dus 1x in de wk een uitschieter moet kunnen vind ik.

Geplaatst

Syl, door de weeks kan ik mij meestal goed inhouden maar in het weekend als we visite hebben en gezellie lopen te doen gaat het vaak mis.

Kan moeilijk nee zeggen tegen lekker eten. En dan gaat het niet om zoetigheid maar hartige dingen....

Jammie wat kan eten toch lekker zijn....

Ik ga maar weer ff een menukaart van een goed restaurant bekijken!

Geplaatst

Ik heb dat ook. Door de week gaat het goed en in het weekend vind ik het moeilijk hetzelfde ritme erin te houden. Veel weg en even snel tussendoor eten.

Met afvallen is dat dus niet een optie.

Ik hou erg van zoet. Ik zoek meestal in de avond.

Maar we doen ons best. Volgend weekend wordt het ook weer niet zo goed. Maar ja, ga lopend van het station naar het restaurant. Dus toch beweging.

Ben benieuwd over 1,5 week wat de weegschaal aangeeft.

Geplaatst

De enige keer dat het lukt om niet te snaaien is als er NIETS van mijn gading in huis is... and I lower my standards met de minuut dan. Waar ik eerst niet warmof koud van word sta ik als er verder niets is toch met veel plezier klaar te maken. Maar als dat ooknog op is en de muizen inmiddels ook naar de buren zijn verhuisd dan lukt het wel... Maar dan welhopen dat er niemand langs komt want je schaamt je dood voor zo'n lege koelkast...

Geplaatst

Juist Noortje dat klopt. Maar de dag dat wij lege voorraadkasten/koelkast/vriezer hebben moet nog geboren worden.

Bij ons thuis is het net de zoete inval....

Geplaatst

Ellie, volgens mij ben je helemaal bepakt en bezakt. Alles staat klaar voor een weekendje achterhoek. Lekker niks doen en alles mag! (nou ja alles......).

Geniet er lekker van. Hoe is het met je schoonzus, wanneer komt ze precies?

Syl, ik heb het idee dat jij de enige bent die wat afvalt en dan weer 1 kilo bijkomt ....en er dan weer 2 afvalt.....Respect voor jou.

Noortje jij hebt het toppie voor elkaar. In het zonnetje lekker genieten van de wachtweken. Durf te wedden dat je dat niet eens door hebt daar?

Tapas eten, de vino laten staat en genieten van je kleine knul. Ga je nog wat leuks doen of alleen thuis/zwembad en het strand?

Hier ben ik klaar met het snuiven. Eindelijk, vond dat echt smerig. Ik voel 1 eierstok iets doen. Weet niet wat maar er is wel iets gaande.

De andere geen gevoel. Morgen dus naar DD. Wilde eerst een hotel boeken maar toch maar niet gedaan. Wil toch in mijn eigen bedje slapen.

Met mijn eigen kussen, heb geen zin om inlegkruisjes te moeten plakken.........................over groene lampjes!!!

Geplaatst

Hihi ik zit hardop te lachen... Weet je wat het erge is... volgens mij was jij het die vroeg of ik ze wel weggehaald had.... Nee dus!! Met dat ik het las kreeg ik het warm van teen tot kruin....oh neee helemaal vergeten weg te halen... schaam me dood...Gelukkig waren het nieuwe haha niet met een halve utrogestan bol erop iew jak!!!

Vandaag is het hier bewolkt. Dus ga op jacht naar testen die ik ken. Ik hoop clearblue te vinden niet de digitale maar tot nu toe heb ik hier alleen de predictor vroegtest gevonden. Uiterst onbetrouwbaar bij mij. Zij gaven bij 2 zwangerschappen niets, geen enkel streepje terwijl ik dus wel zwanger was.

Morgen ga ik t proberen voor het eerst.

Ellie ben je al in de achterhoek vandaag of ga je pas morgen? Nogmaals veel plezier meis! Ik zal je missen dit weekend.

Gabrie ben zo benieuwd wat je eierstokken te melden hebben..... ik. hoop dat er een mooi trosje in elke stok zit! ik duim voor je. Maar een eerste meting zegt niet alles he dus als er nog weinig gaande is... don't worry. Door de suprefact komt het langzaam op gang, bij mij althans wel toen. Pas bij de tweede meting had ik er ineens 14, bij se eerste nog maar 3.

sylvi how's life? Geen uitschietertjes meer gehad?

Rubster wat voor tussendoortjes mag jij?

groetjes

noor

Geplaatst

Dag meisjes, nog even buffelen op het werk en dan word ik hier om 5 uur opgepikt en rijden we meteen door. Mijn vriendin zou boodschappen doen dus we kunnen ons neervlijen zodra we er zijn om vervolgens niet meer op te staan.

Mijn vriend heeft zwager gesproken (althans, ingesproken) en zwager sms'te een bedankje terug en 'we bellen'. Ze praten inmiddels wel weer met elkaar en houden het in ieder geval nog uit tot Kerst en daarna zien ze wel, dus de druk is daar wel een beetje van de ketel.

Ik denk dat ze volgend weekend komt, dat laat ze nog weten.

Gabrie, mijn eerste FM's (behalve ironisch genoeg de laatste ronde in DD) leverden nooit iets op dus die zijn volgens mij niet maatgevend. Het kan nog alle kanten op.

Syl, kleine kilojojo'er (wordfeud?!), het komt wel goed met jou. En er is niets mis met van het leven genieten, daar is het voor.

Ik ben volgens mij alleen al twee kilo kwijt sinds het stoppen met de hormonen. Die plofbuik is langzaam aan het wegtrekken.

Noortje op speurtocht naar behoorlijke tests en morgen voor het eerst testen... spannend!!

Kom van 't weekend af en toe wel even spieken, hoor.

Nu weer even verder xx

Geplaatst

Ellie veel plezier dit weekend.

Gabrie jij gaat voor het follikel filmpje, misschien hangen de maandverbandjes van Noor er nog.

Noor op testenjacht, er zal vast ergens iets bruikbaars re vinden zijn en anders pak je maar een pad uit je riante tuin :-)

Geplaatst

Syl een pad uit de tuin? eh..... Why? Verandert hij in een prins als ik m aflebber? hihi Ik heb niet getest vandaag. Ze lagen in de auto en daarnaast bedacht ik me dat ik geen vals positieve wilde. Dus nog even wachten tot morgen of overmorgen. Heb wel de overtreffende trap van K... geslapen... de babykamer ingericht maar ook weer nieuwe behandeling ingepland... liggen uitrekenen wanneer ik ga bevallen en uitrekenen of mijn nieuwe behandeling niet net in oud en nieuw valt.. uitrekenen wanneer de pregnyl weg is... enzovoorts enzovoorts.... 2,5 uur liggen draaien.... pffffffWat een gedoe is het toch....

Geplaatst

"vroeger" werd een zw vastgesteld door urine op een pad te druppelen en dan verkleurde de pad. In sommige landen wordt dit volgend mij nog steeds gedaan. Als er geen kv om de hoek zit is dit het alternatief.

Geplaatst
hihi! dat wist ik niet..! ik ga meteen de tuin in...
Ons mam vertelde dit altijd, zo zal mijn komst ook nog wel vastgesteld zijn, haha. Geen flauw idee wanneer ze hier mee op zijn gehouden, geloof wel dat je 24 uur moet wachten dus geduld is noodzakelijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden