Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool volgens mij zijn ze nooit zover gekomen om ICSI toe te passen.... waarom weet ik niet krijg ik pas volgende week te horen.

Misschien waren de eicellen toch niet rijp? Wie zal het zeggen. Hier in Nederland was ik altijd ruim 14 dagen aan het spuiten daar in DD

ging het wel wat sneller. Heb maar 8,5 dag gespoten.

De leukste taarten jammie jammie!

Geplaatst

Huh je hebt maar 8.5 dag gespten wat weinig. Lijkt mij ook dat ze niet rijp zijn. Zou toch eens verder kijken alhoewel je goede dingen hoort over DD is misschien niet juist voor jullie.

Ellie ik kan lekkere caken bakken met een Playmobiel popje erop, komt helemaal goed!

Enne Bruce Springsteen nodig je toch gewoon uit.....

Geplaatst

Of het is te snel gegaan weet niet of dat mogelijk is. Dat de 450 IE aan hormonen toch te veel is.

Affijn het is helaas zoals het is.

Voel jij je al wat beter?

Geplaatst
Huh je hebt maar 8.5 dag gespten wat weinig. Lijkt mij ook dat ze niet rijp zijn. Zou toch eens verder kijken alhoewel je goede dingen hoort over DD is misschien niet juist voor jullie.

Ellie ik kan lekkere caken bakken met een Playmobiel popje erop, komt helemaal goed!

Enne Bruce Springsteen nodig je toch gewoon uit.....

Is weer eens wat anders dan getrouwd worden door Elvis... Nee, als The Boss erbij is, trouw ik met hem. Eh, wat zeg ik nou?

Mijn vriend is zo praktisch, die zei: We kunnen na het trouwen toch wel even langs de Hema om taart te halen? Ja, de romantiek zit nog diep.

Oke, verder niet geinen. Voelt niet gepast na die megadomper van ons Gaapje.

Zit te denken hoe lang ik altijd moest stimuleren... Ik begon op dag 3 met hormonen en dag 14 punctie? O ja, is toch 11 dagen... Misschien zijn ze doorgeschoten, schatje.

Geplaatst

Hahahaa Ellie, ik lach net zo hard mee!

Ach, klinkt misschien gek maar ik zie het wel. Wil er ook niet te veel over nadenken.

Het is helaas zoals het is.

Nu hoef ik gelukkig niet aan die bollen,......en niet aan de intralipid....en ik kan stoppen met de prednisolon en....voorlopig ook alle vitamine shit kan ik ook mee stoppen en en en en....

Na het gesprek van volgende week nemen we ook een besluit....of stoppen of nog 1 keer.

Geplaatst

Nee niet echt, ja wel wat minder koorts, niets aan te doen.

Ik weet nog met onze 2de poging toen ging het opeens heel hard. Van 13 follikels naar 35 maar uiteindelijk weinig en onrijpe eicellen ondanks deze er op de echo mooi groot uitzagen

Geplaatst

heb bij de 4e keer ook 450 IE gespoten. Op dag 3 begonnen en 9 dagen gespoten. donderdag en vrijdag was ik spuitvrij (op de pregnyl dan na). 6 follikels, 5 eicellen, 3 embryo's uiteindelijk.

hihihi Ellie, idd heel romantisch, na het trouwen de taart bij de hema halen.

straks op het menu: vis (welke weet ik nog niet, vriend heeft hem net pas uit de vriezer gehaald, ik zit op mn werk), met of aardappeltjes uit de oven of rijst erbij? Vriend houdt echter niet zo van kale rijst. Wat kan ik hiermee mixen?? champignons? ga eens googlen op visrecepten met rijst

Geplaatst

Tool wok wat groente apart en gooi het daarna door de rijst heen. Smaakt altijd lekker dan gewoon droge rijst.

Ja hier ook 450IE gespoten MAAAAR wel 225IE Gonal en 225 IE Menopur.

Dank je Fren.

Geplaatst

Wie weet hier het antwoord op:

Bij mijn vorige poging in oktober waren er totaal 3 follikels aan het groeien. Wij hebben deze poging afgebroken.

Ik mocht gelijk aan de pil. Maar wat gebeurt er dan met die 3 follikels die al aan het groeien waren?? Weet iemand dat?

Geplaatst

Ben je sindsdien nog ongesteld geweest? Zo ja dan raak je ze zo kwijt en zo niet, dan lossen ze volgens mij op in je lijf. Net als al die eicellen waarmee je geboren wordt. Die kun je er onmogelijk allemaal uit menstrueren.

Geplaatst

gaapje, uiteindelijk is het idd pangafilet, met frietjes en sperziebonen en sla en appelmoes geworden en een toetje na (bruin/witte chocomousse met toffeesaus, mmmm)

Volgens mij lossen die follikels vanzelf op.

Had de vorige keer ook 5 follikels al die aan het groeien waren, maar ik ben gewoon ongesteld geworden, ondanks dat we toch weer gericht gesext hebben.

ben blij als vandaag voorbij is.

Geplaatst

Tool nog ff en dan is deze dag ook voorbij. Morgen heel veel succes en ik hoop dat je veel antwoorden zult krijgen.

Sylv, hoe is het met je voel jij je al wat beter??

Geplaatst

Ik wil niemand voor het hoofd stoten met de volgende opmerking...!!

Maar de DIE-HARDS in de MMM die kunnen wel tegen een stootje.

Tijdens het gesprek met mijn man gisteren was hij al heel duidelijk. We stoppen, geen gezeik,gezeik of gezeur meer en we gaan verder met ons leven.

Ik heb aangegeven dat ik nog even het gesprek afwacht en dat we daarna een beslissing nemen.

En dingen lopen helaas niet altijd zoals je zou willen.

Fijn om te horen dat het ietsie, pietsie beter met je gaat.

Je hebt nog een maand "rust"en mag jij weer van start. Ik ga mijn geld hoog op je inzetten!!

Geplaatst

Te veel eer voor mij Gaapje, ik doe niet meer mee dus ik ben geen Die Hard. Nog steeds geen spijt van en het kriebelt nog steeds niet, dus vooralsnog een goede beslissing.

Fijn dat je strijdlustig bent, Gaapje, maar ik snap je man ook. Die ziet natuurlijk wat het met jou doet.

Het is maar goed dat wij nooit naar onze mannen luisteren, he meiden :laughing4:

Ik zou toch Brussel nog overwegen, als je nu nog 1 keer alles in de strijd wilt gooien...

Geplaatst

Moeilijk hoor om het definitief af te sluiten. Zou ook nog even het gesprek afwachten en dan beslissen. Je kan het wel roepen om te stoppen maar daadwerkelijk die knoop doorhakken, pffff..... Moeilijk hoor meid!

Denk niet dat we januari gaan halen maar eerder feb of maart. J rookt als een ketter en in januari willen we eigenlijk een weekje weg. Laatste keer was Bali in april 2010.

Ik ben ook iemand die liever nog wat in het vat heeft zitten.....

We trekken het geld ook niet zomaar uit onze zakken voor een 4de poging, die tijden zijn voorbij.

Alhoewel morgen begint de rechtszaak tegen de gemeente, zal ik maar een grote koffer meenemen voor al dat geld ;-)

Geplaatst

Ehh luisteren naar mannen?? Wat is dat?

Voor mijn man hoeft het allemaal niet zo. Het was leuk geweest als er kinderen waren gekomen maar al deze ICSI/IVF enz hoeft voor hem niet.

UZ-Gent hoor ik ook hele goede verhalen over. Maar tja als je bagger eicellen hebt dan kan niemand je verder helpen. Helaas Pindakaas.

Ik vind het fijn om te lezen dat je geen spijt van je beslissing hebt. Geniet van het leven!

Geplaatst

Heb ik nou iets gemist of zo??? Een rechtzaak? Pff sorry dat ik niet heb opgelet maar dat is echt langs mij heen gegaan.

Maar in het geval dat je toch een koffer nodig hebt....heb hier ook nog 4 staan!! Vullen die handel!

Gelijk heb je gaan met die banaan lekker op vakantie!

Nee de behandelingen kosten een hoop geld. Maar ik mag mij gelukkig prijzen dat ik veel medicatie hebben kunnen overnemen van hele lieve dames hier op het forum.

Geplaatst

Hmm is mijn bericht weg..

ik kan het ook helemaal niet goed volgen. Te moe en wijn gedronken na lange vlucht... geen goede combi

Gaap overweegt serieus de MMM de rug toe te keren maar Ellie wil dat ze Brussel probeert

Syl is het zat maar wil wel met een koffer met geld op vakantie met J die als een ketter rookt en die nog wel wil

Ellie wil wel met de boss trouwen maar niet bij de Hema taart kopen

Tool eet en mixt van alles maar niet met kale rijst maar sport toch alles er af en haar follikels lossen vanzelf op

Zucht... ik kom het morgen nog eens proberen dan heb ik het vast weer helder voor de bril

Trust

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden