Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou een hele dikke pakkerd terug hoor! Oliebol... hihi wat ben je toch een gekke habibi!

Ik zit er ook niet in hoor, in het schrijven. Soms baal ik gewoon wel eens hier, dan lees ik weer van bij die is het misgegaan, bij die is het niet gelukt en dan word ik daar niet zo blij van. Terwijl er ook zat zwanger worden maar die ken ik dan verder niet of ik lees het niet eens. Het lijkt wel of alleen de dingen die niet lukken in mijn oog springen. Stom gedoe ook.

Maar goed, ik ben vandaag dan toch sinds 1 november eindelijk ongi geworden. Gelukkig werkt de boel nog!

Morgen dan maar weer een uitgangsecho..

Ps... we zijn niet alles en iedereen he! Wij van de afvalclub hebben toch wel een bijzonder plekje in je hart?! hihi! Maar misschien voel je je niet zo fijn. Dat kan natuurlijk heel goed. Dan wens ik jou heeeeeel veel liefs en geef je hierbij een dikke pakkerd!

Maar goeie Syl! Wij vallen hier vooral in een andere periode af. De dag dat Pasen en Pinksteren op 1 dag van vallen...

Vind het erg moeilijk om niet te snoepen de laatste dagen. Zal wel hormonaal zijn.

Hoe is het met Kayla?

Ellie nog aan het buffelen? Zijn de spruiten weer opgehoepeld?

Was het wel leuk?

Tool hoe is het met jou?

Rubster?

Sandra? Niet te veel aan het eten hoop ik?

Liefs

Noor

Geplaatst

Hoi dames,

Ja ik ben er wel hoor. lees mee, maar heb het op dit moment met de situatie van Guusje een beetje moeilijk. Zo en zo rond deze tijd.

aangezien in 3 jaar geleden mijn schoonouders ging vertellen met kerst dat we zwanger waren en dat dus na 9 weken mis ging. Het is gewoon kut!!!

Ja de lucrin zit er weer in en ik moet vandaag ook nog op de weegschaal, maar na een hele fles wijn in 1 avond. Ja elliebellie en syl jullie hebben er een concurrent bij. Weet ik niet of het echt gelukt is.

Zeg maar dat ik vocht vast houdt, maar dat houdt bij 5 kilo ook op. Heb gewoon ff geen motivatie...

Sorry, dat ik zo kort ben, maar heb het ook erg druk op mijn werk..

Succes allemaal en een dikke knuffel

Geplaatst

Ik zit gewoon niet zo lekker in mijn vel. En dat heeft met een aantal zaken te maken.

Druk op het werk. Iedereen die om je heen al weer zwanger is van zijn 2e of 3de.

De vraag moet je nou nog wel door gaan ja of nee. Geeft je gezondheid niet gewoon aan ...STOPPEN!!

Noor, fijn dat je ongi toch nog is gekomen

En natuurlijk alle schrijvers hier hebben inderdaad een speciaal plekje.

En dan las ik inderdaad dat het bij Guusje (ken ik verder niet hoor) is mis gegaan en dat is toch ff hard.

Rubster.....dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

[h=1]Noor misschien iets voor jou. Volgens mij wordt dit ook in Belgie gedaan. In ieder geval in UZ Gent...

Staafje verdubbelt vruchtbaarheid[/h] AMSTERDAM - Wetenschappers hebben een 'vruchtbaarheidsstaafje' ontwikkend, dat de kans op een zwangerschap verdubbelt.

Het gaat om een behandeling van het baarmoederslijmvlies, wat ervoor zorgt dat embryo's beter kunnen innestelen. Vruchtbaarheidsexperts veronderstellen namelijk dat de kwaliteit van het baarmoederslijmvlies een grote rol speelt bij vrouwen die moeite hebben met zwanger worden.

IVF wordt effectiever

De eerste testresultaten zijn veelbelovend. Van de vrouwen die IVF in combinatie met de nieuwe behandeling ondergingen raakte 32,7 procent zwanger. In de groep die een gewone behandeling onderging raakte 13,7 procent zwanger. Ook de levensvatbaarheid van de embryo's was hoger bij de vrouwen die de nieuwe behandeling ondergingen, 22,4 procent vergeleken met 9,8 procent bij de onbehandelde groep. Dit bleek uit een proef van Sheba Medical Centre in Israel onder 100 vrouwen die voorheen geen succes hadden met IVF, ondanks de goede kwaliteit van hun embryo's.

De baarmoederwand beschadigen

Tijdens de behandeling wordt een lang, plastic buisje, Pipelle genoemd, geplaatst in de baarmoeder die vervolgens 360 graden wordt gedraaid en daarmee langs de baarmoederwand 'schraapt'. De Israëliërs hebben namelijk ontdekt dat een lichte beschadiging van de baarmoederwand de vruchtbaarheid verhoogt - waarschijnlijk omdat embryo's dan beter kunnen innestelen. Momenteel vind onder 500 vrouwen een vervolgonderzoek plaats in Egypte. Of de behandeling ook in Nederland beschikbaar wordt is onbekend.

Geplaatst

dames, ben er ook nog steeds, maar vergeet altijd te reageren, en verder gaat het bij mij niet goed met afvallen, maar kom ik alleen maar bij, zucht...teveel emoties op dit moment en dus veel vreetbuien. ben wel veel aan het sporten, maar alles wat ik eraf sport, vreet ik ook weer bij, zucht...dus dat schiet niet op.

2 januari ga ik weer echt ermee beginnen. met de shakes van herba_life twee per dag, min der koolhydraten, meer zelf koken, minder afhaaleten (lees frieten). minder snoepen, geen blikjes energie drank meer ( dat wordt een moeilijke voor me).

nieuws van guusje heeft er bij mij ook ingeslagen.we zouden nu eigenlijk een peuter van anderhalf hebben moeten rondlopen. Stom lichaam dat onze embryo's afstoot.

ellie,hoop dat je familieperikelen snel opgelost zijn.

liefs,

Tool

Geplaatst

Interessant Gabrie.

Tool het blijft ook een rot maand nu, het is niet anders. We komen allemaal nu wat bij maar dat krijgen we ook weer eraf.

Ik heb net een rustgevende wandeling gemaakt.....NOT!!!

Geplaatst

syl, wat een tijd zeg, om tien voor 4 's nachts. ging het niet zo goed met kayla vannacht?

vanaf 2 januari begin ik weer met alles en dan gaan we er helemaal voor. ga weer voor mijn kadootje als ik 5 kilo ben afgevallen en dan weeg ik ook zo rond de 80. mooi streefgewicht, hihihi

Gabrie, heb hier laatst ook iets over gelezen. geloof dat ceeke het hier ook al eens over gehad heeft, als ik me niet vergis.

Geplaatst

Nee elke nacht is een drama, ben blij als ik 2 uur achter elkaar slaap maar het is even niet anders.

Tool ik doe mee vanaf januari, jij hevig al heel wat bereikt dus dat komt goed.

Geplaatst

Hee Gaap

Interessant stuk. Was er al van op de hoogte dat ze dat in Gent doen, maar mijn Duitse gyn zei dat het exotische flauwekul was dus ik heb me er nooit zo in verdiept. Maar wie weet is de techniek inmiddels verbeterd en als het echt zo is, is dat natuurlijk geweldig nieuws!

Echter, het probleem lijkt bij mij tegenwoordig niet meer bij innesteling te liggen maar meer bij mijn eicellen. En dan kan je schrapen wat je wil maar als er genfouten opzitten, dan wordt het toch niets en dan wil ik eerlijk gezegd ook liever niet dat ze innestelen. Voor mij zal het wel niets zijn maar ik ga het mijn Brusselse prof wel vragen wat hij er van vindt.

Ga jij hier op aan sturen in Gent?

Ook zal ik eens vragen naar DHEA gebruik igv slechte eicellen.

Hij wordt volgens mij toch gek van mijn vele mailtjes maar voor die 4300 eurie mag hij wel wat vraagjes beantwoorden vind ik.

Syl meid ik kan je een hand geven. Gisteren van 23 uur tot 12.45 uur geslapen. Toen kreeg hummel koorts (39,1 niet schokkend maar hij lag goed te zweten in zijn slaapzak) en vervolgens elk kwartier heen en weer gelopen. Uiteindelijk in bed genomen maar daar werd hij ook elk kwartier even wakker, draaien draaien draaien en weer een kwartiertjes doezelen. Dat was de nacht.

Ach ja je went er op een bepaalde manier aan. Maar lekker voel je je niet he...

Hoe vergaat het Kayla vandaag? Ietsies beter hopelijk?

Tool heb je het opgegeven voor deze maand.. ik ook een beetje hoor. Motivatie nul.

Voel je je al weer wat fijner of houdt het nog niet over?

Blijf je wel goed sporten? Dat is toch al heel goed.

Elliebellie... ben je zo druk dat je zelfs niet voor een regeltje tijd hebt...... ik mis je hoor!

Sandra hoe gaat het met jou?

Rubster komt niet meer afvallen geloof ik.....

Ik hoop wel weer in januari..!

Nou groetjes van mijn vermoeide voetjes

Geplaatst

hi Noor,

ja, dat sporten gaat door, wel nodig ook als je lesgeeft, hihihi. Een hele grote stok achter de deur. Zou ook niet zonder kunnen geloof ik. doe al mijn hele leven aan sport: vanaf mijn 6e wedstrijdzwemmen tot mijn 26e zoiets, daarna begonnen met fitness en de laatste 6-7 jaar dus lesgeven.

deze maand wordt indd niets meer met afvallen. ben weer vreselijk verslaafd aan de blikjes energy drink. 2-3 per dag is normaal, maar eigenlijk heeeeeeeeeeeeel errug slecht...dus dat moet echt gestopt worden n 2012. nu eerst het vreselijke jaar afronden en daarbij mag ik zondigen vind ik van mezelf.

er zijn gelukkig ook wel leuke momenten in 2011 geweest, de lunches met de meiden waren een van de hoogtepunten!!!! Pinkpop was er ook een en onze vakantie uiteraard. de rest van het jaar??? tja, uhm...nee, eigenlijk niet...

2009, 2010 en 2011 mogen van mij geschrapt worden. de rotste jaren uit mijn leven.

Ellie, hoe istie??? zijn jullie al iets dichterbij het verkrijgen van de officiële documenten die nodig zijn voor jullie trouwen??? Of zijn deze nog ver te zoeken en moeten ze nog verstuurd worden???

Geplaatst

Noortje arm hummeltje en arme Noor, gaat het wel iets beter nu.

En ja je went er aan en bent blij als je al wat slaapt.

Het gaat gelukkig wel wat beter, nu 1 wk na de afspuit en Prednison maar ze is echt gefocust op de basisdingen, eten/slapen/plassen en poepen.

Ze was zo moe dat ze lekker tegen me is aangekropen en heerlijk heeft liggen plassen op mijn matras, laat daar nu net geen beschermer liggen want die ligt aan haar kant maar ze lag nu dus bij mij, zucht.....

Dus om 06.00 bezig met verschonen, ze zit er heel dropping bij te kijken alsof ze van niets weet.....

Tool wel stoppen in 2012 met dat mierzoet spul, niet goed voor je, foei!

Jammer dat er niet meer hoogtepunten waren voor jullie, kan wel zeggen dat 2012 jou jaar wordt maar we weten allemaal beter dat het zo niet werkt.

Ellie ben je onderweg op de papieren zelf op te halen, je kan ook daar trouwen is misschien minder rompslomp voor jullie.

Gaapje hoe is verder met jou, alweer een beetje uit je dip?

Ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en er is 0,3 bij maar zit nog wel onder de 90 en dat is mijn streven voor december.

Afvallen blijft moeilijk vooral nu dus ik ga het niet moeilijker maken, onder de 90 en Sylvie is tevree.

Geplaatst

Syl....voor jou!!!:clap2::toppie:

Helemaal toppie dat je toch nog onder de 90 zit en blijft!!!

Noor, ik zag ook bij DD dat men nu DHEA gaat gebruiken. Lijkt me interessant om hier meer over te weten te komen.

succes met de kleine!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Nee, ik denk dat ik er zelf ook niets aan heb. Mijn probleem zit ook in mijn eicellen.

Dus heb er niet veel aan.

Dhea doet Gent volgens mij ook een studie mee. Het advies is volgens mij 3x25mg per dag slikken.

Kan wel merken dat iedereen een beetje drukjes is.

Slaap problemen heb ik geen last van. Slaap heerlijk.

Vervelend voor Noortje en Sylvie!!

Hier ook geen motivatie om wat te gaan doen. Bleeeehhhhh.

Volgend jaar weer. Een nieuw jaar en nieuwe kansen voor iedereen.

Tool google naar DHEA en ICSI en je komt veel info tegen. Veelal in het engels.

Tool 2012 gaat een mooi jaar voor je worden! Je kickt af van RedBull en wordt zwanger.!

Syl 2012 gaat een mooi jaar voor je worden. Je stopt met drinken en wordt zwanger,

Noor 2012 gaat een mooi jaar voor je worden. Je hebt geen slaapgebrek meer en wordt zwanger.

Ellie 2012 gaat een mooi jaar voor je worden. Je trouwt en ...ehhh wordt spontaan zwanger!

En ik ga weer wat zinnigs doen!

Geplaatst

He meiden, ben nog wel aan het afvallen hoor...

Er was in 2 weken een pond af. Dus weeg nu 92.1 kg. Het doel is om op 2 januari op dit gewicht te blijven. Want de feestdagen doen toch wel wat denk ik.

Maar 2e kerstdag actief de vloer (graniet) slopen in de badkamer. Dus wie weet gaan daar ook nog wat callorietjes af dan..

Verder geen motivatie. Heb het druk op het werk, want ik heb volgende week lekker vrij....

Toedeloe!!!

Geplaatst

Noortje, jij bent echt een moeder want alleen een moeder kan je met 1 terloops zinnetje een schuldcomplex aanpraten, haha.

Ik leef nog maar vraag niet hoe. Ach, als iedereen maar tv kan kijken met kerst, toch?

Nu vier dagen vrij om bij te lezen en de contacten weer aan te halen want ik heb iedereen verwaarloosd de afgelopen weken.

Ga nu aan m'n alcoholinfuus, liefs voor jullie allemaal xx

Geplaatst

Oh dat was geenszins mijn bedoeling hoor. Ik mis je grappige hersenspinsels gewoon! Maar je alcoholinfuus maakt t weer goed hoor! :-)

oh ik moet in actie komen, kom later ff terug

Geplaatst

Ik ben hie-hier. Vandaag boodschappen doen en vanavond naar een vriendin. Ik denk dat we met de kerstdagen in bed blijven liggen. Komen we misschien nog eens toe aan, ehm, betrekkingen. Haha, en die Gaap maar denken dat ik natuurlijk zwanger word. Dan moet je het wel doen met elkaar.

Ik kreeg anders wel een heel andere associatie met dat 'zwangerschapsstaafje'.

Dhea heb ik ook een tijdje gebruikt maar kreeg al vrij snel haaruitval dus ben ermee gestopt. Lekker oppervlakkig...

Oké, even ontbijten en dan de supermarkt in. Ik had Albert willen boeken maar zelfs daar kwam ik niet aan toe dus moet het zelf doen.

Later, mopjes xxx

Geplaatst

Ellie wat krijgen op tv met de kerst???

Juist ja mijn advies aan Ellie is ........voor 2012 "HET:love3:"wat vaker te doen.

Boodschappen ga ik mij morgen aan wagen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden