Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Imar

Natuurlijk je bent hier van harte welkom

Ik heb je gelijk even op het lijstje gezet,.

Ik gok rond 14 augustus je testdatum.

Sterkte wij duimen hier allemaal voor je mee.

Geplaatst

Net te horen gekregen dat ik vanavond de Pregnyl moet zetten en dan maandag 1 augustus de punctie heb. Heb het overzicht even bijgewerkt.

Echo's en FM voor de punctie ::icon_sunny:

5 juli Nikkie

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief echo

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

19 juli Sab uitgangsecho nr. 2

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

24 juli Sab 1e FM

25 juli Dee 1e FM

26 juli Dee 2e FM

26 juli Otjes (natasja) uitgangsecho en Deca start

27 juli Essieislief 1e FM

27 Juli Mariek 1e FM

27 juli Sab 2de FM

28 juli Mariek 2e FM

29 juli Sab 3de FM

30 Juli Essieislief 2e FM

30 juli Daisydoo echo na decaspuiten

30 juli Mariek 3e FM

1 aug Tineke 1e FM

1 augustus Essieislief 3e FM

4 augustus zomerzotheid 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

Punctie::toothy4:

20 juli Nikkie

21 juli Ruth1

23 Juli Eer

24 juli Miepie

24 juli Pixel

25 juli Hildever

28 juli Marlijnne

29 juli Dee

1 augustus Sab

1 augustus Mariek

3 of 4 augustus essieislief

Begin augustus: Daisydoo

Terugplaatsing: :goodluck1:

21 juli Samluc

23 juli Nikkie

23 juli Lala

25 juli Ruth1

26 juli Eer

27 Juli Pixel

28 juli Esly

30 juli Imar

31 juli Marlijnne

1 augustus Dee

6 of 7 augustus Essieislief

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum :gekruiste vingers 3.gif

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

14 augustus Imar

20/22 augustus Essieislief

Geplaatst

@Imar, welkom! Heel veel succes. Hopelijk blijven je twee toppertjes lekker zitten!

@Esly, nog 10 te gaan dan weet je het. Ennuh, laat je niet gek maken door het geborrel, pijntjes, krampjes, humeurtjes etc van je lichaam. Die houdt ons allemaal voor de gek, is mijn ervaring ;-) Duim voor je!

Geplaatst

Echo's en FM voor de punctie ::icon_sunny:

5 juli Nikkie

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief echo

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

19 juli Sab uitgangsecho nr. 2

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

24 juli Sab 1e FM

25 juli Dee 1e FM

26 juli Dee 2e FM

26 juli Otjes (natasja) uitgangsecho en Deca start

27 juli Essieislief 1e FM

27 Juli Mariek 1e FM

27 juli Sab 2de FM

28 juli Mariek 2e FM

29 juli Sab 3de FM

30 Juli Essieislief 2e FM

30 juli Daisydoo echo na decaspuiten

30 juli Mariek 3e FM

1 aug Tineke 1e FM

1 augustus Essieislief 3e FM

4 augustus zomerzotheid 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

Punctie::toothy4:

20 juli Nikkie

21 juli Ruth1

23 Juli Eer

24 juli Miepie

24 juli Pixel

25 juli Hildever

28 juli Marlijnne

29 juli Dee

1 augustus Sab

1 augustus Mariek

3 of 4 augustus essieislief

Begin augustus: Daisydoo

Terugplaatsing: :goodluck1:

21 juli Samluc

23 juli Nikkie

23 juli Lala

25 juli Ruth1

26 juli Eer

27 Juli Pixel

28 juli Esly

30 juli Imar

31 juli Marlijnne

1 augustus Dee

6 of 7 augustus Essieislief

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum :gekruiste%20vingers%203.gif

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

14 augustus Imar

15augustus marlijnne

zo even mijn testdatum erbij.

imar ook veel succes

Geplaatst

@EER, ik heb volgens mij nog twee strips van 15, volgens mij is dat nog vijf dagen. Ik heb het daar eigenlijk helemaal niet over gehad, die doosjes meegekregen en verder niet bij nagedacht. Eerste keer IVF, wist niet dat die wachttijd zo heftig was, ik dacht drie jaar, ben heel wat gewend, maar dit is weer wat nieuws.

Geplaatst

Esly ik mag officieel 14 dagen na de tp testen, dus dat is 12 augustus. Maar ik test meestal wel eerder. Ga zelf uit van twee weken na de punctie (=ovulatie) en dan kijk ik ook nog een beetje hoe het uitkomt met werk enzo. Test liever vroeg dan dat ik op kantoor verast word door bloed. Bovendien wil ik altijd weten of er iets is gebeurd, zelfs al word ik alsnog ongesteld. Heb al drie keer een lichte streep gehad en toch gaan bloeden namelijk. Officieel geen miskramen omdat ik net nog niet overtijd ben dan, maar toch wel belangrijk om te weten vind ik.

Heel verhaal haha, het was zo'n simpele vraag ;-)

Geplaatst

@all

iemand bezwaar tegen als we het lijste inkorten tot punctie, tp en testdatum ? aangezien we nu al met heel veel gezellige meiden zijn wordt het elke keer zo'n lap tekst.

mariek, maandag samen met Sab de punctie....jullie hebben beiden behoorlijk wat eitjes....goed ademen en proberen te ontspannen op die stoel, hoe moeilijk ook...

ymkeh....wachtweken zijn echt killing hoop dat je vd ook nog wat verzetjes hebt gaat de tijd wat sneller.

imar, welkom hier, zie dat je ook al wat ervaring hebt met wachtweken...heftig meis, nu duimen we voor groen he.

fijne avond allemaal

Geplaatst

@Mariek; alvast heel veel sterkte met de punctie...op naar een nest vol bevruchte eitjes!! Ik zal aan je denken maandag.....hopenlijk is het niet te pijnlijk!

Ik doe mn best om me niet teveel van de wijs te laten brengen door mn lichaam. ik weet inmiddels ook dat het helemaal niks zegt.

@Henne; Heel veel succes met wachten! Ik ga volgende week zondag testen, als als ik het haal zonder bloed! M'n schoonmoeder is dan jarig en ik weet zeker dat ze het een geweldig vindt wanneer we haar dan kunnen vertellen dat ze weer oma gaat worden!

Fijne avond!

Liefs Esly!

Geplaatst

@EerGoed idee ik heb hem ingekort en de datum van de TP erachter gezet.Mocht iemand er niet tussen staan of een datum missen vul hem dan gerust aan.

Punctie en Terugplaatsing :icon_flower:

20 juli Nikkie 23 juli TP

21 juli Ruth1 25 juli TP

21 juli Samluc TP

23 Juli Eer 26 Juli TP

23 juli Lala TP

24 juli Miepie

24 juli Pixel 27 juli TP

25 juli Hildever

28 juli Marlijnne 31 Juli TP

28 Juli Pixesl TP

29 juli Dee 1 Augustus TP

30 Juli Imar TP

1 aug Sab

1 aug Mariek

3 of 4 aug essieislief 6-7 aug TP

Begin aug puncite: Daisydoo

Testdatum :myfignerscrossed: :

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth

7 Augustus Eer

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

14 augustus Imar

15 augustus marlijnne

16 augustus Lala

Geplaatst

Ik vind het prima van het lijstje...

Sab en mariek bijna de punctie! Zal echt wel aan jullie denken. Blijft zo vervelend.

Hopelijk allemaal naar uitgerekend bankje, vorig jaar zat ik maar met 7 meiden daar. Echt te weinig helaas.

Ben nu dan weer in april uitgerekend. Dubbel&bijzonder.

Kom op meiden!!

Esly wat zou dat een mooi verjaardagscadeau zijn voor je schoonmoeder.

Met cryoos weet ik dat de wachtdagen wat korter zijn. Nog te lang natuurlijk;-)

Maar als ik naar henne kijk die heeft 14 dagen na punctie. Hoewel op mijn papiertje staat 15 aug en dat is dan 18 dagen. Pffff

Maakt ook niet uit,maar vind al die verschillen altijd zo bijzonder.

fijne avond allemaal!

Het gaat iets beter hier. Ik heb gewoon erg moeite met zoveel drinken als het zo slecht weer is. Kan het beter zomer zijn.

Lfs

Geplaatst

Prima lijstje zo. Ik heb er even mijn tp datum bij gezet, 3 dagen na de punctie. Heb even nagekeken, bij mijn dochtertje was de punctie ook op de 1e en de terugplaatsing ook op de 4e...

Punctie en Terugplaatsing :icon_flower:

20 juli Nikkie, 23 juli TP

21 juli Ruth1, 25 juli TP

21 juli Samluc, TP

23 Juli Eer, 26 Juli TP

23 juli Lala TP

24 juli Miepie

24 juli Pixel 27 juli TP

25 juli Hildever

28 juli Marlijnne 31 Juli TP

28 Juli Pixesl TP

29 juli Dee, 1 aug TP

30 Juli Imar TP

1 aug Sab,

1 aug Mariek, 4 aug TP

3 of 4 aug essieislief, 6-7 aug TP

Begin aug punctie: Daisydoo

Testdatum :myfignerscrossed: :

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

14 augustus Imar

15 augustus marlijnne

Geplaatst

Marlijne mijn officiële testdatum is veertien dagen na de tp hoor, ik doe het zelf eerder ;-) In het EMC zeiden ze altijd vijftien dagen na de punctie. Dan ben je een dag overtijd. En in Voorburg heb ik dan weer de tp twee dagen na de punctie, is in de meeste ziekenhuizen drie dage scheelt ok alweer een dag.

Ik snap zelf niet zo goed waarom je tot veertien dagen na de tp moet wachten. Natuurlijk kun je een late innesteling hebben, maar dat komt denk ik toch niet zo vaak voor dat je dan een da na je nod nog niet positief test. Ze zeggen ook vaak om teleurstelling te voorkomen omdat het in die eerste dagen nog heel vaak fout gaat. Persoonlijk weet ik dan toch liever dat er iets geweest is, ook als het fout gaat. En persoonlijk heb ik ook liever een negatieve test op een zelf gekozen moment, dan bloed op een onverwacht moment. En ik word echt wel ongesteld door de utrogestan heen.

Vandaar dat ik na negen terugplaatsingen voor mezelf nog steeds veertien dagen na de punctie aanhoud. Maar wel met de wetenschap dat een positieve test dan echt nog maa een pril begin is. Maar goed, juichend zul je mij toch pas zien na dertien weken.....

Overigens heef vroeg testen wel nadelen want zowel een positieve als een negatieve test geven geen zekerheid. Als je meer zekerheid wilt kun je idd beter wachten tot twee weken na de tp. Het is net wat je voorkeur heeft en ik ben nu eenmaal mee van feitelijke streepjes dan van vage kwaaltjes en hoop .-))))

Geplaatst

Breek ff in: Marlijnne, zie dat je morgen de tp hebt! Spannend, hoe voel je je!

Ga hard voor je duimen en op naar april 2012!

Liefs

Geplaatst

he meiden!

Wat is er weer ontzettend veel geschreven!! vanmorgen in het zhuis geweest, ontzettend leuk om essieislief en haar man te ontmoeten!erg leuk om gezicht bij de naam te hebben.. Ik had de 1e echo na deca spuiten en helaas was bms nog niet dun genoeg, dus volgende week weer terug voor nog een echo. Dan hopelijk starten met puregon! vermoed dat punctie rond 15 augustus gaat plaatsvinden.

Essie wat goed om te horen van je eitjes!! op naar een goede punctie + bevruchting volgende week!

@ marlijnne succes morgen met de tp!!

@ Esly spannend weer de wachtweken.. hopen op positieve test! voel je je goed?

@ welkom Imar!! wat goed dat je twee toppers teruggeplaats hebt gekregen!

Toch al een hoop terugplaatsingen! dus we gaan hard voor iedereen duimen.. denk zomaar dat mijn testdatum in september gaat uitkomen, maar als jullie het goed vinden blijf ik toch bij jullie schrijven! :)

Ga nu maar even heerlijk op de bank relaxen.. ben zo vreselijk moe! fijne avond allemaal!

enn sorry voor iedereen die ik vergeten ben!

Geplaatst

Ik kom me hier ook weer melden! Mag ik meeschrijven?

Begin juni de eerste terugplaatsing gehad van de ICSI, helaas mislukt. Nu hebben we een cyclus moeten wachten en nu gaan we verder met de cryo's. De gyn wil graag met ondersteuning van hormonen, maar ik wilde eigenlijk geen tijd verliezen, dus deze maand gaan we een terugplaatsing in eigen cyclus doen, zonder hormonen. Ik moet nu met ovulatietesten aan de slag om mijn eisprong te bepalen, en dan als die positief is bellen voor een terugplaatsing. Zit nu op cyclusdag 8 dus het duurt nog heel even.

Wel weer spannend hoor, hoewel ik moet zeggen dat ik niet heel veel vertrouwen heb in een cryo terugplaatsing. Ik hoor gewoon heel weinig positieve verhalen, hoewel die hier op zich wel zijn.

Mocht dit niet lukken dan gaan we verder met een cryo in een cyclus met ondersteuning van hormonen.

Geplaatst

@eer nee ik loop bij mch westeinde DenHaag Ja met zo'n witte pilleschieter erbij kostte me wel ong 65 € maar heb ik ervoor over als ik de voorgangers lees hahaha. Arme jij kan die nachtbraker dan niet een klein beetje rekening met je houden? Gewoon of op tijd naar bed of lekker bij de 1ste wekker eruit of sterker nog lekker in logeerbed hahahah

@belladonna Ja is een hard gelach he? Als je op een feestje zit met zwangere en baby's terwijl jezelf zo stinkend je best doet om er 1 te krijgen. Zoals ik wel meer zeg ook mensen die het niet verdienen een kind te krijgen zoals zware drugsverslaafde enz...... Die krijgen alles wat ze willen! En wij! Die goed voor ons kind kunnen zorgen en geen vlieg kwaad doen moeten krom liggen en teleurstelling na teleurstelling verwerken tot het krijgen van zo'n klein wonder! Dat is echt balen en vaak is het leven hard! Is er bij jullie wel een ferti.probleem vastgesteld? Ik wens jullie heel erg veel steun en s6 in de komende tijd!!

@roos Ik hoop dat je het voor je blijft houden!! Haha ik probeer het ook al kan ik vertellen dat nu de 1ste fm morgen is ik het wel steeds moeilijker krijg! Maar ja plakband op de mond en weer verder!! Dus morgen om 10 over 10 mijn 1ste fm nou ben benieuwd! Ondertussen toch bont en blauw van het prikken maar dat is voor het goede doel hahaha.

Geplaatst

@lala hoop dat het bij die 2 2,5 kilo blijft voor je anders moet je weer zo aan de lijn hahahah. En lala keep your head up!

@esther73 nou ben benieuwd dan. Misschien gek voel nu al zoveel maar is pas puregondag 7 vandaag! Soms snap ik het niet. En buik voelt zo vol!

@esly Ik duim voor je! s6! En ja ik begrijp het hihi altijd die bekende onderelkaar! ;)

Geplaatst

@sab volgende x maar weer iemand mee dan he? of opschrijven op een briefje ofzo. Want dit is niet zo fijn voor jezelf! Zet hem op! En houd je haaks

@dee78 mooie score hoor! Op naar de tp dan!

@hildever Dat was inderdaad ff balen ja maar hij/zij zit er nu in nu nog vasthouden!!! S6 en hopelijk ben je weer opgeknapt!

@lala haha arme jij! Ik heb er geen ervaring mee dus ja wat moet ik zeggen maar niks want ik weet het niet

@eer wat kan jij mooie borstjes tekenen zeg hahaha m.b.v. je toetsenbord lol

@mariek ik hoop het niet voor je! En wel fijn dat je niet zo'n zere buik meer hebt! Wow 28 geteld! Nou ben benieuwd voor je vandaag! Hopelijk op naar de shot!

Geplaatst

@marlijnne 11 wat een mooie score hopen dat daar een paar ijsrietjes uitkomen! S6 vandaag met de TP!!! Hopen op een goed emmietje met een dikke klodder secondelijm!!

@essie mooi zeg! Je had er op gehoopt meer te hebben dan 3! Nu zijn het er al 6 en wat kleintjes blijf voor jullie duimen hoor!!!

@imar welkom en heel veel s6 in de wachtweken!!

@mariek s6 morgen met je punctie! We duimen voor je!!

@sab s6 morgen met je punctie! We duimen voor je!!

@eer ik heb geen bezwaar!!!

Iedereen wens ik heel veel s6 sterkte en geluk in de mmm

En sorry voor een ieder die ik vergeet!

Knuff tineke

Geplaatst

Dankjewel:-)

Tineke ik verbaas me elke keer dat je op iedereen probeert te antwoorden,ik heb dat ook weleens gedaan. En dan had ik het kladblok naast me. Anders vergeet ik het alweer. Wel heeel attent:-)

Voor jou morgen de 1e fm,ook spannend!

Liedje welkom en veel succes, vlgs mij hebben we ook samen al in een ander topic gekletst? april/mei als ik het goed heb.

Grappig dat jullie elkaar ontmoet hebben. En klopt het;-) soms heb je een hele voorstelling van iemand hiihih.

Fijne dag allemaal....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden