Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig.......het eitje is bevrucht en morgen om 15.15 terugplaatsing.

Zou iemand me op het wachtbankje kunnen zetten.

testdatum 27 augustus.

Hebben wel een paar tranen moeten laten, maar we gaan ervoor.

Straks met onze dochter naar de bioscoop de smurfen.

Ga lekker van haar genieten.

Fijne zondag allemaal.

lieve groet Esther

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mariek , woorden schieten me te kort , ik hoop voor jou dat je cryo's het gaan doen gelukkig heb je die:).

Je bent zoveel weken hier mee bezig en dan krijg je te zien dat het niet is geluk dat is alrijd zo'n groot verdriet.

Nu moet ik zeggen dat ik cryo ook lekkerder vind , vanwege mijn endo heb ik altijd zo'n last van me buik met een verse poging dat ik bij voorbaad altijd al denk dit kan niet goed zijn.

Jeetje Esther wat een super goed bericht , maak er een geweldige dag van en ik weet het zeker dit wordjou maand meid dat kan toch niet anders.!

Ik las dat ik 1 antwoord op me vraagje had gehad 2 weken niet vrijen:) ja zo doen wij het ook altijd maar vraag me af ofgit eigelijk wel nodig is, want als het vruchtje zich heft ingenesteld dan zit het lekker veilig zou je zeggen:).

Geplaatst

je mag vrijen wanneer je wilt, hoevaak je wilt en hoe je wilt, hahahaha....alleen hebben de meesten vrouwen (en soms ook mannen) daar helemaal geen zin in....vaak hormonen, of moe of misselijk of ...of...of...nou ja...gewoon geen behoefte aan, maar je mag alles doen wat je wilt hoor :)

moet zelf bekennen dat hier bij mij de frequentie zoiezo is afgenomen na tp....helaas :(

Geplaatst

Breek ff in

Hoi Mariek

Je onderbuikgevoel zal wel gelijk hebben, maar moet toch even zeggen dat de Predictor test bij mij bij alle drie de keren dat ik zwanger ben geweest negatief is geweest op dag 12 tot 14 na de punctie terwijl de kruitvat test wel een streepje gaf. De laatste keer heb ik 'm alleen gekocht omdat ik het eens wilde testen en ja hoor weer volledig blanco.

Of het aan mij ligt......ik weet het niet maar de Predictor test komt er hier niet meer in. Geef mij die KV 2 voor 5 euro maar.

Maar nogmaals....... je zal het zelf wel goed aanvoelen...

Scheisse........ sterkte in elk geval.

Groetjes

Noor

Breek weer uit

Geplaatst
je mag vrijen wanneer je wilt, hoevaak je wilt en hoe je wilt, hahahaha....alleen hebben de meesten vrouwen (en soms ook mannen) daar helemaal geen zin in....vaak hormonen, of moe of misselijk of ...of...of...nou ja...gewoon geen behoefte aan, maar je mag alles doen wat je wilt hoor :)

moet zelf bekennen dat hier bij mij de frequentie zoiezo is afgenomen na tp....helaas :(

Denk dat dit weer zo'n voorbeeld is waar ziekenhuizen/artsen verschillende adviezen over geven. Toen ik een poosje geleden googlede op iets anders kwam ik terecht bij de ivf folder van het Radboud ziekenhuis in Nijmegen en daar staat expliciet vermeld dat ze tot een week na terugplaatsing seks afraden. Wat bij ons ziekenhuis het advies is weet ik niet eens, nooit gevraagd...

Geplaatst

Same here!! Weinig behoefte aan seks als ik zo hormonaal ben ;-) en net een hoop geprik en gepor achter de rug heb, én de bollen nog moet gebruiken......

En daarbij lijkt het me ook een eng idee dat je het misschien (misschien ook niet maar neem dan liever het zekere voor het onzekere) de boel negatief kunt beïnvloeden als je baarmoeder samentrekt...... Maar dat is meer gevoelsmatig.

Bad, zwembad, sauna heb ik idd ook gelezen.... ivm wondjes/bacteriën die niet lichaamseigen zijn.

Geplaatst
@All,

Bij mij in het ziekenhuis werd na de tp afgeraden om 1 tot 2 weken geen sex niet in een bad zitten niet in zwembaden of sauna's.

Hier idem, dus er zal toch wel iets van waarheid inzitten...

Geplaatst

Ow... Hoop ik goed nieuws te lezen en zie ik weer meer rood komen... Jeetje meiden, wat een tegenvallers!

Maar Esther, ben echt blij voor je dat het goed is gegaan! Wie weet is dit een geluks-toppertje!

En Ilona, eindelijk iemand met goed nieuws!

Hier is het een beetje raar... Ik ben misselijk. Niet echt dat ik denk dat ik moet overgeven, maar wel misselijk. Ik denk nu dat ik mezelf dat 'aanpraat', omdat het volgens mij nog helemaal niet kan! (Had vorige week zaterdag een positieve ovulatietest, en donderdag terugplaatsing) Dus dat zou wel heel vroeg zijn.

Dus denk nu dat ik mezelf weer gek zit te maken, maarja... het zou zomaar kunnen. Ik heb er wel een heel goed gevoel over, vanaf het moment van de terugplaatsing eigenlijk al.

Dus wie weet...

Geplaatst

@Mariek. Oh nee ... jij ook al rood ... sterkte meid. Wat klink je sterk!

Wat is er toch met het augustus bankje meiden, waar blijft het groen????

Geplaatst

@ liedje

dat je je al zo voelt zeg. wel goed zo'n positief gevoel..

ik voel eigenlijk helemaal niets, wel pijntjes in me buik maar denk dat je er nu meer op let dan anders.

we hebben de tp op de zelfde dag gehad.

ik was voor de tp heel positief, maar dat begint een stuk minder te worden, je denkt toch van waarom zou t bij ons wel lukken en bij een ander niet.

er zit niet anders op dan wachten, zucht...

en essie .... voel jij je al anders??

Geplaatst

Hey meiden,

Effe 2 daagjes niet om het hoekje gekeken en dan allemaal van die negatieve berichten! Wa's dat nou?

Ik hoop dat ondanks jullie voorgevoel jullie toch te vroeg getest hebben Sab en Mariek! Maar aan de andere kant... jullie zijn wel heel erg stellig! Balen, balen, balen! Maar ik hoop stiekum nog op een wondertje bij jullie!

Esther... gaaf dat die ene dan toch bevrucht is. Ons meissie was ook de enige goeie embryo. Het kan echt (al was het voor ons de laatste keer niet zo).

Hier gaat het zo zijn gangetje. Merk dat als mensen informeren dat dan toch nog vaak de tranen komen. Straks weer spuiten... Pfffffffft.... Maar goed, da's pas november. Dat klinkt nog heeeeeeeel ver weg! Ze belden al weer op van de apotheek wanneer ze de medicatie konden bezorgen. Gezegd dat ik wrs. in oktober weer aan de pil moet. Nou, dat wordt ongeveer 2 weken van te voren even bellen, dan bezorgen ze ze daarna weer aan huis.

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

@Jo

Nee voel me wel goed wel last van mijn buik af en toe maar ben er deze keer niet echt mee bezig moet ik eerlijk zeggen.

Je hoeft niet altijd te voelen of je zwanger bent hoor soms merk je er niets van dus het zegt niet altijd iets als je niks voelt.

Daarbij geven de bolletje ook een gevoel van zwanger zijn heel misleidend.

Ik heb nu vakantie en morgen gaan we met de kids voor een paar dagen naar antwerpen en daarna een paar dagen met de kids uitjes en de laatste week naar de efteling bosrijk dus druk druk druk.

Dan vliegt de tijd ook.

Ik was druk met alles inpakken en vandaag met mijn liefdochter op pad geweest.

Geplaatst

neeeeeee Mariek, jeeeetje zeg. Wat ontzettend balen, ook voor jou negatief. Tsja, ik kan alleen maar zeggen, leuk die kv testen maar geef mij mijn gevoel maar. Denk dat het bij jou hetzelfde is ;-)

Jammer maar idd hopelijk met de cryootjes meer geluk! Sterkte meis.

Liedje, je gevoel is oh zo belangrijk en als jij een goed gevoel hebt dan zou het echt zomaar eens goed kunnen zitten.

Meiden die aan het wachten zijn, hou vol en maak m groen.

Rooos, wat goed joh, 2 aan boord, hou ze vast de komende 9 maanden.

Ik ga ff bijlezen verder, zo aankleden want school begint vandaag weer, pfff dat valt niet mee hoor, GAAAAAAAAAP

Geplaatst

Breek ff in vanuit uitgerekend in maart...

Zag de vraag voorbij komen over sex na punctie/tp. Ik heb die vraag ook destijds op het forum gesteld en veel meiden zeiden idd dat hun zkh adviseerde om geen sex te hebben gedurende 1/2 weken na tp.Zo eigenwijs als ik ben; ik heb op dag 4 na tp (alweer) sex gehad. Ik was ook enorm bang dat het samentrekken van de baarmoeder schadelijk zou kunnen zijn voor de embryo/innesteling. Ik heb besloten om naar mijn eigen lichaam te luisteren, iemand noemde hier al je eigen onderbuikgevoel en die is in 9 van de 10 gevallen het beste. Geen zin/behoefte aan sex? Vooral niet doen.

Maar ik ben het levende voorbeeld dat het geen kwaad kan, want ik ben inmiddels ruim 10 weken zwanger. Succes meiden, ook ik wil graag meer groen zien in augustus!!

Breek weer uit.....

Geplaatst

ik zat ook niet goed te lezen, want ik dacht sex na tp....was de punctie even vergeten voor het gemak geloof ik....en dat zou ik idd niet weten, mij is wel aangeraden om gewoon te doen wat ik normaal ook altijd doe, alleen zat ik tegen overstimulatie aan, waardoor ik eigenlijk helemaal niets mocht doen, laat staan wat ik altijd doe...en idd met die bollen wilde ik ook geen sex. maaaaar ben het met melis eens.....je gevoel is goed en heb je geen zin, gewoon niet doen en heb je wel zin...voorzichtig doen :)

Geplaatst

Ik mocht na de punctie ook geen seks, maar dat kwam door de overstimulatie. Heb op een gegeven moment wel condooms gekocht, zodat we ondanks de bollen konden seksen. Maar... Een kleine 2 weken na de punctie seks gehad, en toen ook nog wezen hardlopen en toen begon 's avonds het bloedverlies.

Dacht dat ik het nu niet meer zou durven, maar inmiddels dus al wel (heeeeeeel voorzichtig) seks gehad.

Had trouwens een keer ergens gelezen dat klaarkomen wel heel slecht was, doordat je baarmoeder dan samentrekt.

Sab, ik voel me nu echt heel goed, maar dat had ik de vorige keer ook. Dus ik denk eigenlijk dat het niets zegt nu...

Dat misselijke heb ik wel vaker gehad (voor het hele icsi gebeuren) en toen bleek het iedere keer ook niets te zijn. Maar goed, ik voel me anders dan anders, dat wel. Ik zie het wel. Raar genoeg ben ik echt wel heel erg relaxed! :)

Jo, moed blijven houden hoor!

Hilde, snap dat het soms heel emotioneel kan zijn. Dat had ik ook, ik ging de vorige keer echt om het minste of geringste huilen.

Afleiding zoeken helpt hoor! Mijn moeder heeft me toen meegenomen naar de stad, en toen hebben we een gezellig dagje gehouden. Op een gegeven moment zaten we ergens wat te drinken en toen kwam er een stel met babietje binnen. Mijn moeder wist niet hoe snel ze me naar buiten moest krijgen. Zo lief!

Geplaatst

Wat een rood bankje :( sterkte allemaal!

Hier ook even geen sex, door die hormonen wordt mijn zin niet bevorderd en na punctie en met die bollen moet ik er niet aan denken en wordt het afgeraden door t zhs!

Ik heb weer een echo gehad, nu 5 eicellen te zien. Vorige poging had ik er bij de 1e meting veel meer dus was teleurgesteld! Gelukkig nog wel wat kleintjes dus miss bij de 2e fm al heel andere score. Heb wel een opgezette en erg gevoelige buik. Is dat herkenbaar bij jullie tijdens stimuleren? Ik gebruik puregon..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden