Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mariek ik befrijp je gevoel hier zelfde verhaal natuurlijk. 2 8cellige emmies foetsie...en ook ongesteld geworden, zucht .....

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe is het mariek?

Hilde, jeetje... 300?! Dat klinkt wel heel erg veel!

(Maar goed, ik had met 150 een enoooooorme score dus ik ben niet echt objectief)

Was vandaag bij de osteopaat en die denkt dat het gelukt is. Omdat ik steeds een beetje misselijk ben, en omdat ik eigenlijk vanaf het moment van de terugplaatsing zooo relaxed ben. Hij is er van overtuigd dat dat helpt, en dat het daardoor gewoon goedkomt.

Ik hoop het zo, statistisch gezien heb ik op dit bankje wel veel kans. Maarja, dat voelt wel een beetje 'ten koste van'. Maar we zien wel.

Ik heb net mijn spullen gepakt, want ik ga morgen weg naar een evenement om te werken. (Ik werk oa in de evenementenbranch) Dat betekent dat ik tot en met zondag in mijn eentje in mijn tentje zit. Moet dan eigenlijk de hele middag werken, tot ongeveer etenstijd (of misschien wel tot daarna). Maar 's avonds en 's morgens ben ik vrij dus ik ga nog even spullen pakken zodat ik dan ook wat te doen heb. Denk dat ik een leuk patroon meeneem en dan lekker ga zitten haken! (Lekker mutsig, maar ik vind t zo leuk om te doen!)

Geplaatst

Lieve meiden, dank voor de lieve berichtjes. Doet me goed, echt.

Vanmiddag belde het ziekenhuis, waarom ik die ochtend niet langs was geweest om bloed te prikken? Dacht dat dat niet meer nodig was, nu ik ongesteld was geworden... maar ze willen toch graag bloed prikken, dus evengoed morgen langs. Zal zeggen dat ze me 's middags echt niet terug hoeven te bellen met de mededeling dat het niet gelukt is. Na 2 negatieve testen en nu de ongesteldheid lijkt me dat vrij duidelijk.

Mag me bij de volgende ongesteldheid weer melden. Halverwege september. Hopelijk ontdooien de cryootjes goed en gaan we eind september voor de terugplaatsing van onze eskimootjes. Heb er vertrouwen in dat het dan wel gaat lukken. Ons meisje was tenslotte ook een eskimootje ;-)

Sab, heb jij al bericht hoeveel cryo's jullie hebben?

Liedje, heerlijk om je berichten te lezen. Zo relaxed. Als het bij jou niet lukt weet ik het ook niet meer. Jij gaat gewoon hartstikke groen worden hier! Heel veel plezier met het haken, haha. Inderdaad, erg mutsig, maar kan me voorstellen dat het juist super relaxed is om te doen ;-)

Hilde, goed zeg, dat ze het met een hogere dosering willen proberen. En fijn dat je niet eerst aan de pil hoeft! Scheelt toch weer een maand.

We gaan gewoon weer verder, meiden! En zien elkaar straks weer op de oktober bank, afgesproken? Gaan we die eens waanzinnig groen kleuren!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Jammer Mariek..... ook al was het pas weer de eerste behandeling, 't is niet niks allemaal.... en je hoopt natuurlijk toch dat het meteen lukt. Hopelijk inderdaad weer meer succes met jullie cryootjes!!!!

Liedje, Esther, Daisy, Roos, Essie en Jo..... voor jullie is het nog spannend! We blijven nog met jullie meekijken en meeduimen hoor meiden! Zet 'm op....... fingers crossed!

Geplaatst

Hier even een update, hoe relaxed liedje is hoe vreselijk ik ben ik ben omgetoverd in een heks, heb vandaag me moeder het huis uit gegooit niet iest om trots op te wezen , ik ben altijd al heel mondig maar vandaag schoot ik totaal door, ik ben vreselijk emo , en ben vreslijk onaardig:(

Ik heb ook vandaag een vakantie geboekt wij gaan 3 september naar Castellane in frankrijk.

Ik weet misschien onverstanding maar de kans is groter dat het mis gaat dan dat het goed gaat en als het goed gaat kunnen we gewoon en als het mis gaat ook , behalve bij een eug dan word het een ander verhaal maar wie verwacht dat voor een tweede keer?

Ik vind het zo oneerlijk dat andere dames binnen een wip zwanger zijn ik vind dit gewoon een lijdensweg!

Me borsten knappen bijna uitelkaar , elke dag is het borsten knijpen en hopen dat het zo blijft bij alles denk je zou het zou het niet.

Is jammer dat je 2 weken zo moet lopen en niet gewoon een telefoontje kan plegen van ben ik zwanger ja of te nee.

Sorry dames niet erg een gezellig praatje ik hoop dat ik niet te negatieve reacties oproep en zo ja zeg het me dan maar gewoon.

Groetjes Roos

Geplaatst

@Roos. Hier gewoon lekker je gal spuwen hoor, het zal je opluchten. Niet echt een lekker dagje achter de rug dus lees ik, hoewel je hebt wel een vakantie geboekt dus dat is een leuk vooruitzicht. Koppie op, morgen nieuwe ronden, nieuwe kansen om een betere dag te hebben! Het valt ook allemaal niet mee wat we moeten doorstaan om zwanger te worden. Maar positief blijven meis!

Geplaatst

Hè Mariek, wat naar nu weer. Heb n btje hetzelfde idee. Met een verse zal het vast niet lukken. Dési is immers ook een cryo. Alleen hoop ik straks dat ik cryo's heb. Lees af en toe met jullie mee. Op de een of andere manier heb ik meer met dit bankje ;-))

Geplaatst

@roos

Heel begrijpelijk je reactie door alle hormonen hoor

Niemand die je hier veroordeeld we weten allemaal hoe het voelt.

Goed van je er even tussenuit te gaan

Ook voor dit soort dingen zijn we er.

@daisydoo

Wauw wat een mooie score ineens 18 eitjes.

Zo zie je maar weer een paar dagen terug 5 stuks.

@mariek

Sterkte meis ik kan mij voorstellen dat je na je bloedprikken niet zit te wachten op dat stomme telefoontje uit het ziekenhuis met nieuws wat je al weet.

Dat vond ik vorige keer ook heel storend.

@liedje spannend allemaal jij nag bijna testen hè

Ik ben zo benieuwd.

@all

Ik zit nog heerlijk in Antwerpen.

Voel mij goed wel zere borsten maar jakan ook van de bollen zijn

Ik moet nog 10 daagjes wachten en gaat prima zo.

Geplaatst

Whahah, Otjes, komt gewoon omdat hier zo veel 'oude bekenden' zitten!

Sab... bij jou is ie dus nou ook echt raak... Stom is dat dan he, dat ondanks je gevoel je dan toch nog zo enorm teleurgesteld kan zijn dat het echt helderrood bloed is.

Mariek, kan me voorstellen dat je niet bent wezen bloedprikken. Maar had je het ziekenhuis ook niet gebeld? Bij ons staat op het papier dat je zowel bij een positieve als negatieve test contact op moet nemen met het ziekenhuis. En (helaas, al weet ik niet of het echt helaas is, voor je het weet is het ook al weer november) wordt het wordt geen maandje eerder: anders had ik in oktober aan de pil gemoeten en november spuiten... nu is het november spuiten. Maar het scheelt wel een maandje hormonen en er al mee bezig zijn. En dat vind ik toch wel lekker. En misschien scheelt het nog een zootje spuiten? Ik weet niet, maar omdat ik gelijk ook al voor een echo moet, mag ik dan misschien ook al gelijk Gonal gaan spuiten? Dat scheelt dan ongeveer 2 weken decapeptyl... (als het zo is).

Groetjesssssssssssss

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

@Liedje. Dat klinkt hoopvol! Ik duim voor groen, groener, groenst!

@Alle wachtmeisjes. Ook voor jullie blijf ik duimen. Het is wat Liedje zegt, statistisch gezien staan jullie er goed voor.

Geplaatst

Liedje, haken is mutsig als de pest, maar wel lekker om te doen hoor! Weet er alles van, hier liggen een project of drie te wachten om afgemaakt te worden. Morgen moet dat voor eén wel lukken, misschien zelfs wel twee. Zo te horen gaat t lekker bij jou, hoop vreselijk dat alle wacht dames groen worden!

Roos, gooi het eruit! Volgens mn acupuncturiste beter dan opkroppen, en niet lief zijn hoort er gewoonweg bij. Fijn he die hormonen!

Mariek, wat vreselijk lomp vh ziekenhuis. Kan me wel voorstellen dat ze t willen, maar jeetje...toch wel lomp hoor! Sterkte! Het blijft klote!

Hilde 300 eenheden, klinkt bekend. Ik hoop dat t brengt wat t moet!

Ik mis een hoop dames! Vast! Vergeef t me, t is laat en mannie ligt al in bed. (en daarbij is mn geheugen echt n zeef aan t worden......nu al......)

Tot!

Xxx

Voor iedereen :hugg:

Geplaatst

ik herken t allemaal zo...

wou eerst niet toegeven dat ik iets van de hormonen voelde, totdat ik in huilen uitbarste en alles stom vond.

het weer is stom, de prikken zijn aller stomst en zelfs me denkbed was ineens foei lelijk en STOM.

kon er later ook wel weer om lachen hoor..

en ja dat gevoel van zal t wel wou t niet, bij elk pijntje denken, hmmmm vreemd zou t dan toch?

nee vast niet, kan niet zo'n geluk hebben, alhoewel???

nouja zo gaat t dus de hele dag, beetje googlen af en toe maar daar word je ook niet wijzer van.

en dan die borsten (.)(.) normaal zijn ze zo, en nu wel zo ( 0 ) ( 0 ), of verbeeld ik me dat maar??..hihi

nouja er zit niets anders op dan wachten..zucht puf steun

Geplaatst

Roos, gooi het er lekker uit hoor! Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen!

Wij weten hier toch allemaal hoe je je voelt? Daarom kan je juist hier alles zeggen.

Enne... Wie weet ben je wel zo hormonaal omdat het zwangerschapshormonen zijn? Het kan allemaal nog!

IK ga vandaag weg om te werken t/m zondag. Heb wel telefoon met internet maar weet niet of ik dan hier kan posten.

Vind het ergens wel een beetje eng hoor, ik zou zondag ongesteld moeten worden. Als mijn vriend er dan niet is, zou ik dat wel moeilijk vinden!

Geplaatst

Goedemogen allemaal,

Voel me niet helemaal tof vandaag.

keelpijn en als ik iets doe steken in buik/eierstok?

Heb mijn werk gebeld dat ik vrijdag nog niet kom, moest 3 dagen werken en ik heb best zwaar werk dus dat zie ik niet zitten.

merk wel omdat dit mijn laatste poging is ik veel voorzichtiger ben.

Door die bollen heb ik weer echt zere borsten...best vervelend.

Ik denk dat ik straks met mijn dochter naar het strand ga, lekker zonnetje..

Fijne dag allemaal.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Roos... heksje... hihi, moest wel lachen toen ik je berichtje las. Niet fijn als je jezelf niet aardig vindt maar wees maar vooral lief voor jezelf, zeker als je je zo voelt door de hormonen: kan jij niks aan doen! Moest ook lachen om je opmerking over meiden die 'in een wip' zwanger zijn: das idd wel heel letterlijk! (wip)

Liedje succes in je eentje in een tentje, werken en verder maar wachten.....

Jo: spreekt tot de verbeelding, die grote ( 0 ) ( 0 ) :-)

Esther: goed dat je voor jezelf hebt gekozen en niet gaat werken!

Geplaatst

Dames moet ff m'n verhaal kwijt. Heb vandaag namelijk helderrod bloedverlies, dus ben bang dat het alsnog mis is. :-((( Heb maar meteen de kliniek gebeld met de vraag wat te doen. Ze zeiden dat ik vandaag even af moet wachten of het doorzet of niet, want hoeft niks te betekenen. En anders morgen alsnog bellen voor een vroege echo.

In m'n vorige zwangerschap ook bloedverlies gehad, zelfs met hevige krampen en stolsels, dus dat was zelfs erger dan nu. (Sorry voor m'n smerige uitleg) Maar dat is toen goed afgelopen. :-)) Dus weet het niet wat ik moet denken. Dat afwachten is dan zo killing !!! Manlief heeft al aangeboden om zo naar huis te komen, wat een schatje. Pfffff...

Naja, hoop op (weer) een goede afloop.

Geplaatst

Ha dames,

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes !! :-) Hier gaat het nu wel, het vloeien is sinds een paar uur zo goed als gestopt. :-))) Vanmiddag is het wel wat heviger geweest, maar verder eigenlijk alleen maar continue licht gevloeid. Nu het gestopt is ben ik wel wat geruster, maar ik denk dat ik wel in de loop van volgende week al om een echo ga vragen, want het kan natuurlijk nog steeds alle kanten op. M'n eerste echo staat namelijk pas voor 5 september gepland en we gaan voor die tijd nog met vakantie. Dus zou ik wel met een gerust hart op vakantie willen gaan.

Hoe is het met de rest van de wachtende dames, Jo, Roos, Liedje, Daisy, Esther en Essie ?

Geplaatst

Jeetje Ilona wat zal jij geschrokken zijn ik hoop dat je eerder je echo mag hebben en dat alles goed is.

Lieve dames badankt voor al jullie lieve woorden dat doet me zo goed, ik heb me mams gebeld en me excuse aangeboden gelukkig heeft ze me het snel vergeven want dara is ze ook me mama voor:)

Ik had vandaga vader dochter dag dit doen me pa en ik al 30 jaar:) dit jaar was het een dagje burger Zoo en ik heb zo genoten gezellig ook man lief me en daarna lekker in Amsterdam zuid de Maasstraat in een Steakhouse een heerlijke biefstuk gegeten, ik heb dus flink gezondigd!

Me borsten lijken wel balonnen en vooral met bh heb ik er last van als ie uit is zo als nu doen ze minder zeer gelukkg:)

Ik kan niet wachten totdat het maandag is denk dat ik dan ga testen , aan me borsten te voelen ben ik 6 maanden jammer genoeg zeg dit niet zo veel:P

Wat naar esther dat je nog niet de oude bent en wat goed dat je lekker nog thuis kan blijven , dat is toch wel heel fijn dat jou werk zo liefs voor je is!

Hoe was je dagje strand?

Erg he Dee ik kan alles er zo uitfloepen zo ben ik ook in het echten leven , dit brengt soms grappige momenten met zich mee maar ook hele moeilijke zo als gister:P

Mariek zag dat je je uitslag van je bloedtest had gehad wat vreselijk echt nu , ik hoop dat je je snel beter voel /hug.

Voor onze leive haak muts , ik wens je een heel fijn weekend, je hebt mooi weer voor de boeg , ook al is het je werk geniet ervan meis!

Voor alle andere dames bedankt voor jullie luisterd oor en ook een dikke knufel.

Groetjes Roos

Geplaatst

Hoi roos,

Strand was heerlijk, was wel niet een strak blauwe lucht maar even goed genoten.

Mijn werk is niet zo lief hoor, maar ik heb me ziekgemeld en gezegd dat ik nog niet kom.

De vorige keer met de IFV moest ik maar onbetaald verlof nemen zeiden ze.

Toen had ik alleen de dag vd punctie verzuimd.

maar ik houd nu gewoon mijn poot stijf en anders sturen ze me toch naar de bedrijfsarts, ook goed.

Werk er al 10 jaar dus kan wel een potje breken(haha)

Gr Esther

Geplaatst

zo de laatste spuit pregnyl is gezet, blij dat ik daar vanaf ben zeg..

nog" maar" een week wachten oficieel, weet niet of ik dat zo lang vol ga houden,

even kijken de 24ste ben ik vrij misschien dat ik t dan ga doen, wel fijn dat als t niet gelukt is je niet hoeft te werken toch?

denk dat die pregnyl t zelfde werkt als de bollen waar jullie t over hebben.

lekker slapen, en dan kan morgen wd 7 beginnen..

slaap lekker allemaal

Geplaatst

@jo

Spoot jij nog pregnyl?

Dan word eerder testen moeilijk want dan geeft hij vaak positief aan omdat dit gemaakt wordt uit urine van zwangere vrouwen.

Dat heb heb met de kogels niet.

Hoe lang het duurt voor het eruit is bij je weet ik alleen niet

Precies.

Ik ben nu nog heerlijk in Antwerpen.

Vandaag gaan we terug het feest voor mijn liefdochter van zaterdag voorbereiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden