Ga naar inhoud

Valt of staan ivf door utrogestan????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vroeg me eigenlijk ook al af hoe lang het duurt voordat het werkt... Ik probeer wel altijd nog even te gaan liggen maar in de praktijk lukt dat meestal alleen bij de laatste twee omdat je dan naar bed gaat... Als je meteen gaat lopen, zou het dan minder goed werken?

Geplaatst

Uuhhhh ja geen idee, er is niets verteld over het ff blijven liggen, volgens mij maakt dat niets uit, eerst moet dat suikerlaagje oplossen, dat loopt eruit maar de inhoud wordt dan gewoon opgenomen door je lijf.

Ik weet met die tabletten tegen schimmelinfectie moet je een half uur blijven liggen,maar dat wordt er ook bijgezegd.

Geplaatst

ik heb er ook ineens zo'n jeuk van,

mijn ivf arts vertelde me bij de TP dat het een kwartiertje nodig heeft om opgenomen te worden, het omhulseltje verdwijnt dan in je inlegkruisje,

dus ff een kwartiertje rustig zitten en dan weer verder.

en ik heb ook gevraagd of ik wel mocht zwemmen, mijn zoon zwemt elke donderdag een uurtje ( speciaal zwemles voor kinderen met een beperking) en dan moet 1 van de ouders meezwemmen, mijn man kan niet elke week ivm zijn werk maar de ivf arts zei dat ik best mag zwemmen en hooguit een uurtje een tampon in mag.

ik krijg van een AB kuur ook altijd zo'n jeuk omdat de goede bacterien dan ook gedood worden en zo voelt het nu ook.

heb nog wel an die daktarin eitabletten die je ook vaginaal moet inbrengen die heb ik standaard in huis maar die durf ik nu ook niet te nemen, heb vanmiddag gebelt en donderdag een echo dus als ik vandaag niks hoor doorgaan met bollen en even volhouden met de jeuk en anders krijg ik een belletje dat ik een receptje kan halen of de eitjes gebruiken.

die eitjes moet ik dan eke avond voor het slapen gaan inbrengen en dan blijven liggen.

groetjes marjan

Geplaatst

Hey Marjan, ik heb zalf bij de apotheek gehaald en die werkte gelukkig, ik ben nu ongi en merk dat het nog niet helemaal voer dus als de ongi over is smeer ik nog wel ff paar daagjes door.

Bij de volgende poging dan spuit ik wat langer pregnyl door inplaats van die bollen, die krijg ik niet meer.

die vaginale pillen ken ik van schimmelinfecties, ik heb er ook 1 gekregen maar omdat het geen schimmelinfectie was moest ik het met de zalf proberen en later eventueel dat pilletje.

sterkte ermee, hopelijk doe je het niet voor niets

liefs Medusa

Geplaatst

hey medusa.

en die mag je ook gebruiken als je zwanger bent?

vind dat best wel eng eigenlijk, heb van die eitjes in huis maar weet niet of dat samen mag met de ustgestan bolletjes die ik tot week 12 moet gebruiken

groetjes marjan

• 4 weken later...
Geplaatst

Hai, ik ben nieuw hier. Afgelopen dinsdag twee cryo's teruggeplaatst. Eerste keer verse was mislukt. Van utrogestan kreeg ik ook erge jeuk. Nu heb ik een ander middel( lutinus). Een heel duur middel, maar sinds gisteren weer die jeuk. Welke zalf hielp bij jou daartegen? Want als de test positief is moet ik door tot bijna twaalf weken en of ik dat ga redden zo.... Ik heb er alles voor over, maar iets minder jeuk zou fijn zijn!

Geplaatst

ik heb die zalf niet meer, maar als je bij de apotheek zegt wat je klachten zijn weet hun wel welke ze moeten geven, was niet op recept

heel veel succes

Geplaatst

Ja, ik heb vanmiddag getest omdat ik al vanaf donderdag overtijd ben en aan de pil moet beginnen voor de volgende ivf, wilde morgen bellen naar het zh of ze een echo willen maken of ik wel aan begin van mn cyclus sta, ze gaan dan toch vragen of ik eerst een test gedaan heb, dus vandaar de test, heb er nooooooit rekening mee gehouden dat hij postief kon zijn, maar de 2e streep begon gelijk zichtbaar te worden met de controlle streep.. en is vrij donker.

Ik voel me totaaaaaaaaaal niet zwanger, ben er ook best van in de war

Ik volgens calculator 29 maart uitgerekend

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoe heb je die berekend dan? Uitgegaan van een natuurlijke bevruchting? Nou dat zou helemaal een wonder zijn? Wat zei Mies? Laat je het morgen wel weten wat ze zeiden, wel gelijk om 8.30 uur bellen het zkh he.

Geplaatst

ik heb met een zwangerschapscalculator alles ingevuld ff van een natuurlijke zwangerschap uitgaand en de vermoedelijke bevruchtingsdatum klopt precies wanneer we seks gehad hebben, kan haast niet missen, en ik denk echt niet dat het van de ivf poging is.

Geplaatst

Hallo Dames,

Vraag over de Ustrogestan tabl. ik heb sinds het gebruik echt heel erg last van stemmingwisselingen!! iemand hier bekend mee!

Ik weet gewoon niet hoe ik me voelen. Mag zaterdag zw test doen.

Geplaatst

Hoi The-Lady,

Utrogestan kan zwangerschapsverschijnselen geven dat kan dus met stemmingswisselingen, de 1 reageerd er sterker op dan de ander.

het betekend niet dat het ( hoop niet nodig ) bij een volgende keer weer zo is.

Succes en dat je mooie test zaterdag heb

Geplaatst

Hoi Medusa,

Nou het vervelende is dat ik gewoon niet weet hoe ik me moet voelen hierdoor wat wel bij mij hoort en wat niet.

Ik ben als de dood voor zaterdag....

Het is namelijk de laatste poging ivf.

Geplaatst

O ja dat maakt het extra spannend, hoe reageerde je de andere keren op de utrogestan.

En 1 dat is 1 van de grote nadelen van utrogestan.

Ik snap het als dit jullie laatste poging is, is xtra zwaar en frustrerend dat je je zo voelt.

Ik hoop dat het beloond wordt zaterdag.

liefs Medusa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden