Jump to content

Valt of staan ivf door utrogestan????

Recommended Posts

Posted

Ik heb afgelopen zaterdag de punctie gehad en ben ik begonnen met de utrogestan, gister met het zh gesproken en ik blijk erg last te hebben van bijwerkingen.

het is van onder helemaal opgezwollen en heb hele branderige jeuk, nu hebben ze gezeg dat ik nu niet meer kan overstappen naar wat anders ( pregnyl ) en moet het afmaken, nu wordt het vrij snel steeds erger.

Ik ga zo bij de apotheek vragen of ze een zalfje hebben, zo niet of het helpt niet dan overweeg ik om te stoppen met de utrogestan.

Ik heb afgelopen dinsdag de tp gehad, valt of staat nu mijn ivf poging alsnog of ik door ga of stop met de utrogestan???

Liefs Medusa

Posted

Oh jee meid, dat klinkt vervelend!!! Hoe lang zou je het nog moeten gebruiken??

Ik heb geen ervaring met die bollen, maar ik kan me zo voorstellen dat je niet kan switchen als je eenmaal bent begonnen met een bepaald hormoon...

Ik heb alleen ervaring met pregnyl, ook niet heel erg prettig by the way!

Enorm balen zeg... Sterkte!

Posted

Oh Medusa wat vervelend zeg! Heb je dat nooit eerder gehad? Ik zou het niet weten eigenlijk... Ben zelf vanochtend net begonnen, de eerste twee bollen zitten er in, vanmiddag terugplaatsing. Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad behalve vieze troep... Ik zou het ziekenhuis maar bellen en vragen welk zalfje je mag hebben? Bah, toch al niet leuk die wachtweken en nu dit weer!

Heel veel sterkte meid!!

Guest Guusje
Posted

Wat balen zeg! Schrijven ze vanuit het zkh geen zalfje voor?

Is het vergelijkbaar met een schimmelinfectie? Daar heb ik soms wel een last van, Yoghurt erop smeren wil nog wel eens helpen.

Sterkte

Posted

Ik zou zeker niet stop pen: de utro houdt het baarmoederslijmvlies in stand en zonder kan een Emmy niet innestelen en kan er dus ook geen zwangerschap ontstaan. ALS je zwanger bent neemt de placenta deze taak over,

Posted

Stoppen lijkt me idd ook geen goed idee, dan breekt je baarmoederslijmvlies af. Wel zonde dat je niet alsnog over kunt op pregnyl. Zou het een optie zijn om ze in plaats van vaginaal in te brengen, gewoon te slikken? Misschien kun je dat overleggen? Vaginaal is beter omdat het dan 'directer' is, maar in principe is het een middel voor oraal gebruik. Sterkte!

Posted

Hoi Medusa,

De ivf poging telt als poging na de punctie voor de verzekering.

Het verhaal klinkt echt een beetje vreemd. Hebben ze de problemen wel even bekeken? Je zou ook kunnen overleggen met de huisarts, of die een zalf kan voorschrijven.

Ik zou er toch wat moeilijker over zijn, zelf. raar verhaal. Er zijn ook ziekenhuizen die doen het niet met die bollen maar met lage dosering pregnyl 3x 1500 EH. Vaag dat ze niet verder met je mee denken.

Tja niet graag iets waar je mee naar een dokter gaat, maar zou het toch doen hoor. Klinkt als heel vervelend...Koelen?????? Stom he, maar ik denk dat ik dat dus zou doen : -( om de zwelling te verminderen en jeuk tegen te gaan.

Wat ook nog te overwegen is, als het alleen de huid is die er niet tegen kan, de bollen inbrengen, gaan liggen en HELAAS MEER DAN EEN UUR GAAN LIGGEN VOORDAT HET IMMERS INGEWERKT IS , en daarna een tampon indoen. Zo kan de boel ook niet weglekken langs de huid en verder irritatie veroorzaken. (had ik als advies mijn ivf arts gekregen, heb zelf ook een gevoelige huid, vandaar dat ik er specifiek naar gevraagd had) Verder 3x per dag verschonen en niet teveel balen. Sterkte meis!

PS slikken kan in deze dosering volgens mij behoorlijke bijwerkingen geven, en problemen met de verwerking kunnen geven. (belasting voor de lever? weet het niet uit mn hoofd maar je kan het lezen in de bijsluiter?)

Posted

@ eef ik heb al tp gehad afgelopen dinsdag dus voor de verzekering maakt dit niets uit.

Ben net bij de apotheek geweest, heb een zalf gekregen 2 x daags smeren ook iets inwendig, door de utrogestan is mij hormoonhuishouding helemaal van slag of zo iets waardoor ik dus door die bollen een schimmelinfectie, schijnt heeeel vaak voor te komen. :-S

Duurt ongeveer een week dat de zalf helpt werkt het niet moet ik bij de huisarts een pil vragen die ook vaginaal ingebracht moet worden ( wordt lekker vol daar )

Dit kan je ook krijgen van een antibiotica of zo iets, bij vrouwen kan je dus als reaktie krijgen op een verstoring in je lichaam dit. dat zeiden ze.

Nee er is niet naar gekeken gewoon op verhaal een conclusie getrokken.

bedankt voor de reakties liefs Medusa

Posted

Hoi Medusa

wat ongelofelijk vervelend.

hier wordt de vraag gested of je ze oraal kunt nemen, ik denk dat de werking dan toch anders is: iemand uit mijn omgeving nam iemand maanden bij IUI behandelingen de utro verkeerd in (oraal dus) met het gevolg dat ze nog steeds iedere keer te vroeg ging menstrueren.vanaf de keer dat ze de bollen op de juiste wijze innam telde ze aan....

zou het al iets kunnen schelen als je ze met een applicator (verkrijgbaar bij apotheek) vaginaal inbrengt? op die manier kom je hoger en komt er mogelijk minder bij het gezwollen gedeelte?

jeetje ik zou ook niet zo durven te stoppen hoor.

Ik hoop dat de apotheek iig een verzachtende creme voor je heeft, sterkte! en succes

Posted

Ik doe al met die aplicator, want gewoon met mn vingers is niet te doen, ik hoop dat die zalf snel werkt.

Ja volgens mij moet het ook vaginaal, en heeft het bij ivf oraal geen effect???

Posted

Dat is heel vervelend en je hebt ze idd nodig in het begin.

Maar wat ik niet snap waarom je niet over kunt stappen naar Pregnyl. Ik ben ooit overgestapt van Pregnyl naar de bollen.

Lijkt mij dat andersom ook moet kunnen, houden ze stijf vast aan het protocol of vinden ze een switch te moeilijk in het zkh???

Posted

Ja dat weet ik niet, de assistente had overlegd en ik kreeg dat antwoord, dat er nu niet meer overgestapt kon worden naar pregnyl

Posted
Ja dat weet ik niet, de assistente had overlegd en ik kreeg dat antwoord, dat er nu niet meer overgestapt kon worden naar pregnyl

Vindt het toch raar, eigenlijk zou je ergens moeten kunnen navragen, heb ook ooit een allergische reactie gehad daar beneden maar dat is geen pretje hoor.

Zalfje bij mij werkte snel laten we hopen bij jou ook als Pregnyl spuiten idd geen optie is.

Posted

Het bloed nu ook, heb net toch weer gebeld naar de poli of er toch niet een mogelijkheid is dat ik overstap en ze belt me vanmiddag terug.

Posted

Jeetje medusa, wat een ellende. Ik hoop dat ze vanmiddag met een helpend antwoord komen, want dit lijkt mer erg ongemakkelijke en pijnlijk. Is het niet mogelijk om over te stappen op ander mertk/ type bolletjes? Sterkte en hopelijk is dit alles niet voor niets.

Appel

Posted

he medusa, als het echt een schimmelinfectie is, dan helpt pregnyl ook niet. Het kan gewoon dat je dat onder de leden hebt en dat het gaat opspelen nu, idd door de verstoring van het hormoonhuishouden. Enige wat je dan kunt doen is schimmel weren. dus het zalfje smeren en geen met suiker en (gerafineerde) zetmelen eten, niet wassen met zeep, vaak ondergoed verschonen, vooral géén inlegkruisje gebruiken, als het kan lucht erbij laten ;-). google maar eens op candida albicans. wel heel vervelend zeg! dat het juist nu naar boven komt... de afscheiding van de utrogestan zal ook niet meehelpen :-(. Sterkte!

ps: dat zalfje zou wel eerder moeten werken als het idd candida is.

Posted

Ik ben vanmiddag bij de HA geweest en het is volgens haar geen schimmel infectie, ze heeft naar mijn zh gebeld in ede en er is naar Radbout gebeld, en geen van alle weet wat dit is en wat ze er mee aan moeten, de ha heeft ook gekeken hoe het eruit zag.

Waarschijnlijk is het een allergische reaktie op de utrogestan, maar ze hebben dat nog nooit mee gemaakt.

Ik heb die zalf van de apotheek van vanmorgen die ik moet smeren, heb ook tabletten voor schimmelinfectie en nog een zalf tegen jeuk die zalf pas doen als het echt niet te houden is want daar weten ze niet zeker of het invloed heeft op zwangerschap.

Die schimmeltablet ook pas als ik ook echt de indruk krijg dat dat erbij zit. en verder 3 keer per dag met lauw water spoelen en goed schoon houden.

Posted

Hoi Medusa,

Wat dapper van je dat je naar de huisarts bent geweest, en dat je extra zalf hebt gekeken. Zul je net zien, komt het nooit voor, heb jij het : -((

Veel sterkte er mee, hoop dat het ieg niet erger wordt, en afzakt.

Heb nog eens naar de bijsluiter gekeken op fkc, en daar staat in dat de inwerk tijd van utrogestan ieg 1 uur is. Dus die tip van mij/ ivf arts klopt niet goed, dat zou betekenen dat je maar liefst een uur zo moeten gaan liggen voor je een tampon in kunt doen, anders trekt de werkzame stof natuurlijk in de tampon : - (( dat werkt natuurlijk ook niet.

(heb mijn advies daarom ook maar even veranderd ; -((

Je kan moeilijk drie keer per dag een uur gaan liggen, je zelf daarna weer verschonen, en even later weer hetzelfde. Nu hebben we er natuurlijk veel voor over....maarre er is een grens.

Meis, veel sterkte en ik hoop dat je een beetje door deze extra moeilijke wachtweken doorkomt, xxx

ps laat even weten hoe het je vergaat straks en hoe het gelopen is, misschien handig voor iemand die er in de toekomst ook nog eens last van krijgt : - (

Posted

Jeej vervelend Medusa, hoop dat het gauw beter wordt. En blijf aan de bel trekken hoor! Sterkte!!

Oh enneh, geen tampons gebruiken, dit mag absoluut NIET!

Posted

Nee, ik zal ook absoluut geen tamton gebruiken, dat idee staat me helemaal niet aan.

Als ik die zalf op doe brand het verschrikkelijk, en daarna super erge jeuk en als dat weg trekt verzacht het goed, dan heb ik er eigen geen last van gelukkig.

OP deze manier kan ik het wel vol houden tot de test en daarna NOOOOOOOOOIT meer utrogestan voor mij.

x

Posted

Medusa

wat goed dat je het met de zalf die je hebt gekregen kunt volhouden, sjonge jonge hier had je natuurlijk totaal geen rekening mee gehouden!

Sterkte en vooral veel succes!!!

liefs

Babeth