Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het probleem met suikervrije producten is dat ze dan als vervanger iets vettigs erbij doen. En ja als je moet afvallen, dan is dat niet zo handig. De behoefte naar zoet zal wel minder worden. Heb gisteren in plaats van een koekje bij een vriendin een appel genomen. als ik maar bij 2 stuks fruit hou is er niets aan de hand. Dus het is zoeken. Maar ga de vraag wel stellen de 26e. Heb ook paasbrood gegeten. Alleen eht spijs eruit gehaald. Vond het wel moeilijk maar het is beter. Wel in de gaten houden dat ik in het weekend voldoende drink.

Straks ook flesje water mee naar de sportschool.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee ruby, hier geen enkel idee over wat wel en niet te eten met diabetes. Is er geen fijn forum waar je terecht kan? We willen inderdaad weer naar China, nu alleen nog zien te regelen :-)

Henne: you go girl: dat is hoe freelancers het aanpakken!

Geplaatst

he meiden, even ego reaktie want voel me helemaal niet lekker bleh. Vreselijk slecht geslapen vanacht (3 uur wakker gelegen) vanmorgen/middag paar uurtjes wezen werken. Vreselijk druk daar en stress. Ben misselijk en duizelig thuisgekomen. Ga zo even maar even liggen want vanavond algemene ledenvergadering van de bewonersvereniging waar ik bestuurslid ben.

Vanmorgen ben ik trouwens ook nog gebeld door het ziekenhuis met de vraag of we morgen al kunnen komen voor de 20w echo anders komen ze in de knoei met de planning. Nou prima, hoe eerder hoe beter.

Nu ga ik echt even liggen voordat ik over mn nek ga

fijne dag nog allemaal

Geplaatst

Henne goede actie, wie weet happen ze en ben jij weer een poos onder de pannen. Balen dat je je nog steds zo moe voelt.

Ruby moeilijk he, wat mag je wel en wat niet. Heel fijn dat ze eerdaags wat aan die standleiding komen doen, werd tijd!!!

San vervelend zeg dat je weer zo beroerd ben nu, hopelijk kan je een beetje tot rust komen nu. Jamer ok dat het op je werk zo druk is en veel stress, pas goed op jezelf hoor!!!

Nou mijn afspraak bij de gyn staat op volgende week maandag om 11 uur, dag 9 van mijn cyclus. Pff spannend weer, toch weer die kriebels en dan gelijk weer de angst dat dit de laatste kansjes zijn.

Geplaatst

san, we lopen ongeveer gelijk op. maandag moet ik ook voor de 1e fm om 5 over 12, hihihi. dag 8 van mij....

wen, hoe gaat ie bij jou? druk met werken?

Ruby, lastig zeg. Ik wil wel eens vragen bij een kennisje van me, zij is ook diabeet. wellicht heeft zij tips of pointers?

Alcoholvrije champagne mss??

Henne, fijn dat anderen je wel weten te waarderen!

S€n, rustig aan meid!! als het niet gaat, dan gaat het niet hè!?! niet jezelf teveel pushen!

Geplaatst

Sen gatsie, het is echt twee stappen vooruit, eentje terug hè. Maar wel morgen al de 20 weken echo! Dat scheelt dan weer een paar dagen zenuwen :-)

Sandra de kriebels, hoop, angst....welcome back lady haha.

Ruby idd, doen ze met glutenvrij ook: vet en suiker erbij om het nog ergens naar te laten smaken. Maar ik zou zeker vragen van suikervrije jam en waterijsjes. Is allebei alleen fruit, geen extra vet of suiker. Zal nog maar met mate mogen, maar het is in ieder geval even iets zoets. Of een suikervrij dropje? Nooit echt verdiept in wat daarin zit verder :-)

Fren ben nu wel heel nieuwsgierig naar die stellage om je pols, maar zie nog niks op fb?

Net terug van hypno, was weer een fijne sessie, vind het toch heel bijzonder wat dit met je doet. Eef, Sen en ook SImba, het is echt wel een aanrader denk ik hoor voor de PDS dames maar ook voor hoog sensitieven.... Vandaag ging de sessie erg in op zelfvertrouwen, grenzen aangeven, uitgaan van je eigen balans.... En verder weet ik het dan niet eens meer precies. Dat is echt heel apart en ook wel grappig, dat je het dus echt niet heel erg in je bewuste meemaakt en opslaat en je dus ook achteraf niet meer alles herinnert wat is gezegd, alleen wel dat het heel erg passend en herkenbaar was. Krijg deze sessie weer doorgemaild en dan weer braaf elke dag luisteren. Dan komen er vast nog meer van die stoere acties om klussen binnen te gaan halen :-)

Geplaatst

Ah, we waren gelijk aan het posten Fren.... Dat is idd een flink bouwwerk. Als het dan maar helpt in ieder geval.... Moet je het snachts ook om? Lijkt me niet lekker slapen. Maar ja, pijn slaapt ook niet natuurlijk.

Geplaatst

fren, begrijpelijk dat het verschonen niet zo makkelijk is hiermee. Hoop dat het na 4 weken dan echt of helemaal beter is of een heeeeeel stuk verbeterd is!

Geplaatst

S€n, overigens fijn dat jullie morgen al terecht kunnen voor de 20-wekenecho!

zie nu net de aankondiging van de film bij Net5 op woensdag 20.30 uur, The Lovely Bones. Mooie ontroerende film.

henne, goed dat je weer zo'n fijne sessie hebt gehad!!!

Geplaatst

Wat gaan jullie eten meiden? Ik ben onverwacht alleen en had al geen zin in koken.... Gisteren en eergisteren best lang in de keuken gestaan, maar loempia's van interen waren niet zo oed gevallen. Dus tja was nu! Moet voor de diëtiste nog steeds bijhouden wat ik eet en moet zeggen dat ik daardoor toch stiekem beinvloed word. Brood met knakworst staat dan ook zo slecht hè LOL

Geplaatst

henne: lekker hoor, knakworsten! Zag in de krant dat de velletjes van de echte knakworsten bijna duurder zijn dan de inhoud. Schapendarmen zijn duur tegenwoordig. Dat was het weetje van de dag :-)

Fren: enorm bouwwerk zeg!

Syl: hoe is het? Knuf voor jou!

Wij gaan kippenragout eten. Had een enorme scharrelkip op de markt gekocht en die moeten we op zien te eten. Zaterdag en gister al kip gegeten en vandaag de rest maar lekker ragoutje van maken.

Hier ligt een juffertje ongeduld in de box :-) Weet sinds anderhalve week dat ze handen heeft en grijpt nu alles wat los en vast zit. Alleen diepte inschatten lukt nog totaal niet. Soms grijpt ze raak en hoor je haar lachen, maar nog vaker grijpt ze mis en dan hoor je op een gegeven moment van die geïrriteerde, boze kreetjes. Och och, het leven van een baby :-)

Geplaatst

Heerlijk ivfsh, zowel de kippenragout als je beeldende verslag van E.

Het is uiteindelijk spinazie met gekookt ei en rösti geworden. Met een banaan toe, sta versteld van mezelf ;-)

Geplaatst

Goeiemoren meiden, allemaal een beetje geslapen?

Sen veel plezier vandaag bij de 20 weken echo!

Tool vandaag menopur erbij?

Wen hoe 'valt' de pil, heb je last van de hormonen?

Sandra gelukkig aan het idee gewend en weer volop in de race.

Syl ik zag nu juli staan in je handttekening, hoop echt dat het dan voor jullie doorgaat en natuurlijk ook lukt!

Kaartje hoe is het met jou? Hoe was het weekend? Erg moe geworden?

Babeth al helemaal tussen de nieuwe spulletjes? Altijd leuk accesoires veranderen. Mijn oma had vier setjes gordijnen voor de keuken (klein raam ;-)), voor elk seizoen iets anders.

Fren brengt het bouwwerk om je pols al verlichting?

Ivfsh weer serieuse plannen richting China, wauw. Blijf het bijzonder vinden zo 'makkelijk' als jullie je ergens anders settelen.

Ruby erg druk las ik op FB.

Ik moet opschieten, over half uurtje richting Soest en moet nog douchen enzo.... tot later!!!!

Geplaatst

Goedemorgen!

Bouwwerk brengt naast verlichting vooral jeuk... Gelukkig kan het eraf om te krabben. Sinds Gister ook de laatste fase van m'n kies achter de rug en uiteraard nu kiespijn. Grr! Verder gammel, de bongidans heeft helaas ook voor mij gewerkt, dus voor t eerst in een jaar weer ongesteld met alle bijkomende ongemakken.

Verder weinig plannen vandaag. M'n moeder komt vanmiddag met haar zus langs. Moet nog een verhaaltje op papier zetten voor het vrijgezellenfeestje waar ik zaterdag heen moet en wat echt waardeloos georganiseerd wordt. De zus vd bruid trekt niet echt een plan namelijk maar overlegd alles via de mail met tien meiden. Gevolg: nog steeds geen vastomlijnd plan voor zaterdag, weet nog niet eens hoe laat ik waar moet zijn. Heb ik een hekel aan... Hoop dat t mooi weer wordt, want enige dat wel geregeld is, is een boot zonder overkapping...

Ga ergens anders verder mopperen.

Tig later ;-)

Geplaatst

Goeiemorgen,

Fren wat een gevaarte om je pols! Lijkt me inderdaad onhandig met luiers... Geeft het wel verlichting?

Hier gister een zware dag gehad: hele dag tot 9 uur 's avonds in het ziekenhuis geweest met mijn vriendin, haar zoontje werd aan zijn hart geopereerd, voor de tweede keer. Duurde bijna 6 uur! En wij maar wachten en niks weten... pfff wat een stress, vooral voor haar natuurlijk. Gelukkig is het goed gegaan, we waren helemaal afgedraaid. Hopen dat het goed blijft gaan nu...

Helaas voor vriendlief waren de babies nogal onrustig, vooral Kaat schijnt heel veel gehuild en gespuugd en weinig geslapen te hebben dus ook hij had geen fijne dag. Nou ja, om weer te relativeren: als je zag wat er op die intensive care voor kleine babietjes lagen met toeters en bellen er aan, dan zeg ik: spuug maar lekker over me heen. Maar ja, hij was er niet bij natuurlijk en toen ik er over begon reageerde hij heel geirriteerd dus laat maar... Ik zei al een keer tegen hem: het is karma, want bij mij zijn ze veel rustiger... Nu slapen ze ook gewoon na de ochtendfles. Ik ga natuurlijk veel rustiger met ze om. Blijft lastig voor hem, hij is volgens eigen zeggen gewoon 'slecht in babies'...

Geplaatst

Caro, bij de een vinden ze rust en de ander voelen ze dat het minder relaxed is. Heb ik ook altijd met baby's.

Maar wat een verhaal van je vriendin.

Fren, zo'n brace jeukt en is onhandig. Maar het is beter dan een operatie lijkt mij. Vol houden hoor.

Henne, ik ken die arts wel. ben er ook een aantal maanden geweest. Maar kon het niet meer betalen. Succes en hoop dat hji je kan helpen. Hij zit precies tegenover mijn oude flatgebouw.

Gisteravond gesport 20 minuten gelopen en 15 minuten gefietst. Daarna lekker gedouched en wat gewerkt in de kantine met de laptop op tafel van de waterpolo.

Vanavond wil ik in ieder geval de stofzuiger door de slaapkamer heen halen. En knutselen. Maar of dat allemaal gaat lukken. Ik weet het niet...

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

he chicas,

vanochtend de eerste spuit MP weer erin gezet. of het ligt aan mij, maar ik voel me meteen een stuk moe-er. Was weer even spannend vanochtend, toch alweer een paar maanden niet gedaan, was er even uit, wat had ik ook alweer allemaal nodig, hahahaha. Vooral het optrekken van de vloeistof was eventjes lastig. Maar uiteindelijk allemaal goed gegaan. nu dus kinda een djunk geworden, slikken, snuiven, spuiten, hahahahahaha

Geplaatst

Caro, heftige dag dus gisteren. jammer dat de twins bij je vriend niet zo rustig waren/zijn als bij jou. Ze zullen dit wellicht aanvoelen.

Ruby, lekker aan het sporten geweest en vandaag hopelijk nog lekker wat knutselen als het lukt.

Henne, lekker alternatief voor knakworsten :-). Gisteren hebben wij kipfilet, sperziebonen, aardappelen (mijn vriend dan) en ei/sla-salade. Hebben namelijk nog heel veel gekookte ieeren over van pasen, hahahaha.

pfffft, volgens mij voel ik nu al vanallerhande steekjes links in mijn eierstok. Is toch nog veel te vroeg lijkt mij???

Fren, gelukkig dat je de houder kunt afdoen om af en toe eens lekker te krabben. er is niets ergers dan jeuk!!!

ga weer aan de slag.

Geplaatst

oja, vandaag gemeente bellen en ons voorgenomen huwelijk aankondigen. Weten ook al waar we de huwelijksvoltrekking zouden willen laten doen. oko even checken of dit mogelijk is op de dag die wij in gedachten hebben.

Geplaatst

Zo tool de mp er weer bij, kan best dat je er gelijk moeier van wordt je lijf weet nu natuurlijk al wat er gaat komen, pak op tijd je rust!!!

Henne naar Soest, succes.

ivfsh idd wat een gevaarte, maar je went snel genoeg met luiers verschonen. Straks weet je niet beter meer en vraag je je af hoe je in het begin zo hebt lopen klungelen hihi.

Caro gelukkig alles goed gegaan met operatie van vriendin haar zoontje. Jammer dat je vriend niet zo een leuke dag gehad heeft. Zal hij toch aan moeten wennen, jij bent nu eenmaal niet altijd in de buurt. Komt wel goed.

Ruby hoop dat je nog even kan knutselen vanavond, even tijd voor jezelf.

Met R net weer bij dokter geweest. De pufjes mogen naar beneden en over 2 weken stoppen en kijken wat er gebeurd. Nu is ie op de opvang al, ik heb late diens dus hoor eigenlijk het huishouden te doen hihi.

Wen hoe gaat het met jou???

Geplaatst

Het is ook zijn eigen schuld maar ook weer niet want hij kan er niks aan doen zegt ie... Mmm lastig dus. Ik weet best dat hij van ze houdt maar het is op deze manier voor niemand leuk. Ook de oudste zei vanmorgen: papa schreeuwde gister heel hard tegen Kaat! was ze van onder de indruk. Hij vertelde wel dat hij de oudste had uitgelegd dat het eigenlijk niet zo hoorde wat hij deed... Mmmm...ok?

Tool succes meid! Is elke keer weer even wennen met spuiten maar verbazend hoe snel het weer routine is vond ik...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden