Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kalimera meiden!

Wat staat vandaag op t programma? Blauwe regen achterom weghalen. Snik snik. Gelukkig was ie al uitgebloeid. Nu ligt ie onze achtertuin half te bezetten. En vanavond reünie.

Henne hoop dat je wat geslapen hebt! En dat je snel antwoord krijgt van dr. Pf.

Ruby, veel succes/plezier met t waterpolo NK. Heb je de cd binnen?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi, meiden. Redelijk geslapen, wel veel gedroomd en paar keer wakker. Vanochtend om half acht, hihi, Pf. gemaild maar half uur later wel reactie. Hij geeft aan dat het goed zit, maar als ik zelf naar de resultaten kijk ben ik toch niet helemaal gerust gesteld. Ga ik in het andere topic maar even navraag voor doen. En verder is dit natuurlijk weer maar één stapje, het niet actief afstoten door m'n immuunsysteem. Er zijn nog steeds de gekleurde afscheiding, de krampen, de niet zo heel dikke test.... ik kan er gewoon echt nog geen vertrouwen in hebben. Blijf het gevoel houden dat mijn menstruatie elk moment los kan barsten. Blijf de angst houden dat het toch weer niet op de goede plek zit. Overigens niet getest vanochtend. Heb er nog eentje liggen en ben van plan die maandag te doen. Als het dan niet echt duidelijk dikker is, dan bel ik het ziekenhuis nog even. Stap voor stap, dag voor dag, uur voor uur...

Geplaatst

Henne, uitslag binnen, mar toch niet geheel gerust. Begrijpelijk met alles wat je hebt meegemaakt. Hoop dat de week voorbij vliegt en dat t zo vrijdag is en je kunt kijken of t goed zit. Knuffel meid!

Geplaatst

Heb J al gevraagd of hij eeeecht donderdag niet kan. Verpleegkundige gaf namelijk aan donderdag f vrijdag, maar donderdag moet J naar een beurs (lekker belangrijk denk ik dan hihi). Maar hij gaat maandag bellen of het dan donderdagochtend vroeg kan. Pfff... Overigens een reacties van Pf gehad op mijn vraag over de uitslagen. Heeft me wat dat betreft iets meer gerustgesteld, als ik nou maandag een lekkere dikke knaptest heb en dat stomme gekleurde gedruppel wordt niet meer dan nu... Als als als...bleeegghhh!

Ik hoop dat jullie me de 23e allemaal heel erg hard uit kunnen lachen ;-0

Geplaatst

Dat hoop ik ook henne, hihihi! Maar op dit moment is het gewoon zenuwslopend.

Kom ik weer: mijn moeder (die 6 kids heeft gebaard) heeft bij alle zwangerschappen bloedverlies gehad! Mijn zus ook! En zij heeft er nu drek rondlopen. En ik meen me te herinneren dat san ook gekleurde afscheiding had en je weet wat er nu bij hun in de kindérslaapkamer ligt? Een mooie knul met heel licht blond haar waardoor ie net een mini hooligan is, hihi.

Fijn dat hij je iets meer gerust heeft kunnen stellen!!

En wat als ie maandag nu niet zo knal is? Ik meen dat je zei dat deze testen niet altijd zo knal werden? Zit je weer in de ongerustheid. Snap da je een superdikke donkere knaltest wilt zien! En ik duim met je mee! Ti's een zenuwslopende baan, zwanger worden via IVF of een andere manier!

Geplaatst

Tool wat jammer van die blauwe regen!! Was dus gen redden meer aan, erg jammer!

Henne moeilijk hè, een tevreden dr. Pf en zelf dan toch nog angstig en bang, oh meid dit is om gek van te worden, aftellen naar donderdag, misschien kunnen jullie wel als eerste terrecht.

Wen gaat het een beetje? Wat een gedoe met die artsen in Gent, weet je al wat je wil gaan doen? Op zich als je je nu alleen op de cryo's zou richten kan het gelukkig snel, succes en sterkte.

Guusje gefeliciteerd met je mooie emmies, dat het dubbel was dat geloof ik graag, voor jullie echt erop of eronder, ik duim!!

Simba hoe ging het bij jullie?imke heeft aan een stuk geslapen van 21.15 tot 8.30!

Geplaatst

Lieve henne, we tellen allemaal de dagen met je af. Voor een buitenstaander klinkt hè allemaal heel goed, maar jij hebt zoveel meegemaakt met je lijf en met de vorige pogingen dat het gewoon moeilijk te geloven is. Een stukje zelfbescherming waarschijnlijk. Ik hoop toch dat je na de positieve woorden van dr pf toch een ietsiepietsie meer vertrouwen kunt vinden, klinkt nl stom, maar ben er van overtuigd dat vertrouwen soms net het doorslaggevende stukje is tussen winst en verlies.

Gister me vriendinnetjes belandt in vak zuid (yuppen restaurant in het olympisch stadion). Hebben ons kostelijk vermaakt door vanaf ons balkon te bekijken hoe 40 plussers wanhopig probeerden een man aan de haak te slaan tijden de 40+ datingparty. Beetje jammer alleen dat de uitsmijter aan ons (allemaal 33) vroeg of we een stempel wilden zodat we weer teru naar binnen konden, haha. Oude koppies waarschijnlijk...

Fiene is sinds gister er verkouden, vin had e zijn handen aan vol. Opgeteld natuurlijk bij de eerste dag crèche was ze denk ik z. Bek af dat ze nu nog ligt te slapen! Ik ben al een uur wakker om te wachten tot ik haar de eerste fles kan geven. Slaapkopje! Op de crèche (1e volledige dag) ging het super met haar, ze hadden haar nie horen huilen, en alleen het slapen was moeilijk. Euh, tja, da is hè thuis ook want fiene doet nie aan slapen overdag ;-)

Ga haar maar ff wakker maken en douchen. Wil niet pas om 12 uur boodschappen móeten doen, mij te druk!

Fijne dag meisjes!

Geplaatst

Henne, wat een rollercoaster weer, ik krijg net als Fren het idee dat je echt je zelf aan het beschermen bent voor klappen die je vreest of in verleden al zo vaak mee gemaakt hebt. Je zoekt je eigen overlevingsstrategie in deze stressvolle tijd, lieverd pas goed op jezelf en probeer wat afleiding met J te zoeken, even naar buiten nu het nog kan, etc, je vind vast iets, sterkte nog een paar dagen (zei ze hoopvol)

Guusje, jij ook weer op het wachtbankje met 2 mooie embryo's! heel veel succes!

Hier nog aan het bekomen van kater gestolen fiets. koppijn van de frustratie

Net nog even naar de uitzending over draagmoederschap gezien, jeetje wat een ontwikkeling. Ik vond het al een bijzonder verhaal van de vrouw die zo graag een vierde wilde, en de vriendin die het aanbood, maar nu helemaal, test negatief, en relatie bekoeld tot diepvriespunt. heb moeite met wat de wensmoeder vraagt aan begrip van de draagmoeder. Dit is zo'n heftig traject, hier gaan zoveel emoties bij gepaard, als je het dan hebt over eerlijkheid, heb het dan ook over wat er van een draagmoeder gevraagd wordt. Eigenlijk is het traject zo heftig dat professionele begeleiding voor beide stellen niet meer dan normaal is.

Ik vond dat het in het geval van de limburgse draagmoeder en het homostel heel goed in beeld en onder woorden gebracht, eerlijk, verdrietig emotioneel, zwaar en met begrip voor de impact die het voor de stellen heeft, even los van die heftige wens naar het ouderschap. wat een topstel mensen.

ik heb wel begrip voor de reden waarom de draagmoeder voor het stel wat reeds drie kinderen heeft zich terugtrekt, ze heeft zoveel begrip voor de enorme wens van de wensmoeder naar een groot gezin en zoveel inzet al getoond, daar waar zoveel sneller oordelen, en de reactie van de wensmoeder..ja heel koel en hard, ze heeft gelijk dat ze in haar rouw niet moet gaan opkroppen en dat dit ook geuit moet worden, maar de vraag is wel bij wie. Denk niet dat het erg zinvol was dit zo te uiten naar de draagmoeder, het embryo had in mijn buik moeten zitten en ik ben jaloers....tja En dan na het hele traject, zeggen dat de vriendschap toch geen stevige basis had. Wat een kortzichtigheid in menselijke gevoelens, sorry hoor. Ik vind het heel triest wat ze mee heeft gemaakt het kwijtraken van haar baarmoeder, en rouw hoort er bij, is heftig en lang, en kan zo maar meer dan1-2 jaar duren, en zal altijd op de achtergrond aanwezig zijn, maar niet ten koste van alles en iedereen, er zijn vele mogelijkheden hier een weg in te vinden en er over te praten. Niet voor niks dat in nederland een heel begeleidingstraject

Geplaatst

Lieve woorden weer. Zo blij dat jullie het snappen en niet zeggen'zeur niet, je bent toch zwanger'. Merk dat die bbz er gewoon enorm heeft ingehakt. Hoewel ik ook wel zie dat het bloedverlies toen anders was. Meer, donkerder. En die krampen die ik heb, die had ik de eerste keer ook, toen net n eerste instantie wel goed ging. Dus in die zin probeer ik wel vertrouwen te hebben.maar denk ook dat ik idd heel erg bezig ben met zelfbescherming. Ik kan een hele rij positieve dingen opnoemen, maar blijf terugkomen op de kleine dingen die negatief zouden kunnen zijn. Eerst zien dan geloven. Trouwens Eef, had nog niet gereageerd, maar kom graag een keer schilderen. Als dan niet met groeiende buik.... Misschien kunnen we er idd een meeting van maken in het najaar...

Geplaatst

Ja..... Sanne kwam om 2.00 en daarna om even voor 6 uur....

Nu is papa het fruitje aan het maken... En daarna gaan we weer slapen denk ik...

Geplaatst

Henne, Wen, Tool even een dikke knuffel voor jullie.

Sandra jij ook met alles afsluiten.

Guus gelukkig dat ze bij je zijn.

En voor de rest ook dikke knuf.

Geplaatst

Dagje op stap, dus even korte reactie.

Henne, gelukkig positief bericht van Pf. Snap dat je jezelf beschermt. Je hebt zoveel ervaringen met negatieve uitkomst. Positief zijn is nu dus heel lastig. Ik blijf gewoon

positief denken.

Eef, balen van je fiets.

Geplaatst

Tool, energie gaat goed. Sinds een week of twee voel ik me weer een beetje mezelf. Erg fijn! We gaan vandaag met een groepje vrienden naar Beeld en Geluid in Hilversum. We staan daar in de hal nu op de rest te wachten.

Geplaatst

Nou de blauwe regen is weg. Voor fotoverslag zie fb. Zelfs à. Is hard aan het werk, hii en ik heb blaren op mijn vingers van het knippen...

Geplaatst

Zie ze niet Tool? Misschien de instellingen? Had ik eerst bij Eef ook. Ik val onder de censuur hihi....

Hier net een tukkie gedaan, moe zijn is er wel weer helemaal, kan de hele dag wel slapen. Alleen beetje zonde van het weer dus zo toch maar even naar buiten. Vanochtend ook mn zus gebeld om te vertellen dat ik zwanger ben, maakt het weer wat echter. Ze snapt m'n angst maar zij ging vast blij zijn, wel lief.

Es trek je het nog met de nachtdiensten?

Ceeke dank voor je woorden op het andere topic!

Wen hoe is het met jou?

Guus hoe is het met je vader?

Syl op de camping of toch weer aan de administratie?

Kaartje fijn dat je je weer jezelf voelt!

Geplaatst

Kaartje, veel plezier vandaag

Tool, ik zie ook geen foto's op FB

Henne, met m'n vader gaat et wel goed. Hij heeft gelukkig geen last van de catheter.

Goed dat je even een tukkie hebt gedaan, goed naar je lijf luisteren.

Geplaatst

Mmmmmm ik ga eens kijken hoe ik dit kan aanpassen. Heb ze met iPad gemaakt en toegevoegd. Zou t misschien daar aan liggen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden