Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Grappig dat jij Guusje toespreekt Henne! Hoe heet dat ook alweer: Practice what you preach? :-)

Vooral positief blijven Guus!!

Hihi, ik zei toch: in de wachtweken ging dat nog wel. En ik moet zeggen.... behalve het broekloeren gaat het hier best goed. Ik heb niet opnieuw getest en ik kan redelijk ontspannen. Oke, die paniek sluimert nog ergens dicht onder de oppervlakte, maar het is al een hele verbetering ;-p

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ceeke, knuffel voor jou!

Guusje, houden zo, dit gevoel. Maar wel spannend weer.

Verder weer aan het werk hier, alsof ik nooit ben weggeweest, zucht. Al kan ik m'n concentratie niet erbij houden. M'n baas zat hier vanalles te vertellen en ik moest echt moeite doen om m'n aandacht erbij t e houden.

Verder niet veel te melden, merk dat ik weer veel aan m'n zwangerschap zit te denken. We hadden morgen 8 weken kunnen zijn....nu is er helaas niets...

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Wen72:

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Behandeling

Ceeke: juni 2012 = start 7e IVF met prednisolon en intralipid.

Wachtweken

Witje: 16-5 tp van 1 8-cellig embryootje. Bloedtest 29-5. (stiekum samen al thuistesten op 26-5) Thuistest overduidelijk negatief.....:(

Henne: icsi7 met prednisolon, 19 mei tp twee 8-celligen,
positief getest
, 8 juni eerste echo uitsluiten bbz

Guusje: 1 juni TP 3 embryo's, 11 of 12 juni bloedtest

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje:

Lieve bijzondere meiden, dank voor jullie lieve woorden... X

Geplaatst

Tool dat blijft nog heel lang....bij mij bleef het bij die eerste zwangerschap tot aan de uitgerekende datum. Ook dat gevoel van 'lekker belangrijk' als je op je werk zit, is heel herkenbaar. Je bent met je hoofd en hart echt nog ergens anders, dat heet rouw... Dikke knuffel lieverd.

Geplaatst

Henne, wat fijn dat je een heel klein beetje rustiger bent. Probeer het vast te houden. En die misselijkheid..... hoeveel meer bevestiging zoek je?

Wij zijn gisteren voor het eerst naar zo'n indoor speelparadijs geweest. Gewoon eens even kijken of het al wat was voor Sanne. Nou... ja dus....

We zette haar neer in de binnengaard (speelgedeelte voor 0-3 jaar), en ze kroop er meteen vandoor...

Ze heeft reuzo lol gehad. Echt voor herhaling vatbaar!

[video=youtube_share;xWCmOu1TF4w]

[ATTACH=CONFIG]4169[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4170[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4171[/ATTACH]

Geplaatst
Hi lieve meiden,

Even kort want al weer op kantoor... Ik lees met jullie mee maar kom er niet aan toe te reageren op dit moment. Deze periode is er één van beladen data: 1 juni 2007 was de dag van een positieve test van Daan*, vandaag is het 2 jaar geleden dat het zo onverwacht helemaal mis ging met de zwangerschap van Féline*, a.s vrijdag is het haar jaardag. Tel daarbij op dat manlief voor een paar dagen in Ierland zit, ik mijn menstruatie voel komen en dus ga starten met (de laatste??) IVF, het verdriet om schoonvader... Beetje veel dus. Ik mis mijn positieve instelling en vraag me vooral af waarom ik mezelf blijf kwellen door zo te verlangen naar een kleintje;-(( Sandra, jij omschreef het een aantal pagina's geleden zo treffend: telkens die hoop en dan weer naar beneden donderen.

Nu aan het werk, hoop dat dat wat afleidt vandaag. Lieve meiden, ik wens jullie alleen een fijne dag en weet dat ik aan jullie denk en met jullie meeleef...

Dikke X

Ceeke je klinkt verdrietig. Ik wilde, net wat Henne al zei, dat we meer voor je konden doen op dit moment. Ellendig dat je man er ook niet is. Het is veel, alles wat er op je af komt in deze tijd. Misschien moeten die gevoelens die er nu zijn er ook gewoon mogen zijn. Je kunt niet altijd en eeuwig de optimistische ceeke zijn die alles aan kan hoor! Soms is je rugzak gewoon té vol en gaat het even niet. Is er niemand waar je vanavond even lekker naar toe kunt? Even spuien, huilen, lachen, snoepen etc?

Dikke knuffel voor jou!!!

Geplaatst
Hier gaat het trouwens nog steeds ontspannen (tot zekere hoogte) Op de een of andere manier ben ik enorm positief, het voelt zo goed! Heel fijn, maar aan de andere kant ook een beetje gevaarlijk. Het lijkt wel of ik iets voel in mijn baarmoeder, maar of het echt is, of verbeelding weet ik niet. De innesteling zou nu ongeveer moeten gaan beginnen.

Whiehoe....spannend meid! Aan de andere kant is het gewoon zot dat wij veelste goed weten wat er wanneer moet gaan gebeuren, toch? De duimen draaien hier!

Geplaatst
Ceeke, knuffel voor jou!

Guusje, houden zo, dit gevoel. Maar wel spannend weer.

Verder weer aan het werk hier, alsof ik nooit ben weggeweest, zucht. Al kan ik m'n concentratie niet erbij houden. M'n baas zat hier vanalles te vertellen en ik moest echt moeite doen om m'n aandacht erbij t e houden.

Verder niet veel te melden, merk dat ik weer veel aan m'n zwangerschap zit te denken. We hadden morgen 8 weken kunnen zijn....nu is er helaas niets...

Lieve, lieve tool...ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat zal er een leegte zijn of niet? Meid wat is het een (sorry voor het woord, niet zo netjes ik weet het) shitzooi!!! Ik vind het zo verdrietig voor jullie! Ik kan me btw voorstellen dat je geen bal zin hebt in werken!

Geplaatst

Henne wat knap dat je niet getest hebt vandaag! Je symptomen klinken allemaal goed of niet dan? Balen dat de echo niet eerder kan. Nog vier nachtjes slapen...

Brr wat zul jij de tijd vooruitkijken! En wb die grijze derrie...dat is normaal toch bij het gebruik van utro!?!?

Ursela knap dat jij je kinderen zo veel mogelijk suikervrij op probeert te voeden. Lijkt mij ook wel wat...ik heb in de maanden februari maart ook geprobeerd zo min mogelijk suikers te eten en dat was fijn! Veel minder dipjes zeg maar! Nu gaat dat niet hoor...

Wb die hertentamens van gerard...ik moet een beetje grinniken als ik mijn eigen bericht teruglees...dramaqueen! Maar misschien gaat hij alles wel redden in oktober hoor! We wachten af! Ik maak me ook niet zo druk om het feit dat ik hulp nodig zou hebben de laatste loodjes...dat zal allemaal wel loslopen! Ik ken dat helemaal niet van mijn zussen, die buffelen ook altijd door met de ritsen kinderen die ze hebben...dussss ik ga dat helemaal moeten kunnen zonder kind! Ik vind het alleen zo ongezellig, had me verheugd op nog een paar maand samen zonder studie van gerard. Maar het is niet anders.

Ik ben vandaag schandalig lui. Vijf late diensten hakken er wel in! Vanmorgen tot half 11 geslapen en ik zit nu in m'n kloffie op de bank. Ik doe niks vandaag!!!

Geplaatst

Ursela dat hakte er idd wel even in van Roossie maar ja zo zal het de rest van ons leven ook gaan. Waarom zij wel en ik niet. Zolang het niet de overhand gaat nemen zie ik nog niet als problematisch.

Henne nog even geduld, lekker misselijk zijn hihi moet er wel om lachen. zijn we niet zwanger willen we het zijn, nu ben je zw en is het ook niet goed. wat wil je nou???? hihi

Ceeke lekker ff sip zijn hoor. Dat mag het is een baladen week. .Sterkte meis..

Esther groot gelijk dat je lekker heel erg lui doet vandaag, in jou positie mag dat tenslotte.

tool ik ken je gevoel maar al te goed. Moeilijk he om het achter je te laten en verder te gaan. Heb het hier ook helaas. Dikke knuffel..

Geplaatst

Pauze:

Roestvlek:

Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Wen72:

Voortraject

Behandeling

Wachtweken

Henne: icsi7 met prednisolon, 19 mei tp twee 8-celligen,
positief getest
, 8 juni eerste echo uitsluiten bbz

Zwanger:

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoed.

Spaatje:

Geplaatst

Spannend spannend weer hier! :)

Henne, jij grote soapster. We duimen mee voor een mooie afloop. Over 8 maanden je eigen binkie of meissie in de armen!

Guusje, toi toi toi. Wen, San, zwaaar balen.

EDR, groeit het vertrouwen al 'n beetje mee met jullie mini mensje? Is een tough cookie hoor!

Sen, you are next he. Neem je rust op tijd he!

Fren weer aan de arbeid, Ruby nog druk met badkamers en gezondheid? Sterkte daarmee.

Eef, klote zooi van je fiets! Slager naast me is weg he? Snif.

Rest, pfff ff kwijt hoor.

Hier gaat inmiddels echt goed. Binkie weer op geboorte gewicht, borstvoeding (na hard werken om verplichte ziekenhuisfles af te leren) gaat nu heel soepel. Verder kan ik her en der best wat slaapjes pakken, dus iedereen happy en tevree. Enorme ontdekkingstocht samen, vet genieten!

Bevalling is mega snel gegaan. Inbreng ballon om 2 cm te ontsluiten, deed binnen 24u zijn werk zoals men hoopt. Donderdag om 10u de vliezen gebroken en als dat de weeenopwekkers aangaan, gaat het feestje echt beginnen. Het was eerst prima te doen, maar rond 4/5 cm was de pijn zo alles omvattend dat ik toch om een ruggeprik vroeg. Met name omdat men aangaf dat het nu nog met een uur of 7 kon gaan duren. Alleen op weg naar de prik kreeg ik persweeen. Kon helemaal niet zei men, moest nog maar ff inhouden. Hoofdje zou te hoog liggen nog. Nou echt niet, hij komt er NU aan riep ik maar. Echt NU. En jawel wat bleek, volledig ontsloten. Daarna ging het nog sneller, in 17 min persen kwam binkie eruit! Wat een pijn, wat een beloning...

Verhaal van erna kennen jullie, paar dagen op neonatalogie en 1 nacht onder blauwe lamp (heftig in ene "zover" bij je vandaan). Risico op bloedabraak strak gemonitoord en na een piekdag (zag ie kanariegeel), gaat het nu elke dag beter.

Al met al een inmens groot wonder, die ik iedereen hier gun!

Xxx

Geplaatst

Miki wat fijn omdat van je te horen! Heerlijk dat het nu zo goed gaat. Lekker genieten van deze ontdekkingstocht :-) hebben jullie wel verdient na de aanloop hier naartoe.

Esther lekker bankhangen, mag ook wel na vijf late diensten. Zag dat je kamertjes aan het uitzoeken bent, leuk hoor.

Zelf vanochtend ook weer een stap gezet, moeders voor moeders gebeld of je mee kunt doen als je prednisolon slikt. Is geen probleem, alleen bij antibiotica moet je tijdelijk stoppen. Nog niet aangemeld, dat is toch nog een stapje te ver voor nu. Over een weekje ofzo, als de echo vrijdag goed is...

Geplaatst

Jeetje, testr, wat een bevalling! Ik zie je al zeggen, nee, hij komt echt NU!!

San, wat confronterend om jouw naam in het onderste rijtje te zien, heb even een traan gelaten...

Es, liefje dank je wel voor je kaarsje!

Hier nu thuis aan het werk. Vriend heeft middagdienst. Straks voor mezelf koken, minischnitzeltjes, met een maaltijdsalade (zo'n kant en klare) en dat was m alweer.

Gewicht stond vanochtend op 90,7, dus er moet echt iets gebeuren....

Henne, je klinkt met de dag met meer vertrouwen! Mooi!

Verder weet ik t even niet meer

Geplaatst

Pauze:

Roestvlek:

Wen72:

Voortraject

Behandeling

Wachtweken

Henne: icsi7 met prednisolon, 19 mei tp twee 8-celligen, positief getest, 8 juni eerste echo uitsluiten bbz

Zwanger:

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoed.

Spaatje:

Meiden heb mijn tekst aangevuld. Heb het er zo moeilijk mee. Maar we moeten wel gewoon door.

Miki, meid geweldig dat binkie het goed doet.

Henne, MvM nog net iets te snel. Eerst een goede echo en hou die positieve flow vast he!!!

EDR, jij wal vertrouwen in het kleine mensje wat in je groeit?

Caro, zag een foto op facebook. Is dat Bram?

Tool, ik ken dat wel hoor dat door tellen. Onze kleine meid zou nu bijna 4 geworden zijn.

Syl , hoe is het bij jou?

Voor de rest ben ik het kwijt.

Dikke knuffel voor iedereen...

Geplaatst

Miki je klinkt gelukkig! Fijn! Al met al een vlotte maar heftige bevalling dus. Brrrr....

Jullie foto op fb is prachtig! Geniet ervan hoor!

Henne mvm al gebeld! Goed zeg! Ik ook druk aan het plassen maar valt me tegen wat ik 'volplas'. Gemiddeld vier volle flessen per week.

Ruby ook voor jou een hele dikke knuffel!

Geplaatst

Meiden ook even wat anders: we hebben nog niet echt een tijd afgesproken voor de Bbq. Wat is handig en prettig, ook met het oog op de kleintjes? Vanaf drie uur? Vier uur de Bbq aan? Als we een knoop doorhakken oan ik de tijd ook in de mail zetten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden