Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mogge lieve meisjes,

Tool bleeegh, ongesteld en À ziek...word je niet vrolijk van.

Esther is zweer bij osteopathie, maar kom er zelf ook al jaren natuurlijk. Een osteopaat kijkt, anders dan bijvoorbeeld een chiropractor of manueel therapeut, naar het geheel van spieren, gewrichten, zenuwen en organen. Pijn in je schouder kan bijvoorbeeld komen doordat je lever 'vast' zit en er van daar een grote zenuw naar je schouders loopt. Dan kun je die schouder behandelen tot je scheel ziet, je lost het probleem niet op. Toevallig hadden we het vorige week toen ik er was over osteo en babietjes. Hij noemde toen als voorbeeld slikproblemen, die hebben vaak te maken met een zenuw die achter het oor langs loopt. Als ik erge last heb van mijn darmen, kun je er de donder op zeggen dat mijn nek helemaal vast zit (en die behandelt hij dan ook) etc. Het is een hele zachte manier van behandelen, maar heel effectief. J vond het overigens niks, dat gedruk op zijn lijf haha. Ga als je voor zoiets kiest uiteraard wel altijd naar iemand met een erkende opleiding (osteopathie.nl) en in dit geval ook ervaring met kinderen/babies, maar zo snugger ben je wel.

Ivfsh E alweer bijna een jaar! Soms gaat de tijd zo snel. Ik kwam overigens in de doos van San een erg leuk Ierland shirtje tegen, zo blijft dat zomaar ook binnen de D&D meisjes ;-) (zullen we er een estafetteshirtje van maken?)

Fren hoe is het eigenlijk met je enkel? Helemaal over?

Ceeke beetje kunnen slapen? Hoe reageerde je zusje zelf eigenlijk, die zal ook wel enorm teleurgesteld zijn. Je bent zo machteloos hè, je lijf kun je hierin helaas moeilijk sturen.

San wat leuk dat je R echt van die sprongen ziet maken. Hij zat hier ook zo gezellig te 'kletsen' zaterdag :-) Soms kan ik me niet voorstellen dat wij dat ook mee gaan maken en dat J met zijn eigen zoon op z'n arm naar de eendjes gaat kijken.

Geplaatst

Henne idd dat ierland shirtje. Toen R hem kreeg veeeeeeel te groot, gelukkig paste hij er later toch nog in ;)

[ATTACH=CONFIG]4976[/ATTACH]Hier was R precies 3 weken oud. [ATTACH=CONFIG]4977[/ATTACH]Hier was hij 3 maanden oud en paste het wat beter!! Het was even graven tussen de duizenden foto's die we hebben maar heb ze gevonden!!

Ik zei het nog he zaterdag, nog even en hij loopt zo rond met jullie eigen knulletje!!

Geplaatst

Meiden ik ben het zat! Ben net op de weegschaal gaan staan en hoewel het nog niet zo erg was als waar ik bang voor was, is het toch heel erg... Ik was zo mooi slank (relatief he :-)) na de geboorte maar heb de afgelopen 10 maanden alleen maar zitten vreten 's avonds op de bank. Beweging genoeg, daar ligt het niet aan. Dus nu gaat de knop om!!

Henne, geef eens een yell!!

Wie doet er mee? Geen officieel gedoe met lijstjes enzo hoor maar ik weet dat er hier een paar meiden zijn die ook willen afvallen. Dus af en toe elkaar motiveren?

Geplaatst

Caro, zoals jij het zegt gevreet op de bank laten staan, dan ben je al een stuk verder. En ja veel water drinken. Vooral als je honger hebt. Ik was met de feestdagen 2 kilo aangekomen. Die moet er echt af. Toitoi toi.

Hier slecht geslapen, ongeveer 3 uurtjes. Last van mijn darmen. Dus zal straks wel instorten. Geen zin om te werken. Vanavond lekker niks doen.

Gisteravond een stuk princes diaries gekeken. Blijft een leuke film.

Dikke knuffel voor iedereen!!!

Geplaatst

Zo, dat is vastberaden Caro!

Geen gevreet meer op de bank, Caro gaat voor relatief slank!!

Zoiets? ;-))

Kan er moeilijk over meepraten, ik vrees dat ik na de bevalling eerder erbij moet gaan eten. De laatste week begin ik opeens ook veel meer trek te krijgen, ook weer snachts aan de crackers soms. Stom genoeg ook weer meer misselijk. Ach ja, laatste loodjes hè.

Geplaatst

Ik doe ook mee...maar mag niet lijnen met bv. Kilos vd zwangerschap zijn er wel weer af geloof ik. Pas in elk geval alle kleren weer maar wil er wel een paar kg af!

Zo'n fijne nacht gehad! Ze kwam drie x en heeft niet gehuild! Heerlijk!

Geplaatst

Haha precies Henne, zoiets! Vooral dat relatief slank, je verzint hem weer leuk!!

Nou ja weet je wat het is, ik ben elke avond zo moe dat ik alleen maar op de bank wil hangen en dan is het eerst bij de koffie koek of chocola en later op de avond hartige dingen... Overdag eet ik normaal en nauwelijks tussendoortjes maar ook daar moet ik op letten. Nu bijvoorbeeld heb ik honger, normaal zou ik iets pakken maar nou wacht ik braaf tot N uit school komt om half 1 en ga met haar lunchen...

En het is niet eens zozeer omdat ik er goed uit wil zien als wel dat ik toch al last heb van mijn gewrichten sinds de zwangerschap en dan is een aantal kilo's er af sowieso beter. En het wordt straks weer lente! Nu trouwens weer grijs en regen, bleh... altijd moeilijker lijnen in de winter dan in de zomer maar het moet gewoon. En het hoeft niet snel maar het moet wel. En dat rijmt en nu ga ik een paar apen door een sopje halen die net wakker worden. Niet eens tijd om te eten :-)

Geplaatst

Ja Caro B had mooi na R de estafette met het groene Ierse truitje kunnen beginnen. Helaas was ik er toen nog niet aan toe om kleertjes weg te doen. Deed nu ook zeer en heb echt wel een traantje gepinkt toen ik het klaar zette. Was wel heel stoer met afleveren toch Henne?????

Ik doe ook mee met Het hoeft niet snel maar het moet wel!!! Wij zijn er gisteren mee begonnen. Geen koekjes meer bij de koffie. Voor 2 personen koken en er met zijn drietjes van eten en vooral veel drinken, die blaas van mij is nog steeds aan het klieren en wil absoluut een ab-tje voorkomen.

Geplaatst

Oh meiden wat een frustratie bij een hoop.....

Es je doet het goed, daarna bij twijfel naar een osteopaat.

En die kraampjes doen je veel, ik herken het....

Verstandig dat je vandaag even niet alleen bent. Ik heb dat erg moeilijk gevonden als ze zo moest huilen.

Ceeke ook zulk slecht nieuws.... balen meid....

Sen.... elke werkgever is verplicht een goede kolfruimte te hebben. Warm, afsluitbaar en een eigen koelkast.

Dus je hoeft echt niet akkoord te gaan met een koude ruimte!!!

Ik heb het ook gehad, en dat werkt voor geen meter.

Gelukkig op mijn vaste werkplek wel een perfect geregelde kolfruimte. Goed ingericht, lekker warm, eigen koelkast en een vriendschap aan over gehouden. Wij hadden een ruimte waar we met 2 meiden tegelijk konden kolven.

Ik zou er echt even achteraan gaan.

Hier ligt dametje weer in bed.... 3 broodjes achter de kiezen, en nu hoor ik haar een beetje zingen in bed....

Ik ga de lampjes uit de boom halen. Ballen er net al uitgehaald toen Sanne speelde, maar dat leek me met de lichtjes geen goed plan ;)

Dikke knuffel voor alle lieve meiden!!!!

Geplaatst

San je was superstoer. En ik heb express niet toen je er nog was in de dozen gekeken, was bang dat we met z'n tweeën in tranen uit zouden barsten. En dan P en J erbij van 'wat doen die raar?'. Maar ik werd er savonds bij het bekijken en uitzoeken wel heel emotioneel van. Trouwens vanochtend een wit wasje opgehangen: 21 rompers, 5 broekjes, 10 shirtjes, 4 slaappakjes, 10 paar sokjes, 20 spuugdoekjes en nog een verzameling mutsjes...en dan moet de gekleurde was ook nog, bizar joh, dat kind heeft straks meer kleren dan ik :-D

Esther fijn zeg, dat geeft de burger moed! En idd nu niet gaan lijnen hoor. Je hebt je voedingsstoffen hard nodig voor bv. Mij. Zus vrat als een bootwerker in die tijd.

Succes meiden, weet dat lekkers laten staan moeilijk is, al is het bij mij om een andere reden. En zeker als je moe bent. Ik ga dan altijd te laat naar bed, ook heel stom. Zo van 'ik heb een drukke dag gehad en verdien het om lekker op de bank te liggen', waardoor ik dus alleen maar moeier word. Ook moeilijk te doorbreken.

Ga nu maar lunchen ;-)

Geplaatst

Dan doe ik mee met aankomen.....

Door de buikgriep na kerst 2, 5 kilos eraf....

Geloof dat ik op 50 kilo zat laatst.... echt te weinig...

Hennep, ik zat 2 dagen nader bevalling ook al ondermijnen stadsgezicht. Zeker met de buis DAF geen goede zet. Ik he toen een hele tijd na elke b 2 boterhammen weggewerkt... en weetje.... dat ging met gemak!! Maar daardoor bleef ik wel op gewicht.

Arme JW, die moest midden in de nacht als ik voedde broodjes smeren. Daarna deed hij Sanne haar luier, en na de tweede helft van de voeding Sanne weer terug jn haar wiegje leggen, want ik kon met Sanne op mijn buik nauwelijks omhoog komen.

Zo..... *schop*....ik ga iets doen.....

Geplaatst
Dan doe ik mee met aankomen.....

Door de buikgriep na kerst 2, 5 kilos eraf....

Geloof dat ik op 50 kilo zat laatst.... echt te weinig...

Hennep, ik zat 2 dagen nader bevalling ook al ondermijnen stadsgezicht. Zeker met de buis DAF geen goede zet. Ik he toen een hele tijd na elke b 2 boterhammen weggewerkt... en weetje.... dat ging met gemak!! Maar daardoor bleef ik wel op gewicht.

Arme JW, die moest midden in de nacht als ik voedde broodjes smeren. Daarna deed hij Sanne haar luier, en na de tweede helft van de voeding Sanne weer terug jn haar wiegje leggen, want ik kon met Sanne op mijn buik nauwelijks omhoog komen.

Zo..... *schop*....ik ga iets doen.....

zo simba lekker bezig met je DAF Buis en stadsgezicht. Bij ons staat de kerstboom ook nog. De lampjes doen het niet meer, maar vandaag gaat hij uit elkaar en weer de schuur in..

Meiden, afvallen is moeilijk. We zijn nu bijna 2 jaar bezig. Maar kanje wel zeggen heb er echt heel veel profijt van... Merk aan alles dat het makkelijker gaat. Fietsen was een drama. Nu fiets ik echt met genot naar mijn werk. Omdat het zo makkeijk gaat!!!!

Geplaatst

Ik ondermijn gewoon het stadsgezicht... hihi

Maar ik bedoel onder mijn startgewicht.... en dat is met de bv geen goede zet...

Ja, heb ook een tablet nu ;)

Geplaatst

Haha die tabletjes toch!!!

Er wordt denk ik ook wel makkelijk gepraat over bijkomen als je "te" slank bent. Zo van eet maar een beetje meer. Weet uit omgeving dat op gewicht blijven voor haar al een crime was en ze at als een bootwerker en ook gewone dingen als brood en extra groenten, aardappeltje enz ipv snoep.

Henne dan hadden we idd samen staan snikken. Wel mooi dat het van het ene tranendal naar het andere tranendal gaat hihi.

Hier heeft R al voor de 2e dag vanmorgen zijn slaapje overgeslagen, ligt nu net te knorren in zijn bedje. Wordt echt een grote jongen als hij maar 1 slaapje nodig heeft op dagen dat we thuis zijn. Het is bagger weer dus de tuin kan ik wel vergeten. Ga zo mijn nieuwe simkaart activeren die hier al een half jaar in huis ligt en nog steeds niet was gedaan, nu weet ik eindelijk hoe het moet, kinderlijk eenvoudig natuurlijk via internet. Echt een mustje hihi.

Geplaatst

Sanne heeft al een hele tijd genoeg aan 1 slaapje. Ze gaat tegen 12.00 naar bed, en slaapt dan anderhalf tot soms wel 3 uur. Maar met anderhalf uur, ben ik meestal niet zo blij, soms gaat ze wel weer even slapen als ik dat zeg.

Maar is wel lekker hoor, als ze genoeg hebben aan 1 dut.. je bent iets flexibeler..

Ik eet 's ochtends een bord Brinta, als lunch 4 boterhammen, en dan een goed bord avondeten. En ik ben niet vies van snoepen...

Geplaatst

Ik eet ongeveer hetzelfde Simba, plus dan smiddags sowieso nog twee boterhammen en sochtends als ik actief ben tussendoor ook nog iets substantieels. Vroeger was dat een mueslibol bijvoorbeeld. En ik snoep niet heel erg veel omdat ik dat domweg niet mag, maar eet wel dropjes, honingwafels, (glutenvrije) zoutjes, chips... En oh ja, ik eet savonds nog een stuk haverkoek om m'n darmen op gang te houden. Maar: ik heb het eens uitgerekend, doordat ik geen suiker eet en eerst ook geen lactose kwam ik met moeite aan de 1800/1900 calorieën, zelf met wat dan heel veel eten lijkt. Nu ik weer kaas en melk gebruik gaat dat beter, maar las gisteren dat je in de laatste fase van je zwangerschap ca 2400 calorieën nodig hebt dus geen wonder dat ik de laatste nachten weer vaak trek heb....

Geplaatst

Ik weer hoor handige muts. Die simkaart wordt na 2 maanden natuurlijk gedeactiveerd, de mw aan de andere kant van de lijn zal wel gedacht hebben hihi. Je schijnt zowiezo bij een nieuw abonnement een nieuw kaartje te krijgen. Ach ik ben weer even lekker bezig geweest nietwaar?

Nu dan maar een lijst maken met alle wachtwoorden die we hebben en een veilig plekje ervoor vinden. Bizar hoeveel inlogcodes en wachtwoorden we gebruiken.

Geplaatst

Idioot hè, ik ben ook eens begonnen aan een lijst. Was wel vanwege de nare gedachte dat als een van ons iets overkomt je er niet meer bent met het informeren van je normale adresboek en wat instanties... ergens is dat ook best een eng idee, dat je op zoveel plekken 'bestaat' (zei ze terwijl ze anoniem op een forum schrijft ;-))

Ben niet vooruit te branden, pfff.....heb telkens een goede dag en dan is het twee of drie dagen echt niks waard. Doe waarschijnlijk op de goede dag teveel. Zo maar eens etiketten printen. Is zoiets waarvan J niet weet hoe het moet, dus handig als ze klaar liggen.

Geplaatst

Ik ben er met mijn neus op gedrukt door de afhandeling van mama's activiteiten op internet. Niet dat zij er zo veel had, maar ja toch een paar.

Je moet ook altijd zo anoniem mogelijk blijven, zeker als het over persoonlijke dingen gaat vind ik.

Ik heb ook nergens meer zin in, heb nu mijn dipmoment van de dag. Die lijst is er nog niet dus maar echt aan gaan beginnen nu, ook nog wat administratie weg te werken. Het is er wel weer voor en nu het jongetje op bed ligt moet ik het er van nemen. Normaal heb ik daar 2 momenten op een dag voor en nu dus nog 1. Wel van profiteren hihi.

Geplaatst

Sanne heeft al een hele tijd genoeg aan 1 slaapje. Ze gaat tegen 12.00 naar bed, en slaapt dan anderhalf tot soms wel 3 uur. Maar met anderhalf uur, ben ik meestal niet zo blij, soms gaat ze wel weer even slapen als ik dat zeg.

Maar is wel lekker hoor, als ze genoeg hebben aan 1 dut.. je bent iets flexibeler..

Ik eet 's ochtends een bord Brinta, als lunch 4 boterhammen, en dan een goed bord avondeten. En ik ben niet vies van snoepen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden