Ga naar inhoud

Schoonmoeder liegt.. Wat zouden jullie doen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik zit met een 'probleem'. Afgelopen kerst heb ik enorme ruzie gekregen met mij schoonzus. Uiteraard trok mijn schoonmoeder partij voor haar dochter.

Vervolgens hebben mijn man en ik het toch maar weer goed gepraat een aantal dagen later.

Ik heb veel ruzies met mijn man over mijn schoonfamilie. Alles draait alleen nog maar om onze zoon. Dat is ook de enige reden waarom zijn moeder het contact goed houd met mij. Dat heeft ze namelijk tijdens een ruzie letterlijk gezegd.

Mijn man wil ook iedere week naar zn ouders. Terwijl ik liever ook tijd met ons gezin door breng. Dit levert al de nodige ruzies op. En eigenlijk is het altijd zo dat we uiteindelijk toch maar even langs gaan. Tuurlijk willen ze hun kleinkind zien.. maar als ik zo onder druk wordt gezet en het een verplichting wordt.. vind ik dat niet prettig.

We hebben inmiddels wel weer telefonisch contact met mijn schoonzus. (ik dus ook) maar ze heeft onze zoon al 3 maanden niet gezien. En vraagt ook nooit of ze langs mag komen of wat dan ook. Wel staat haar hyves pagina vol met foto's van onze zoon. (dat hoor ik dan van andere want zelf heb ik geen hyves)

In de periode van ivf/iui behandelingen hoorde ik nooit iets van mijn schoonzus of schoonmoeder.. Totaal geen begrip of medeleven. Dat steekt mij uiteraard nog steeds. Dit is in het heeeeeel kort even wat er zoals speelt ik kan er eigenlijk een boek mee vol schrijven..

Om mijn schoonmoeder en ook mijn man tegemoet te komen.. wil haar zo nu en dan toch eens even alleen tijd met mijn zoon gunnen. Dus breng ik hem en haal ik hem later weer op.

Nu 'verdenk' ik haar dat ze dan haar dochter belt en haar laat langs komen. Ik kan dit niet met mijn man bespreken want die zou toch zeggen dat ik beren op de weg zie.

Ook liegt ze veel over hoe het is gegaan.. Het gaat namelijk altijd goed bij haar.. Ik probeer dat naast me neer te leggen en denk dan ik neem hem toch weer mee.. Ik zou willen dat mijn zoon al kon praten en alles kan vertellen.. maar dat duurt nog even.

Als ik aan haar vraag van leg hem rond die tijd op bed of geef hem een fruithap. Doet ze het altijd anders. Daar baal ik van..

Ik kan hier zowel met mijn man als met mn schoonmoeder niet overpraten.. want die ontkennen toch alles.. En ik ben er tenslotte niet bij dus weet niet hoe het gaat.. ook is mn schoonmoeder een type die als ik er iets van zeg.. ze dan nooit meer iets verteld en altijd zegt dat het goed gaat.

Ik zou bijna een verborgen camera in de tas willen stoppen haha belachelijk natuurlijk...

Maar wat vinden jullie???? Wat moet ik hier nou mee... Ik ga mijn zoon waarschijnlijk dinsdag een paar uurtjes bij mn schoonmoeder brengen en ik weet gewoon dat mn schoonzus dan 'toevallig'langs komt. Als ik eerder terug zou komen en haar zou zien.. kan uiteraard niks zeggen.. want het niet mijn huis.. Hoewel ze het bij mij thuis ook zouden doen dat weet ik zeker.

Mijn huwelijk gaat de laatste tijd toch al niet zo best.. mn man denkt alleen maar aan zich zelf en we hebben soms wel ruzie die bijna tot echtscheiding toe gaan.

Voordat onze zoon er was hadden we nooit zulke hoogoplopende ruzies, maar nu....Mijn man zit nog onder de plak van zn ouders... Met mijn ouders gaat het heel anders.. die verplichten ons tot niks.. Kom je wel prima, kom je niet ook goed.. Mijn eigen moeder spreek ik dagelijks, maar die zit mijn zoon ook niet elke dag.

Ik weet het niet meer??

Liefs peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Wat mijn schoonmoeder ook doet is dat ze bij andere vervelend over mij praat dit weet ik via een aangetrouwd nichtje die alles aan mij verteld. Ik doe niks met deze informatie, maar het is te gek voor woorden.

2 maanden nadat ik was bevallen heeft mijn schoonmoeder aan iedereen gezegd dat ik in een postnatale depressie zit en zelfs mijn moeder opgebeld. Mijn moeder wil nu niks meer met haar te maken hebben.. want zij zegt dat mens is echt gestoord.

Mijn man weet hier van, maar zegt dat zijn moeder het waarschijnlijk heeft gezegd omdat ze bezorgt was...

Geplaatst

Hallo Peggy,

wat een vervelende situatie zeg. Ik kan me voorstellen dat je het je allemaal heel anders had voorgesteld en had gehoopt. Het enige advies wat ik je kan meegeven is om het toch te proberen te bespreken en het vooral bij jezelf te houden (dus laat in elk geval aan je man weten hoe je je voelt en wat dit allemaal met je doet).

Ook zou ik, hoe lastig het misschien ook is, toch proberen zoveel mogelijk het positieve te blijven zien. Dat is vaak lastig als je irritatie grens al honderd keer overschreden is. Ze doet de dingen met je zoon misschien anders als je graag zou willen, maar zo lang hij er niet onder lijdt valt het misschien allemaal best mee.

Het is jammer dat je schoonzus niet bij je langs komt om te kijken terwijl je dat wel graag wil (en misschien nu wel bij je schoonmoeder naar haar neefje gaat kijken). Nodig haar gewoon een keer uit om langs te komen zodat voor haar de drempel om te komen misschien niet meer zo hoog is.

Echt probeer er over te praten en tot een oplossing te komen met elkaar want anders ga je er zelf aan onder door!

Succes ermee!

Groetjes, Doortje

Geplaatst

Hoi Peggy

Hoe irritant je schoonfamilie ook is...... en dat geloof ik zonder meer. Eén positief ding is er: ze houden veel van je zoon! Hoe meer mensen van je kindje houden, hoe beter het is. Hoeveel mensen hebben helemaal geen familie (mijn man bijv). Wel lekker rustig hoor en geen gezeur of irritaties, maar de kinderen van mijn man hebben ook geen ooms en tantes en opa's en oma's. Iets wat ze helemaal niet leuk vinden!

Wat Doortje zegt is een goed idee, nodig je schoonzus uit. En als ze liever bij je kindje op bezoek komt als ie bij je schoonma is, let it be. Het is goed bedoeld en een kind kan geen liefde genoeg krijgen.

Over die fruithap en het slaapje. Nou dat zal best afwijken. Heel irritant, doet mijn moeder ook. En dan met een stalen gezicht zeggen Neeeehee heb ik precies zo gedaan als jij wilt. Yeah right, de fruithap plakt nog nat aan zijn lip. In het begin trok ik me dat heel erg aan en dacht ik bijna ook dat ze het expres anders deed. Maar dat is natuurlijk onzin. Soms komen dingen bij een ander gewoon net iets anders uit en of hij nou om half 10 of 12 uur zijn fruit krijgt, voor 1 keertje is dat echt niet zo'n drama. De andere dagen van de week gaat het gewoon weer zoals jij het wilt.

Je kunt niets anders doen dan het een beetje los te laten allemaal. En bespreek met je man dat je niet elke zondag mee gaat. Laat 'm anders maar om de week alleen gaan, heb jij ook eens een paar uurtjes tijd voor jezelf! Heel belangrijk. Even lekker naar de stad, of gewoon in bad met een boek.

Echt makkelijk zal het toch nooit worden met je schoonfam, dus dan kun je volgens mij beter proberen het een beetje los te laten. Niet overal op ingaan en een hele gladde rug proberen te krijgen. Heel moeilijk, zeker als ze zo irritant zijn maar m.i. de enige manier. Tussen een moeder en haar zoon kun je toch niet komen. En anders ga je nog een hele lange strijd tegemoet dat is ook niet echt een leuk vooruitzicht. Het enige wat je kunt proberen is handjeklap met je man over hoe vaak je mee zult gaan. Hij is daar waarschijnlijk ook meer ontspannen zonder jou erbij.

Heel veel sterkte

Noor

Geplaatst

Thansk voor jullie tips. Ik probeer het ook meer te laten. Kom er net weer vandaan.

En mn man zit ook op visite bij zn eigen ouders.

Als mn zoon ouder is maakt hij toch wel zn eigen keuzes. Dat weet ik zelf nog wel van vroeger.. Bij de ene opa en oma kwam ik liever dan de ander.

En ik moet er maar mee leren leven. Heb wel wat dingen besproken vandaag.

Groetjes peggy

Geplaatst

Moeilijk hoor, heel moeilijk.

Ik zou zeggen zorg dat jij met je man op een lijn zitten, wat betreft ouders of schoonouders is dat altijd wel moeilijker.

Ga niet elke keer mee op bezoek, blijf bij jezelf en probeer helder en transparant te zijn naar je schoonfamilie.

Uiteindelijk draait het ten eerst om jullie gezin en het zou zonde zijn dat er een breuk ontstaat tussen jou en je man.

Goed te lezen dat jullie praten.

Succes, mag in mijn handjes klappen met mijn schoonouders, gelukkig!

Geplaatst

peggy

ik heb al jaren (ongeveer 10) een hele slechte band met mijn schoonmoeder(familie)

snap precies wat je zegt maar kan geen advies geven

jij bent mij niet en je schoonmoeder is de mijne niet

mijn man is het wel met mij eens

en gaat zondags om de week met mijn dochter naar zijn moeder als ik aan het werk ben

ik ga ongeveer 1 keer per maand mee en voel me dan erg ongemakkelijk

ook mijn zwager komt nooit bij ons, alleen toen mijn dochter geboren was de eerste 3 weken

ik mis mijn schoonfamilie ook niet maar wil ze niet bij mijn dochter vandaan houden

veel succes met je probleem en hoop dat jullie een gulle tussenweg kunnen vinden

en onthou je bent met je man getrouwd en niet met je schoonfamilie die kreeg je er ongevraagd bij

sandra

Geplaatst

Hey Peggy,

Ik heb dan wel niet echt een duidelijk advies, toch wou ik je even sterkte wensen met deze lastige kwestie. Het enige advies is idd praat er toch zo veel mogelijk over, met name ook met je man en hopelijk gaat hij zijn moeder/zus ook iets anders zien. Maar lastig is het zeker en idd zonen en moeders dat is een aparte combi. Dat ken ik ook wel, al heb ik geen problemen met mijn schoonouders hoor, maar als ik ook maar iets 'raars' verkeerds zeg over zijn ouders tegen mijn man, neemt ie het ook idd altijd voor zijn ouders op dusja...in dat op zicht snap ik je volkomen.

Ben blij te lezen dat je vanmiddag toch het een en ander besproken hebt. Zou het ontzettend zonde vinden als hierdoor je man en jij uitelkaar zouden gaan...want dat is het echt niet waard. Meis sterkte met alles en kop op!

liefs Annie

Geplaatst

Nogmaals dank voor jullie steunende berichtjes.

Mijn man zegt dat als onze zoon wat ouder is hij ook echt liever leuke dingen gaat doen dan ieder weekend bij zn ouders langs gaan... We moeten nog zien of dat ook gaan gebeuren.

Ik probeer maar mn best te doen. (doe ik altijd hahaha)Zodat zn moeder niet zoveel te zeuren heeft. Ik breng mn zoon morgen alleen smorgens naar haar en ik heb voor savonds de zus van mijn man uitgenodigd om bij ons te komen eten.. Dat vond ik alweer heel wat. En ik (probeer) het wat meer te laten gaan. Dan gaan het maar anders bij haar als hoe het normaal gaat.Zo is dat toch met opa's en oma's. Behalve bij mijn eigen moeder die doet wel zoals ik het vraag. Mijn man gaat dat toch ook wel inzien en ik vind dat hij er dan ook iets van kan zeggen tegen zn moeder en niet ik. Want als schoondochter heb je het toch altijd gedaan. Zo gaat dat nu eenmaal.

Het is te hopen dat de zus van mij man ooit weer een partner krijgt en misschien wel een kindje.. dan is de aandacht niet zoveel op ons gevestigd.

Ik zal jullie echt nog wel een keer om advies moeten vragen hoor hihi.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden