Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vind het ook super je op hyves te hebben en een gezicht te zien achter de naam Benbri!

Kan me wel voorstellen dat je je nu een beetje tussen wal en schip voelt zitten op het forum, iedereen nog zwanger en met andere kwalen dan de jouwe, dat kleine prinsesje heeft met haar vroege komst wel 3 1/2 week zwangerschap van je gepikt!

Nog even en dan worden al die wondertjes geboren, heb jij al ervaring in gebroken nachten, flesjes, luiers, krampjes ect en kan je weer lekker meekletsen!

Liefs, Es

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zullen we het dan maar gewoon zeggen?

Benbri, er staat dat je bevallen bent na 36.5 DAGEN ipv WEKEN !!

Maar vind zowiezo dat je een vermelding in het guiness book of records verdiend hoor!

Geplaatst

uhm....en ik ben niet eens *blonT* whahahahaha.....heb nu geen zin meer om het aan te passen, ga het morgen doen, maar idd erg knap van me dat ze dan ook nog levensvatbaar is he na anderhalve maand zwangerschap, whahahahaha.....maar had het idd niet door *zucht*

anyway...sunny, je hebt ook gelijk hoor :) ik ben zometeen "ervaren" in de krampjes, nachtelijke nachtbraken, etc..etc...:) vind het alleen voor nu zo jammer dat ik tussen wal en schip val. baby heeft idd gewoon zomaar een paar weken zwangerschap afgepikt....:)

Geplaatst

Ik heb geen geduld meer tot woensdag en heb dr. P. net een mailtje gestuurd met de vraag of hij mij kan laten weten wanneer hij de uitslagen heeft van het labwerk...........

Wachten we weer vrolijk verder!

Groetjes, Es

Geplaatst

Esther, wellicht een nieuwe mail naar beide adressen van hem en dan ern hele korte samenvatting van je situatie/vraag in onderwerp regel. Dan reageert hij vaak opeens wel bij mij. Hij heeft zoveel berichten, als het veel tijd vergt te reageren, schiet het vaak erbij in merk ik bij hem. Iets van "embryodonation, bloodresults, activated immuun?"

Als ik in de mail vraag: "See attached. What is you advice?" dan maak ik het extra concreet en krijg ik ook kort en snel advies!

Hoop dat dit werkt bij je. Xx

Geplaatst

Ik heb maandag gemaild, met als onderwerp fybromyalgie, high ANA and embryoadoption, en als vraag wanneer hij denkt de uitslag van mijn bloedonderzoek te hebben, maar nog geen reactie............

Geplaatst

Eindelijk reactie binnen van dr P, weet niet goed wat ik ermee moet...............

regarding your questions about the advised procedure, I would give the following advise:

Due to the distinct detection of ANA, I would support the next egg donation with 10 mg prednisolon plus lipid infusion, beside the normal oral intake of 500 mg omega-3-fatty acids and vitamin-D (2000 I.U./ day).

The roadmap would be like this:

Starting with 10 mg prednisolon 10 days prior transfer (intake always in the morning); 3 days prior transfer control of normal blood count to make sure, that no bacterial infection occurs (typical potential side effect of prednisolon); additionally Infusion of 20% lipids (250 ml) 3 days prior transfer; 3 days after transfer again normal blood count and 250 ml lipid infusion; 6 – 7 days after positive pregnancy test control of the lymphocyte subsets including regulatory T-cells to make sure the the tolerance induction is functioning; in the first 4 weeks of pregnancy blood controls (blood count) all 7 – 10 days.

Sorry for the delay in answering

Geplaatst

Zo he he, eindelijk!

Wat is ANA, weet jij dat esther? Daar relateert hij zijnn advies aan. Zou ik toelichting op vragen.

Zijn geboden oplossingen zijn wel heel concreet, deels herkenbaar en naar mijn ervaring heel treffend. Ik las in ander topic dat je nietgoed weer wat je hier iets mee wil doen? Ik hecht veel waarde aan wat die man adviseert. Wellicht goed om het nog even beter te gaan snappen, want deze kennis is wat vooruitstrevend, maar veel (ook NL) artsen verwachten dat dit over een tijd algemeen protocol wordt.

Qua infuus, zitten in dat andere topic al meiden met ervaring! Wellicht kan je iemand vinden via die kennis van jou om het door iemand in NL te laten zetten?

Succes dame, xxx

Geplaatst

Hallo allemaal!

ANA zijn reuma factoren in je bloed, die horen onder de 50 te zijn en ik heb 652........

Die omega en vit D kan ik me wel in vinden, maar heb mijn vraagtekens bij het lipide infuus, ik ken het middel niet, heb er niet eerder van gehoord en weet ook niet wat het doet .......

Ik hecht waarde aan zijn advies, maar vind wel dat veel mensen hetzelfde advies krijgen, ik heb hem ook gemaild gisteren met de vraag waarom hij dit advies geeft, want zover ik het begrepen heb, is mijn bloed op de hoge ana na in orde........

Ben benieuwd wat zijn reactie zal zijn, maar had wel inhoudelijk meer informatie van hem verwacht, of misschien is dit zustertje gewoon te eigenwijs en wil van de hoed en de rand weten!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Lipid is een natuurlijke vervanger voor een zwaarder middel/behandeling dat al heel lang door Alan Beer wordt voorgeschreven dacht ik (IVIg). Op basis van soja. Deze links destijds hierover verzameld:

http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2011/01/08/calorierijke-drankje-verhoogt-kans-op-zwangerschap-na-ivf

http://www.goivf.com/docs/ivig_intralipid.pdf

http://www.freya.nl/web_forum/lees_bericht2.php?jaar=2011&ID_NR=1576&smnr=53

http://www.freya.nl/web_forum/lees_bericht2.php?jaar=2011&ID_NR=1569&smnr=0

Wij kwamen eigenlijk, samen met prednisolon, hiervoor bij Pfeiffer. Maar hij vond dit bij ons niet relevant. Wel prednisolon.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden