Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@MCK: hoe goed zijn ze in het invriezen en ontdooien van embryo's? Mijn eerste ervaringen zijn niet zo posi...

kan iemand mij gerust stellen?

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee ik had de vorige keer geen prednison en die heb ik nu ook niet via MCK, ben zelf een eigenwijze zuster en heb er genoeg vakbladen uit amerika op nageslagen om te weten dat ik dit nu echt wilde hebben.........

@ Marjah, ik heb 2 rietjes met ieder 3 emmy's bij MCK, het eerste rietje is vorige behandeling ontdooid, 1 van de 3 redde het niet, 1 is geplaatst en nummer 3 is opnieuw ingevroren, nieuwe techniek dat ontdooide emmy's weer bevroren kunnen worden bij MCK.......

Denk dat de ontdooi technieken overal nagenoeg gelijk zijn........... Succes!

Geplaatst

oh spannend meid...ben heeeeel benieuwd, dan maar hopen dat jullie met zijn 3en het nieuwe jaar in gaan he :) wanneer mag je dan testen? ergens rond die tijd denk ik of niet?

Geplaatst

4 of 5 januari word het dan testen, doe het dit keer echt niet eerder, die laatste 5 dagen na het vroeg testen waren helemaal killing, beter doorbikkelen en op 2 weken na plaatsing testen.........

Geplaatst

het blijft uberhaupt killing, wanneer je ook test :) hahaha...ach en soms kan het eerder testen je iets meer geruststellen om weer een paar dagen te wachten, althans, zo ervaarde ik het. ik wilde gewoon zeker weten dat hij dan negatief bleef en dan kon ik mezelf weer op been houden met dat het te vroeg was en kon ik weer een paar dagen wachten :) mar ja....de laatste keer was ie na 7 dagen al positief...dat was net zo killing, whahahahaah...ach meid, hoop het zo voor jullie :)

Geplaatst

Klopt dat het zowiezo killing is, maar ik gaf de moed gelijk op na de eerste negatieve test, ben zelfs sigaretten gaan halen :nono:, dat wil ik niet weer, dus vandaar braaf testen na 2 weken....... kost mij m'n nagels weer, dat wel haha!

Geplaatst

Ik nam me iedere keer voor niet vroeg te testen, omdat het eigenlijk zenuwslopender werd, maar elke keer weer kon ik het niet laten.

Er zijn er meer op het forum die prednison hebben bij een poging, wie weet helpt het je :-)

Geplaatst

Ik heb in ieder geval een goed gevoel bij de prednison, ook niet geheel onbelangrijk toch?

Was er bij de eerste behandeling te laat voor om er mee te beginnen, maar hoe meer ik mij erin verdiepte, hoe meer ik het gevoel kreeg dat ik dit middel nodig heb om uberhaubt een embryo de kans te geven om te nestelen........

Ik heb nl. fybromyalgie, een auto imuun ziekte en mijn ANA is 652, al jaren en hoort onder de 50 te zijn, dus grote kans dat omdat het embryo totaal lichaamsvreemd is van mij, het door mijn lichaam niet geaccepteerd word.......

Geplaatst

He Esther, veel succes dame. Ik had gereageerd in het Prednisolon topic. Dr. Pfeiffer gaf bij ons aan dat bij tp van emmies met 100% lichaamsvreemde DNA Prednisolon ten zeerste aan te bevelen is. De kans op rejectie is relatief groter hiermee dan als het 50% lichaamsvreemd is.

Ik las het gister ook in het Freya Magazine, dat hij dit ook tegen anderen zei. Dus je gevoel was goed. Echt super geweldig dat je zo'n huisarts hebt. Mijne was ook al zo meewerkend. Prik je nu wel om de 7-10 dagen bloed op ontstekingswaarden? Medial bloedformulier: Bezinking, Volledig bloedbeeld en Differentiatie aangehinkt, onder kopje Haematologie. Ik heb desgewenst de referentiewaarden voor je, maar jouw huisarts vast ook.

Je immuun ligt toch iets kalm nu en daarmee ben je minder in staat virussen of infecties te weren of opruimen. En als je iets oploopt kan dit ook weer nadelige gevolgen hebben voor je immuun met afstotende consequenties vandien. Wil je niet bang maken, maar je hoort het liever maar nu dan veel later lijkt me. Overigens is de kans klein hoor dat je iets oploopt met deze dosis!

We duimen voor jullie!!!

Geplaatst

Zo dit is mij te moeilijk, snap hier niets van, maar goed ook dat houd in dat ik er niet mee te maken heb.

Fibromyalgie ken ik wel, heb ik helaas ook.

Wat vervelend dat je dit allemaal heb.

Maar inderdaad goed dat je je gveoel volgt en de prednison neemt

Geplaatst

@ Medusa,

Het prednison verhaal lijkt ingewikkelder dan het is, ANA zijn reuma factoren in je bloed, bij mij dus wezenloos hoog, dat betekend dat mijn imuun systeem overuren draait , mijn embryo's zijn 0,0 lichaamseigen cellen, dus een grote kans dat mijn imuun systeem een innesteling tegen werkt, dat gevoel word mede versterkt doordat ik in mijn vorige ww wel temp heb gehad, terwijl ik verder niet ziek was..........

Het is een lucky shot gut feeling, in de hoop dat dit het antwoord is op waarom mijn emmy's niet nestelen.

@ Testr

Bedankt voor je info, ik ben bekend met de werking van Prednison,heb dr Pf ook een mailtje gestuurd, maar nog geen reactie terug gekregen......

Jij gefeliciteerd met je zwangerschap!

Geplaatst

Hoi,

Ik wil je heel veel succes wensen en ik ga duimen dat ze goed ontdooien en donderdag de terugplaatsing door mag gaan. Ik blijf je volgen.

XXX

Geplaatst

Mooooizo! En dapper voornemen. Ik teste al met 8 dagen duidelijk positief. Dus benieuwd of je echt zo lang kunt wachten. Ik gok van niet. :)

Geplaatst

oh, yeaaaaj :) ben heeeeeel benieuwd en 5 januari is het zo (zeg ik heel dapper, hahaha, voor mij wel iig) maar ben wel benieuwd of je het kan laten om te testen, aan de andere kant kan het vroeg testen je ook helpen om wat rust te krijgen in je hoofd (als ie neg. is, zo van...het is nog te vroeg om te testen) dat hielp mij iig, maar ik testte idd ook ineens positief na 7 dagen ipv negatief...de shock was groot :)

Geplaatst

Ik ga echt niet eerder testen denk ik, de vorige keer gaf ik gelijk de moed op na het negatief testen, zolang ik niet test, kan ik mezelf nog een beetje in de maling nemen en op een klein roze wolkje zweven af en toe, de feestdagen ben ik gewoon met z'n drieen en dat is gewoon een heerlijk gevoel!

Ik hoop ook dat deze keer de wachtweken wat sneller gaan, gewoon omdat ik het druk het met de feestdagen, werken en verplichtingen.......

Geplaatst

Super zeg 2 toppertjes aan boord.

Ben ook erg benieuwd wanneer je gaat testen :-) en hopelijk positief

Fijne feestdagen met zn 3tjes en wie weet 4e opkomst.

Geplaatst

Met de opmerking ik ben met z'n drieen bedoelde ik, ik met 2 emmy's, haha!

Met de eerste kerstdag zijn we met 5 en de 2e met 7 , heb er bewust voor gekozen om iedere dag gewoon een paar uur te werken, gewoon om de tijd wat sneller te laten gaan, merk aan mezelf dat ik er nu minder mee bezig ben dan de vorige behandeling, het is bv goed dat het alarm aanstaat op mijn telefoon, anders zou ik echt medicijnen vergeten in te nemen........

Gisteren op dag 3 na plaatsing had ik een beetje bruin verlies, zou het kunnen dat het om een innesteling gaat, of is dat te vroeg, vandaag heb ik niets meer waargenomen en het ging echt om alleen een paar druppels, gisterenmiddag ben ik ook bijna flauwgevallen, terwijl ik gewoon gegeten had ect, 2 kleine dingetjes die ik bij de vorige behandeling niet hebt gehad, hoop doet leven zeg ik maar!

Ik wens iedereen een hele fijne kerst, dikke knuffels en bedankt dat ik mijn verhaal hier mag spuien!

Geplaatst

Esther, ik had bij de cryo tp ook exact 3 dagen na tp een beetje vekleuring in de onderbroek. Daarna niet meer en het was raak!

Wil je niet teveel hoop geven, maar wel extra moed. :)

Fijne dagen, tot toi toi!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden